Cavatina Skrevet 17. juli 2015 #14961 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Har du noe link til dette? Er lagt ut en link på underlivet-bloggen, men den virker ikke. Her kom Asti meg i forkjøpet :-) https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=14426029 Jeg skrev om det her, og har nå fått innsyn. Det viste seg å være blogginnlegget til CBE som er klaget inn pga "Markedsføring av medisinske råd via blogg". Asti foran meg igjen :-) Jeg er ansatt ved et universetssykehus innenfor akkurat dette fagfeltet, og jeg synes det høres rart ut at OUS har klaget inn bloggen. Det har vært mange diskusjoner blant fagpersoner om denne saken, men at sykehuset sender inn en slik klage, det er ikke riktig instans. Legemiddelverket ja, men det høres rart ut at OUS har gått til et slik skritt. Sammme hvor mange fagfolk, både høyt og lavt, har snakket om det og mener at det er riktig. Kan til dels være enig i måten klagen er formulert på. Kanskje en ansatt har klaget i egen regi? Endret 17. juli 2015 av Cornucopia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 17. juli 2015 #14962 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Jeg er ansatt ved et universetssykehus innenfor akkurat dette fagfeltet, og jeg synes det høres rart ut at OUS har klaget inn bloggen. Det har vært mange diskusjoner blant fagpersoner om denne saken, men at sykehuset sender inn en slik klage, det er ikke riktig instans. Legemiddelverket ja, men det høres rart ut at OUS har gått til et slik skritt. Sammme hvor mange fagfolk, både høyt og lavt, har snakket om det og mener at det er riktig. Ut fra innholdet i klagen, så har en person som påstår h*n er autorisert helsepersonell skrevet under med "Oslo Universitetssykehus Ullevål sykehus". Om det er noen derfra eller ikke, kan jeg ikke gå god for, men FO har likevel valgt å publisere det som at klagen kommer derfra. Hvordan de vil behandle den videre gjenstår å se. Endret 17. juli 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 17. juli 2015 #14963 Del Skrevet 17. juli 2015 E https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=14426029 Jeg skrev om det her, og har nå fått innsyn. Det viste seg å være blogginnlegget til CBE som er klaget inn pga "Markedsføring av medisinske råd via blogg". Viser linken ("blogginnlegget til CBE") selve klagen, eller står det noe mer utfyllende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 17. juli 2015 #14964 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Viser linken ("blogginnlegget til CBE") selve klagen, eller står det noe mer utfyllende? Innholdet i klagen. Alle kan be om innsyn, hvis man ønsker det. Endret 17. juli 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 17. juli 2015 #14965 Del Skrevet 17. juli 2015 Synes den virket litt... Hmmm. Umodent skrevet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 17. juli 2015 #14966 Del Skrevet 17. juli 2015 Innholdet i klagen. Alle kan be om innsyn, hvis man ønsker det. Tusen takk. Jeg ser det står at vedkommende reagerer på at hun gir medisinske råd på bloggen, "... nå også prevensjonsveiledning." Det leser jeg som at vedkommende også reagerer på andre medisinske råd de har gitt på bloggen. Jeg lurer på om de tenker på lege Pia og ernæringsfysiolog Hanne, blant andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 17. juli 2015 #14967 Del Skrevet 17. juli 2015 Det der er definitivt ikke en offisiell klage fra OUS. Men privatpersoner her jo også rett til å klage på ulovlig markedsføring av medisinske råd. Og spørsmålet om det skulle sendes inn en klage har blitt, og blir, diskutert i legekretser, det vet jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 17. juli 2015 #14968 Del Skrevet 17. juli 2015 Det der er definitivt ikke en offisiell klage fra OUS. Men privatpersoner her jo også rett til å klage på ulovlig markedsføring av medisinske råd. Og spørsmålet om det skulle sendes inn en klage har blitt, og blir, diskutert i legekretser, det vet jeg. Er det "lov" å i det hele tatt skrive kun OUS som avsender, dersom man som privatperson er den som klager, selv om man skulle være "Per Hansen, overlege" ved OUS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. juli 2015 #14969 Del Skrevet 17. juli 2015 Det der er definitivt ikke en offisiell klage fra OUS. Men privatpersoner her jo også rett til å klage på ulovlig markedsføring av medisinske råd. Og spørsmålet om det skulle sendes inn en klage har blitt, og blir, diskutert i legekretser, det vet jeg. Så bra at det diskuteres mtp klage! Det er sjelden jeg blir så sint som jeg ble etter det blogginnlegget! Det burde helt klart få en følge som svir! Og såvidt jeg forstår står det fortsatt i bloggen?! Helt utrolig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. juli 2015 #14970 Del Skrevet 17. juli 2015 Det tror jeg du har veldig rett i. Men det har jo vist seg vanskelig for Lars Kristian Eriksen og, å skulle debattere utenfor sitt eget, redigerte kommentarfelt. Oppførselen hans (eller firmaets?) i "prevensjons"-saken, hvor han forsøkte seg på å slenge ut noen små hersketeknikker til damene bak bloggen Underlivet, ble satt veldig klart og tydelig (men saklig) på plass før han kjapt forduftet fra diskusjonen har blitt snakket om (og humret godt over) i gynekologkretser: http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html#comment Jeg leste det og rødmet på hans vegne! Men litt humorinnslag i hverdagen er jo aldri dumt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinEgenOnkel Skrevet 17. juli 2015 #14971 Del Skrevet 17. juli 2015 Regner med det snart kommer en kommentar fra LKE om at det er urettferdig at DE mottar en klage, og ikke de andre som reklamerte for NC.. "Alle de andre får lov!" 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 17. juli 2015 #14972 Del Skrevet 17. juli 2015 Er det "lov" å i det hele tatt skrive kun OUS som avsender, dersom man som privatperson er den som klager, selv om man skulle være "Per Hansen, overlege" ved OUS? Kanskje er det noen av disse hackerne til Trine G som har vært på ferde? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 17. juli 2015 #14973 Del Skrevet 17. juli 2015 Kanskje er det noen av disse hackerne til Trine G som har vært på ferde? Det kan ikke være dem, da ville de klaget på alle som har annonsert for NC, unntatt CBE. (Hvis du snakker om de som liksom hacket seg inn på bloggen til CBE for å legge igjen kommentarer som støttet henne og snakket imot blogglesere de var uenig i.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 17. juli 2015 #14974 Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg klarte ikke å la vær . Jeg måtte lese meg opp litt først på regelverket, da innlegget CBE ikke er et rent betalt reklameinnlegg, men kun et sponset produkt. Slik som jeg tolker veiledningen til forbrukerombundet så skal slike innlegg også merkes på facebook. Riktig? "Dersom du bruker facebooksiden din til å promotere blogginnlegg og instagrambilder som inneholder reklame, skal facebookoppdateringen også merkes som reklame." Hva må markeres som reklame? "Dersom du publiserer et bilde eller innlegg som utelukkende inneholder reklame for et produkt eller en tjeneste, kan merkingen enklest gjøres ved å skrive «reklame» øverst i innlegget, eller merke bildet med #reklame. Dersom omtalen er blandet med resten av blogginnlegget, kan du for eksempel skrive innledningsvis at «Jeg er betalt av (selskap X) for å omtale produktet», «jeg har fått dette produktet fra (selskap X)», og lignende like tydelige formuleringer." 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 17. juli 2015 #14975 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) red: innlegget som står over var det jeg ref til! Supert gjort, Micolina! Endret 17. juli 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalalalalaalala Skrevet 17. juli 2015 #14976 Del Skrevet 17. juli 2015 Fantastisk, Micolina! Venter i spenning på svaret jeg også! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalalalalaalala Skrevet 17. juli 2015 #14977 Del Skrevet 17. juli 2015 Bortforklaringen er visst at det var før brevene kom.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 17. juli 2015 #14978 Del Skrevet 17. juli 2015 Bortforklaringen er visst at det var før brevene kom.. Og det var visst "heller en dårlig sammenligning" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 17. juli 2015 #14979 Del Skrevet 17. juli 2015 Link 1 Link 2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 17. juli 2015 #14980 Del Skrevet 17. juli 2015 Han unnskylder seg med at det var en dårlig sammenligning fordi de to innleggene han hang ut var rene reklameposter som ikke var merket med informasjon om at det var reklame. Hva med å legge ut de eksemplene el-len postet over her, samtlige rene reklameinnlegg for GetInspired, Det Nye og et firma til (disse varm drikke-tingene), uten noen info om at det er reklame... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg