Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

"Dette er ikke ment som kritikk, men.." - virker å gå igjen i svarene. Sier en del om kritikkhåndtering på jordet i Siljan.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hold the door

"Dette er ikke ment som kritikk, men.." - virker å gå igjen i svarene. Sier en del om kritikkhåndtering på jordet i Siljan.

Jeg har tenkt akkurat det samme. Det er ikke uten grunn at mange tar med en "vær så snill å ikke ta dette som kritikk" eller "dette er IKKE vondt ment, jeg digger bloggen din" når de skriver kommentarer som egentlig ikke er så veldig kritiske i det hele tatt. Det kan f.eks bare gjelde det å ønske seg mer av en type innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det er bare å ta frem penn og papir og skrive en liste. De får så mange gode tilbakemeldinger på hva som kan forbedres - alt fra innhold på bloggen til hvordan de svarer leserne sine. Skriv det ned Caroline! Og gjør de endringene leserne ber om så kommer sikkert pengene til å tikke inn i flere år fremover.

Men i stede så ser det ut som det er viktig avfeie kritikken. Slikt blir det ikke penger av i det lange løp. Om de er så opptatt av forretninger som de vil ha det til, bør de forstå det. 

Jeg våger å påstå at det leserne ber om er fullstendig på tvers av det CBE ønsker og har gjort seg avhengig av. Til nå har bloggen etter min mening handlet om å fremstille en perfekt verden som andre kan beundre. De ser ut til å ha gjort seg avhengig av et liv der folk nesegrus beundrer dem. Ved å fremstille livet slik det egentlig er, så må man jo hoppe med fallskjerm ned fra den pidestallen de har plassesrt seg på for å kunne imøtekomme leserne. Det å gi slipp på beundringen og iscenesettingen tror jeg ikke at de klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg fikk rett angående dagens innlegg; det handler om rot! Viser ikke bilde av rotet, riktignok, men hun skal rydde i rotet, så det så! For hun er så dårlig på å holde orden. Tenk det! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger å påstå at det leserne ber om er fullstendig på tvers av det CBE ønsker og har gjort seg avhengig av. Til nå har bloggen etter min mening handlet om å fremstille en perfekt verden som andre kan beundre. De ser ut til å ha gjort seg avhengig av et liv der folk nesegrus beundrer dem. Ved å fremstille livet slik det egentlig er, så må man jo hoppe med fallskjerm ned fra den pidestallen de har plassesrt seg på for å kunne imøtekomme leserne. Det å gi slipp på beundringen og iscenesettingen tror jeg ikke at de klarer.

Det tror jeg du kan ha mye rett i, og det å lage bloggen mer spennende krever nok en annen hverdag for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Og i går brukte hun jo stemmen sin i et meningsinnlegg der hun sa SIN mening om selveste Bieber! Kalte han til og med for en drittunge *fnis* Flott å høre, samfunnsengasjerte Caroline!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for hets, latterliggjøring, bilde fra blogg, spekulasjoner og latterliggjøring, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg fikk rett angående dagens innlegg; det handler om rot! Viser ikke bilde av rotet, riktignok, men hun skal rydde i rotet, så det så! For hun er så dårlig på å holde orden. Tenk det! 

Det skinner jo veldig igjennom at hun ikke er så komfortabel med rot, selv om hun sikkert prøver noe forknytt å skape et bilde av å ikke være så "perfekt". Hun bruker jo ord som "pent stablet" i kontrast til "kaos" og "panikk", og et veldig tydelig ønske om å skape orden. Og passer selvfølgelig å nevne at hun donerer til Fretex i tilfelle spørsmål om overforbruk og samfunnsengasjement skulle dukke opp. Alt er altså som vanlig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun viser en barnebleie som ligger fremme! Se, så menneskelig og rotete! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del, synes ikke Caroline eksponerer Nelia så mye, ikke så mye at det er det bloggen handler om. Jeg legger ut bilder av babyen min selv, men jeg har ei grense. Litt nå og da, ja - men ikke overdrevent mye. Jeg tenker også litt slik at en må forandre seg sammen med samfunnet. Det har blitt en ting å skulle poste "alt" på sosiale medier. Ja, det finnes disse sleipingene som kan misbruke bilder, det er derfor jeg nevner at jeg har ei grense. "Nakenbilder" skal ikke ut, for å nevne noe. Og jeg tenker også at hvis sosiale medier kommer til å gjøre at barn "mobber" barna til en blogger, må de voksne foreldrene faktisk gå litt i seg selv, tenke over hvordan de oppdrar barna sine. Så jeg synes ikke Caroline gjør noe feil, da Nelia nevnes i sammenheng med hverdagen hennes. Ja, så er det kanskje ei annonse eller to, men det er da fortsatt hverdagen hennes :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del, synes ikke Caroline eksponerer Nelia så mye, ikke så mye at det er det bloggen handler om. Jeg legger ut bilder av babyen min selv, men jeg har ei grense. Litt nå og da, ja - men ikke overdrevent mye. Jeg tenker også litt slik at en må forandre seg sammen med samfunnet. Det har blitt en ting å skulle poste "alt" på sosiale medier. Ja, det finnes disse sleipingene som kan misbruke bilder, det er derfor jeg nevner at jeg har ei grense. "Nakenbilder" skal ikke ut, for å nevne noe. Og jeg tenker også at hvis sosiale medier kommer til å gjøre at barn "mobber" barna til en blogger, må de voksne foreldrene faktisk gå litt i seg selv, tenke over hvordan de oppdrar barna sine. Så jeg synes ikke Caroline gjør noe feil, da Nelia nevnes i sammenheng med hverdagen hennes. Ja, så er det kanskje ei annonse eller to, men det er da fortsatt hverdagen hennes :)

Man må jo nesten gå inn i seg selv og spørre hva man selv hadde vært komfortabel med, og forstå at man setter en uskydig part i en veldig sårbar posisjon. At mange andre velger å eksponere barnet sitt rettferdiggjør jo ikke selve handlingen, og det kan nok med fordel gjøres på private profiler/arenaer. For Caroline sin del så har det sannsynligvis ganske store ringvirkninger, da hun faktisk når ut til et stort og bredt publikum, og hun kan nok også bidra til å senke lesernes terskel for å ønske å eksponere sitt eget barn.

Jeg ville ha respektert henne mye mer om hun satte et standpunkt og sto ved uttalelsene om å ikke eksponere datteren. Jeg forstår jo at det per dags dato virker som om valget om å eksponere datteren er helt riktig for dem, sånn med tanke på økonomiske goder og masse positiv oppmerksomhet, det er fort gjort å bli blind på det. Men det bekrefter jo også at konsekvenstenking ikke er deres sterkeste kort, ikke at det var en så veldig revolusjonerende oppdagelse. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I årevis har hun ikke taklet rot, hardnakket hevdet at de alltid har det strøkent og at hun ikke kan bli rotete kun for å please fansen, så kommer gull-verdt-kommentarene, og da dukker det plutselig opp ett rom fullt av rot..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må jo nesten gå inn i seg selv og spørre hva man selv hadde vært komfortabel med, og forstå at man setter en uskydig part i en veldig sårbar posisjon. At mange andre velger å eksponere barnet sitt rettferdiggjør jo ikke selve handlingen, og det kan nok med fordel gjøres på private profiler/arenaer. For Caroline sin del så har det sannsynligvis ganske store ringvirkninger, da hun faktisk når ut til et stort og bredt publikum, og hun kan nok også bidra til å senke lesernes terskel for å ønske å eksponere sitt eget barn.

Jeg ville ha respektert henne mye mer om hun satte et standpunkt og sto ved uttalelsene om å ikke eksponere datteren. Jeg forstår jo at det per dags dato virker som om valget om å eksponere datteren er helt riktig for dem, sånn med tanke på økonomiske goder og masse positiv oppmerksomhet, det er fort gjort å bli blind på det. Men det bekrefter jo også at konsekvenstenking ikke er deres sterkeste kort, ikke at det var en så veldig revolusjonerende oppdagelse. 

Forsåvidt enig i det du skriver. Var ett øyeblikk der hvor jeg faktisk "glemte" at hun jo har lesere i ganske mange andre land! Men samtidig synes jeg ikke det er noe hun burde hetses for. Det er ett valg hun/de har tatt, det er de som må takle eventuelle ettervirkninger av det, og da velger jeg å respektere det. Jeg får jo uansett ikke gjort med det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig i det du skriver. Var ett øyeblikk der hvor jeg faktisk "glemte" at hun jo har lesere i ganske mange andre land! Men samtidig synes jeg ikke det er noe hun burde hetses for. Det er ett valg hun/de har tatt, det er de som må takle eventuelle ettervirkninger av det, og da velger jeg å respektere det. Jeg får jo uansett ikke gjort med det!

Jeg synes ikke det er hets, det er kritikk, og med rette etter min mening! Det gjelder jo ikke bare CBE, men mange andre bloggere! Evt ettervirkninger må jo takles av barnet først og fremst, det er jo det som er trist her! Hvis du vil kan du google Sara Teigen og se intervjuet med henne i Aftenposten, der kan du lese litt om opplevelser rundt det å være et kjendisbarn. Det kan ikke helt sammenlignes med barna til bloggerne, men hun sier utrolig mye klokt som jeg mener kan overføres til dette! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er hets når jeg skriver overfor her hvorfor jeg ikke synes man skal eksponere barn i sosiale medier? Jeg synes ikke det selv, jeg synes derimot det er saklig og begrunnet kritikk, men det vil forklare svært mye hvis det faktisk er slik at noen mener at dette er hets. Jeg synes nemlig at jeg ser veldig lite hets både i denne tråden og i kommentarfeltet til frua.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du det er hets når jeg skriver overfor her hvorfor jeg ikke synes man skal eksponere barn i sosiale medier? Jeg synes ikke det selv, jeg synes derimot det er saklig og begrunnet kritikk, men det vil forklare svært mye hvis det faktisk er slik at noen mener at dette er hets. Jeg synes nemlig at jeg ser veldig lite hets både i denne tråden og i kommentarfeltet til frua.

Det er kritikk og bekymring, mener jeg! Denne bekymringen deles av mange fagpersoner som jobber med barn, barneombudet bla og meg selv! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun viser en barnebleie som ligger fremme! Se, så menneskelig og rotete! 

samtidig som hun lurer på hva i huleste som skjer

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i går brukte hun jo stemmen sin i et meningsinnlegg der hun sa SIN mening om selveste Bieber! Kalte han til og med for en drittunge *fnis* Flott å høre, samfunnsengasjerte Caroline!!

Hun kaller ikke han en drittunge,om du leser innlegget godt. Hun skriver" JEG ville følt meg som en bortskjemt og utakknemlig drittunge" Det er stor forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kaller ikke han en drittunge,om du leser innlegget godt. Hun skriver" JEG ville følt meg som en bortskjemt og utakknemlig drittunge" Det er stor forskjell

.. og mellom linjene står det da? 

At Bieber burde føle seg som en drittsekk. Ikke veldig stor forskjell, sånn egentlig.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...