Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Hold the door

Ja, at det har gått fra "dette er jobben min og dette kan jeg! Ferdig snakka!" til en innrømmelse at ikke alt har vært 100% korrekt er nesten litt sjarmerende. Men skeptisk som jeg er tror jeg det sklir ut når det kommer kommentarer på all reklamen/sponsingen, husker det ble en del negativt kommentert når bloggen fikk merkelappene øverst.

Fått håpe for hennes del hun følger opp

red: skrivefeil

Jeg tror faktisk det vil bli en endelig bedring og at de vil være påpasselig med å merke korrekt etter retningslinjene i alle sosiale medier. Det er kun på bloggen de kan endre uten at noen kan sjekke det (med mindre det er tatt screenshot,) og på instagram og facebook kan alle se redigerte poster.

Jeg tror derimot ikke at denne forandringen og dette innlegget hadde kommet dersom det ikke hadde vært tilsynsaksjon og større fokus på det i media og på internett de siste ukene/måneden. Det er også bra de inviterer folk til å spørre i kommentarfeltet dersom de mener hun har glemt å merke noe eller lurer på om noe er sponset, til forskjell fra før hvor de ikke alltid ble like populære de som dristet seg til å spørre om sånt.

Så får vi håpe andre bloggere blir like flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må de ettermerke alle innleggene der møblene fra TM Design er fremhevet da?

Det blir litt spennende å se!

Litt mange skrivefeil fra meg, jeg gikk ute samtidig som jeg skrev og telefonen var i ferd med å gå tom for strøm. Jeg synes det er bra LK har vært med på diskusjonen, og dagens blogginnlegg lover jo godt :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Det er dette som er så dumt når det kommer til bloggere og "fordi du er den du er"-rabatt. Om f. eks møblene hadde vært kjøpt med rabatt av den typen så må det en innrømmelse til for å finne ut av det. En innrømmelse taper begge parter hadde tapt på. Dersom begge hevder at her ble det gjort kjøp uten rabatt eller andre fordeler, kan ingen bevise noe annet. Tror jeg?

(Jeg spekulerer ikke i at det er dette som har skjedd her, jeg brukte bare disse som eksempel på denne type situasjon fordi det var CBE og TM Design det var snakk om i linken over her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

All ære til Mamsi og dere andre som tør å stille kritiske spørsmål under fullt navn. Jeg er full av beundring for at dere klarer å beholde humøret og den vennlige tonen samtidig som utsagnene blir intelligent formulert.

Det som jeg finner aller mest provoserende er den underliggende grådighetskulturen og "sense of entitlement" man finner hos så mange av toppbloggerne.

Caroline Berg Eriksen er gallionsfiguren på den skuta, og Lars Kristian har roret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Lurer på hva sjefen min hadde sagt om jeg skrøt av at jeg holdt meg sånn nesten til regelverket, jeg. "Følger det ikke helt, men nesten, woho!" liksom.

Da tror jeg de fleste av oss hadde fått sparken - og om vi var selvstendig næringsdrivende hadde vi fått smekk på pungen av staten, og gjerne i form av bøter annen type straff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evans

Eller at alvoret (stadig synkende lesertall) har begynt å gå innover de? Jeg tror dette er skrevet i samråd med pr-folk, for denne tonen derfra er helt ny, men veldig bra. :)

Det tror jeg også. På gruppa på facebook er det mange "tunge" meninger, og der kommer det klart frem at det ikke er bare oss som er på KG som klager på dårlig merking av reklame. Jeg tror kanskje det gjør mer inntrykk, og veier tyngre enn oss på KG.

Selv om jeg samtidig tror at alle de som har diskutert dette her på KG har vært med på å løfte det videre også. Det er trossalt mange som leser på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Det tror jeg også. På gruppa på facebook er det mange "tunge" meninger, og der kommer det klart frem at det ikke er bare oss som er på KG som klager på dårlig merking av reklame. Jeg tror kanskje det gjør mer inntrykk, og veier tyngre enn oss på KG.

Selv om jeg samtidig tror at alle de som har diskutert dette her på KG har vært med på å løfte det videre også. Det er trossalt mange som leser på KG. 

Det tror jeg også. Jeg tror også at KG alene har veldig liten, om noen i det hele tatt, innvirkning på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Det tror jeg også. Jeg tror også at KG alene har veldig liten, om noen i det hele tatt, innvirkning på dem.

Det er nok mange som lese her, både av journalister og av bloggere, så det kan fort starte her, men meningene våre veier nok ikke tungt, og det er farlig lett å avfeie oss som sjalu, tykke, fæle kjerringer.   

Vi er grasrota ;) og det er faktisk ingen dum ting :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal heller ikke se bort fra at noen av folka som diskuterer her, regnes som tunge aktører innenfor sine felt, heller. Så "bare" KG blir litt feil begrep å bruke.

Endret av pøbelsara
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme at det var KG-kjerringene som avslørte både bildejuks og kommentarfusk :nigo:

Og som satte igang dramaet med journalisten Jonas Forsang.

Og alle klager til FO, noe som FO absolutt legger merke til.

Man skal ikke skimse av KG, og det er derfor Treasures følger med her inne. Det er forbrukermakt!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, at det har gått fra "dette er jobben min og dette kan jeg! Ferdig snakka!" til en innrømmelse at ikke alt har vært 100% korrekt er nesten litt sjarmerende. Men skeptisk som jeg er tror jeg det sklir ut når det kommer kommentarer på all reklamen/sponsingen, husker det ble en del negativt kommentert når bloggen fikk merkelappene øverst.

Fått håpe for hennes del hun følger opp

red: skrivefeil

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Det er nok mange som lese her, både av journalister og av bloggere, så det kan fort starte her, men meningene våre veier nok ikke tungt, og det er farlig lett å avfeie oss som sjalu, tykke, fæle kjerringer.   

Vi er grasrota ;) og det er faktisk ingen dum ting :Nikke:

Jeg er helt enig i at ting fort kan starte her, det har det jo også gjort i noen tilfeller, og ingen vet hvem som skjuler seg bak brukerne på KG. :nisse:

(I det andre innlegget mente jeg forresten LK og CBE da jeg skrev "dem." Jeg har ingen tro på at noe som skrives her inne har ordentlig innvirkning på dem før det eventuelt blir snappet opp av "utenforstående," som for eksempel journalister og andre aktører.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du ser det, vennen.. men i offer-innlegget hvor nye løfter avgis har hun glemt å merke klær&sko som sponset..

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du ser det, vennen.. men i offer-innlegget hvor nye løfter avgis har hun glemt å merke klær&sko som sponset..

Haha! Genialt😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ærlig talt ikke problemet her. Greit at klærne kanskje er sponset, men de kunne jo vært kjøpt hvor som helst..
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ærlig talt ikke problemet her. Greit at klærne kanskje er sponset, men de kunne jo vært kjøpt hvor som helst..

Men saken er vel den at hun har fått dem fra Get Inspired, gratis eller sterkt rabattert. Og om noen i kommentarfeltet spør hvor de kommer fra, kommer Fruen til å svare "Get Inspired :)". Gratis produkt for henne, omtale for Get Inspired, vinn-vinn. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...