Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Bergensia

Nå må hun virkelig gi seg! Det publiseres hele tiden ganske stygge og krasse kommentarer som hun selv velger å la komme igjennom. På samme tid fjernes helt ok spørsmål on reklamemerking og bloggens agenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finner det utrolig at noen over 12 år tror på det innlegget. 

akkurat nå er det nærmere 50 stk som svelger det rått....men der var et par interessante betraktninger fra leserne, men de fleste vil nok bare bekrefte for dem at Thomas Moen på en skrudd måte har rett. Leserne etterlyser den "ekte" CBE, den som har humor og samfunnsengasjement, og de vil ikke snakke med LKE i kommentarfeltet - de vil snakke med venninna si, ikke mannen. Jeg er ikke tvil om at de aldri kommer til å slippe fasaden, så spørsmålet er hvordan de skal late som de gjør det på en troverdig måte.

Jeg merket meg et innlegg om sjokolade her om dagen, som kanskje er en indikasjon. Det dreide seg om dansk sjokolade, ikke sponset, usunt - i det innlegget slo hun tre (minst!) fluer i en smekk: 1. Flørting med danskene og det danske markedet, 2. En ekte, personlig anbefaling av noe som - gisp!!! - ikke er sponset, aka den ekte  caroline, 3. den upolerte caroline som spiser noe usunt (men fasaden opprettholdes gjennom lekre bronsefargede sjokoladekuler som matcher gullkoppene - det er ikke smågodt i en papirpos til 7,99 for hektoet liksom...) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessuten tror jeg de "glemte" at lakrisen kan kjøpes i Norge og fikk masse kommentarer på det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske uenig med de som sier at hun driver en kvalitetsblogg.  En blogg handler i større grad om innhold enn noe annet, og 80% reklame + 20% smalltalk er IKKE kvalitet! Da hjelper det ikke at bildene av produktet som skal selges er pent dandert og knipset med de rette innstillingene - innholdet er fortsatt totalt meningsløst.  Det gjør det også helt uinteressant å kommentere. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det har vært en laaang rekke med innlegg i denne tråden hvor det var vedlagt bildefiler med skjermdumper av kommentarer som ble lagt igjen, men enten aldri publisert eller først publisert lenge i ettertid (når blogginnlegget/temaet ikke lenger var av interesse). 

De allerfleste av disse kommentarene var kontruktiv kritikk, enkelte i hårdere tonelag enn andre, men ikke i nærheten av hets og/eller mobbing. 

Blogginnlegget er ikke så veldig mye annet enn sympatisanking, pent innpakket i en fortelling hvor hovedvekten legges på alle de stygge innleggene, de som forfølger, og de som bare lager kvalm. 

Og kan ikke dette paret snart samkjøre historiene sine? For et knapt år siden ga angiveligvis LKE etter for tymian-spørrende nettroll, siden det er han som angiveligvis siler ut de fæle kommentarene. Nå er det plutselig CBE selv som leser gjennom alt av kommentarer. :bond: Og hva har skjedd med de i snitt 200 kommentarene daglig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Hun spør, og får svar og går til angrep....

http://imgur.com/kYF3znX

Dette er et utrolig betegnende svar fra CBE. Typisk selvrettferdig, og uten evne til å ta til seg det konstruktive som står i kommentaren. Takk for lenken, så slipper jeg å klikke meg inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline har bare skrevet 3 av de 188 kommentarene, og svarene består bare av - kommentaren din ble faktisk godkjent, så det så! og - Hei, jeg tar jo til meg kritikk, jeg! Endrer på oppskrifter når noen feks mener det blir for mye fisk! 

Jeg synes det hadde vært greit om hun kunne gitt litt respons i kommentarfeltet, i hvertfall når hun selv spør hva det er hun har gjort galt :vetikke:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Nysgjerrigheten ble for stor, så jeg klikket meg inn på kommentarene. Som @thorax nevner så er det  helt underlig at hun ikke svarer mer, men jeg antar at det er fordi kommentarfeltet er overveiende fult av konstruktiv kritikk. Leserne hennes bekrefter tendensen og begrunnelsene slik jeg oppsummerer dem er følgende:

Det blir for glatt og polert, ingen ekte CBE. Kan ikke relatere seg til henne.

Følger dem på Snap, da blir det ikke nødvendig med bloggen, mye er likt.

Innleggene er for like, de engasjerer ikke.

Det er ikke så hyggelig å møte hennes hangarounds, når man er kritisk.

For mye spons og reklame, virker ikke lenger som ekte anbefalinger.

Det tar for lang tid å få svar.

Det var morsommere når det var litt temperatur i kommentarfeltet, nå er det for redigert.

Blogg er på vei ut.

Savner engasjement fra henne, på ting som opptar henne, eller ærlighet om tabber.

Av 188 kommentarer vil jeg anslå at 3/4 er velment kritikk, jeg så ikke den komme og det tror jeg ikke de gjorde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spør, og får svar og går til angrep....

http://imgur.com/kYF3znX

Utrolig umodent svart av henne, rett i forsvar og understreker med svaret sitt innholdet i den kritiske kommentaren fra leseren. Ser hun ikke det selv? (LK?)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigheten ble for stor, så jeg klikket meg inn på kommentarene. Som @thorax nevner så er det  helt underlig at hun ikke svarer mer, men jeg antar at det er fordi kommentarfeltet er overveiende fult av konstruktiv kritikk. Leserne hennes bekrefter tendensen og begrunnelsene slik jeg oppsummerer dem er følgende:

Det blir for glatt og polert, ingen ekte CBE. Kan ikke relatere seg til henne.

Følger dem på Snap, da blir det ikke nødvendig med bloggen, mye er likt.

Innleggene er for like, de engasjerer ikke.

Det er ikke så hyggelig å møte hennes hangarounds, når man er kritisk.

For mye spons og reklame, virker ikke lenger som ekte anbefalinger.

Det tar for lang tid å få svar.

Det var morsommere når det var litt temperatur i kommentarfeltet, nå er det for redigert.

Blogg er på vei ut.

Savner engasjement fra henne, på ting som opptar henne, eller ærlighet om tabber.

Av 188 kommentarer vil jeg anslå at 3/4 er velment kritikk, jeg så ikke den komme og det tror jeg ikke de gjorde heller.

Takk. :)

Jeg vil bare legge til denne kommentaren fra "Lene": http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/comment-page-2/ /  skjermbilde: http://i.imgur.com/O5XRZuo.png 

En liten oppsummering:

* At det er LKE som svarer på "vanskelige" kommentarer, mens CBE svarer på skryt og kos osv.

* Å styre kommentarfeltet med jernhånd, er ikke det samme som et åpent kommentarfelt.

* Mistet tillit til dere som privat personer og profesjonelle aktører

* Bloggen fremstår ikke lenger troverdig

* Det meste som skrives er i relasjon til annonse eller salg, og når det ikke er det føles det som dere har en baktanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. :)

Jeg vil bare legge til denne kommentaren fra "Lene": http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/comment-page-2/ /  skjermbilde: http://i.imgur.com/O5XRZuo.png 

En liten oppsummering:

* At det er LKE som svarer på "vanskelige" kommentarer, mens CBE svarer på skryt og kos osv.

* Å styre kommentarfeltet med jernhånd, er ikke det samme som et åpent kommentarfelt.

* Mistet tillit til dere som privat personer og profesjonelle aktører

* Bloggen fremstår ikke lenger troverdig

* Det meste som skrives er i relasjon til annonse eller salg, og når det ikke er det føles det som dere har en baktanke.

For et fantastisk godt og oppsummerende bidrag fra "Lene"

Og takk til deg, Asti, som la det ved her!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke la være å klikke meg inn i går kveld og lese dette innlegget.

Så tenkte jeg at jeg skulle svare også.. Men tror dere den kommentaren er godkjent? Neida!

Jeg skrev at noe sånt som at det ikke er aktuelt å legge igjen en kommentar til henne når det vel er mannen hennes som leser den, ikke hun selv. Og at det ikke er så mye mer å kommentere på kaffekopper, pulsklokke, maten hun spiser og klær fra Get Inspired.

Jeg finner den i alle fall ikke igjen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke la være å klikke meg inn i går kveld og lese dette innlegget.

Så tenkte jeg at jeg skulle svare også.. Men tror dere den kommentaren er godkjent? Neida!

Jeg skrev at noe sånt som at det ikke er aktuelt å legge igjen en kommentar til henne når det vel er mannen hennes som leser den, ikke hun selv. Og at det ikke er så mye mer å kommentere på kaffekopper, pulsklokke, maten hun spiser og klær fra Get Inspired.

Jeg finner den i alle fall ikke igjen.

Husk at kommentaren din ikke vises hvis du går ut av bloggen etter at du har kommentert, men det kan hende den står til moderering allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lalalala59

Hun linker til alle andre blogginnlegg på Facebooksiden siden uten det om mangelen på kommentarer. Det viser for meg at hun egentlig ikke ønsker et oppriktig svar, men heller sympati(og å gå inn i offerrollen igjen som hun elsker å være i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun svarer ikke i kommentarfeltet fordi hun har vært borte? Da legger du ikke ut det innlegget, da venter du til du har anledning til å sitte og svare! Spør om kommunikasjon, men driter i svarene? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at kommentaren din ikke vises hvis du går ut av bloggen etter at du har kommentert, men det kan hende den står til moderering allikevel.

Ikke helt til dagen etterpå vel.

Edit; nå har jeg vært inne og gått gjennom alle kommentarene igjen, og den jeg skrev i går er IKKE der. Det bekrefter vel bare at det er som jeg skrev, det er LK som leser, og han siler ut de han ikke vil ha med.

Endret av loffen
Føyde til siste delen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt til dagen etterpå vel.

Edit; nå har jeg vært inne og gått gjennom alle kommentarene igjen, og den jeg skrev i går er IKKE der. Det bekrefter vel bare at det er som jeg skrev, det er LK som leser, og han siler ut de han ikke vil ha med.

Aner ikke, men tror ikke LK jobber på provisjon. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...