Gjest Snøsøta Skrevet 26. november 2015 #20401 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) @salmonella: "Poenget mitt er (og har gjentagende vært) at jeg tror mange i denne tråden kritiserer for å kritisere. Gjør hun det ene, er det galt, gjør hun det motsatte så er det galt. Joda, det er mange ulike brukere i tråden med ulike meninger så alle kan ikke være enige. Jeg retter fingeren mot de som ALDRI blir fornøyde uansett hva de gjør. Og det er de jeg mener bør innrømme ovenfor seg selv at de blir aldri fornøyde tiltross for riktig merking, til tross for at de slutter å eksponere barnet og de slutter med lurerier. Da finner de noe annet å spekulere i om hvorfor de aldri viser barnet frem på bloggen f.eks." Nå heter denne tråden "fotballfrue kritikk", ikke "fotballfrue ros" eller "fotballfrue kommentarfelt avd. kvinneguiden". Du velger å overse det kontrafaktiske her, hvis det ikke er noen kritikkverdige forhold, så kommenterer man heller ikke. Det faktum at det blir stille i tråden i perioder et langt bedre mål på om folk blir fornøyde enn hvor mye ros som gis.Ut over det må du peke på konkrete debattanter for å komme noen vei med kritikken din, eller så går du i samme fella som fotballfrua og Ørjan Burøe: du skaper en fiende som ikke fins for å få folk på din side. Endret 26. november 2015 av Snøsøta Siterte egentlig salmonella, ikke amanda28. La inn sitat og @salmonella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 26. november 2015 #20402 Del Skrevet 26. november 2015 Kjempe bra med ros til paret/bedriften når de gjør noe riktig! Selv om de innleggene ofte får betraktelig mindre pluss enn de som klager i det uendelige på alt og gir ett lite hint om hva hovedbudskapet til mange i denne tråden er (rosen sitter langt inne hos enkelte, ser nesten ut som om de vil at paret skal mislykkes). Poenget mitt er (og har gjentagende vært) at jeg tror mange i denne tråden kritiserer for å kritisere. Gjør hun det ene, er det galt, gjør hun det motsatte så er det galt. Joda, det er mange ulike brukere i tråden med ulike meninger så alle kan ikke være enige. Jeg retter fingeren mot de som ALDRI blir fornøyde uansett hva de gjør. Og det er de jeg mener bør innrømme ovenfor seg selv at de blir aldri fornøyde tiltross for riktig merking, til tross for at de slutter å eksponere barnet og de slutter med lurerier. Da finner de noe annet å spekulere i om hvorfor de aldri viser barnet frem på bloggen f.eks. Tråden har blitt mye bedre enn det den har vært. Men det ryddes stadig vekk. Jeg har blitt positivt overrasket over enkelte brukere som endelig ser noe av hetsen som befinner seg innimellom linjene i denne tråden av og til.Jeg har ingen personlig kjennskap til hverken CBE eller LKE. Aner ikke hvor du tok det fra, men jeg antar at det var fra løse luften?Jeg hadde ørlite respekt for henne etter at hun fikk barn og hun skrev et langt innlegg om hvorfor hun IKKE kom til å vise frem datteren på bloggen. Det at hun nå overeksponerer datteren og i tillegg fjernet det nevnte innlegget det øyeblikket hun begynte å vise frem ungen gjorde at siste bit av respekt forduftet for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 26. november 2015 #20403 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg hadde ørlite respekt for henne etter at hun fikk barn og hun skrev et langt innlegg om hvorfor hun IKKE kom til å vise frem datteren på bloggen. Det at hun nå overeksponerer datteren og i tillegg fjernet det nevnte innlegget det øyeblikket hun begynte å vise frem ungen gjorde at siste bit av respekt forduftet for min del.Man kan jo ha respekt for andre mennesker uansett om dem tar andre valg enn deg vel? Jeg har venner og familie på facebook som legger ut mye av sine barn, og andre legger ikke ut noenting. Jeg har fortsatt respekt for dem uansett hva dem har valgt. Men hvorvidt det er bra eller ikke med den type eksponering er jo noe helt annet og har ingenting med respekt å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelinaKyle Skrevet 26. november 2015 #20404 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg tror grunnen til at hun får kritikk for å være mer personlig, enda dette har vært etterlyst, er fordi det virker så påtatt. Det er tydelig at dette er noe hun/de har begynt med for profitt. Og de temaene hun 'mener' noe om, er ganske trygge. De kjører det safe for ikke å tråkke på noens tær. Derfor virker denne tilnærmingen til å være personlig at hun blir mer upersonlig, etter min mening. Virker ikke som hun tør vise hvem hun er og stå for det. Eller kanskje hun faktisk ikke har sterke meninger om ting, men er litt mer go-with-the-flow. Er mulig det også. Bloggen har i hvert fall blitt ufattelig kjedelig, og jeg kan ikke begripe at hun eksponerer datteren sin så mye som hun gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 26. november 2015 #20405 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg hadde ørlite respekt for henne etter at hun fikk barn og hun skrev et langt innlegg om hvorfor hun IKKE kom til å vise frem datteren på bloggen. Det at hun nå overeksponerer datteren og i tillegg fjernet det nevnte innlegget det øyeblikket hun begynte å vise frem ungen gjorde at siste bit av respekt forduftet for min del.om du synes FF overeksponderer datteren sin,hva gjø mammantilmichelle da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 26. november 2015 #20406 Del Skrevet 26. november 2015 om du synes FF overeksponderer datteren sin,hva gjø mammantilmichelle da?hun overeksponerer datteren sin, hun med. Hva er poenget ditt? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L´issi Skrevet 26. november 2015 #20407 Del Skrevet 26. november 2015 Bare prøv å gå på Valentino sko (viktig med merke!) i nedoverbakke, du 😂Problemstillingene hennes kan være så til DE grader ....ja! "Se til f å få av deg de skoa da" (??) Og ja, hang meg opp i den overfladiske CBE, igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 26. november 2015 #20408 Del Skrevet 26. november 2015 Sukk, dette blir på kant med mine meninger rundt eksponering av barn i sosiale medier, men siste innlegget har noen virkelig nydelige bilder av mor & datter. LKE er en dyktig fotograf, blitt. Håper de fremkaller og forstørrer til å ha på veggen hjemme.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 26. november 2015 #20409 Del Skrevet 26. november 2015 Sukk, dette blir på kant med mine meninger rundt eksponering av barn i sosiale medier, men siste innlegget har noen virkelig nydelige bilder av mor & datter. LKE er en dyktig fotograf, blitt. Håper de fremkaller og forstørrer til å ha på veggen hjemme.. Veldig fine! Liker det første best tror jeg. Horisonten burde han rettet opp i etterarbeidet, men det er bare pirk fra min side 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. november 2015 #20410 Del Skrevet 26. november 2015 Sukk, dette blir på kant med mine meninger rundt eksponering av barn i sosiale medier, men siste innlegget har noen virkelig nydelige bilder av mor & datter. LKE er en dyktig fotograf, blitt. Håper de fremkaller og forstørrer til å ha på veggen hjemme.. Ingen som protesterer på bildekvaliteten, men det er jo skremmende mange innlegg der minste i familien er med nå. Blitt en mammablogg? Har vel observert hvor mange likes hun får på IG når hun legger ut bilder av barnet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 26. november 2015 #20411 Del Skrevet 26. november 2015 Ingen som protesterer på bildekvaliteten, men det er jo skremmende mange innlegg der minste i familien er med nå. Blitt en mammablogg? Har vel observert hvor mange likes hun får på IG når hun legger ut bilder av barnet. Synes bildene fanget noen fine øyeblikk mellom mor og barn Men det trenger ikke vises hele verden nei, veldig enig i det. De har eksponert henne mer og mer i grunn, jeg husker hun skrev de kun ville vise Nelia av og til, men nå er det vel.daglig? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nonSilence Skrevet 26. november 2015 #20412 Del Skrevet 26. november 2015 Husker også de slapp igjennom kommentarer hvor den som kommenterte ønsket av kommentaren ikke skulle publiseres. Med 500+ kommentarer eller hva det er, så spørs det hvor nøye de leser hver enkelt kommentar. Nek, kjerringer, lubne osv blir også brukt for å beskrive dette fryktelige mammapolitiet i kommentarfeltet. Noe som forsåvidt går igjen i kommentarfeltet på andre innlegg: I sin iver etter å beskytte Caroline, så blir de som skal forsvare mot hets selv- om ikke hetsere, så i hvert fall noen som ikke bidrar til saklig debatt eller god stemning. (Det gjelder selvsagt ikke alle som forsvarer, noen er saklige også, og det er bra!)Synes virkelig bare at når CBE etc så TYDELIG går ut med en fremgangsmåte som skal sile ut usakligheter og avsporinger(helt greit, er man usaklig i sin kommentar og det tydelig ikke er hjelpsomt), så er det "helt greit" at slik språkbruk blir publisert, så lenge det blir rettet mot noen andre i kommentarfeltet, og ikke dem selv. Er det virkelig OK å ha ordet "fittetryne" inne på bloggen sin? Om de er så kritiske på hva som får lov å komme igjennom som kommentarer på bloggen må de vel kunne se at slikt ikke er okey(etter min mening)? Jeg er veldig sjelden kritisk til slike ting, og finner god underholdning i kommentarer og "intriger", men her kjente jeg virkelig at jeg ble brydd. Det er tydelig at de jobber litt dobbelmoralsk. "så lenge ingen plager meg, så kan de plage andre så mye de vil". Blir også ganske FLAU av at noen kan sitte bak et tastatur og fysisk skrive "fittetryne", uansett om det omhandler en gruppe, en person eller noe annet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. november 2015 #20413 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Noen og enhver kunne vurdert sitt etiske standpunkt, ja. Blir ekstremt dobbeltmoralsk å på den ene siden kritisere og gå ut med basuner og hva har du mot kommentarer de åpner for ved å blottlegge umyndige mennesker for i neste øyeblikk tillate at de som kommenterer blir utsatt for regelrett trakassering. I eget kommentarfelt. Stusselige etiske vurderinger. Endret 26. november 2015 av Francis 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 26. november 2015 #20414 Del Skrevet 26. november 2015 Man kan jo ha respekt for andre mennesker uansett om dem tar andre valg enn deg vel? Jeg har venner og familie på facebook som legger ut mye av sine barn, og andre legger ikke ut noenting. Jeg har fortsatt respekt for dem uansett hva dem har valgt. Men hvorvidt det er bra eller ikke med den type eksponering er jo noe helt annet og har ingenting med respekt å gjøre. Det er vel mer snakk om at man mister respekten for at noen har tatt et standpunkt om at man IKKE skal eksponere barnet til å gjøre en helomvending der man bruker barnet aktivt på bloggen og andre SoMe. Men er virkelig innlegget der hun skrev hun ikke skulle eksponere barnet slettet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 27. november 2015 #20415 Del Skrevet 27. november 2015 Man kan jo ha respekt for andre mennesker uansett om dem tar andre valg enn deg vel? Jeg har venner og familie på facebook som legger ut mye av sine barn, og andre legger ikke ut noenting. Jeg har fortsatt respekt for dem uansett hva dem har valgt. Men hvorvidt det er bra eller ikke med den type eksponering er jo noe helt annet og har ingenting med respekt å gjøre. Handler ikke om at hun tar andre valg enn meg, men at hun argumenterte så for hvorfor hun ikke ville eksponere datteren. Og det respekterte jeg henne for. Ved å ta en så til de grader snuoperasjon OG fjerne innlegget med disse argumentene gjorde at jeg mistet den respekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 27. november 2015 #20416 Del Skrevet 27. november 2015 Det er vel mer snakk om at man mister respekten for at noen har tatt et standpunkt om at man IKKE skal eksponere barnet til å gjøre en helomvending der man bruker barnet aktivt på bloggen og andre SoMe. Men er virkelig innlegget der hun skrev hun ikke skulle eksponere barnet slettet? Jeg har ikke klart å finne det igjen iallefall.... Mener det ble skrevet i januar, et par måneder etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 27. november 2015 #20417 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg tror grunnen til at hun får kritikk for å være mer personlig, enda dette har vært etterlyst, er fordi det virker så påtatt. Det er tydelig at dette er noe hun/de har begynt med for profitt. Og de temaene hun 'mener' noe om, er ganske trygge. De kjører det safe for ikke å tråkke på noens tær. Derfor virker denne tilnærmingen til å være personlig at hun blir mer upersonlig, etter min mening. Virker ikke som hun tør vise hvem hun er og stå for det. Eller kanskje hun faktisk ikke har sterke meninger om ting, men er litt mer go-with-the-flow. Er mulig det også. Bloggen har i hvert fall blitt ufattelig kjedelig, og jeg kan ikke begripe at hun eksponerer datteren sin så mye som hun gjør. Ja, hun gikk ut med det innlegget om kommunikasjon, mange skrev at de syntes det bare var blitt en reklameblogg, og vips begynner hun med masse "personlige" innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 27. november 2015 #20418 Del Skrevet 27. november 2015 Handler ikke om at hun tar andre valg enn meg, men at hun argumenterte så for hvorfor hun ikke ville eksponere datteren. Og det respekterte jeg henne for. Ved å ta en så til de grader snuoperasjon OG fjerne innlegget med disse argumentene gjorde at jeg mistet den respekten.om hun ikke hadde skrevet dette innlegget om at hun ikke ville eksponere Nelia så mye,hadde det da vært ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 27. november 2015 #20419 Del Skrevet 27. november 2015 Syns jenta og kjolen var helt nydelig jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 27. november 2015 #20420 Del Skrevet 27. november 2015 om hun ikke hadde skrevet dette innlegget om at hun ikke ville eksponere Nelia så mye,hadde det da vært ok?eksponering av barn i den grad slik det foregår hos CBE.no er ikke greit, uavhengig av innlegget. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg