el-len Skrevet 17. juli 2015 #14981 Del Skrevet 17. juli 2015 Ser ut som om han "overså" kommentaren om at dette hadde de fått informasjon om før FO sendte ut disse siste brevene sine. Flaut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 17. juli 2015 #14982 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Han har jo ikke helt skjønt dette: "Det er heller ingen automatikk at facebook- eller ig-poster som lenker til bloggposter med reklame skal merkes og det kommer an på omfanget av reklamen i bloggposten" Ehh, jo! Det skal det! Og her handlet jo hele innlegget om et sponset skjørt! Tilføyelse: bildet på IG som ref. til blogginnlegget er fortsatt ikke merket. Endret 17. juli 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 17. juli 2015 #14983 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Han har jo ikke helt skjønt dette: "Det er heller ingen automatikk at facebook- eller ig-poster som lenker til bloggposter med reklame skal merkes og det kommer an på omfanget av reklamen i bloggposten" Ehh, jo! Det skal det! Og her handlet jo hele innlegget om et sponset skjørt! Skrev han dette? Det står jo veldig klart i veiledningen fra 2014 at facebookinnlegg som lenker til blogginnlegg med reklame skal merkes også på facebook. "Dersom du bruker facebooksiden din til å promotere blogginnlegg og instragrambilder som inneholder reklame, skal facebookoppdateringen også merkes som reklame." "Dersom du har en egen facebookside der du lenker til blogginnleggene dine, skal det fremgå av statusfeltet at det er snakk om et reklameinnlegg." Endret 17. juli 2015 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 17. juli 2015 #14984 Del Skrevet 17. juli 2015 Oppdaterer videre med svar jeg Jeg er faktisk fornøyd med svaret hans jeg... virker som om Eriksen-klanen har tatt seg selv i nakkeskinnet litt og fått orden på sakene. Dog er jeg enda ikke fornøyd med all produktplasseringene, men er ikke noe veiledning på dette (enda). 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 17. juli 2015 #14985 Del Skrevet 17. juli 2015 Skrev han dette? Det står jo veldig klart i veiledningen fra 2014 at facebookinnlegg som lenker til blogginnlegg med reklame skal merkes også på facebook. "Dersom du bruker facebooksiden din til å promotere blogginnlegg og instragrambilder som inneholder reklame, skal facebookoppdateringen også merkes som reklame." "Dersom du har en egen facebookside der du lenker til blogginnleggene dine, skal det fremgå av statusfeltet at det er snakk om et reklameinnlegg." Jupp, han påstår også at han har fått det svaret fra FO. Noe jeg ikke tror så mye på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 17. juli 2015 #14986 Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg lurer på nødvendigheten av å kontakte FO med spørsmål om noe som står helt konkret, svart på hvitt i veiledningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 17. juli 2015 #14987 Del Skrevet 17. juli 2015 Han har jo ikke helt skjønt dette: "Det er heller ingen automatikk at facebook- eller ig-poster som lenker til bloggposter med reklame skal merkes og det kommer an på omfanget av reklamen i bloggposten" Ehh, jo! Det skal det! Og her handlet jo hele innlegget om et sponset skjørt! Tilføyelse: bildet på IG som ref. til blogginnlegget er fortsatt ikke merket. Uvitenheten er hårreisende 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 17. juli 2015 #14988 Del Skrevet 17. juli 2015 Da går jeg ut ifra at han har vært i kontakt med FO og fått klarsignal til å la være å merke annonselenker tydelig når de står midt i et blogginnlegg. De er flinke til å merke på toppen, men å merke selve lenkene har det vært så som så med i tiden etter veiledningen kom ut juni 2014. "Dersom du legger ut annonselenker midt i blogginnlegget, er det viktig at lenkene er tydelig merket." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 17. juli 2015 #14989 Del Skrevet 17. juli 2015 Screenshot_2015-07-17-16-10-56.png Jeg klarte ikke å la vær . Du er virkelig en modig kvinne 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. juli 2015 #14990 Del Skrevet 17. juli 2015 Oppdaterer videre med svar jeg lol.jpg Jeg er faktisk fornøyd med svaret hans jeg... virker som om Eriksen-klanen har tatt seg selv i nakkeskinnet litt og fått orden på sakene. Dog er jeg enda ikke fornøyd med all produktplasseringene, men er ikke noe veiledning på dette (enda). Veldig bra at du skrev inn dette! Enig at det var et bra svar... Så får vi se om de bedrer seg ennå mer! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 17. juli 2015 #14991 Del Skrevet 17. juli 2015 Du er virkelig en modig kvinne Haha, takk, var litt redd for å si i mot LKE, men han var (visstnok) enig med meg og foreløpig har jeg ikke blitt stalket på fb og fått meldinger i innboksen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 17. juli 2015 #14992 Del Skrevet 17. juli 2015 Bra du turte å legge ut et eksempel på at de selv ikke merker så plettfritt som de skal ha det til :-) Men det er jo så mange, mange fler, som jeg la ut noen eksempler på i stad. Jeg ser at han i svaret til deg, selv om han sier seg enig i at du har rett, bagatelliserer ikke-merkingen av eget innlegg og skriver at det de andre gjorde var verre. Barnslig. I eksemplene jeg la ut var det jo flere rene reklameinnlegg som ikke var merket! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 17. juli 2015 #14993 Del Skrevet 17. juli 2015 Er det "lov" å i det hele tatt skrive kun OUS som avsender, dersom man som privatperson er den som klager, selv om man skulle være "Per Hansen, overlege" ved OUS? Det vet jeg ikke. Jeg ville ikke ha gjort det, da hadde jeg skrevet under eget navn, men presisert at jeg skrev som autorisert helsepersonell. Men det har som sagt blitt diskutert mye blat fagfolk. Og jeg mener å ha lest at Blondinbella fikk reaksjoner på akkurat det samme i Sverige (ulovlig markedsføring av noe som ikke er godkjent som et prevensjonsmiddel), så det er ikke bare "Fotballfrue-heksejakt" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 17. juli 2015 #14994 Del Skrevet 17. juli 2015 Lars Kristian Eriksen er så frekk. I denne tråden på Facebook legger han ut eksempler på bloggere som ikke har merket reklame og skriver "Altså, hvor vanskelig er det?".https://www.facebook.com/groups/183381455078651/ All den umerkete snikreklameringen han og Fotballfrue har spesialisert seg på, og som er mye vankeligere å oppdage, tør han ikke å ta opp overhode: Og ja, hvor vanskelig er det, Lars Kristian Eriksen? Her er noen få eksempler fra din og din kones sosiale medier:http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLNcqlix5Mnnq4h4l5k2TGxc#.VajNd0vwOvshttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLOh2nOhU1fRuoh4l5k2TGxc#.VajNv0vwOvshttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLOxyqnQYraCbYh4l5k2TGxc#.VajOKkvwOvshttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLMVaoqCuXrrooh4l5k2TGxc#.VajOO0vwOvshttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLNKVgMJLx%2F4doh4l5k2TGxc#.VajOU0vwOvshttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLMakQJDgHc4dYh4l5k2TGxc#.VajOg0vwOvshttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLPtBqbcxeXf%2BYh4l5k2TGxc#.VajOlUvwOvshttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLNfGEMZiJshpoh4l5k2TGxc#.VajOu0vwOvs (Jeg er ikke medlem i Facebookgruppen og tør ikke å legge ut eksemplene der, med LKEs historie med å søke opp og henge ut folk. Men at han tør? Satser han på at ingen legger ut eksempler fra deres sosiale medier?) Ja, de har blitt mye flinkere til å merke påenbare annonseinnlegg. Men omfanget av snikreklamering og produktplassering, på blogg, Instagram og i økende grad Snapchat er stort. Skulle veldig gjerne se han bli konfrontert med alle disse, da de er eksempler på akkurat det han kritiserte de andre bloggerne for, og hevdet var verre enn der umerkete eksemplet fra hans/hans kones Instagram, nemlig rene reklameinnlegg som ikke er merket. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 17. juli 2015 #14995 Del Skrevet 17. juli 2015 Og dere, den Hot Booster-saken hun promoterer i det meget umerkete innlegget i første link over her? Ikke kjøp den, da: http://touch.budstikka.no/nyheter/nyheter/har-stoppet-import-av-omstridt-kakaoboks/s/2-2.310-1.8255394 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 17. juli 2015 #14996 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Skulle veldig gjerne se han bli konfrontert med alle disse, da de er eksempler på akkurat det han kritiserte de andre bloggerne for, og hevdet var verre enn der umerkete eksemplet fra hans/hans kones Instagram, nemlig rene reklameinnlegg som ikke er merket. Ikke for å ødelegge moroa, men disse kan vi egentlig ikke bruke, da samtlige er fra før forbrukerombundet kom ut med retninglinjer for reklame i SoMe... (juni 2014). (Den ene som var fra i år, var faktisk ikke reklameinnlegg) Jeg gikk kjapt igjennom instagrammen hennes og (ikke lynsj meg nå) de er rimelig flinke til å merke reklame (bortsett fra produktplassering, men igjen, det er ikke retningslinjer for dette enda). De fleste innleggene med reklame var merket. Fant noen eksempler for det siste året der det ikke var merket (sjekket kun 4 måned bak i tid): Screenshot 1 instagram --> screenshot 1 bloggenScreenshot 2 instagram --> screenshot 2 bloggen Men ja, flinke eller ei, de er ikke perfekte og LKE burde ikke kaste stein i glasshus. Endret 17. juli 2015 av Micolina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prettybetty Skrevet 17. juli 2015 #14997 Del Skrevet 17. juli 2015 Ikke for å ødelegge moroa, men disse kan vi egentlig ikke bruke, da samtlige er fra før forbrukerombundet kom ut med retninglinjer for reklame i SoMe... (juni 2014). (Den ene som var fra i år, var faktisk ikke reklameinnlegg) Jeg gikk kjapt igjennom instagrammen hennes og (ikke lynsj meg nå) de er rimelig flinke til å merke reklame (bortsett fra produktplassering, men igjen, det er ikke retningslinjer for dette enda). De fleste innleggene med reklame var merket. Fant noen eksempler for det siste året der det ikke var merket (sjekket kun 4 måned bak i tid): Screenshot 1 instagram --> screenshot 1 bloggenScreenshot 2 instagram --> screenshot 2 bloggen Men ja, flinke eller ei, de er ikke perfekte og LKE burde ikke kaste stein i glasshus. Men hvor mange av disse er ETTERMERKET? Plutselig ettermerket de, på poster som folk vet ikke var merket i fjor. Og de er tatt i å ettermerke et døgn eller to etter(før dette raidet) flere ganger(Instagram). Sorry, men tror ikke på at noe mirakel har skjedd, at de plutselig er blitt så fantastiske flinke fordi de forstår regelverket. De er blitt NØDT til det da det er så lett å sende screenshot til FO. Så enkelt er det. Følger vi med(og agerer!) har de liten mulighet til snuske slik de har bedrevet 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 17. juli 2015 #14998 Del Skrevet 17. juli 2015 Ikke for å ødelegge moroa, men disse kan vi egentlig ikke bruke, da samtlige er fra før forbrukerombundet kom ut med retninglinjer for reklame i SoMe... (juni 2014). (Den ene som var fra i år, var faktisk ikke reklameinnlegg) Jeg gikk kjapt igjennom instagrammen hennes og (ikke lynsj meg nå) de er rimelig flinke til å merke reklame (bortsett fra produktplassering, men igjen, det er ikke retningslinjer for dette enda). De fleste innleggene med reklame var merket. Fant noen eksempler for det siste året der det ikke var merket (sjekket kun 4 måned bak i tid):Screenshot 1 instagram --> screenshot 1 bloggenScreenshot 2 instagram --> screenshot 2 bloggen Men ja, flinke eller ei, de er ikke perfekte og LKE burde ikke kaste stein i glasshus. Enig, men det er denne hersens ettermerkingen som er så provoserende. Det kommer til et punkt for "ojsann, det skulle vi har gjort gitt" ikke er troverdig. Ihvertfall når LKE finner andre bloggere å henge ut for renvaske bloggen. Så innlegget med tyllskjørtet ble merket kort tid etter du la ut bildet på SoMe-gruppa (fortsatt ikke merket på IG) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 17. juli 2015 #14999 Del Skrevet 17. juli 2015 Men hvor mange av disse er ETTERMERKET? Plutselig ettermerket de, på poster som folk vet ikke var merket i fjor. Og de er tatt i å ettermerke et døgn eller to etter(før dette raidet) flere ganger(Instagram). (...) Enig, men det er denne hersens ettermerkingen som er så provoserende. (..) Sant, tenkte jeg ikke på . Thank you ladies 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 17. juli 2015 #15000 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Sant, tenkte jeg ikke på . Thank you ladies Ja, det er mye som er ettermerket. Jeg har ikke vært noe flink til å sikre bevis, men har sett flere eksempler både på blogg og Instagram. Men er det virkelig ingen retningslinjer for produktplassering? For det er jo virkelig deres nisje nå, mer og mindre vellykket. Endret 17. juli 2015 av 9na 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg