Gjest Lalalala59 Skrevet 21. juli 2015 #15201 Del Skrevet 21. juli 2015 Her fikk han svar fort gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 21. juli 2015 #15202 Del Skrevet 21. juli 2015 Hvordan er det mulig å IKKE forstå det som står i Forbrukeromsbudets veiledning til bloggere? Det står jo rimelig klart at sponsede produkter skal merkes. (Ref LKs kommentar på Stort og smått..) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 21. juli 2015 #15203 Del Skrevet 21. juli 2015 Sponsede produkter o.l. skal merkes i senere innlegg, da man ikke kan gå ut ifra at leseren er klar over over at produktet/tjenesten har vært merket ved en tidligere anledning. Mener å huske at dette står på såvel Skatteetatens og FOs sider. Dette forstår ikke FF-paret, ifølge mannen i huset. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 21. juli 2015 #15204 Del Skrevet 21. juli 2015 Hvis samarbeidet er over, hvorfor er det viktig å fortsatt opplyse om hvor smykkene/tøyet kommer fra? Det er ikke lenge siden hun besøkte Hasla sin butikk i Oslo. Og det er knappe dager siden Hasla selv delte bilde av FF med smykkene deres. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 21. juli 2015 #15205 Del Skrevet 21. juli 2015 Dette forstår ikke FF-paret, ifølge mannen i huset. Litt merkelig siden de selv er eksperter på det meste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 21. juli 2015 #15206 Del Skrevet 21. juli 2015 Her fikk han svar fort gitt Oi, det må være litt flaut. Veldig, veldig bra at hun faktisk skriver det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 21. juli 2015 #15207 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Det er ikke lenge siden hun besøkte Hasla sin butikk i Oslo. Og det er knappe dager siden Hasla selv delte bilde av FF med smykkene deres. Jeg leste Visningsnamn sitt innlegg her og det gjorde det ganske så tydelig for meg at sponsede produkter skal merkes selv om et samarbeid er "avsluttet". Egentlig er vel ikke samarbeidet avsluttet helt hvis begge parter fortsatt får en fordel av det slik jeg ser det, og forbrukeren/leseren kan heller ikke vite at produktet er tidligere merket. Så: Merk alt som merkes skal. Alltid. Endret 21. juli 2015 av Cornucopia 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 21. juli 2015 #15208 Del Skrevet 21. juli 2015 kan sammenlignes med utmerkede innlegg hos ff da? Feks frokostblanding med caps ved siden av. Produktplassering Ja ikke sant! Capsen er ikke så kul at den estetisk gjør seg på collagen ved siden av frokostblandingen. Det hadde vært noe annet hvis det var frukt eller lignende som var i assosiasjon til frokost. Capsen virker i så måte malplassert. Det Nye gjør seg forsåvidt bedre til settingen, men heller ikke det bladet fronter egentlig hva hun prøver å utgi seg for. Da hadde franske Vouge sett kulere ut hvis meningen er å få det til å se bra ut. Med tanke på at hun tidligere flytter Louis Vuitton innpakning for å "piffe" opp collager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 21. juli 2015 #15209 Del Skrevet 21. juli 2015 De har nok mest vondt i vilja. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 21. juli 2015 #15210 Del Skrevet 21. juli 2015 OT, men etter LK la ut svaret fra Forbrukerombudet og nevnte Lene Orviks brillepromotering har hun hatt en heftig ettermerking på IG og blogg😉 http://imgur.com/cp41HjS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spenol Skrevet 21. juli 2015 #15211 Del Skrevet 21. juli 2015 Angående disse koffertene fra Bjørn Borg. Jeg ser at LKE skriver under diskusjonen på facebook at CBE kunne velge fritt blant Morris koffert-sortiment, og at hun derfor valgte disse rosa på grunn av det estetiske. Jeg har veldig vanskelig for å tro det, da de aller fleste med litt sans for kvalitet skjønner at BB-koffertene ikke er spesielt gode kofferter. Hvis hun kunne velge fritt, hvorfor valgte hun ikke da en koffert fra Samsonite? Kvaliteten kan jo ikke sammenlignes. Derfor er det vanskelig for meg å tro at hun kun annonserer for produkter hun liker og bruker, som han også nevner under denne diskusjonen. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 21. juli 2015 #15212 Del Skrevet 21. juli 2015 Angående disse koffertene fra Bjørn Borg. Jeg ser at LKE skriver under diskusjonen på facebook at CBE kunne velge fritt blant Morris koffert-sortiment, og at hun derfor valgte disse rosa på grunn av det estetiske. Jeg har veldig vanskelig for å tro det, da de aller fleste med litt sans for kvalitet skjønner at BB-koffertene ikke er spesielt gode kofferter. Hvis hun kunne velge fritt, hvorfor valgte hun ikke da en koffert fra Samsonite? Kvaliteten kan jo ikke sammenlignes. Derfor er det vanskelig for meg å tro at hun kun annonserer for produkter hun liker og bruker, som han også nevner under denne diskusjonen. Enig. Og dessuten: Dersom det skulle være sant at hun valgte dem foran noen andre, hvilken forskjell gjør det? Hva har det å si for oss hva hun velger eller liker, sånn når det kommer til stykket? Etter mitt syn: Det forandrer ikke noe som helst. For hun er jo ikke noen koffertekspert (da ville hun nok valgt noe annet, som du skriver, eller føyd til noe om BB-koffertenes begrensninger), og ei heller en leseren har et forhold til basert på generell og genuin tillit. Idet innlegget er kjøpt og betalt er hun derimot ikke noe annet enn en hvilken som helst annen kommersiell aktør som driver reklame, og alt hun sier, inklusive forsikringer om at dette er uttrykk for hennes personlige preferanser, overstyres av og må tolkes i lys av dette overordnede siktemålet. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. juli 2015 #15213 Del Skrevet 21. juli 2015 De utsagnene om hva CBE liker mht varer de driver reklame for og at disse preferansene er beskyttelse for kundene, er virkelig noe av det rareste de har uttalt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 21. juli 2015 #15214 Del Skrevet 21. juli 2015 Forstår ikke at ekteparet Eriksen vil assosieres med Trine Grung, eller at noen vil det i det hele tatt... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 21. juli 2015 #15215 Del Skrevet 21. juli 2015 De utsagnene om hva CBE liker mht varer de driver reklame for og at disse preferansene er beskyttelse for kundene, er virkelig noe av det rareste de har uttalt. Slik uttales kun av ekte narsissister som virkelig mangler gangsyn, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 22. juli 2015 #15216 Del Skrevet 22. juli 2015 Noen av innleggene her, skrevet etter 21. Juli kl.08:57 er blitt flyttet over til tråden "Bloggere og manglende merking av reklame". Er det noen spørsmål om dette, ta gjerne kontake med meg pr. PM. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 22. juli 2015 #15217 Del Skrevet 22. juli 2015 Bare jeg som syns det virker så dumt at det kun er LKE som uttaler seg og kommenterer overalt, samtidig som snapper fra Caroline ramler inn med reise, trening, frisør etc. da det kom frem at det var han som satt å kommenterte under PT-Åge, lege jordmor osv hadde jeg bedt han holde seg unna en stund tror jeg.... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. juli 2015 #15218 Del Skrevet 22. juli 2015 Altså, her i vinter skrev CBE i kommentarfeltet på bloggen sin at hun IKKE bare reklamerer for produkter/tjenester hun selv bruker. Jeg siterte dette i denne tråden, men jeg er og blir et nek til å finne frem slikt igjen, så kanskje noen av dere flotte og flinke og oppvakte meddebattanter kan være behjelpelige med å finne igjen dette utsagnet. Hvis jeg ikke husker feil, så var det fra da denne tråden først begynte å dreie seg inn på manglende merking. Uansett, dette utsagnet fra CBE står jo i kontrast til det daglig leder i det siste har sagt i SoMe-gruppa på Facebook vedr. "kvalitetssikring". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 22. juli 2015 #15219 Del Skrevet 22. juli 2015 Haha, herlig svar fra Forbrukerombudet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 22. juli 2015 #15220 Del Skrevet 22. juli 2015 Skulle ønske den mest innbitte fansen kunne lese LKE sine svar i SoMe-gruppa. Da hadde de kanskje begynt å forstå at disse venninnerådene er ikke så tilfeldige og vi som har vært kritiske og omtalt de som et firma ikke har vært helt på jordet likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg