Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Når CBE i andre innlegg har fått kommentarer på at innlegg er blitt ettermerket har hun svart noe al la "kan ikke huske sist" hun måtte gjøre det ;)

.. og nå skriver hun at det var dårlig av henne og at hun skal merke det. Noe hun også har gjort. 

God du presiserte hva poenget ditt var, for jeg syns det kom dårlig frem i det første innlegget ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når CBE i andre innlegg har fått kommentarer på at innlegg er blitt ettermerket har hun svart noe al la "kan ikke huske sist" hun måtte gjøre det ;)

tilf: poenget mitt var at denne gangen var tonen en helt annen enn den man som regel får når en påpeker slikt.

Og så har jo LKE påstått inne på facebook i SoMe-gruppa at ettermerkingen ikke skjer på bloggen, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?do=findComment&comment=16746802  :)  og http://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?do=findComment&comment=16748027  ...

Tillegg: Skjermbilde av svar fra LKE i SoMe-gruppa: http://i.imgur.com/qABUQRB.png , der han påstår at kun noen ytterst få innlegg kan ha vært umerket i noen få minutter. Dette ble diskutert i sommer her inne: http://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?page=605 :)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic...jeg blir flau av å lese hennes kommentarer til egne bilder av maten. Tagget med egetnavn+food... Seriøst, dama er voksen, ikke 10 år! Skulle ikke tro hun levde av blogger og dermed tekster. Gjømmer meg under puta og går ikke in på hennes facebookprofil mer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins da knapt et eneste bilde i den bloggen som ikke inneholder en teaser til en annonselenke eller fremtidig produktinnlegg eller skjult reklame.
Og det gjelder hvert eneste innlegg.
En klokke her, et magasin der, tightsen, vasen, vesken, lokaler, håret, undertøyet, øyenbrynene, blusen, joggeskoen, og hele CBE selv.
Alle bildene maner da til forbruk? Fikk ikke CBE kritikk for å dolle seg opp til et besøk i barnehagen, men besvarte dette med at hun samtidig skulle benytte anledningen til å ta outfitbilder på veien, eller noe sånt?
Altså er alle bilder møysommelig satt sammen og iscenesatt.

Jeg tror at blir man utsatt for de samme produktene om og om igjen, være seg i fokus eller skjult, vil man tilslutt bli påvirket - og vips har man kjøpt seg en DW-klokke. Helt "ubevisst".
Men det er jo mulig at jeg tar helt feil? 

Endret av Cornucopia
skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg står det merket at skoene er sponset og veska er fra egen kolleksjon

På hva? 

Det er nok mye hun er nøye på å merke, fordi hun vet det blir lagt merke til. Men det er fortsatt uendelig mye som ikke blir merket. De er spesielt dårlige på å merke på facebook og instagram, dette blir nesten aldri merket. 
Prøvde forresten å fortelle dette til henne på bloggen, men jeg er visst blokkert. Det at jeg en gang tidligere påpekte at hun langt ifra merker det hun skal, var visst hets :fnise: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser de "glemmepiller" på Siljan om dagen? ;)

Siste innlegg inneholder både sponsede sko fra Camilla og veske fra egen ADAX-kolleksjon.

Nada merking på blogg eller FB: http://imgur.com/mWsSipw http://imgur.com/pNcjZG3

Ja, ser de glemmer å merke øverst på blogginnlegget, samt som vanlig ikke merker promotering av reklameinnlegg på facebook, slik de skal ifølge veilederen til FO, jfr. http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf .

Vi kan jo spekulere i hvorfor de velger å gjøre det slik. Det kan være at de har tatt til seg at det er så mye reklame på bloggen, slik at de nå prøver å skjule det (igjen). 

Det fins da knapt et eneste bilde i den bloggen som ikke inneholder en teaser til en annonselenke eller fremtidig produktinnlegg eller skjult reklame.
Og det gjelder hvert eneste innlegg..........

Jeg tror at blir man utsatt for de samme produktene om og om igjen, være seg i fokus eller skjult, vil man tilslutt bli påvirket - og vips har man kjøpt seg en DW-klokke. Helt "ubevisst".
Men det er jo mulig at jeg tar helt feil? 

Ja, det er slik de påvirker oss... Gjelder å være bevisste. :)

Endret av Asti
Lagt til lenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Hos meg står det merket at skoene er sponset og veska er fra egen kolleksjon

I tekstdelen om hvor plagg/ting er fra ja.

Men det skal merkes øverst og på de sosiale medier hvor blogginnleggene linkes fra. 

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. også når produktene ikke er omtalt eller referert til med et eneste ord i innlegget, merket i eget sponset innlegg og ikke er annonselenke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Igjen må en se på hva som er formålet med innlegget. Dette er et antrekksinnlegg ( hun skriver selv at det er antrekksbilder i linken på Fb) og sko/veske er absolutt en del av det. 

Hun har merket andre antrekksinnlegg tidligere med sammen type produkter så hva er anderledes denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen må en se på hva som er formålet med innlegget. Dette er et antrekksinnlegg ( hun skriver selv at det er antrekksbilder i linken på Fb) og sko/veske er absolutt en del av det. 

Hun har merket andre antrekksinnlegg tidligere med sammen type produkter så hva er anderledes denne gangen?

Håret.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Når vi snakker om håret.  Har Se&Hør skrevet noe om det, eller har de også gått lei? 

we are all bored of the h.a.i.r

Hei oppskrift-onsdag!

Nå skulle jeg egentlig legge ut en oppskrift, men det har vært så utrolig h.e.k.t.i.s.k.

Vet ikke hvor det ble av dagen, jeg rakk bare såvidt å trene klokken 0500 i morges, og etter det har jeg danset rundt og blunket til dere på snap mens jeg har sminket meg og krøllet håret samtidig som jeg har hørt på lydbok og tatt noen sit-ups på ball. Håper jeg rekker å vise dere tre, fire bilder av kaffekoppen og de sykt mange nøttene jeg har tenkt å spise før jeg trekker i strømpisen med et glass vin i kveld.

:Gjesp:

(Sorry, jeg har ikke sovet på flere netter.. og humoren min er deretter. )

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

we are all bored of the h.a.i.r

Hei oppskrift-onsdag!

Nå skulle jeg egentlig legge ut en oppskrift, men det har vært så utrolig h.e.k.t.i.s.k.

Vet ikke hvor det ble av dagen, jeg rakk bare såvidt å trene klokken 0500 i morges, og etter det har jeg danset rundt og blunket til dere på snap mens jeg har sminket meg og krøllet håret samtidig som jeg har hørt på lydbok og tatt noen sit-ups på ball. Håper jeg rekker å vise dere tre, fire bilder av kaffekoppen og de sykt mange nøttene jeg har tenkt å spise før jeg trekker i strømpisen med et glass vin i kveld.

:Gjesp:

(Sorry, jeg har ikke sovet på flere netter.. og humoren min er deretter. )

Jeg liker humoren din, men ønsker deg også mer søvn :nisseblunk:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Snøsøta

Heelt særriøst så synes jeg faktisk CBE fortjener hvert eneste klikk fra tråddeltagerne mtp hvor mye hun engasjerer her inne! Diskutere smått og stort vedrørende henne skal det, men ikke faen om man klikker seg inn på bloggen!

Jeg klikker meg skjelden inn på bloggen av egen maskin fordi jeg synes bloggen i seg selv først og fremst er kjedelig men tidvis også svært kritikkverdig. Jeg er også sterkt kritisk til de nye markedsføringsmetodene, og ønsker ikke å være en del av CBEs kapital. Derimot er jeg veldig interessert i å diskutere stort og smått om bloggfenomenet og disse markedsføringsmetodene, og i denne tråden er det mye god diskusjon med mange gode eksempler.

Hvis vi med diskusjonene her inne er med på å generere lesere hun ellers ikke ville ha hatt, så synes jeg i det minste at disse selv skal ta et aktivt valg om de vil gå inn på bloggen eller ikke. Jeg har ingenting imot om folk selv velger om de vil lese bloggen eller om det legges ut informasjon som gjør det enkelt å finne fram til den aktuelle saken. Jeg har forsåvidt ingenting imot at andre legger ut linker heller. Men selv ønsker jeg ikke å lenke til bloggen lengre fordi jeg vet hvor lett det er å klikke seg inn uten at man egentlig vil være med på å øke verdien til CBE overfor sponsorer.

Den dagen det blir helt gjennomsiktlig og alment kjent hvordan bloggerne tjener penger og hvordan sponsorene arbeider for å påvirke oss så blir saken en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Jeg er enig, denne tråden genererer ikke til 45.000 tusen klikk på bloggen, men det den gjør er å avspeile et engasjement rundt CBE. Eller kanskje vi skal kalle det et fenomen istedenfor? Jeg tror ikke all engasjementet går på henne som person, men kanskje heller på det bildet eller bloggfenomenet hun har blitt. Det som gjør meg fascinert er at hun har klart å skape en blogg som  engasjerer og fascinerer så mye slik at vi skriver side opp og side ned. Joda så har vi kommentarjukset og bilderedigeringen, men dette er jo noe som flere bloggere driver med uten at man gidder å bry seg nevneverdig. Umerket reklame.... jaha... det driver de alle med. Men det er CBE som er interessant å diskutere, hva er det som er så provoserende med akkurat henne i forhold til de andre? ja, jeg vet det er svart på mange ganger tidligere. 

Nå har hun ihvertfall valgt en litt ny strategi, hun skriver om trygge temaer uten å bli særlig personlig. Justin Bieber, fødselsangst og flyskrekker du liksom.... ikke akkurat store temaer med brådd, men vi får se om det det fenger på sikt :-)  En ting er i hvertfall sikkert og det er at hun har blitt forutsigbar og kjedelig. Jeg lurer på hvor lenge hun kommer til å klare å engasjere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si hva jeg betaler for, det handler om markedsføring. Som Ireth påpeker er det ingen som tvinger meg til å kjøpe noe når jeg går inn i butikkene, men det er jo en selvfølge at alt skal gå redelig for seg i markedsføringen. Det samme gjelder blogger og andre lignende ting på nett.

At hun følger loven i henhold til markedsføring, er jo noe hun må gjøre. Det er jeg helt enig. Det jeg er uenig er dette blogg-kunde-forholdet. For hva er det egentlig Caroline selger (helt gratis forøvrig)? Noen vil føle at hun er som en venn, en annen vil føle at hun er mer en inspirator mens andre er kanskje mer opptatt av konkrete tips innen hudpleie/matoppskrifter/trening.

Jeg syns det blir feil å si: Jeg føler at Caroline er som en venninne, og siden jeg besøker bloggen hver dag så er jeg hennes kunde. Fordi jeg er hennes kunde, så forventer jeg at alt personlig hun skriver er 100% sant, at hun viser både gode og dårlige dager og at hun aldri skriver noe støtende i kommentarfeltet.

Det er med sistnevnte jeg mener: det er bare en blogg. Caroline kan med all rett skrive røverhistorier om det ene eller det andre. Hvis hun ønsker, så kan hun være ufyselig i kommentarfeltet. Private bilder står hun helt fritt til å manipulere. Markedsføring møter vi overalt uten at det gjør oss til kunder. På steder hvor det er mye mennesker, så finner man ofte store reklameplakater. Er jeg da plutselig en kunde? Jeg mener ikke det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gratis å gå inn på H&M og Expert også, det er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe noe? 

Og hva er du kan kjøpe direkte av Caroline på hennes nettsider? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...