Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Lalalala59

Hun kaller ikke han en drittunge,om du leser innlegget godt. Hun skriver" JEG ville følt meg som en bortskjemt og utakknemlig drittunge" Det er stor forskjell

Jeg orker virkelig ikke begynne en gang...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekkelt med halloweengodis som ikke er pakket inn stykkvis

enig. Men det er sikkert bare et bilde for bloggen - bor de ikke langt fra folk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Utrolig godt å se at hun fikk skokolleksjonen fra sjefen sponset i år!

Endret av neiognei
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gode poeng, Inocybe!

Til det tredje punktet ditt: Det gikk for lang tid fra såvel bilderedigeringa som kommentarfusket før det kom en reaksjon fra CBE (og LKE, for den saks skyld). Og når reaksjonen fra CBE kom, så var det en liten beklagelse innpakket i en tirade om hvor fæl og ille alle de andre var. Litt sånn "ja, jeg gjorde kanskje noe dumt, men se på hva alle de andre gjorde da! Det var jo enda verre. Og jeg følte meg presset av andre!". 

Det har ikke en eneste gang kommet en uforbeholden unnskyldning. En beklagelse fri for bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse. Og siden utsagnene i blogg, artikler, intervjuer, og fjernsynsopptreder ikke samsvarer, så er det ikke annet å forvente enn at man ikke er ferdig med denne saken. 

Dette er en verkebyll for bloggen. Og jeg tror at CBe helst så at den forsvant fort som fy. Men så lenge alt grumset bare blir bagatellisert og videre fornektet, så kommer verkebyllen til å være der. Så lenge man bare feier matrestene under matta, så kan man heller ikke forundre seg over at det etterhvert begynner å stinke. 

Helt enig. Den lange tiden det tokk før det skjedde noe sammen med bortforklaringene og forsøket på å dreie skylden over på noen andre bør med her. 

Og så vil jeg tilføye et punkt nummer 4. Det handler om min skuffelse og overraskelse over å havne i samme bås som haterne og nettrollene. Jeg har absolutt vært kritisk, direkte og skarp når jeg har følt det var berettiget. Men jeg har aldrig med vilje vært slem, ond, hetset eller ønsket CBE noe vondt. Jeg håper med hele mitt hjerte at CBE skal ha det bra. Men da det stormet som værst ble jeg (og de andre kritikere) syndebukker. Vi var så slemme og hetsene at CBE så seg nødt til å redigere bildene og kommentere under beskyttede titler. Det var MIN feil!

ja jeg vet det er ganske patetisk at jeg gamle kone ble så skuffet over å bli hengt ut som hater 😂 Men skuffet ble jeg likevel. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig i det du skriver. Var ett øyeblikk der hvor jeg faktisk "glemte" at hun jo har lesere i ganske mange andre land! Men samtidig synes jeg ikke det er noe hun burde hetses for. Det er ett valg hun/de har tatt, det er de som må takle eventuelle ettervirkninger av det, og da velger jeg å respektere det. Jeg får jo uansett ikke gjort med det!

Hvis det er hets å reagere på og stille henne spørsmål rundt eksponeringen av ungen hennes, så vet jeg ikke hva altså..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skulle ønske jeg visste hvordan jeg tar, og poster skjermdump, for den debatten der har fått en del nye svar siden du postet det skjermdumpet, og er nå over i det rent parodiske. Til og med da en oppgitt leser pekte på at det er jo leserne som avgjør hva leserne synes er et frekt svar, smeller hun tilbake med at hvis det virkelig var slik at hun var frekk, så burde det være lett å vise til konkrete eksempler. Helt utrolig. Hvis noen vil lese, så er det kommentarfeltet til fredagssmoothien, ikke kommentargullinnlegget.

selvfølgelig er det lett å finne eksempler på at hun er frekk, men det er da grenser for hva man gidder.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Berg Eriksen.. jeg skal hjelpe deg ift hvordan du er frekk: Å kalle absolutt alle som ikke finner frem et konkret bevis for hvor du er frekk som useriøs! I tillegg er tonen din frekk.

Tilføyelse: I tillegg til den evindelige jeg-tror-du-skal-lese-det-jeg-skrev-en-gang-til som er nedlatende i form av at du indirekte påstår at vedkommende ikke har særlig til leseforståelse.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er hets å reagere på og stille henne spørsmål rundt eksponeringen av ungen hennes, så vet jeg ikke hva altså..

Ikke bare hets, det er sikkert MOBBING også! ;)

Endret av loffen
måtte legge til noe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun henger seg opp i detaljer, og avfeier alle argumenter fordi hun trenger bevis på at hun har vært frekk. Hun forsøker seg jo på et "det er alltid de samme personene som er kritiske :/", som om det bare var noen enkeltpersoner som sto for all kritikk? Og at disse vil være kritisk til henne uansett hva hun skriver?

Jeg kjenner faktisk at jeg trenger bevis på disse påstandene, Caroline. For jeg regner med du sikter til noen konkrete kommentarer? Om du ikke klarer å fremlegge klare bevis på dette er det vanskelig å ta deg seriøst. Ferdig snakka. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg visste hvordan jeg tar, og poster skjermdump, for den debatten der har fått en del nye svar siden du postet det skjermdumpet, og er nå over i det rent parodiske. Til og med da en oppgitt leser pekte på at det er jo leserne som avgjør hva leserne synes er et frekt svar, smeller hun tilbake med at hvis det virkelig var slik at hun var frekk, så burde det være lett å vise til konkrete eksempler. Helt utrolig. Hvis noen vil lese, så er det kommentarfeltet til fredagssmoothien, ikke kommentargullinnlegget.

selvfølgelig er det lett å finne eksempler på at hun er frekk, men det er da grenser for hva man gidder.

utfordringen er ikke å finne eksemplene på hvor hun er frekk, men å få de gjennom i kommentarfeltet uten sensur. Og deretter at hun skal innse det.

Det kommer ikke til å skje.

Men det går selvsagt an å publisere alle eksemplene her i stedet.

Endret av Cornucopia
Lagt til ekstra
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen finner eksempler der de mener hun er frekk, så kommer hun nok uansett til å mene at hun IKKE er frekk .... 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten måten hun bruker det fjeset på er frekt også jeg :/ :/ :/ :/
"Du klarer ikke vise til noe konkret :/" 
Neivel, så da er kritikken ubetydelig? Etter hun spør om bevis så stenger hun i tillegg for at folk kan komme med respons (reply knappen)? Hæ?

Endret av thorax
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes nesten måten hun bruker det fjeset på er frekt også jeg :/ :/ :/ :/
"Du klarer ikke vise til noe konkret :/" 
Neivel, så da er kritikken ubetydelig? Etter hun spør om bevis så stenger hun i tillegg for at folk kan komme med respons (reply knappen)? Hæ?

Er det mulig?!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har herved gitt opp å tro at den bloggen endrer kommunikasjonsstil. De spurte om tips, leserne er LIVREDDE for at hun skal ta rådene som kritikk (bare det burde få dem til å tenke), de gir masse konstruktive tilbakemeldinger, men møtes med det jeg vil kalle forakt. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har roa seg veldig på snapchat den siste uken, spesielt de siste dagene, så tipset om at man heller følger med på snap enn på bloggen har vel gått hjem iallefall... 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Caroline Berg Eriksen.. jeg skal hjelpe deg ift hvordan du er frekk: Å kalle absolutt alle som ikke finner frem et konkret bevis for hvor du er frekk som useriøs! I tillegg er tonen din frekk.

Tilføyelse: I tillegg til den evindelige jeg-tror-du-skal-lese-det-jeg-skrev-en-gang-til som er nedlatende i form av at du indirekte påstår at vedkommende ikke har særlig til leseforståelse.

Det er lurt å si fra om at du linker direkte inn på bloggen hennes her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart at CBE skriver at hun er Norges største blogger innen mote og livsstil. Synes heller at CBE er livsstil, mammablogger og matblogger, enn en ren moteblogger. Men der ligger jo trinesmatblogg, mammatilmichelle og sophieelise over henne, så da går det ikke å kalle seg selv for Norges største.

Også lurer jeg litt på hvilken kategori SE hører til under? Har alltid tenkt på SE som en livsstilsblogg - som viser fram klærne sine, altså at hun har mote som underkategori? Pluss rosa-/reklameblogger, men det er jo CBE og MTM også.

Skjermbilde 2015-11-01 kl. 11.08.45.png

Skjermbilde 2015-11-01 kl. 11.07.20.png

Endret av thorax
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Norges største kommersielle blogg hadde vært en mer egnet tittel?

Jepp. Hun tjener jo desidert mest.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...