Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Har også lagt merke til at hun har opptrådd i klær fra woolland.no ved et par anledninger nylig. Lurer veldig på om dette er et samabeid eller om hun håper på å få til ett...

Og klesmerket Zoul som hun har vist frem, kommer fra mq.no

Som vi vet, bloggerne får jo tilsendt produkter i håp om omtale, men i så fall skal det merkes og skattes av.

Men jeg tror mer på Gina Tricot. Bare i løpet av juli er to bukser og en cap blitt avbildet utallige ganger på blogg og alle andre SoMe uten merking som sponset eller annonse, men med brand'et i tekst evt. under bildet.

Jeg har ikke sjekket om det er mer av det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergensia

I dag? Enten er de utrolig arrogante, eller så er de helt sinnsykt inkompetente. :daane:

Nok et eksempel på at de tolker veilederen etter eget ønske/behov. LKE mener (som jeg har sitert før) at det ikke er noen automatikk at det skal merkes på SoMe når man lenker til annonseinnhold. Og at det kommer ann på mengden reklame i innlegget.

Så her er et klassisk skravle/hverdagsinnlegg hvor hun tilfeldigvis slenger med noen annonselenker. 

Selv om klærne det linkes til vises på alle bildene.

Ikke lett å bli klok på de to :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at eksemplet med Oluf Lorentzen på instagram, er ganske tydelig og godt eksempel på produktplassering man nesen må gå ut fra ta hun får en eller annen godtgjørelse for. Hun legger ut et umerket innlegg om ost,, Oluf Lorentzen blir Happy og reposter bildet. Hvorfor i all verden skulle en kommersiell aktør tillate slik uten godtgjørelse? Det er jo heller ikke lov å gjengi andres bilder uten tillatelse, og Oluf Lorentzen kunne fått problemer på grunn av dette, og CBE kunne fakturert dem i ettertid. Vi vet jo at de har næringsvett og tjener masse penger, så hvorfor i all verden skulle vi tro på at dette er tilfeldig?

Det er neppe tilfeldig.

Og hvordan i all verden kunne Oluf Lorentzen, uten å ha hatt kontakt med CBE først, vite at ostefatet kom fra dem? Det var ingen merking på bildet som gjorde det mulig å se at det var ost fra Oluf Lorentzen. De må ha vært klar over at innlegget kom til å komme.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag? Enten er de utrolig arrogante, eller så er de helt sinnsykt inkompetente. :daane:

Nok et eksempel på at de tolker veilederen etter eget ønske/behov. LKE mener (som jeg har sitert før) at det ikke er noen automatikk at det skal merkes på SoMe når man lenker til annonseinnhold. Og at det kommer ann på mengden reklame i innlegget.

Så her er et klassisk skravle/hverdagsinnlegg hvor hun tilfeldigvis slenger med noen annonselenker. 

Selv om klærne det linkes til vises på alle bildene.

Ikke lett å bli klok på de to :dry:

Ja, man kan begynne å lure. Normalt sett vil vel firma innkalle til krisemøte, når lesertall går ned, for  å utarbeide strategier som ville være målrettede og mest sannsynlig synlige for folk flest.

Her viser daglig leder en sviktende forståelse av hvilke tiltak som er nødvendige. Istedenfor å bygge opp igjen troverdigheten til firmaet, velger han bl.a. å "kverulere" rundt merking inne på en gruppe på facebook. Tror han virkelig at det vil føre til at bloggen får flere lesere?

Jeg har aldri forstått meg på tankegangen til CBE&Co., når de gang på gang velger strategier som mest sannsynlig skader omdømmet deres. Hva med å leie inn noen som er eksperter på dette, som kan gi de råd som kan hjelpe firmaet, og da ikke råd som handler om å "pleie egoet" til daglig leder (som må ha rett, og derfor går inn i ulike diskusjoner på SoMe). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er tilfeldig i livene hos mennesker med voldsomme kontrollbehov. Og det siste FF gjør er å jobbe gratis. Jeg tror at de fleste her inne innser hvor utstrakt denne lite tillitsvekkende praksisen er. Hva de selv sier er egentlig irrelevant da de sjeldent forholder seg til sannheten, noe man senest kunne bevitne i går kveld.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan begynne å lure. Normalt sett vil vel firma innkalle til krisemøte, når lesertall går ned, for  å utarbeide strategier som ville være målrettede og mest sannsynlig synlige for folk flest.

Her viser daglig leder en sviktende forståelse av hvilke tiltak som er nødvendige. Istedenfor å bygge opp igjen troverdigheten til firmaet, velger han bl.a. å "kverulere" rundt merking inne på en gruppe på facebook. Tror han virkelig at det vil føre til at bloggen får flere lesere?

Jeg har aldri forstått meg på tankegangen til CBE&Co., når de gang på gang velger strategier som mest sannsynlig skader omdømmet deres. Hva med å leie inn noen som er eksperter på dette, som kan gi de råd som kan hjelpe firmaet, og da ikke råd som handler om å "pleie egoet" til daglig leder (som må ha rett, og derfor går inn i ulike diskusjoner på SoMe). 

Det hjelper vel heller ikke på omdømmet til Treasures at den eneste som støtter dem i diskusjonene i SoMe-gruppa er Trine G. Det er rett og slett flaut å være vitne til

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen, se her: http://imgur.com/BRtCUMm

Var dette "ojsannskullehamerketdette- del 334"?

Så smart å legge ut en helt ny link da, så ingen kan påstå at det er ettermerket!

At det fins en redigeringslogg som alle kan se, har endelig blitt oppdaget.

Da er det bedre å slette alle bevis og legge ut på nytt.

Så fint at dette ikke kan slettes, da  :tunge1:

Jeg blir så irritert.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

At det fins en redigeringslogg som alle kan se, har endelig blitt oppdaget.

Da er det bedre å slette alle bevis og legge ut på nytt.

Så fint at dette ikke kan slettes, da  :tunge1:

Jeg blir så irritert.

Dette drev de med i februar også, da det var mye snakk om merking her inne. Etter å ha ettermerket slettet de i alle fall to promoteringsinnlegg, som jeg husker konkret, på facebook. Jeg har ikke sjekket om alle fortsatt ligger der av de som Asti og andre har lagt ut screenshot av her i tråden, men jeg ser ikke bort ifra at det gjelder fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet lagt ut av treningstøyet på Instagram i dag er heller ikke merket i det heletatt.

Skulle det ikke vært det da?

post-5656-0-08717700-1437400575_thumb.jp

Endret av *Emma*
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

17 på facebook - https://www.facebook.com/carolinebergeriksen.no

Jeg skulle sjekke om det var noen fler enn de jeg huska som var sletta fra facebook, og for meg ser det ut som om alle disse er borte? Jeg finner de i alle fall ikke. Det første innlegget fra 2015 som jeg kan se, ble lagt ut 19. februar og inneholder en video. Er det sånn for andre, eller er det noe man må trykke på for å få frem absolutt alle innlegg som er lagt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle sjekke om det var noen fler enn de jeg huska som var sletta fra facebook, og for meg ser det ut som om alle disse er borte? Jeg finner de i alle fall ikke. Det første innlegget fra 2015 som jeg kan se, ble lagt ut 19. februar og inneholder en video. Er det sånn for andre, eller er det noe man må trykke på for å få frem absolutt alle innlegg som er lagt ut?

Jeg gikk inn nå for å sjekke. Det ser ut som alle innlegg i perioden 01.01.15 - 19.02.15 er slettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn nå for å sjekke. Det ser ut som alle innlegg i perioden 01.01.15 - 19.02.15 er slettet. 

Neida, jeg ser dem jeg.

Man må trykke på "høydepunkter", så ekspanderer året 2015 seg. Men det er en treg prosess å scrolle nedover.

Her er forøvrig det jeg sjekket fra listen. Kommentar i rødt.

Men det er plenty mer å finne både før og etter disse datoene.

Edit: Listen ser ikke så bra ut, jeg fikk ikke til å kopiere og sette på kommentar i samme sveip.

Endret av Cornucopia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, jeg ser dem jeg.

Man må trykke på "høydepunkter", så ekspanderer året 2015 seg. Men det er en treg prosess å scrolle nedover.

Her er forøvrig det jeg sjekket fra listen. Kommentar i rødt.

Men det er plenty mer å finne både før og etter disse datoene.

Edit: Listen ser ikke så bra ut, jeg fikk ikke til å kopiere og sette på kommentar i samme sveip.

Takk. :)

Dvs. 8 av de 17 feilmerkingene på facebook jeg la ut for perioden 20.01.-16.02. er fjernet.

Jeg regner med at dette er en bevisst handling fra CBE&Co. Kanskje LKE ikke er den rette til å henge ut feilmerking hos andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Dvs. 8 av de 17 feilmerkingene på facebook jeg la ut for perioden 20.01.-16.02. er fjernet.

Jeg regner med at dette er en bevisst handling fra CBE&Co. Kanskje LKE ikke er den rette til å henge ut feilmerking hos andre?

Kanskje derfor han ikke har tatt seg tid til å svare Mamsi på SoMe-gruppa? Han er opptatt med å slette ;)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er den So-Me gruppa det diskuteres i? Finner den ikke påmfacebook jeg... :klo:

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/?fref=ts

De siste dagers diskusjoner startet 15.juli da Trine Grung la ut link til blogginnlegget til Styleconnection, vært flere andre diskusjoner etter det :)

Edit: Lagt til info

Endret av minimymlen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Neida, jeg ser dem jeg.

Takk for at du sjekka. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsi skriver: 

Du sier at Hasla-samarbeidet er over, ok – men smykkene bruker på veldig mange av bildene. Jeg vet ikke hva som skal til for at noe skal ses på som en langvarig samarbeidspartner, men siden CBE var programleder for Det Nye-jenta og flere ganger har hatt betalte reklamer for Det Nye, så er det jo ikke rart jeg lurer på om dere kanskje får noen fordeler ved å sette inn bilder av Det Nye på collager?

Er ikke det å gå vel langt? Samarbeidet med Hasla ble vel avsluttet for flere år siden, og skal de merke Det Nye-bilder selv om det ikke foreligger noe samarabeid? Hvor lenge er det i så fall tenkt at man skal merke med "tilbakevirkende kraft"? Er det slik at et kommersielt samarbeid krever merking for evig og alltid ellers så lurer man leserne?

Edit: Sitat hentet fra SoMe-gruppen på fb. 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...