Florence Skrevet 2. november 2015 #19681 Del Skrevet 2. november 2015 Er det mulig?!Alle disse svarene hennes gjennom tidene er jo konsekvent frekke, spydige, og nedlatende mot leserne.Jeg har egentlig lyst til å si noe veldig stygt selv, men holder meg til å si at det er underlig hvordan CBE har klart å holde koken på bloggen, når hovedpersonen har en så lei tendens til å gjennomgående svare på en slik måte når det ikke vanker skryt og tilbedelse i kommentarfeltet.Og å referere til hva profesjonelle fotografer har skrytt av...den dokumentasjonen vil jeg gjerne ha, CBE, om du klarer å finne den.God bedring med Influensaen, Fru Eriksen. Det er sikkert Benny. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 2. november 2015 #19682 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg er en av dem som i utgangspunktet synes glossy blogger er... vel. Ikke det jeg ville prioritert her i verden, men man skummer jo innom de vanlige dagsavisene og får med seg litt om alt.Av alle blogger som putler og går i dette landet, hvorfor det ekstreme detaljfokuset på akkurat denne?Jeg undres nesten over hva som tillates å skrive.Lesere etterlyser bedre merking, de får bedre merking og protesterer deretter på for mye reklame.Lesere ber om mer personlige innlegg, de får det, og klager deretter på at det kan umulig være slik hun har det.Så ber man om å ta seg selv mindre høytidelig, men da er hun plutselig kunstig. Bloggere, deriblant henne, kommer aldri til å "vinne". Det er bra at det finnes kritiske røster, med tanke på å ha en ryddig bransje, men det finnes en grense. Det er plutselig blitt stuerent å la det gå sport i å finne feil, uansett hvor små. Det er faktisk litt pinlig å lese enkelte KG-brukeres gjentatte angrep på et slikt detaljnivå at man kun kan anta det går med ganske mye tid til å lete etter hårfine endringer og feil hos nevnte blogger. Håper jammen alle får like godt betalt som bloggeren, ellers er det bare å gi seg ende over... at alle gir dama, som man tydeligvis anser for å være så veldig bånnslam, nesten 850 sider... Må noen påpeke ironien?Og så vil jeg kommentere det at du mener er angrep på bloggen og leting etter feil:Jeg liker ikke å bli manipulert og løyet til. Jeg liker heller ikke når andre utsettes for det samme. Og jeg liker slett ikke at manipulasjonen og lyvingen får fortsette uten motreaksjoner. Andre bloggere er sikkert like bra/ille som CBE men det er CBE sin blogg jeg tidligere leste og derfor denne bloggen jeg fortsatt interesserer meg for. Jeg og andre mistenkte både at det forekom redigering av bilder, sletting av kritiske men saklige kommentarer og kommentering under aliaser på bloggen. Det var der og da bare spekulasjoner og ble selvfølgelig kategorisk avvist av CBE. Etterhvert kom bevisene - det var ikke bare en magefølelse men der i mot en svært utbredt strategi hos CBE. Jeg ble både skuffet og lei meg over at magefølelsen min var rett. Jeg misliker som sagt sterkt å bli løyet til! Det var "plukkingen" på bloggen av de, som i følge deg bruker alt for mye tid på det, som førte fram til avsløringene. Hvorfor gidder de? Tja kanskje de heller ikke liker å bli manipulert og løyet til?Magefølelsen min gir meg fortsatt hint - vi får se om jeg og de andre som har lignende fornemmelser viser seg å ha rett eller ikke. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 2. november 2015 #19683 Del Skrevet 2. november 2015 Det er sikkert Benny.det tenkte jeg og 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 2. november 2015 #19684 Del Skrevet 2. november 2015 Og så vil jeg kommentere det at du mener er angrep på bloggen og leting etter feil:Jeg liker ikke å bli manipulert og løyet til. Jeg liker heller ikke når andre utsettes for det samme. Og jeg liker slett ikke at manipulasjonen og lyvingen får fortsette uten motreaksjoner. Andre bloggere er sikkert like bra/ille som CBE men det er CBE sin blogg jeg tidligere leste og derfor denne bloggen jeg fortsatt interesserer meg for. Jeg og andre mistenkte både at det forekom redigering av bilder, sletting av kritiske men saklige kommentarer og kommentering under aliaser på bloggen. Det var der og da bare spekulasjoner og ble selvfølgelig kategorisk avvist av CBE. Etterhvert kom bevisene - det var ikke bare en magefølelse men der i mot en svært utbredt strategi hos CBE. Jeg ble både skuffet og lei meg over at magefølelsen min var rett. Jeg misliker som sagt sterkt å bli løyet til! Det var "plukkingen" på bloggen av de, som i følge deg bruker alt for mye tid på det, som førte fram til avsløringene. Hvorfor gidder de? Tja kanskje de heller ikke liker å bli manipulert og løyet til?Magefølelsen min gir meg fortsatt hint - vi får se om jeg og de andre som har lignende fornemmelser viser seg å ha rett eller ikke. ja, kanskje er det så enkelt for de fleste av oss - det er den bloggen vi leser/ leste. Jeg begynte å lese den for å vite noe om en rosablogg, og jeg fortsetter å lese den fordi den fortsetter å komme med eksempler på sider ved blogging som nytt medium som jeg synes det er viktig å debattere. Akkurat nå ser det ut som bloggen er på vei inn i content marketing. Det er en utvikling som er svært interessant og følge og debattere, og problemstillingen er selvfølgelig relevant ift andre blogger og aviser og blader mm. Men det snedige med content marketing er jo at det er vanskelig å oppdage, med mindre du kjenner bloggen eller bladet eller avisen godt. Det er ganske interessant å se hvordan CBE er i ferd med å riggen bloggen for samarbeidet med United Influensers, og jeg tviler på om det hadde vært så synlig for oss om vi ikke kjente bloggen godt. Derfor fortsetter jeg å følge denne ene rosabloggen, men døgnet har bare 24 timer, og jeg har ikke tenkt å besudle mer tid med flere rosablogger, det holder med denne ene... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 2. november 2015 #19685 Del Skrevet 2. november 2015 Og så vil jeg kommentere det at du mener er angrep på bloggen og leting etter feil:Jeg liker ikke å bli manipulert og løyet til. Jeg liker heller ikke når andre utsettes for det samme. Og jeg liker slett ikke at manipulasjonen og lyvingen får fortsette uten motreaksjoner. Andre bloggere er sikkert like bra/ille som CBE men det er CBE sin blogg jeg tidligere leste og derfor denne bloggen jeg fortsatt interesserer meg for. Jeg og andre mistenkte både at det forekom redigering av bilder, sletting av kritiske men saklige kommentarer og kommentering under aliaser på bloggen. Det var der og da bare spekulasjoner og ble selvfølgelig kategorisk avvist av CBE. Etterhvert kom bevisene - det var ikke bare en magefølelse men der i mot en svært utbredt strategi hos CBE. Jeg ble både skuffet og lei meg over at magefølelsen min var rett. Jeg misliker som sagt sterkt å bli løyet til! Det var "plukkingen" på bloggen av de, som i følge deg bruker alt for mye tid på det, som førte fram til avsløringene. Hvorfor gidder de? Tja kanskje de heller ikke liker å bli manipulert og løyet til?Magefølelsen min gir meg fortsatt hint - vi får se om jeg og de andre som har lignende fornemmelser viser seg å ha rett eller ikke. En blogg er bare en nett-side med tekst og bilder. Det er ikke betalt av våre skattepenger, og det er ingen lov som sier at innholdet må være verifisert. Hvem som helst kan legge ut bilder av seg selv, og skrive akkurat hva de ønsker. Det er heller ingen som tvinger en til lese en blogg - det er noe som er helt frivillig.Så hvor kommer forventningene av at det som publiseres må stå i stil med Carolines egentlige virkelighet? Jeg syns dette er et veldig interessant fenomen - denne forventningen. Må man ikke bare ta bloggen for hva det er? En måte å tjene penger? Det er ingen som gidder å følge henne hvis hun bare skulle tatt bilder av seg selv mens hun satt usminket foran TVen. Om hun manipulerer og juger...er det så rart? Hvorfor er folk overrasket? Mennesker manipulerer og juger i det virkelige liv også. Selvfølgelig er dette enda lettere bak en dataskjerm. Jeg skjønner ikke hvorfor dere forventer så mye av hennes blogg. Hun skylder dere ingenting. Skulle alle leserne forlate henne, så hadde hun sikkert klart å få en annen jobb. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 2. november 2015 #19686 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Bladde gjennom gamle kommentarer på jakt etter flere spydige tilsvar fra CBE & co, og kom over dette innlegget hvor LK åpenbart har glemt å logge ut av admin-kontoen når han skal backe seg selv opp i en kostholdsdiskusjon under aliaset "Hanne":http://postimg.org/image/5galrk183/Edit: enda rarere blir det når han tydeligvis, etter å fått feedback fra leserne, blir uenig med seg selv og sine egne uttalelser som "Hanne": http://postimg.org/image/bdmueenfj/ Endret 2. november 2015 av lenebu 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 2. november 2015 #19687 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Det er sikkert Benny.ønsker likevel at CBE viser til hvor dette skrytet fra proff. Fotografer er, gjerne med lenke. Hvis CBE ikke klarer dette, er hun nok atter en gang kun ute etter å hevde seg selv, og jeg forbeholder meg retten til å være uenig for hun tar uansett feil. Det bidrar jo ikke konstruktivt heller :/Ferdig snakka! ;-) Endret 2. november 2015 av Cornucopia 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 2. november 2015 #19688 Del Skrevet 2. november 2015 En blogg er bare en nett-side med tekst og bilder. Det er ikke betalt av våre skattepenger, og det er ingen lov som sier at innholdet må være verifisert. Hvem som helst kan legge ut bilder av seg selv, og skrive akkurat hva de ønsker. Det er heller ingen som tvinger en til lese en blogg - det er noe som er helt frivillig.Så hvor kommer forventningene av at det som publiseres må stå i stil med Carolines egentlige virkelighet? Jeg syns dette er et veldig interessant fenomen - denne forventningen. Må man ikke bare ta bloggen for hva det er? En måte å tjene penger? Det er ingen som gidder å følge henne hvis hun bare skulle tatt bilder av seg selv mens hun satt usminket foran TVen. Om hun manipulerer og juger...er det så rart? Hvorfor er folk overrasket? Mennesker manipulerer og juger i det virkelige liv også. Selvfølgelig er dette enda lettere bak en dataskjerm. Jeg skjønner ikke hvorfor dere forventer så mye av hennes blogg. Hun skylder dere ingenting. Skulle alle leserne forlate henne, så hadde hun sikkert klart å få en annen jobb. Alle kan da så absolutt skrive hva de vil på nettet. Så lenge det følger norsk lov. Den utmerkede reklame følger ikke loven så det fortjener hun kritikk for!Det er da meg (og de andre lesere) som betaler lønnen hennes. Uten klikk hadde ikke hun levet av bloggen sin. Så enkelt er det. Jeg er "kunde" og jeg forventer en viss standard.Slik jeg ser bloggen til CBE har den alltid ønsket å gi en følelse av at være en nær venninne. Vi lesere får ta del i det vi tror er hennes hverdag. Ja jeg er voksen og skjønner hun ikke egentlig bryr seg om meg. Men er det da virkelig rart å bli skuffet når det går opp for meg hvor mye denne "veninnen" faktisk gjør for å lure og manipulere meg? Jeg liker ærlighet og redelighet!Jeg har barn som snart er store nokk til å holde på på nettet selv. Jeg ønsker ikke de skal bli utsatt for en del av de tingene jeg ser blant annet i bloggverdenen. Jeg vil ha debatt om hvordan man oppfører seg på nett både som kommersiell aktør og privat. Jeg liker ikke wild-west tilstandene man ser nå. Det siste her er ikke bare myntet på CBEs blogg men også mer generelt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 2. november 2015 #19689 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Mer gull fra kommentarfeltet, denne gangen tidlig 2013. Her er det først og fremst LKE som absolutt ikke er frekk og bare svarer på kostholdsråd, men også CBE stepper inn innimellom:http://carolinebergeriksen.no/2013/01/15/15-steg-til-treningsglede/comment-page-2/Lang diskusjon så det blir mange screenshots:http://imgur.com/703TTsbhttp://imgur.com/MhHpYAB http://imgur.com/OxGufWFhttp://imgur.com/05tLMUhhttp://imgur.com/eV34myahttp://imgur.com/KyGqjgdhttp://imgur.com/TtsRdAO Edit: tok bort dobbel linkhttp://imgur.com/GZHI0aEhttp://imgur.com/dXUFjmghttp://imgur.com/Eaz79Hehttp://imgur.com/mFBrDFQhttp://imgur.com/fZLkJV8http://imgur.com/5S3Idgrhttp://imgur.com/qeGU2yDhttp://imgur.com/MhHpYAB Enjoy! Endret 2. november 2015 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 2. november 2015 #19690 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) En blogg er bare en nett-side med tekst og bilder. Det er ikke betalt av våre skattepenger, og det er ingen lov som sier at innholdet må være verifisert. Hvem som helst kan legge ut bilder av seg selv, og skrive akkurat hva de ønsker. Det er heller ingen som tvinger en til lese en blogg - det er noe som er helt frivillig.Så hvor kommer forventningene av at det som publiseres må stå i stil med Carolines egentlige virkelighet? Jeg syns dette er et veldig interessant fenomen - denne forventningen. Må man ikke bare ta bloggen for hva det er? En måte å tjene penger? Det er ingen som gidder å følge henne hvis hun bare skulle tatt bilder av seg selv mens hun satt usminket foran TVen. Om hun manipulerer og juger...er det så rart? Hvorfor er folk overrasket? Mennesker manipulerer og juger i det virkelige liv også. Selvfølgelig er dette enda lettere bak en dataskjerm. Jeg skjønner ikke hvorfor dere forventer så mye av hennes blogg. Hun skylder dere ingenting. Skulle alle leserne forlate henne, så hadde hun sikkert klart å få en annen jobb. Vedr.: " blogg er bare en nett-side med tekst og bilder": En slik blogg er ikke bare en nettside med tekst og bilder. Det er en reklamekanal, som drives for å påvirke leserne til å kjøpe varer eller tjenester ved Influencer marketing, jfr. https://en.wikipedia.org/wiki/Influencer_marketing . Og da er det helt på sin plass, og bra at folk har en kritisk holdning til dette. Vedr. "Det er heller ingen som tvinger en til lese en blogg - det er noe som er helt frivillig.": For de som er opptatt av reklamepåvirkning, og at utviklingen innen bloggverden går i negativ retning, så handler det ikke om å "lese bloggen for å lese". Det handler om å følge med, for å forstå hva som skjer. Når jeg er innom CBE-bloggen så leser jeg ikke bloggen fordi jeg er interessert i hva CBE tilsynelatende har på hjertet. Jeg ser bl.a. på den etiske siden ved bedriften, hvordan de merker reklamen, samt hvordan de prøver å påvirke leserne sine.. Vedr. "Så hvor kommer forventningene av at det som publiseres må stå i stil med Carolines egentlige virkelighet?: Folk her inne har påpekt at virkeligheten ikke er troverdig, nettopp for å få frem at dette er en skissert virkelig, der det som legges ut har en baktanke. Dvs. de vil ha et "venninneforhold" med leserne, og pleie det gjennom "gull verdt kommunikasjon", for at man skal stole på de, slik at man ikke har "reklamebrillene" på, når man leser umerket og merket reklame der inne. Vedr. "Jeg skjønner ikke hvorfor dere forventer så mye av hennes blogg.": Jeg må her snakke for meg selv. Jeg har tatt opp kritikkverdige forhold hos flere bloggere, og har de samme forventningene til alle. Men nå er det slik at CBE&Co. selv sørger for at det er så mye å skrive om. Bl.a.. på klagetoppen hos Forbrukerombudet, løgnene om bilderedigering, kommentarjukset (uten at bedriften sparket den som stod bak det, han har isteden fortsatt en sentral rolle), salg av billigsmykker til overpris, reklame for Nature Cycles, forsvarstale i fosterstilling vedr. Cappelen Damm og at de skylder på leserne sine/kommentarfeltet når de gjør noe galt. Og jeg tenker at man bør kunne forvente mer av en blogg med daglig litt over 40.000 norske og utenlandske lesere, spesielt når det ikke bare er en blogg, men en reklamekanal som har stor påvirkningskraft. Endret 2. november 2015 av Asti Lagt til lenke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. november 2015 #19691 Del Skrevet 2. november 2015 En blogg er bare en nett-side med tekst og bilder. Det er ikke betalt av våre skattepenger, og det er ingen lov som sier at innholdet må være verifisert. Hvem som helst kan legge ut bilder av seg selv, og skrive akkurat hva de ønsker. Det er heller ingen som tvinger en til lese en blogg - det er noe som er helt frivillig.Så hvor kommer forventningene av at det som publiseres må stå i stil med Carolines egentlige virkelighet? Jeg syns dette er et veldig interessant fenomen - denne forventningen. Må man ikke bare ta bloggen for hva det er? En måte å tjene penger? Det er ingen som gidder å følge henne hvis hun bare skulle tatt bilder av seg selv mens hun satt usminket foran TVen. Om hun manipulerer og juger...er det så rart? Hvorfor er folk overrasket? Mennesker manipulerer og juger i det virkelige liv også. Selvfølgelig er dette enda lettere bak en dataskjerm. Jeg skjønner ikke hvorfor dere forventer så mye av hennes blogg. Hun skylder dere ingenting. Skulle alle leserne forlate henne, så hadde hun sikkert klart å få en annen jobb. Jeg tenker at forventningene du snakker om her, er de som ble formidlet til henne i hennes eget kommentarfelt etter at hun ba om tilbakemeldinger fra leserne sine, og ikke primært fra denne tråden, så her tror jeg rett og slett at du blander litt. Men jeg er enig i at det er et interessant fenomen - fordi jeg tror at grunnen til at hun er så suksessfull, er at hun i stor grad klarer å selge inn ideen om at det er søte, flinke Caroline og hennes liv man leser om. Nå er vel oppfatningen om at det IKKE er hennes privatliv man leser om, men en regissert og konstruert virkelighet, mye mer utbredt blant de som skriver i denne tråden enn blant leserne som har gitt henne tilbakemelding i bloggen, så jeg vet ikke om du egentlig mener at de som har svart der, må korrigere forventingene sine? Til det siste du skriver - at folk manipulerer og juger i det virkelig liv, så har jeg en klar forventning om at folk oppfører seg redelig, både privat, men ikke minst når de gjør jobben sin. Så å ikke forvente at folk holder sin sti ren når de tjener til livets opphold, synes jeg er en falitterklæring, enten folk leder et konsern, en Rema-butikk eller en profesjonell og kommersiell blogg. Du fremstiller det som at hun må få drive med hva hun vil privat, og det har jeg virkelig ikke noe problem med å akseptere i det hele tatt. Selvsagt kan hun gjøre akkurat som hun vil med både bloggen sin og livet sitt. Det har hun all rett til. Men det at hun har valgt å bruke en (vel-)regissert utgave av privatlivet sitt som levevei, fritar henne ikke for å følge de reglene som finnes for slik. Det gir heller ingen rett til å gjøre det man føler for uten at folk kritiserer det. Hun kan la være å forholde seg til kritikk, men hun kan ikke kreve at folk lar være å kritisere. Mitt engasjement i denne tråden har sitt utgangspunkt i nettopp det problematiske med at enhver kritikk rettet mot en blogg som omhandler en person og dennes liv kan avskrives som personangrep og slemt fordi det er så vanskelig å skille mellom bedriften og personen, når de til og med deler navn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 2. november 2015 #19692 Del Skrevet 2. november 2015 Hun tar i hvert fall til seg noen av tilbakemeldingene hun har fått.I går hadde de vært på skogstur med kakao, og kost seg så mye og nytt øyeblikket slik at de glemte helt og ta bilder... I dag er det mandag, men ingen kaffekopp, trening eller blåbær og nøtter så langt, men bilder fra klesskapet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 2. november 2015 #19693 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) En blogg er bare en nett-side med tekst og bilder. Det er ikke betalt av våre skattepenger, og det er ingen lov som sier at innholdet må være verifisert. Hvem som helst kan legge ut bilder av seg selv, og skrive akkurat hva de ønsker. Det er heller ingen som tvinger en til lese en blogg - det er noe som er helt frivillig.Så hvor kommer forventningene av at det som publiseres må stå i stil med Carolines egentlige virkelighet? Jeg syns dette er et veldig interessant fenomen - denne forventningen. Må man ikke bare ta bloggen for hva det er? En måte å tjene penger? Det er ingen som gidder å følge henne hvis hun bare skulle tatt bilder av seg selv mens hun satt usminket foran TVen. Om hun manipulerer og juger...er det så rart? Hvorfor er folk overrasket? Mennesker manipulerer og juger i det virkelige liv også. Selvfølgelig er dette enda lettere bak en dataskjerm. Jeg skjønner ikke hvorfor dere forventer så mye av hennes blogg. Hun skylder dere ingenting. Skulle alle leserne forlate henne, så hadde hun sikkert klart å få en annen jobb. Det er jo leserne, kundene hennes, hun tjener penger på. Det er ikke greit hvis H&M, Expert, NSB osv. lyver og manipulerer for oss kunder så hvorfor skal det være greit at bloggere og magasiner på nett gjør det? Endret 2. november 2015 av Florence 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. november 2015 #19694 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg er en av dem som i utgangspunktet synes glossy blogger er... vel. Ikke det jeg ville prioritert her i verden, men man skummer jo innom de vanlige dagsavisene og får med seg litt om alt.Av alle blogger som putler og går i dette landet, hvorfor det ekstreme detaljfokuset på akkurat denne?Jeg undres nesten over hva som tillates å skrive.Lesere etterlyser bedre merking, de får bedre merking og protesterer deretter på for mye reklame.Lesere ber om mer personlige innlegg, de får det, og klager deretter på at det kan umulig være slik hun har det.Så ber man om å ta seg selv mindre høytidelig, men da er hun plutselig kunstig. Bloggere, deriblant henne, kommer aldri til å "vinne". Det er bra at det finnes kritiske røster, med tanke på å ha en ryddig bransje, men det finnes en grense. Det er plutselig blitt stuerent å la det gå sport i å finne feil, uansett hvor små. Det er faktisk litt pinlig å lese enkelte KG-brukeres gjentatte angrep på et slikt detaljnivå at man kun kan anta det går med ganske mye tid til å lete etter hårfine endringer og feil hos nevnte blogger. Håper jammen alle får like godt betalt som bloggeren, ellers er det bare å gi seg ende over... at alle gir dama, som man tydeligvis anser for å være så veldig bånnslam, nesten 850 sider... Må noen påpeke ironien?Først av alt vil jeg si at det er flott at du kommer inn i tråden og har en begrunnet mening! Særlig bet jeg meg merke i at du jo ser problemet i at hun får kritikk og gjør noe med det, og så får hun kritikk for det også. Det kan virke, hva skal vi si, smålig? Problemet er at man i lang tid har diskutert bloggens troverdighet. Flere har har ytret seg kritisk i kommentarfeltet i flere år, og alltid har man blitt avvist. Selv helt betimelige spørsmål og konstruktiv kritikk har prellet av som vann på gåsa. Nokså mange ganger har kritikken blitt returnert på en nebbete og ufin måte, ref flere bildelenker i tråden denne helgen. Alle ting som kom opp da Caroline selv stilte spørsmålet i "kommentarer er gull verdt" innlegget er ting som har blitt formidlet tidligere, blant annet av deltagere i tråden som var faste lesere. At hun nå begynner å gjøre om på det, etter i så mange år ha ignorert kritikken en intet annet enn lite troverdig. Det oppleves ikke som som noe annet enn en strategi for en blogg med dalende lesertall. En strategi som vi kjenner igjen fra United Influencers. Hadde CBE tatt til seg kritikken på et tidligere stadium så kunne hun fortsatt ha ligget på toppen av listene, og hatt sine 100.000 lesere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 2. november 2015 #19695 Del Skrevet 2. november 2015 Det er jo leserne, kundene hennes, hun tjener penger på. Det er ikke greit hvis H&M, Expert, NSB osv. lyver og manipulerer for oss kunder så hvorfor skal det være greit at bloggere og magasiner på nett gjør det?Dette er jeg uenig. Hos NSB betaler man for å bli fraktet fra a til b - man betaler altså for en tjeneste. Hos H&M og Expert så kjøper man faktisk et produkt. Å klikke seg inn på en nettside er ikke annet en gratis underholdning. Måtte du betalt for å komme inn på bloggen så hadde jeg skjønt hvis man forventet en viss standard. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ireth Skrevet 2. november 2015 #19696 Del Skrevet 2. november 2015 Dette er jeg uenig. Hos NSB betaler man for å bli fraktet fra a til b - man betaler altså for en tjeneste. Hos H&M og Expert så kjøper man faktisk et produkt. Å klikke seg inn på en nettside er ikke annet en gratis underholdning. Måtte du betalt for å komme inn på bloggen så hadde jeg skjønt hvis man forventet en viss standard. Det er gratis å gå inn på H&M og Expert også, det er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe noe? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 2. november 2015 #19697 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg tenker at forventningene du snakker om her, er de som ble formidlet til henne i hennes eget kommentarfelt etter at hun ba om tilbakemeldinger fra leserne sine, og ikke primært fra denne tråden, så her tror jeg rett og slett at du blander litt. Men jeg er enig i at det er et interessant fenomen - fordi jeg tror at grunnen til at hun er så suksessfull, er at hun i stor grad klarer å selge inn ideen om at det er søte, flinke Caroline og hennes liv man leser om. Nå er vel oppfatningen om at det IKKE er hennes privatliv man leser om, men en regissert og konstruert virkelighet, mye mer utbredt blant de som skriver i denne tråden enn blant leserne som har gitt henne tilbakemelding i bloggen, så jeg vet ikke om du egentlig mener at de som har svart der, må korrigere forventingene sine? Til det siste du skriver - at folk manipulerer og juger i det virkelig liv, så har jeg en klar forventning om at folk oppfører seg redelig, både privat, men ikke minst når de gjør jobben sin. Så å ikke forvente at folk holder sin sti ren når de tjener til livets opphold, synes jeg er en falitterklæring, enten folk leder et konsern, en Rema-butikk eller en profesjonell og kommersiell blogg. Du fremstiller det som at hun må få drive med hva hun vil privat, og det har jeg virkelig ikke noe problem med å akseptere i det hele tatt. Selvsagt kan hun gjøre akkurat som hun vil med både bloggen sin og livet sitt. Det har hun all rett til. Men det at hun har valgt å bruke en (vel-)regissert utgave av privatlivet sitt som levevei, fritar henne ikke for å følge de reglene som finnes for slik. Det gir heller ingen rett til å gjøre det man føler for uten at folk kritiserer det. Hun kan la være å forholde seg til kritikk, men hun kan ikke kreve at folk lar være å kritisere. Mitt engasjement i denne tråden har sitt utgangspunkt i nettopp det problematiske med at enhver kritikk rettet mot en blogg som omhandler en person og dennes liv kan avskrives som personangrep og slemt fordi det er så vanskelig å skille mellom bedriften og personen, når de til og med deler navn. Forventningene jeg snakker er på generell basis. Det å forvente at en blogg skal være 100% ærlig og redelig. Dette var kun ment som et generelt svar til den personen som hadde blitt skuffet over Caroline.Caroline har mange lesere, men det er fortsatt bare en blogg. Caroline skylder ingen å være helt ærlig om absolutt alt. Hadde hun derimot tatt direkte betaling, la oss si 50 kr pr måned for å brette ut livet sitt, så hadde det vært annerledes. Med tanke på hvor mange år hun har drevet bloggen, så er det heller ikke rart at det er litt grums. Ovenfor leserne sine har hun jo faktisk ingen regler hun må følge. Uærlige personer finnes overalt. Så er det heldigvis sånn at man kan unngå å involvere seg med slike personer. Folk må gjerne få kritisere. Jeg bryr meg ikke, jeg. Jeg syns bare det er veldig rart å ha så store forventninger til en nettside. Jeg syns ikke kritikk skal avskrives som personangrep eller slemt. Konstruktiv kritikk har alltid verdi. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 2. november 2015 #19698 Del Skrevet 2. november 2015 Dette er jeg uenig. Hos NSB betaler man for å bli fraktet fra a til b - man betaler altså for en tjeneste. Hos H&M og Expert så kjøper man faktisk et produkt. Å klikke seg inn på en nettside er ikke annet en gratis underholdning. Måtte du betalt for å komme inn på bloggen så hadde jeg skjønt hvis man forventet en viss standard. Selv om det er gratis underholdning, så fritar det ikke bloggerne fra krav i samfunnet om å opptre ærlig og rederlig. Det er flere som mener at de trenger både regelverk og voksenopplæring, jfr. http://digitalhverdag.media/2015/07/17/er-bloggerne-tjent-med/ , da både lesere og de selv vil være tjent med detForbrukerombudet gir også uttykk for at kommersielle blogger har et særlig ansvar overfor unge lesere pga de fungerer som en reklamekanal med stor påvirkningskraft, jfr. http://www.forbrukerombudet.no/2013/05/11042962.0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 2. november 2015 #19699 Del Skrevet 2. november 2015 Dette er jeg uenig. Hos NSB betaler man for å bli fraktet fra a til b - man betaler altså for en tjeneste. Hos H&M og Expert så kjøper man faktisk et produkt. Å klikke seg inn på en nettside er ikke annet en gratis underholdning. Måtte du betalt for å komme inn på bloggen så hadde jeg skjønt hvis man forventet en viss standard. Det har ikke noe å si hva jeg betaler for, det handler om markedsføring. Som Ireth påpeker er det ingen som tvinger meg til å kjøpe noe når jeg går inn i butikkene, men det er jo en selvfølge at alt skal gå redelig for seg i markedsføringen. Det samme gjelder blogger og andre lignende ting på nett. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. november 2015 #19700 Del Skrevet 2. november 2015 Dette er jeg uenig. Hos NSB betaler man for å bli fraktet fra a til b - man betaler altså for en tjeneste. Hos H&M og Expert så kjøper man faktisk et produkt. Å klikke seg inn på en nettside er ikke annet en gratis underholdning. Måtte du betalt for å komme inn på bloggen så hadde jeg skjønt hvis man forventet en viss standard. Hva er egentlig en kunde? Kunder er for meg de som er grunnlaget for at bedriften ha livets rett. Jobber du som lærer gjør du lurt i å betrakte elever og foreldre som kunder. Da kan du ha et kritisk blikk på om jobben du gjør tilfredsstiller det behovet som kunden har. Som kjent betaler ikke elevene for denne tjenesten, men de kan likevel forvente en viss standard. Derav tenker jeg at betaling ikke er et rimelig argument for at bloggleserne ikke skal kunne forvente en viss standard. Liker forøvrig at også du diskuterer sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg