Anglofil Skrevet 13. oktober 2015 #18921 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Tråden er ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner og hets, samt svar til dette. Kommentarer eller spørsmål til moderering skal tas direkte til moderator på pm eller på ris og ros. Yvonne (mod) Endret 13. oktober 2015 av Yvonne 2
skruf Skrevet 13. oktober 2015 #18922 Skrevet 13. oktober 2015 Blir sikkert slettet igjen, men jeg synes det å skille mellom privatliv, og da særlig hva de har av sexleketøy er en privatsak og ikke noe man legger ut til all offentlig skue på en av norges største blogger. Pga jeg såg det bildet på snap av analkulene så sitter det som klistret på hornhinna og automatisk gjør at jeg tenker "analkuler" når jeg ser bilder av hr og fru fotballfrue i etterkant av dette. Nå dropper jeg å legge på en fnisesmily for at dette ikke skal fremstå som latterliggjøring. 11
Gjest Supersnella Skrevet 13. oktober 2015 #18923 Skrevet 13. oktober 2015 Det er vel disse du mener? Har dem selv, og de bidrar ofte til fnising samt kan innlede til en samtale om kreftsvulster og forebygging. De skaper oppmerksomhet rundt kreft. Et fint og nyttig tiltak, som jeg ikke er redd for å vise frem overalt. Blir det spørsmål, er det lett å forklare hensikten med de. Rosa kuler, ikke analkuler. Kjøp heller disse og støtt saken fremfor å gi firmaet billige gratisklikk. Ja det var de jeg mente ja. Og jeg støtter kreftforeningen med mye annet om du lurte. Har selv hatt brystkreft så veit verdien av det.
lulus Skrevet 13. oktober 2015 #18924 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Kan det ikke snart komme noe grovt umerket reklame, så vi kan la analkulene forsvinne fra netthinnen Men ja, det er vel reaksjoner de håper på/regner med, så da er det vel bedre å ikke la seg plages så mye av dette stuntet og la det passere. For å si det som frua sjæl, rumpe er rumpe! * rettet skriveleif 😂 Endret 13. oktober 2015 av lulus 4
MiniMjau Skrevet 13. oktober 2015 #18925 Skrevet 13. oktober 2015 Kan det ikke snart komme noe grovt umerket reklame, så vi kan la analulene forsvinne fra netthinnen Men ja, det er vel reaksjoner de håper på/regner med, så da er det vel bedre å ikke la seg plages så mye av dette stuntet og la det passere. For å si det som frua sjæl, rumpe er rumpe! Anal-ul !!! 😂😂😂😂😂 3
Nicky B Skrevet 13. oktober 2015 #18926 Skrevet 13. oktober 2015 Hun har jo blitt en United influencers blogger - da er det tydeligvis shock value som gjelder. 3
Cavatina Skrevet 13. oktober 2015 #18927 Skrevet 13. oktober 2015 Ja det var de jeg mente ja. Og jeg støtter kreftforeningen med mye annet om du lurte. Har selv hatt brystkreft så veit verdien av det. Håper du ikke misforstod? Det var ikke deg jeg siktet til når det gjaldt oppfordringen til å støtte kreftsaken fremfor bloggen.
MarianneE Skrevet 13. oktober 2015 #18929 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har forøvrig fortsatt ikke ord som kan dekke hva jeg mener om å selge innhold gjennom sjokk-klikk-lokkemat som analkuler. Men jeg syns det er på tide at vi her i tråden så lite som mulig selv bidrar til å klikke oss og andre inn på bloggen og andre kanaler. Hvis noen gjør det likevel, bidra gjerne med skjermdumper her så andre slipper å klikke. Personlig har jeg ikke lyst til å bidra til økte lesertall eller inntekter overfor et firma som flesteparten her stiller seg kritiske overfor med utgangspunkt uredelig drift. Dette er ingen moralsk pekefinger rettet mot noen her altså, bare et lite sukk om at vi må innse at om det er slik at ekteparet bevisst bøller med KG for å heve antall lesertall, så tror jeg de lykkes når vi skriver om dem her. (Kvinneguiden er mestere på søkemotoroptimalisering (det er forøvrig CBE også), det er derfor KG stort sett alltid dukker høyt opp ved søk, uansett hva man googler.) Firmaet kommer øverst på google-søk bare ved å koble for eksempel "Kvinneguiden CBE analkuler". Tilføyelse: Har man tatt et Thomas Moen-kurs i Blogging 101, er målgruppe en av de første tingene man skal se for seg. Man lager noen fiktive personaer med navn, alder, interesser, jobb, meninger, osv. i målgruppen - og lager innlegg spesielt for dem, koblet opp mot SEO og meta. Jeg er blitt så skeptisk at jeg sikkert kan mistolkes som paranoid, men bare tenk om...tenk om den "typiske KG-kjerring/leser" er blitt enda en målgruppe for bloggen i den hensikt å skape mest mulig blest? Godt skrevet! 2
pøbelsara Skrevet 13. oktober 2015 #18930 Skrevet 13. oktober 2015 Det er jo slik at det ikke spiller noen som helst rolle hvorfor folk klikker seg inn - et klikk er et klikk. Så om man er blodfan eller kritiker eller stalker for den del - alle klikk er like verdifulle når man skal selge reklameplass. 5
Gjest Supersnella Skrevet 13. oktober 2015 #18931 Skrevet 13. oktober 2015 Håper du ikke misforstod? Det var ikke deg jeg siktet til når det gjaldt oppfordringen til å støtte kreftsaken fremfor bloggen. Trodde du mente meg. Men da er vi enige om viktigheten av det i alle fall😊 Tror både herr og fru har god underholdning av å lese her etter å ha lagt ut slike ting. De koser seg nok av å se hvor feil de mener vi tar.
Cavatina Skrevet 13. oktober 2015 #18932 Skrevet 13. oktober 2015 Trodde du mente meg. Men da er vi enige om viktigheten av det i alle fall Tror både herr og fru har god underholdning av å lese her etter å ha lagt ut slike ting. De koser seg nok av å se hvor feil de mener vi tar. Jeg tror vi egentlig er helt enige, jeg :-)
Ultiva Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #18933 Skrevet 13. oktober 2015 Måtte inn å sjekke, og joda - http://i.imgur.com/WiEvpf3.png. Dette ligner mest på reklame for snapchatten til LKE. Trenger han flere tittere? Åpenbar reklame for LKEs snapchat ja. Jo flere følgere de kan vise til, jo sterkere står de i forhold til annonsører og andre sponsorer. De henger seg vel på trenden til Norges største blogger, som kjører på med nokså ekstreme clickbaits for å skape oppmerksomhet. Blir nok mer og mer av det. F eks VG og Se & Hør lever omtrent av ekstreme (og ofte misvisende) overskrifter, ikke noe nytt at slikt selger. 6
Gjest bnanny Skrevet 13. oktober 2015 #18934 Skrevet 13. oktober 2015 Hva i all verden har skjedd med ansiktet hennes? I bestemorinnlegget ser hun helt oppblåst ut i både lepper og kinn....
Gjest Asti Skrevet 13. oktober 2015 #18935 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Åpenbar reklame for LKEs snapchat ja. Jo flere følgere de kan vise til, jo sterkere står de i forhold til annonsører og andre sponsorer. De henger seg vel på trenden til Norges største blogger, som kjører på med nokså ekstreme clickbaits for å skape oppmerksomhet. Blir nok mer og mer av det. F eks VG og Se & Hør lever omtrent av ekstreme (og ofte misvisende) overskrifter, ikke noe nytt at slikt selger. Ja, vi ser iallefall hvor langt de er villig til å gå, for å få klikk og lesere. Flere av oss er klar over at det er store pengesummer i omløp, når det gjelder reklame, og at det til syvende og sist er leserne som betaler dette. De vil ha oss til å kjøpe varer vi ikke trenger, og selv om vi kanskje ikke innser det helt, så virker det, hvis ikke ville vi ikke blitt utsatt for denne reklamen. Jeg har siden 2013 skrevet innlegg om affilatelenker og manglende merking av reklame på blogg. I begynnelsen møtte jeg ofte liten forståelse her inne for mitt forsøk på å få bloggere til å merke reklamen sin. Og Forbrukerombudet startet så langt tilbake som i 2011 med å ville ha en slutt på skjult reklame, jfr. http://www.forbrukerombudet.no/2011/04/vil-ha-slutt-paa-skjult-reklame-paa-blogger Det har altså vært en positiv utvikling, men den har gått sakte. Bloggmarkedet har derimot blitt enda mer profesjonalisert, siden jeg begynte å følge med, der managere og aktører som United Influencers - http://unitedbloggers.no/- nå bruker bloggmarkedet til å påvirke oss enda mer. Jeg håper at vi snart kan løfte diskusjonen et hakk videre, der vi som lesere av blogger o.l. begynner å tenke og diskutere over hvor stor påvirkning de faktisk har over livene våre. Jeg leser stadig vekk folk som påstår at de ikke blir påvirket, at de ikke kjøper noe som en blogger anbefaler. Sannheten er at hvis det var tilfelle, ville ikke reklamepengene gått dit. Jeg blir påvirket selv, og det er den største grunnen til at jeg engasjerer meg, for når jeg som prøver å være bevisst lar meg "lure", hva med de som ikke er det? Og vil vi ha det slik? Tillegg: http://journalisten.no/2015/10/jeg-er-lurt-trill-rundt-av-aftenposten#.VhuBviLE1ok.twitter er delt her inne i en annen tråd. Anbefaler å lese den + kommentarfeltet. Den blir diskutert også her: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/913782162038573/ Lagt til tekst.. Endret 13. oktober 2015 av Asti
Ultiva Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #18936 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Ja, vi ser iallefall hvor langt de er villig til å gå, for å få klikk og lesere. Flere av oss er klar over at det er store pengesummer i omløp, når det gjelder reklame, og at det til syvende og sist er leserne som betaler dette. De vil ha oss til å kjøpe varer vi ikke trenger, og selv om vi kanskje ikke innser det helt, så virker det, hvis ikke ville vi ikke blitt utsatt for denne reklamen. Jeg har siden 2013 skrevet innlegg om affilatelenker og manglende merking av reklame på blogg. I begynnelsen møtte jeg ofte liten forståelse her inne for mitt forsøk på å få bloggere til å merke reklamen sin. Og Forbrukerombudet startet så langt tilbake som i 2011 med å ville ha en slutt på skjult reklame, jfr. http://www.forbrukerombudet.no/2011/04/vil-ha-slutt-paa-skjult-reklame-paa-blogger Det har altså vært en positiv utvikling, men den har gått sakte. Bloggmarkedet har derimot blitt enda mer profesjonalisert, siden jeg begynte å følge med, der managere og aktører som United Influencers - http://unitedbloggers.no/- nå bruker bloggmarkedet til å påvirke oss enda mer. Jeg håper at vi snart kan løfte diskusjonen et hakk videre, der vi som lesere av blogger o.l. begynner å tenke og diskutere over hvor stor påvirkning de faktisk har over livene våre. Jeg leser stadig vekk folk som påstår at de ikke blir påvirket, at de ikke kjøper noe som en blogger anbefaler. Sannheten er at hvis det var tilfelle, ville ikke reklamepengene gått dit. Jeg blir påvirket selv, og det er den største grunnen til at jeg engasjerer meg, for når jeg som prøver å være bevisst lar meg "lure", hva med de som ikke er det? Og vil vi ha det slik? Tillegg:http://journalisten.no/2015/10/jeg-er-lurt-trill-rundt-av-aftenposten#.VhuBviLE1ok.twitter er delt her inne i en annen tråd. Anbefaler å lese den + kommentarfeltet. Den blir diskutert også her: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/913782162038573/ Lagt til tekst.. Dette fenomenet har slått meg de siste årene også. Jeg er overrasket over det tydelige fallet i kvaliteten på en god del journalistikk. Magasiner på nett som oversvømmes av skrivefeil, orddelingsfeil og dårlig tilskjulte meninger hos journalisten selv, lite flatterende bilder av omtalte personer tilsynelatende "på pur f" osv. Endret 13. oktober 2015 av Ultiva 3
Butternut Skrevet 13. oktober 2015 #18937 Skrevet 13. oktober 2015 Blir sikkert slettet igjen, men jeg synes det å skille mellom privatliv, og da særlig hva de har av sexleketøy er en privatsak og ikke noe man legger ut til all offentlig skue på en av norges største blogger. Pga jeg såg det bildet på snap av analkulene så sitter det som klistret på hornhinna og automatisk gjør at jeg tenker "analkuler" når jeg ser bilder av hr og fru fotballfrue i etterkant av dette. Nå dropper jeg å legge på en fnisesmily for at dette ikke skal fremstå som latterliggjøring. Det STORE spørsmålet her er: Skal analkulene merkes som reklame? 16
Gunvald Skrevet 13. oktober 2015 #18938 Skrevet 13. oktober 2015 Det er sikkert noe de har fått tilsendt av enten en leser, noen her inne eller en eller annen sex-sjappe. Tror ikke det er så veldig mye verre enn dét. 1
Gjest Atheena Skrevet 13. oktober 2015 #18939 Skrevet 13. oktober 2015 Det er sikkert noe de har fått tilsendt av enten en leser, noen her inne eller en eller annen sex-sjappe. Tror ikke det er så veldig mye verre enn dét. Tror ikke jeg heller og LK har det nok veldig morsomt med at det blir tatt opp i denne tråden.
lulus Skrevet 13. oktober 2015 #18940 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Ja, vi ser iallefall hvor langt de er villig til å gå, for å få klikk og lesere. Flere av oss er klar over at det er store pengesummer i omløp, når det gjelder reklame, og at det til syvende og sist er leserne som betaler dette. De vil ha oss til å kjøpe varer vi ikke trenger, og selv om vi kanskje ikke innser det helt, så virker det, hvis ikke ville vi ikke blitt utsatt for denne reklamen. Jeg har siden 2013 skrevet innlegg om affilatelenker og manglende merking av reklame på blogg. I begynnelsen møtte jeg ofte liten forståelse her inne for mitt forsøk på å få bloggere til å merke reklamen sin. Og Forbrukerombudet startet så langt tilbake som i 2011 med å ville ha en slutt på skjult reklame, jfr. http://www.forbrukerombudet.no/2011/04/vil-ha-slutt-paa-skjult-reklame-paa-blogger Det har altså vært en positiv utvikling, men den har gått sakte. Bloggmarkedet har derimot blitt enda mer profesjonalisert, siden jeg begynte å følge med, der managere og aktører som United Influencers - http://unitedbloggers.no/- nå bruker bloggmarkedet til å påvirke oss enda mer. Jeg håper at vi snart kan løfte diskusjonen et hakk videre, der vi som lesere av blogger o.l. begynner å tenke og diskutere over hvor stor påvirkning de faktisk har over livene våre. Jeg leser stadig vekk folk som påstår at de ikke blir påvirket, at de ikke kjøper noe som en blogger anbefaler. Sannheten er at hvis det var tilfelle, ville ikke reklamepengene gått dit. Jeg blir påvirket selv, og det er den største grunnen til at jeg engasjerer meg, for når jeg som prøver å være bevisst lar meg "lure", hva med de som ikke er det? Og vil vi ha det slik? Tillegg:http://journalisten.no/2015/10/jeg-er-lurt-trill-rundt-av-aftenposten#.VhuBviLE1ok.twitter er delt her inne i en annen tråd. Anbefaler å lese den + kommentarfeltet. Den blir diskutert også her: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/913782162038573/ Lagt til tekst.. * slettet, misforstod innlegget litt Veldig enig med deg, forøvrig! Endret 13. oktober 2015 av lulus
Anbefalte innlegg