Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Lurer på når FF skal endre tittelen som Norges største blogg på Instagram? Femte plass er da ikke "største".  Og rgumentere med at det er største innen mote og trening blir for dumt. Det er en hverdagsblogg! :sinna:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sikker på at da CBE skrev det innlegget trodde hun at hun kom til å få mange kommentarer av typen "åh, nå må jeg skjerpe meg og kommentere oftere, vil jo ikke skuffe deg!".

Kan tenke meg panikken i Siljan da 99% av kommentarene faktisk var kritikk:fnise:

Samme tenkte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg lytter og tar til meg kritikk, men det betyr ikke at jeg må være enig i kritikken" går igjen flere ganger i kommentarfeltet. Hvordan fungerer det egentlig å ta til seg kritikk samtidig som man motsetter seg den? Og denne bagataliseringen av tidligere alvorlige hendelser gjenspeiler jo nettopp denne arrogansen, at de faktisk ikke evner å lære av sine egne feil, for det eneste de gjorde feil var å bli tatt. Hun sier også at om det var noen som skulle se alvoret i kommentarjukset, så var det vel hun og LK. Hva legger hun egentlig i det? Det var jo tross alt bare to, nei vent, to-tre, uskyldige kommentarer under beskyttet tittel. No biggie. De har gått videre, de har lagt seg så flat som det går an. Hvorfor forstår ikke resten av verden dette? 

Ellers så er det jo synd på frua som etterspurte flere elsk-kommentarer, og fikk et aldri så lite realityslap. 

Hvis du leser hennes kommentarer til enkelte av kritikk kommentarene i det innlegget, så er det tydelig at hun ikke tar så veldig til seg. bla bla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg lytter og tar til meg kritikk, men det betyr ikke at jeg må være enig i kritikken" går igjen flere ganger i kommentarfeltet. Hvordan fungerer det egentlig å ta til seg kritikk samtidig som man motsetter seg den? Og denne bagataliseringen av tidligere alvorlige hendelser gjenspeiler jo nettopp denne arrogansen, at de faktisk ikke evner å lære av sine egne feil, for det eneste de gjorde feil var å bli tatt. Hun sier også at om det var noen som skulle se alvoret i kommentarjukset, så var det vel hun og LK. Hva legger hun egentlig i det? Det var jo tross alt bare to, nei vent, to-tre, uskyldige kommentarer under beskyttet tittel. No biggie. De har gått videre, de har lagt seg så flat som det går an. Hvorfor forstår ikke resten av verden dette? 

Ellers så er det jo synd på frua som etterspurte flere elsk-kommentarer, og fikk et aldri så lite realityslap. 

Bra skrevet! For meg koker det ned til; de synes ikke det var så galt at LKE utga seg for å være lege etc og/eller

dette har han like god kunnskap om som en lege! Mao han (de?) klarer ikke å se/innrømme at her kommer jeg til 

kort...Det virker som verden raser i heimen hvis ikke de vet best om alt! Det er ganske skremmende! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Linnea Myrhe sa vell for noen år siden når Fotballfrue var på topp at det mest interessante med bloggen var kommentarfeltet.

Etter "skandalene" som også ble dekt av media ble jo faktisk denne tråden på KG dratt frem og jeg tror at mange av de som før leste kommentarfeltet og fant underholdning fikk det tilfredsstilt også i denne tråden. Det ble ikke lenger interessant å lese kommentarene hennes fordi det kom frem hvor streng sensuren var. 

Det var sikkert lurt å skylde på LK i forhold til kommentarjukset og at han han leste alle kommentarene før hun fikk se de, men på lang sikt har det fått leserne til å føle at de snakker til han og ikke henne. Det er selvfølgelig ikke interessant. Lurt der og da, men en dårlig strategi på lang sikt. 

Samt det kommer mye frem i disse kommentarene at folk er lei av perfeksjonismen hennes, det som en gang var fascinerende og spennende er nå kjedelig og tamt. Perfekt er det samme som kjedelig. Se på de andre bloggerne som har gått forbi henne, de har masse på hjertet begge to, spensten i CBE bloggen lå i kommentarfeltet, men det er en sagablott. Spensten hos de to andre bloggerne ligger i bloggen, de er ikke avhengig av kommentarfeltet sitt. 

Jeg syns spesielt den kommentarene hvor en skrev at hun sitter med bare tærne i gulvet og ikke hele foten når hun sitter på en stol var spot on i forhold til de stive iscenesatte bildene hennes. De som har fulgt henne lenge og en gang var i full beundring har også blitt voksne og finner ikke livet hennes lenger interessant. Det blir fjernt fra virkeligheten. 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker sterkt at de nå skal prøve å endre konseptet pga Thomas Moen & co. 

De må få ekte "elskere", de klarer ikke overleve på falske(LK) og noen få andre. Kynisk taktikk hele greia.

Merket meg Gullkornkonkurransen... Andre med bare en brøkdel av følgere får dobbelt så mange kommentarer på slike konkurranser. Sier litt om populariteten det. Litt for mange falske følgere, og det gagner ikke i lengden!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del har sluttet å lese bloggen men titter jo innom innimellom. Men med en gang et bilde av LK dukker opp, hun nevner navnet eller ser han kommenterer så forsvinner jeg fort ut igjen. Han har jo ødelagt så mye for henne og i tillegg så ville jeg jo ikke lese om han. Jeg kan ikke være den eneste som har fått fullstendig avsmak av hele fyren og det er jo tydelig når andre kommenterte på Kommentar-innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når FF skal endre tittelen som Norges største blogg på Instagram? Femte plass er da ikke "største".  Og rgumentere med at det er største innen mote og trening blir for dumt. Det er en hverdagsblogg! :sinna:

Jeg tenker kanskje at hun ikke nødvendigvis går etter antall lesere lenger? Men at hun (og andre?) ser på henne som den største og mest kjente, så hun lar det stå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk positivt overrasket over mange av kommentarene på det innlegget. Det viser at hun har en stor andel ganske så reflekterte og oppegående lesere som ikke finner seg i allverdens og som har begynt å bli lei. Lei at det er for perfekt, for glanset og polert. Flere nevner at hun nok har oppnådd det glansede magasinet hun har drømt om, men at et glanset magasin ikke nødvendigvis fenger eller engasjerer, det er bare noe lettbeint du blar gjennom. Kanskje lar du deg inspirere av et antrekk eller en matoppskrift, men sjelden blir du særlig engasjert. Og det er heller ikke særlig personlig. Avstanden til leseren blir større og større og leseren blir vanskeligere å beholde. Med innblanding fra LKE, skapes en enda større avstand mellom CBE og leserne. Hun mener kanskje det er problemfritt at han herjer på bloggen, men leserne uttrykker nå tydelig at de ikke synes det er greit. 

Og med kommentarfelt som er hardt redigert/sensurert så er det kanskje ikke så rart at tråder som denne oppstår på forum? Innlegg med saklig og konstruktiv kritikk får stå her og man får interessante diskusjoner rundt temaene. 

Tror nok de har skutt (og fremdeles skyter) seg selv i foten her...

Endret av Roadrunner
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent kommentarfelt er jo ikke det samme som at det er åpent der i gården, noe flere påpeker, leste ei som skrev at når hun kommenterte kritisk kom det mange motsvar fra fansen, mens hennes svar ble stoppet og at det ikke vitner om ønske om kommunikasjon. Dette har jo blitt tatt opp flere ganger her inne, hvordan de sensurerer og redigerer, men samtidig nekter for det. Alt for å vinne enhver diskusjon og ethvert tilløp til kritikk. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig! At de har lagt det bak seg er ikke det samme som at jeg som (tidligere) leser også har lagt det bak meg. Og jeg klarer ikke å legge det bak meg så lenge de:

1 Ikke virker til å forstå hvor alvorlig det faktisk er å gi slike helseråd uten å ha kompetansen til å uttale seg om slikt. Jeg grøsser når jeg tenker på at LKE svarer en ung jente med at legen hennes tar feil. Legen som faktisk kjenner, har sett pasienten og som har rette utdanningen. Horribelt!

2 Eneste grunn til at de har "sluttet" å kommentere under alias er at de ble tatt i det. Ikke fordi de selv skjønte hvor patetisk det er å gi seg selv støtte-kommentarer. Sluttet skriver jeg i "" fordi jeg ikke vet om de faktisk har sluttet. 

3 Jeg føler ikke at unnskyldningen deres var oppriktig i det hele tatt. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg hadde godtatt som en ektefølt unnskylding, men slik de har gjort det gir meg bare en flau smak i munnen. 

4 Å begrunne det med "beskytte seg mot nettroll" blir helt feil. Kommentarene ble brukt til å vinne helt ubetydelige diskusjoner. 

Nei jeg er ikke ferdig med saken i det hele tatt. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ble en diskusjon etter at flere lesere hadde kommentert LKE sin tilstedeværelse i kommentarfeltet. Her gir Maren  (30, 2015 AT 12:09 tilbakemelding om at CBE bør svare for seg selv, og at LKE er nødt til å ta noen skritt tilbake. Da svarer CBE at han kommenterer ekstremt sjeldent, og hun ser ikke helt problemet: http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/comment-page-4/#comments

Skjermbilder:

Tipper hun mister enda flere lesere nå. Hun må da se selv at måten hun svarer på er utrolig bastant og lite hyggelig? Blir småflau på hennes/dems vegne.

Så snill du er som tar deg tid til å dokumenterer så mye! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er interessert legger jeg ut en diskusjon startet av Kristin (october 30, 2015 AT 00:11): http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/comment-page-1/#comments , der Kristin viser til at CBE ikke klarer å ta imot konstruktiv kritikk.

CBE er selvfølgelig uenig, for der var visstnok så mange som var positive til Jysk-innlegget. Det rare er at da jeg leste kommentarfeltet tenkte jeg at der var flere negative kommentarer enn vanlig, jfr. http://carolinebergeriksen.no/2015/10/21/jysk-the-apartment/ .

Kritikken til Kristin var egentlig på sin plass, og de burde ha lyttet til den. Bloggerne "flyter i dag" på uavhengigheten de hadde, da de var uten reklame. Dette er i ferd med å forandre seg, og valgene de gjør i dag, kan ødelegge for troverdigheten, slik at reklamebransjen heller finner nye arenaer de kan bruke pengene sine. Hvis bloggerne blir for grådige, og reklamerer for produkt e.l. som folk "vet" de ikke går god for, da ødelegger de for seg selv. Det var dette Kristin prøvde å si i fra om. 

Når flere lesere velger å si i fra om at den reklamen var lite troverdig, da tenker jeg at de burde ha lyttet. Ikke bare svare "ja, men det er jo så mange andre som tror på meg". Hvor ble "vår kommunikasjon er gull verdt" av, når hun beskylder lesere som prøver å si i fra, for å ha andre motiv enn å ville hjelpe? Arrogansen kommer iallefall tydelig frem. 

CBE spør hvorfor de bør lytte mer til kritikken som kom fra Kristin: Tonje gir (siste skjermbilde) et godt svar på det? Jeg må bare tilføye, er virkelig CBE&Co. så naiv at det er skrytet hun velger å høre på, hvis leserne er delte i sine tilbakemeldinger?

Skjermbilder:

Her fortsetter det

http://imgur.com/a/kk7R8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at det virker overveiende sannsynlig at LK har skrevet disse kommentarene. Men det jeg virkelig reagerer på er disse engelske overskriftene i bloggen.  De som skriver tekstene behersker ikke språket godt nok, for smeller man inn tre feil i en overskrift som inneholder tre ord så burde man ligge langt unna og heller holde seg til norsk.

"friday and girlsnight"-

1) Navn på dager skrives med stor bokstav på engelsk

2) "Girlsnight" er to separate ord

3) "Girls" er både flertall og skal ha genetiv -s (kvelden tilhører jentene)

Dette virker kanskje pirkete, men for en engelsklærer som har sett noen "crispy air" og "lawn moving" for mange så blir det for dumt. Ingen 6 i engelsk herfra. Det blir 3 på ekteparet i Siljan! (Streng stemme nå.) ;-)

For å pirke litt så begynner hun alle overskrifter, også på norsk, med små bokstaver på bloggen hennes. Så hun er konsistent i det minste :)

Tillegg: Men ja, de burde holde seg unna engelsk til de har god nok kontroll på språket.

Endret av Florence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ha for at de i hvertfall på dette ene innlegget så ut til å slippe inn det meste - selv om det var noen her i fra ( @loffen ?) som ikke fikk publisere. 

Jeg har lest igjennom en god del av kommentarene og det som ser ut til å gå igjen er at leserne syns bloggen er blitt kjedelig, samt manglende troverdighet. Det er ikke fokus på en ting, det er ikke noe ekspertblogg. Det er litt trening, litt mat, litt mote, litt mammablogg som ei skriver i kommentaren. Og når ingen av disse delene har noe sving over seg så blir det vanskelig. Tror de må ta noen alvorlige grep, på flere plan, hvis de ikke skal miste flere lesere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortsetter det

Takk. :)

Når hun spør "Er det noe jeg gjør galt eller burde gjort annerledes?", jfr. http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/#comments

Skjermbilder:

Og folk tar seg tid å svare, da er det ikke rette tidspunktet å svare "jeg er ikke enig".

Hvorfor klarer ikke CBE&Co. å reflektere over slike tilbakemeldinger? Spesielt når det ikke bare var en person som kom med det. Det var faktisk flere som ga uttrykk for manglende troverdighet vedr. Jysk-innlegget.  Det er greitt at de er uenige, men problemet med kritikken forsvinner jo ikke. Derfor bør de lytte til den, men helt i orden for min del om leserne og reklamepengene forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bluebird1992

For å pirke litt så begynner hun alle overskrifter, også på norsk, med små bokstaver på bloggen hennes. Så hun er konsistent i det minste :)

Jeg har lagt merke til det, men siden jeg registrerte alle feil i den overskriften så valgte jeg å ta den med, til tross for at det er en gjennomgående og konsekvent feil, i så måte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Når hun spør "Er det noe jeg gjør galt eller burde gjort annerledes?", jfr. http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/#comments

Skjermbilder:

Og folk tar seg tid å svare, da er det ikke rette tidspunktet å svare "jeg er ikke enig".

Hvorfor klarer ikke CBE&Co. å reflektere over slike tilbakemeldinger? Spesielt når det ikke bare var en person som kom med det. Det var faktisk flere som ga uttrykk for manglende troverdighet vedr. Jysk-innlegget.  Det er greitt at de er uenige, men problemet med kritikken forsvinner jo ikke. Derfor bør de lytte til den, men helt i orden for min del om leserne og reklamepengene forsvinner.

ja, svarene er en gavepakke til henne. Hun får ærlige svar på det hun spør om, og gode tips og råd til hva som bør gjøre annerledes. Om hun ikke tar dette til seg og faktisk gjør noe med det, så er det i hvertfall ingen andre å skylde på en bloggen selv om den går nedenom og hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til det, men siden jeg registrerte alle feil i den overskriften så valgte jeg å ta den med, til tross for at det er en gjennomgående og konsekvent feil, i så måte. :-)

Hehe ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortsetter det

Ser ut til at hun tror at siden flertallet var positive til Jyskinnlegget, har hun "rett" (viktig for dem), men da er antagelsen basert på at alle som var negative faktisk kommenterte, noe de selvsagt ikke gjorde. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...