Sol79 Skrevet 26. juli 2015 #15321 Del Skrevet 26. juli 2015 Hadde hun vært naturlig, så hadde hun vel sett noenlunde lik ut på egne bilder og bilder/film tatt av andre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 26. juli 2015 #15322 Del Skrevet 26. juli 2015 Det er klart det finnes, og det er naturlig og fint:) På CBE er det ikke naturlig, og etter min smak SER det heller ikke naturlig ut;) Derfor er det ikke fint. Men synes du at det mørke håret var fint da? Eller tenker du kanskje innerst inne at det ikke spiller noen rolle hvordan hun har håret - stygt og unaturlig er det åkkesom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 26. juli 2015 #15323 Del Skrevet 26. juli 2015 Kan vi ikke bare si at frisøren har gjort atter en ræva sponsejobb for firmaet CBE, fremfor å diskutere utstillingsdukkens utseende før tråden sklir ut igjen? Denne oppskrytte salongen/frisøren vinner ikke meg som kunde når CBE er resultatet. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 26. juli 2015 #15324 Del Skrevet 26. juli 2015 Synes hun kler best å være blond, men hun hadde kledd å ha det naturlig rufsete. Ikke de dollete bølgene hele tida. Men det er vel den beste måten å kamuflere løshåret på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 26. juli 2015 #15325 Del Skrevet 26. juli 2015 Hun kler det rufsete håret som hun hadde på forsidebildet på Style Mag, og som hun har som profilbilde på FB. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 26. juli 2015 #15326 Del Skrevet 26. juli 2015 Store ord betyr som regel veldig lite hos FF. Skulle ikke alt merkes heretter? Klær oppgis ikke som SPONSET, hår oppgis ikke som SPONSET VARE (til langt over 10 000 kr) og hun overser også å merke div møbler som sponset. Skulle hun fulgt boken og oppført seg redelig hadde ikke dette vært et problem. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 26. juli 2015 #15327 Del Skrevet 26. juli 2015 Store ord betyr som regel veldig lite hos FF. Skulle ikke alt merkes heretter? Klær oppgis ikke som SPONSET, hår oppgis ikke som SPONSET VARE (til langt over 10 000 kr) og hun overser også å merke div møbler som sponset. Ja, svar på en kommentar i siste innlegg nå; hva slags løshår hun bruker og ta-ta, svarer Balmain uten å nevne at det er sponset. De nye taktene varte ikke over helga en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 26. juli 2015 #15328 Del Skrevet 26. juli 2015 Ja, svar på en kommentar i siste innlegg nå; hva slags løshår hun bruker og ta-ta, svarer Balmain uten å nevne at det er sponset. De nye taktene varte ikke over helga en gang. En pakke med behandling (vanlig klipp og striping) koster opp mot 9000 kr. FF har 2-3 pakker og har tydeligvis gjennomgått en veldig stor behandling, dette er nok verdt opp mot 20 000 kr. En venninne av meg bruker det samme håret (tro meg, jeg har sagt fra til henne også da jeg finner dette svært uetisk). Selvfølgelig skal det merkes. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 26. juli 2015 #15329 Del Skrevet 26. juli 2015 Å få dette gratis hver eneste gang er perverst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 26. juli 2015 #15330 Del Skrevet 26. juli 2015 En pakke med behandling (vanlig klipp og striping) koster opp mot 9000 kr. FF har 2-3 pakker og har tydeligvis gjennomgått en veldig stor behandling, dette er nok verdt opp mot 20 000 kr. En venninne av meg bruker det samme håret (tro meg, jeg har sagt fra til henne også da jeg finner dette svært uetisk). Selvfølgelig skal det merkes. Jeg har tatt en skjermdump hvis IT-Åge føler for å endre svaret hennes til "sponset av..." http://imgur.com/8rFWtoz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 26. juli 2015 #15331 Del Skrevet 26. juli 2015 Å få dette gratis hver eneste gang er perverst. Verre at norske kvinner betaler dyrt for å bruke hår til indiske kvinner som tror de har ofret det til gudene sine. For det første er det utrolig lite pent og det er enda verre å ta på. Se for dere et sexscenario hvor det går litt hett for seg og mannen blir stående igjen med remser av indisk hår mellom fingrene.... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 26. juli 2015 #15332 Del Skrevet 26. juli 2015 Hun mener hun ikke trenger å opplyse at det er sponset når noen spør hvilket merke hun har på håret siden det står "sponset" i innlegget om handler om håret. Go figure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 26. juli 2015 #15333 Del Skrevet 26. juli 2015 Hvordan skal man da kunne vite hva som er sponsede produkter? Må man scrolle seg tilbake i flere år for å vite hva som er spons? I tillegg har hun ikke merket klær mm som hun bør, det skulle jo ikke være NOE TVIL når det gjaldt sponsede produkter? Hun skrev vel også "sponset behandling", ikke "sponset hår og behandling". 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 26. juli 2015 #15334 Del Skrevet 26. juli 2015 Hun mener hun ikke trenger å opplyse at det er sponset når noen spør hvilket merke hun har på håret siden det står "sponset" i innlegget om handler om håret. Go figure Jeg lurer på om dette er noe de har spurt Forbrukerombudet om, altså brukt det som et helt konkret eksempel, eller om det er noe de har vurdert selv. Dersom det er greit å svare i kommentarfeltet på slike spørsmål uten å opplyse om at ting er sponsa mister jo leserne (forbrukerne) mye av sjansen til å vite når bloggeren er "kjøpt og betalt" og når den ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 26. juli 2015 #15335 Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Hvordan skal man da kunne vite hva som er sponsede produkter? Må man scrolle seg tilbake i flere år for å vite hva som er spons? I tillegg har hun ikke merket klær mm som hun bør, det skulle jo ikke være NOE TVIL når det gjaldt sponsede produkter? Hun skrev vel også "sponset behandling", ikke "sponset hår og behandling". Helt enig og her synes jeg hun tolker FO feil (hvem vet, kanskje de har spurt om dette?) Kommentarfeltet er den stor del av bloggen og det er ingen selvfølge at den som leser den kommentaren om hvor håret er fra har lest det innlegget hvor det er merket sponset løshår. Sakser fra veilederen: Punkt 5.2: "Merkingen skal være tydelig også for de som ikke leser bloggen din jevnlig." Eksempel 2: Har du en samarbeidsavtale med for eksempel en frisørsalong, skal hvert innlegg der frisørsalongen blir omtalt merkes som reklame. Det gjelder vel også lørhårprodusenten (absurd ord, jeg vet)? Eksempel 3: Har du fått en gratis jakke skal dette fremgå tydelig hver gang du omtaler jakken. Og hvis du lenker til nettbutikken gjennom et annonsenettverk må lenken tydelig merkes. Jakke, løshår; same same? Endret 26. juli 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. juli 2015 #15336 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg gir Caroline litt løpepass akkurat der for det er ikke alle som som har evnen til å gro et digert langt hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 26. juli 2015 #15337 Del Skrevet 26. juli 2015 Hun hadde ganske tykt hår uten så det ut til? Er det egentlig mange som tar seg råd til dette? En månedslønn på hår? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 26. juli 2015 #15338 Del Skrevet 26. juli 2015 Hun hadde ganske tykt hår uten så det ut til? Er det egentlig mange som tar seg råd til dette? En månedslønn på hår? Overraskende mange, mye takket være disse ansvarsfulle og svært omtenksomme bloggerne, de er etiske foregangsmodeller. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 26. juli 2015 #15339 Del Skrevet 26. juli 2015 Helt enig og her synes jeg hun tolker FO feil (hvem vet, kanskje de har spurt om dette?) Kommentarfeltet er den stor del av bloggen og det er ingen selvfølge at den som leser den kommentaren om hvor håret er fra har lest det innlegget hvor det er merket sponset løshår. Sakser fra veilederen: Punkt 5.2: "Merkingen skal være tydelig også for de som ikke leser bloggen din jevnlig." Eksempel 2: Har du en samarbeidsavtale med for eksempel en frisørsalong, skal hvert innlegg der frisørsalongen blir omtalt merkes som reklame. Det gjelder vel også lørhårprodusenten (absurd ord, jeg vet)? Eksempel 3: Har du fått en gratis jakke skal dette fremgå tydelig hver gang du omtaler jakken. Og hvis du lenker til nettbutikken gjennom et annonsenettverk må lenken tydelig merkes. Jakke, løshår; same same? Om de har en avtale eller ikke har ikke så mye å si. Det levner jo ikke rom for tvil når man leser det du siterer her (eksempel 3). Kommentarfeltet er selvfølgelig en del av bloggen og når hun der omtaler extensions-merket hun har fått sponset skal det altså komme tydelig frem at det er sponset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 26. juli 2015 #15340 Del Skrevet 26. juli 2015 Om de har en avtale eller ikke har ikke så mye å si. Det levner jo ikke rom for tvil når man leser det du siterer her (eksempel 3). Kommentarfeltet er selvfølgelig en del av bloggen og når hun der omtaler extensions-merket hun har fått sponset skal det altså komme tydelig frem at det er sponset. Hun tolker det visst anderledes (link til kommentar på bloggen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg