Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Aller først het det Norsk Sengetøylager her og Jysk Sengetøylager i Danmark.

Men så het det plutselig Jysk begge steder.....

Ja det stemmer. De var jo en tur innen om Norsk sengetøylager. Det hadde jeg glemt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye snobberi blant kritikerene her.

Ikea er greit, men ikke Jysk altså? Fordi Jysk er billig dritt. Hva er Ikea da?

kan vel ikke si at alt på ikea har like god kvalitet. Men ikea er vel mere "inn" enn hva jysk er.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snobberi blant kritikerene her.

Ikea er greit, men ikke Jysk altså? Fordi Jysk er billig dritt. Hva er Ikea da?

Jeg kritiserer Jysk fordi jeg har montert møbler fra begge steder. Hvit kommode fra begge faktisk. Jysk har en uforståelig monteringsanvisning, og veldig mange skruer + lim. IKEA har tydelige monteringsanvisninger, og ikke flere skruer enn nødvendig. I tillegg er kvaliteten en helt annen på IKEA sin, den fra Jysk detter snart fra hverandre. Jeg er absolutt ikke snobbete, har diverse IKEA-møbler i huset mitt. Men IKEA har gjennomtenkt design og materialbruk, i motsetning til Jysk. Kvaliteten på IKEA-møbler varierer, men har ikke opplevd at noe derfra har vært like dårlig som Jysk. Har vært i ganske mange Jysk-butikker, de har bra utvalg av sengetøy og duker osv. Det har jeg selv kjøpt der, og vært fornøyd med. Men møbler er de ikke gode på. Mulig de nå prøver å relansere seg selv nå gjennom et slikt reklamesamarbeid.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjennelse fra interiørfrelste Asti som før hyttekjøp styrte unna alle kjedebutikker. Jeg var så og si kun innom den lokale "designbutikken" som fører merker fra bl.a. Montana, Eilertsen, Arne Jacobsen, Stokke osv. 

Da vi skulle innrede en stor hytte, bestemte jeg meg for å sjekke ut både billig og dyrt, og endte opp å handle hos Jysk (dvs. 6 sengegavler, vurderte også et tv-skap), Ikea, Bohus, Bolia og Slettvoll. 

Jeg var selv overrasket over å finne noe hos Jysk, for det var aldri et alternativ å handle der bare pga pris. Vi er veldig fornøyd, og har fått mange spørsmål om hvor sengegavlene er kjøpt. Jeg er imidlertid skeptisk til kvaliteten på sofaer, skap o.l. derfra, men ville ikke hatt betenkelighet med å kjøpe mer fra Jysk, hvis det virker solid ut. Dvs. heretter styrer jeg ikke unna Jysk bare pga det er Jysk. :)

Når det er sagt så fremstår reklamen for Jysk som lite troverdig ut fra at "dette er ikke CBE", noe leserne også reagerer på. Jeg tenker at CBE&Co bør tenke mer over hva de fremover bør/skal reklamere for, og ikke "bare" la pengene styre valgene. Iallefall hvis de har planer om å ha dette som jobb i lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjennelse fra interiørfrelste Asti som før hyttekjøp styrte unna alle kjedebutikker. Jeg var så og si kun innom den lokale "designbutikken" som fører merker fra bl.a. Montana, Eilertsen, Arne Jacobsen, Stokke osv.

Da vi skulle innrede en stor hytte, bestemte jeg meg for å sjekke ut både billig og dyrt, og endte opp å handle hos Jysk (dvs. 6 sengegavler, vurderte også et tv-skap), Ikea, Bohus, Bolia og Slettvoll.

Jeg var selv overrasket over å finne noe hos Jysk, for det var aldri et alternativ å handle der bare pga pris. Vi er veldig fornøyd, og har fått mange spørsmål om hvor sengegavlene er kjøpt. Jeg er imidlertid skeptisk til kvaliteten på sofaer, skap o.l. derfra, men ville ikke hatt betenkelighet med å kjøpe mer fra Jysk, hvis det virker solid ut. Dvs. heretter styrer jeg ikke unna Jysk bare pga det er Jysk. :)

Når det er sagt så fremstår reklamen for Jysk som lite troverdig ut fra at "dette er ikke CBE", noe leserne også reagerer på. Jeg tenker at CBE&Co bør tenke mer over hva de fremover bør/skal reklamere for, og ikke "bare" la pengene styre valgene. Iallefall hvis de har planer om å ha dette som jobb i lang tid.

Interessant! For det du skrev nå, gjorde at jeg selv kunne tenke meg å kjøpe sengegavl derfra. Er jo sånn jeg ofte bruker nettet til å lese om hva folk mener om produkter. En anmeldelse fra kunde veier tyngre enn en betalt bloggpost. Blir jo sånn med restaurantomtaler, reisebeskrivelser etc. også.

Jeg har også (tidligere vel og merke) også kjøpt kosmetikk anbefalt av CBE, da hun hadde samarbeid med Coverbrands. Alt har vært veldig bra og jeg synes hun skrev tillitsvekkende om det. Når det kommer til prevensjon, møbler og pastiller virker det mer "kjøpt og betalt" og jeg sitter ikke igjen og tror helt på budskapet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant! For det du skrev nå, gjorde at jeg selv kunne tenke meg å kjøpe sengegavl derfra. Er jo sånn jeg ofte bruker nettet til å lese om hva folk mener om produkter. En anmeldelse fra kunde veier tyngre enn en betalt bloggpost. Blir jo sånn med restaurantomtaler, reisebeskrivelser etc. også.

Jeg har også (tidligere vel og merke) også kjøpt kosmetikk anbefalt av CBE, da hun hadde samarbeid med Coverbrands. Alt har vært veldig bra og jeg synes hun skrev tillitsvekkende om det. Når det kommer til prevensjon, møbler og pastiller virker det mer "kjøpt og betalt" og jeg sitter ikke igjen og tror helt på budskapet.

Svarer på det jeg har uthevet:

- Anbefaler å sjekke de ut. :) 

- Enig. De har troverdighetsproblemer fra før, og når de i tillegg reklamerer for produkt folk ikke tror de går god for, da øker det. Kanskje snart på tide å dra nytte av "alle" rådgiverne de har rundt seg, evt. bytte de ut, hvis det er de som står bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kritiserer Jysk fordi jeg har montert møbler fra begge steder. Hvit kommode fra begge faktisk. Jysk har en uforståelig monteringsanvisning, og veldig mange skruer + lim. IKEA har tydelige monteringsanvisninger, og ikke flere skruer enn nødvendig. I tillegg er kvaliteten en helt annen på IKEA sin, den fra Jysk detter snart fra hverandre. Jeg er absolutt ikke snobbete, har diverse IKEA-møbler i huset mitt. Men IKEA har gjennomtenkt design og materialbruk, i motsetning til Jysk. Kvaliteten på IKEA-møbler varierer, men har ikke opplevd at noe derfra har vært like dårlig som Jysk. Har vært i ganske mange Jysk-butikker, de har bra utvalg av sengetøy og duker osv. Det har jeg selv kjøpt der, og vært fornøyd med. Men møbler er de ikke gode på. Mulig de nå prøver å relansere seg selv nå gjennom et slikt reklamesamarbeid.

Vi har flere møbler fra Jysk, fra serien som heter Silkeborg http://jysk.no/stue/skjenk-og-vitrine/gold/skjenk-silkeborg-3-dorer-eik . Jeg har også en god del bekjente som har møbler fra denne serien. Vi har hatt våre i nesten 10 år, og de er like fine. Det var heller ikke noe problem å montere de. Derimot har jeg møbler fra Ikea som har manglet deler, og som slett ikke er like fine etter noen års bruk.

Så når dere kritiserer Fotballfrue for at hun reklamerer for billig dritt, så syns jeg opptil flere her er snobbete. Samme som at mange her mener at hun er harry fordi hun drar på charterferie med dattera si.

Å kritisere henne for å reklamere for inventar som ligger langt unna hennes personlige stil er noe helt annet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Vi har flere møbler fra Jysk, fra serien som heter Silkeborg http://jysk.no/stue/skjenk-og-vitrine/gold/skjenk-silkeborg-3-dorer-eik . Jeg har også en god del bekjente som har møbler fra denne serien. Vi har hatt våre i nesten 10 år, og de er like fine. Det var heller ikke noe problem å montere de. Derimot har jeg møbler fra Ikea som har manglet deler, og som slett ikke er like fine etter noen års bruk.

Så når dere kritiserer Fotballfrue for at hun reklamerer for billig dritt, så syns jeg opptil flere her er snobbete. Samme som at mange her mener at hun er harry fordi hun drar på charterferie med dattera si.

Å kritisere henne for å reklamere for inventar som ligger langt unna hennes personlige stil er noe helt annet.

Det er like lov å være snobbete som å være harry, og folk må få lov til å ha den smaken de vil. Saken her handler om at CBE gjentatte ganger beskriver sin egen stil som klassisk, elegant og eksklusiv, for ikke å glemme hennes ofte brukte uttrykk om at noe oser av kvalitet. Det står i sterk kontrast til det å reklamere for charterturer til Gran Canaria og billigmerker med rykte for dårlig kvalitet. Det henger ikke sammen for å si det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot Jysk men det virker jo som noe hun selv aldri ville valgt. Kan godt være at hun har endret seg mye, men imaget hun har er ikke "Jysk kunde"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun handler på en rekke billigkjeder. Ikea, Nille, Kremmerhuset, Lindex, HM, Zara etc, så hvorfor er det utenkelig at hun handler på Jysk? Er enig at det stilmessig ikke er henne, men hun kan da handle ting der fordi.

Kan forresten ikke huske at hun har beskrevet stilen sin som elegant og eksklusiv? Klassisk er jeg med på, men ikke resten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot Jysk men det virker jo som noe hun selv aldri ville valgt. Kan godt være at hun har endret seg mye, men imaget hun har er ikke "Jysk kunde"

Hun har da bestandig handlet på Nille, H&M, Ellos osv, er ikke det i samme gate som Jysk da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun handler på en rekke billigkjeder. Ikea, Nille, Kremmerhuset, Lindex, HM, Zara etc, så hvorfor er det utenkelig at hun handler på Jysk? Er enig at det stilmessig ikke er henne, men hun kan da handle ting der fordi.

Kan forresten ikke huske at hun har beskrevet stilen sin som elegant og eksklusiv? Klassisk er jeg med på, men ikke resten.

Hehe, du slo meg på målstreken :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har da bestandig handlet på Nille, H&M, Ellos osv, er ikke det i samme gate som Jysk da?

Det var mer med tanke på hva og hvor hun har kjøpt av møbler tidligere. Men, vi alle kan vel endre oss der :)

Må bare påpeke at det ikke var negativt ment fra min side!

Endret av Dwight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer med tanke på hva og hvor hun har kjøpt av møbler tidligere. Men, vi alle kan vel endre oss der :)

Må bare påpeke at det ikke var negativt ment fra min side!

Aha, da forstår jeg ☺

Men er TM Design (som hun har en del møbler fra) kjent for god kvalitet da? Jeg trodde egentlig at det bare var overpriset...

Endret av Ultiva
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX

Problemet med Jysk-innlegget er for meg knyttet til to ting:

For det første så er det dårlig storytelling. Egentlig møter jeg meg selv litt i døra, for jeg ønsker jo at reklame skal fremstå som reklame og ikke som hverdagsinnlegg med produktplassering. Da jeg leste innlegget så forstod jeg jo umiddelbart at dette var et samarbeid med Jysk og det fremsto ikke som en troverdig "story" med hyggetur til Aarhus, voldsom inspirasjon og mamman som ville gjøre total makeover med Jyskprodukter i sitt eget hjem.

Det bringer meg over til troverdigheten, for som noen over nevner over her, dette er ikke CBE slik hun har definert sitt image. Og da forstår man jo umiddelbart at dette er reinspikka reklame. Mye av bloggreklamen som har fungert tidligere, har handlet om å kunne kjøpe en flik av idolets livsstil. (Mamsi skrev godt om parasosial interaksjon i PFU - klagen). Alle skjønner at dette ikke ER Caroline, så da føler leserne muligens at CBE prøver å lure dem. Da ryker illusjonen om bestevenninnen, og også UI sitt mantra om at leseren skal få noe igjen for å lese hos deg. Effekten er brutt tillit og et troverdighetsproblem. Sist det skjedde mistet CBE halvparten av leserne sine, så får vi se effekten av dette etter hvert. At Jysk får mange nye kunder på dette stuntet, tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Aha, da forstår jeg ☺

Men er TM Design (som hun har en del møbler fra) kjent for god kvalitet da? Jeg trodde egentlig at det bare var overpriset...

Mitt inntrykk er at av de møblene hun har fått sponset tidligere/ samarbeidet med noen om, så er det hovedsaklig et annet pris - og kvalitetsnivå. CBE er jo veldig flink til å selge inn slike innlegg, hun skryter jo vilt av både kvalitet og stil. "Jeg er så fornøyd". Leseren får inntrykk av at This is it. Jeg har slukt agnet i forhold til at TM er kvalitet, akkurat som jeg gjorde det med Tailor Heaven. Da blir det kræsj når hun nå reklamerer for Jysk, da de har hatt et image som lavkvalitetsprodukter. Sånn sett er det jo lurt av dem å samarbeide med CBE slik at de låner litt av hennes image for å løfte sitt eget. Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da forstår jeg ☺

Tviler på at TM er noe særlig på kvalitet men prisen de møblene ligger i er jo helt sinnsyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun skriver det jo nesten i rene ord i innlegget, at det er ikke hennes stil, og at hun egnetlig bare har assosiert dem med sengetøy

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...