el-len Skrevet 19. juli 2015 #15061 Del Skrevet 19. juli 2015 Det er litt av en liste, Asti! Legg til Twitter, hvor det også er mangelfull merking, som jeg linket til over. Og Snapchat som de bruker intenst. Der slettes jo bevisene etterhvert (smart!), men jeg har lagt merke til mange, mange tilfeller av at produkter vises fram på Snapchat før det dukker opp som noe de reklamerer for på bloggen (og det merkes altså ikke på Snapchat). Noen få eksempler er leketelt og barnevogn som ble vist fram i mange snaper, før de dukket opp i en annonse for Lilleprinsen.no kort tid etterpå. http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22OGA0ve%2BklRaIh4l5k2TGxc#.Vav5z0vwOvs http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22MjmdrBlOuhsoh4l5k2TGxc#.Vav57UvwOvs Barneklær, som senere dukker opp på Instagram hvor det nevnes at de har fått det fra Gullkorn design (det ligger forresten mange Instagrambilder med klær til barnet fra Gullkorn design, og ingen av dem er merket, selv om de tydeligvis får klær derfra): http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22N8%2BhP2BsV6LYh4l5k2TGxc#.Vav6C0vwOvs Det er ikke tilfeldig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 19. juli 2015 #15062 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Man trenger virkelig ikke å være rakettforsker for å se at det er mye produktplassering på bloggen og tilhørende SoMe. Det er bare å gå inn å peke de ut. Den capsen med GT på er virkelig et god eksempel (har ikke vært på bloggen etter det innlegget). Når man er observant på det klarer de ikke å skjule produktplasseringer. LK må gjerne nekte, men det blir for dumt. Selv om mange av leserne ikke tenker over det eller er kritiske så er jo dette noe alle kan peke ut bare ved å se med et raskt blikk. Endret 19. juli 2015 av Atheena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 19. juli 2015 #15063 Del Skrevet 19. juli 2015 Her er noen til, hvis de ikke allerede er lagt ut. Facebook, 19 timer fra publisering til ettermerking: http://i.imgur.com/RqZsbD6.png Facebook, 14 minutter fra publisering til ettermerking: http://i.imgur.com/sLRXmwv.png Facebook, 4 timer fra publisering til ettermerking: http://i.imgur.com/Iq7oK9x.png Blogg, (uvisst hvor lenge etter det ble merket.) Innlegget "done packing" ble ettermerket med "genser sponset av get inspired," som man kan se av bloglovin der starten av innlegget vises som det var da det først ble lagt ut. Det var også flere som som la merke til det og nevnte det her i tråden, hvis jeg ikke husker feil: http://i.imgur.com/XFBYWGA.png Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 19. juli 2015 #15064 Del Skrevet 19. juli 2015 Bøyer meg i støvet for Astis grundige dokumentasjon! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 19. juli 2015 #15065 Del Skrevet 19. juli 2015 Så idiotisk svar av LK på SoMe. Han ber om eksempler. Noen som kan gi ham det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinEgenOnkel Skrevet 19. juli 2015 #15066 Del Skrevet 19. juli 2015 Bli imponert over jobben dere gjør, folkens! Dere er så flinke 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 19. juli 2015 #15067 Del Skrevet 19. juli 2015 PS: Jeg vet ikke om han kun snakker om blogginnlegg eller ikke, men ettermerking er ettermerking og når de har merket noe mener de vel at det er verdt å merke. Derfor burde det ikke ha noe å si om man finner eksempler fra facebook, instagram, twitter eller bloggen som er ettermerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hulderjenta Skrevet 19. juli 2015 #15068 Del Skrevet 19. juli 2015 Han er liksom ikke klar over det, og vil ha eksempler? Hallo, han leser da tråden, og har da sett ørtogsnørti beviser tidligere. 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 19. juli 2015 #15069 Del Skrevet 19. juli 2015 Hvis han er så klar på at de ikke driver med produktplassering, hvorfor ikke svare med en gang, ikke "i kveld eller i morgen"? Må kanskje konferere med advokat Elden, Magnus Rønningen og Peter Peters først? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 19. juli 2015 #15070 Del Skrevet 19. juli 2015 Som tidligere har han bagatelliset merking fra SoMe--> til (rett merkede) blogginnlegg. Men dette viser det kjører en frijazzholdning; litt her og litt der. Jeg er redd for at han kommer til å avfeie dette og sutre om de slemme og trollete KG-kjerringene som skal ta kona hans. Håper proffene i SoMe-gruppa ser HELE bildet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 19. juli 2015 #15071 Del Skrevet 19. juli 2015 Takk for responsen fra dere, det setter jeg pris på! Her er det litt rolige nettdager, for er med familien på Fyn. Jeg fikk ikke lastet opp eksempler på dårlig merking i stad, men ser på det senere. Det er uansett interessant å utfordre dem på hva de tenker. Er det bevisst produktplassering er det jo bevisst unnlatt merking. Er det bevisstløs produktplassering er det jo både unnlatt merking og manglende markedsføringsforståelse. Spennende dager nå, fint å se at det er mye engasjement rundt dette, så mange av dere som fortjener MYE kred for dette, for dette har dere presset frem! Merker nå at flere enn før er irriterte over bloggernes manglende tydelighet. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 19. juli 2015 #15072 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Dette er et typisk eksempel på produktplassering/snikreklame (som i alle fall jeg ville kalt det.) Den Chanel-boka har hun fått i gave fra TM Design (se blogginnlegget her.) Hun har hatt den tilfeldig/"tilfeldig" plassert på flere bilder. På spørsmål om hvor hun har kjøpt den svarer hun TM Design, altså gir hun inntrykk av at hun selv har kjøpt den samtidig som det er fin reklame for TM Design. Det samme gjelder alle andre pyntegjenstander hun har fått sponset av TM Design og fått spørsmål i kommentarfeltet gjentatte ganger hvor er fra og har svar i samme stil som med boka. Jeg vet ikke om det er innafor, i gråsona etter utafor, men kommentarfeltet er en del av bloggen og å svare som om hun har kjøpt noe hun har fått gratis synes jeg blir helt feil. Edit: Jeg siterte feil screenshot. Jeg snakket om screenshot av et innlegg med bilde av boken med noe andre greier oppå, og det var det greiene oppå innlegget handlet om. Boken var der "tilfeldig." Endret 19. juli 2015 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 19. juli 2015 #15073 Del Skrevet 19. juli 2015 Dette er et typisk eksempel på produktplassering/snikreklame (som i alle fall jeg ville kalt det.) Den Chanel-boka har hun fått i gave fra TM Design (se blogginnlegget her.) Hun har hatt den tilfeldig/"tilfeldig" plassert på flere bilder. På spørsmål om hvor hun har kjøpt den svarer hun TM Design, altså gir hun inntrykk av at hun selv har kjøpt den samtidig som det er fin reklame for TM Design. Det samme gjelder alle andre pyntegjenstander hun har fått sponset av TM Design og fått spørsmål i kommentarfeltet gjentatte ganger hvor er fra og har svar i samme stil som med boka. Jeg vet ikke om det er innafor, i gråsona etter utafor, men kommentarfeltet er en del av bloggen og å svare som om hun har kjøpt noe hun har fått gratis synes jeg blir helt feil. Edit: Jeg siterte feil screenshot. Jeg snakket om screenshot av et innlegg med bilde av boken med noe andre greier oppå, og det var det greiene oppå innlegget handlet om. Boken var der "tilfeldig." Mora til LKE jobber hos Slettvoll møbler og selger sikkert TM design møbler....Reklame igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 19. juli 2015 #15074 Del Skrevet 19. juli 2015 Tusen takk Asti! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 19. juli 2015 #15075 Del Skrevet 19. juli 2015 På tale om manglende eller feilmerking av sponsede produkter og snikreklame, så syns jeg dette er et greit eksempel. Det er også et eksempel på hvordan firmaet lager "teasere" til et eget annonseinnlegg noen dager senere. Korriger meg om jeg er på viddene. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 19. juli 2015 #15076 Del Skrevet 19. juli 2015 Mora til LKE jobber hos Slettvoll møbler og selger sikkert TM design møbler....Reklame igjen. Slettvoll er en møbelprodusent(som også har butikker), tror nok de kun selger egne møbler, ikke TM Design Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 19. juli 2015 #15077 Del Skrevet 19. juli 2015 På tale om manglende eller feilmerking av sponsede produkter og snikreklame, så syns jeg dette er et greit eksempel. Det er også et eksempel på hvordan firmaet lager "teasere" til et eget annonseinnlegg noen dager senere. Korriger meg om jeg er på viddene. Takk. Og her reklamerer hun bl.a. for kjolen inne hos Ellos: http://www.ellos.no/salg/carolines-salgsfavoritter?intcmp=EN_1527_ellostab_reafavoriter_splash_caroline Dette viser at de har inngått et samarbeid med Ellos, slik at kjolen skulle ha vært merket fra "dag 1". Og hvis CBE&Co. tenker seg om, så vet de det selv også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prettybetty Skrevet 19. juli 2015 #15078 Del Skrevet 19. juli 2015 Fantastisk damer! Ikke bare Mamsi og Asti, men alle dere utrolige damer som agerer! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 19. juli 2015 #15079 Del Skrevet 19. juli 2015 Handler bevisst ingenting fra butikker der disse rosabloggene er blitt sponset Nå mistet Ellos en kunde og. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 19. juli 2015 #15080 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Dette er et typisk eksempel på produktplassering/snikreklame (som i alle fall jeg ville kalt det.) Den Chanel-boka har hun fått i gave fra TM Design (se blogginnlegget her.) Hun har hatt den tilfeldig/"tilfeldig" plassert på flere bilder. På spørsmål om hvor hun har kjøpt den svarer hun TM Design, altså gir hun inntrykk av at hun selv har kjøpt den samtidig som det er fin reklame for TM Design. Det samme gjelder alle andre pyntegjenstander hun har fått sponset av TM Design og fått spørsmål i kommentarfeltet gjentatte ganger hvor er fra og har svar i samme stil som med boka. Jeg vet ikke om det er innafor, i gråsona etter utafor, men kommentarfeltet er en del av bloggen og å svare som om hun har kjøpt noe hun har fått gratis synes jeg blir helt feil. Edit: Jeg siterte feil screenshot. Jeg snakket om screenshot av et innlegg med bilde av boken med noe andre greier oppå, og det var det greiene oppå innlegget handlet om. Boken var der "tilfeldig." Dette er nok blogginnlegget som Visningsnamn nevnte, og som Asti allerede har listet opp som feilmerket. Her er det produktplassering av sponset bok, lampe, pyntegjenstander (alt fra TM), samt feilmerking med affiliatelenker til veskene, altså inntekt. SÅ enkelt kan det altså gjøres. Boken pg pyntegjenstandene er flittig vist på bloggen, men har ikke blitt merket som sponset. Vesken er blitt brukt i et nyere innlegg fra 15.juni, merket med annonselenker. Det er bare det at den hersens vesken har vært utsolgt fra det opprinnelige innlegget ble delt. Når man da vet hvordan affiliatelenker og cockies virker.... Endret 19. juli 2015 av Cornucopia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg