Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og den streken som skulle skille privatlivet og den profesjonelle bloggen er hvor? :klo:

Den er akkurat der den skal være! Ferdig snakka!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne måtte jeg tygge litt på.

Det at brukere selv bruker misunnelig og feit om se selv er jo mest gjort for å ta brodden av det, man fratar kritikerne muligheten til å bruke det som hersketeknikk. Men det er et vektig poeng at man opprettholder inntrykket. I farta kommer jeg ikke på når feit ble brukt sist, men fritidsproblemer og misunnelse er jo en gjenganger som pro-CBE bruker. Men kanskje det er riktig at det er litt oppbrukt.

Feit blir vanligvis brukt når man diskuterer treningsmetodene eller om hun er ett godt kroppslig forbilde, f.eks under redigeringsgate.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny leser i denne tråden (litt ny, har vel lest i den et par uker nå, tihi), men skjønner ikke hva det vil si når enkelte sier SoMe? Hva betyr SoMe egentlig? *sett inn den søte smileyen som tar opp skuldrene og rister på hodet her* ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ny leser i denne tråden (litt ny, har vel lest i den et par uker nå, tihi), men skjønner ikke hva det vil si når enkelte sier SoMe? Hva betyr SoMe egentlig? *sett inn den søte smileyen som tar opp skuldrene og rister på hodet her* ^_^

Sosiale medier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analkulene handler kun om å få klikk og flere følgere til LK på Snap.

Forøvrig synes jeg det er mildt forfriskende med litt analaction på den sterile bloggen

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapen til LK er jo faktisk veldig morsom til tider :) han lager historier, med bilder, ansiktsuttrykk, tekst etc... Ofte litt små-harselering med cbe :D

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert slettet igjen, men jeg synes det å skille mellom privatliv, og da særlig hva de har av sexleketøy er en privatsak og ikke noe man legger ut til all offentlig skue på en av norges største blogger. 

Pga jeg såg det bildet på snap av analkulene så sitter det som klistret på hornhinna og automatisk gjør at jeg tenker "analkuler" når jeg ser bilder av hr og fru fotballfrue i etterkant av dette. Nå dropper jeg å legge på en fnisesmily for at dette ikke skal fremstå som latterliggjøring.

om dama vil blotte rumpa og eventuelt legge ut ett bilde av ett sexleketøy,så la hun gjøre det. Er hennes liv og hennes blogg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analkulene handler kun om å få klikk og flere følgere til LK på Snap.

Forøvrig synes jeg det er mildt forfriskende med litt analaction på den sterile bloggen

om ikke mennesker orker eller klarer å se ett bilde av det,så ikke se på LK sine snap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi ser iallefall hvor langt de er villig til å gå, for å få klikk og lesere.

Flere av oss er klar over at det er store pengesummer i omløp, når det gjelder reklame, og at det til syvende og sist er leserne som betaler dette.

De vil ha oss til å kjøpe varer vi ikke trenger, og selv om vi kanskje ikke innser det helt, så virker det, hvis ikke ville vi ikke blitt utsatt for denne reklamen. 

Jeg har siden 2013 skrevet innlegg om affilatelenker og manglende merking av reklame på blogg. I begynnelsen møtte jeg ofte liten forståelse her inne for mitt forsøk på å få bloggere til å merke reklamen sin.  

Og Forbrukerombudet startet så langt tilbake som i 2011 med å ville ha en slutt på skjult reklame, jfr. http://www.forbrukerombudet.no/2011/04/vil-ha-slutt-paa-skjult-reklame-paa-blogger

Det har altså vært en positiv utvikling, men den har gått sakte.

Bloggmarkedet har derimot blitt enda mer profesjonalisert, siden jeg begynte å følge med, der managere og aktører som United Influencers - http://unitedbloggers.no/- nå bruker bloggmarkedet til å påvirke oss enda mer.

Jeg håper at vi snart kan løfte diskusjonen et hakk videre, der vi som lesere av blogger o.l. begynner å tenke og diskutere over hvor stor påvirkning de faktisk har over livene våre. Jeg leser stadig vekk folk som påstår at de ikke blir påvirket, at de ikke kjøper noe som en blogger anbefaler. Sannheten er at hvis det var tilfelle, ville ikke reklamepengene gått dit. Jeg blir påvirket selv, og det er den største grunnen til at jeg engasjerer meg, for når jeg som prøver å være bevisst lar meg "lure", hva med de som ikke er det? Og vil vi ha det slik?

Tillegg:

http://journalisten.no/2015/10/jeg-er-lurt-trill-rundt-av-aftenposten#.VhuBviLE1ok.twitter er delt her inne i en annen tråd. Anbefaler å lese den + kommentarfeltet. :)  Den blir diskutert også her: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/913782162038573/

Lagt til tekst..

jeg er en av de som med hånden på hjerte kan si at jeg aldri lar meg påvirke av hva disse bloggerene reklamerer med. Har aldri kjøpt noe av det de har som reklame og kommer aldri til å gjøre det..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er en av de som med hånden på hjerte kan si at jeg aldri lar meg påvirke av hva disse bloggerene reklamerer med. Har aldri kjøpt noe av det de har som reklame og kommer aldri til å gjøre det..

Men så FLOTT for deg da! Man kan dessverre ikke ai det samme om 12-18-åringene som leser blogger hennes!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener den skillestreken som dras opp når det gagner enkelte? ;)

Nemlig! Tull og tøys det er vanskelig å skjønne hvor den er: den vil til enhver tid være der den støtter enkeltes sak mest mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så FLOTT for deg da! Man kan dessverre ikke ai det samme om 12-18-åringene som leser blogger hennes!

men før de fyller 18 år og er myndig ,bør vel foreldre også bry seg litt med hva barna ser på nett og prate litt med de? Det gjør nå jeg med mine 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men før de fyller 18 år og er myndig ,bør vel foreldre også bry seg litt med hva barna ser på nett og prate litt med de? Det gjør nå jeg med mine 2

Så fordi du ikke lar deg påvirke, evt. tror du ikke blir påvirket, så vil det si at reklame på blogg ikke virker? Dvs. at bedrifter sløser vekk pengene sine, når de velger å bruke en blogg for å fremme produktene sine?

I tilfelle du ikke mener det, så er det uviktig om du ikke lar deg påvirke. Folk flest lar seg påvirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

(Da er det ikke så lurt å spørre etter tips til produkter i kommentarfeltet heller. Svaret er mest sannsynlig reklame det også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror at foreldrenes prat med (de fleste) tenåringer hjelper, så er du en smule naiv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...