Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

LKE er også travelt opptatt med å diskutere brevene som er sendt ut til bloggerne i den samme gruppen, og ser for øyeblikket ut til å vurdere om firmaet kanskje skal vurdere å melde seg inn i Norsk Presseforbund.

Det kan bli artig.

 

Tillegg: Var det ikke noen i det firmaet som påberopte seg en utdannelse innen journalistikk?

Endret av Cornucopia
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergensia

LKE er også travelt opptatt med å diskutere brevene som er sendt ut til bloggerne i den samme gruppen, og ser for øyeblikket ut til å vurdere om firmaet kanskje skal vurdere å melde seg inn i Norsk Presseforbund.

Det kan bli artig.

Fruen ER jo utdannet journalist😉

(det blir en spennende tid framover altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen ER jo utdannet journalist

(det blir en spennende tid framover altså)

 

La det nettopp til i innlegget mitt selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert ikke meningen, men paret Eriksen har klart å bli landets riksklovner. Det er ganske uforståelig at man vil selge sjela si for å kunne leve et rikmannsliv.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet ifølge Trine og bloggerne m/ektemenn?

 

Jeg klarer ikke å se problemet de ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt OT men har du sett innlegget hvor hun påstår en blogger opplyser om feil i lesertall og vil vite hvordan hun kan få sjekket opp i det?

Svaret mannen til Komikerfrue skriver er fantastisk!

Haha, ja! :fnise:  Det var en av de mange tingene hun skriver som jeg bare blir oinlig flau på hennes vegne av. Hele dama er jo tragi-komisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet ifølge Trine og bloggerne m/ektemenn?

 

Jeg klarer ikke å se problemet de ser.

Problemet deres er visst at de må merke absolutt alle innlegg, for det finnes jo ikke noe "redaksjonelt" stoff lenger, og dermed blir det veldig synlig at det bare er reklame og annonse og ikke venninne-anbefalinger...

Aaaah, savner den tiden hvor bloggerne kjøpte ting selv og kom med ekte anbefalinger...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sliter også litt med forskjellen mellom invitasjoner til privatfest og næringsdrivendefest.

Ikke så rart, når kompisen din privat også er næringsdrivende.

Det pleier å være slik i disse miljøene.

Jeg ser ærlig talt ikke problemet de ser, men jeg ser det jo utenfra og inn, ikke omvendt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Problemet deres er visst at de må merke absolutt alle innlegg, for det finnes jo ikke noe "redaksjonelt" stoff lenger, og dermed blir det veldig synlig at det bare er reklame og annonse og ikke venninne-anbefalinger...

Aaaah, savner den tiden hvor bloggerne kjøpte ting selv og kom med ekte anbefalinger...

 

 

Ja det er jo absolutt kjernen i problemet. For om de liker det eller ikke så er det ikke venninne anbefalinger de driver med når de har blitt så store og kan leve av bloggen. Når de har slike muligheter angående annonser, sponsing og reklame så er det jo så klart fristende å skrive om produktene slik at at de kan leve godt av bloggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den der sutringa over at magasinene slipper å merke ting de får osv.. Minner meg litt om barneskolen "alle andre får lov/gjør det"..

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. roblemet er jo at alt de omtaler, er kjøpt og betalt, eller at det så ofte er kjøpt og betalt at en omtale uten reklamemerking automatisk antas å være reklame.

Jeg tenker at fokuset på dette startet med avsløringen om at de hadde sendt regning til et forlag for å skulle omtale en bok - den gangen dagbladjournalisten ødela bryllupsreisen deres - og uttalelsene LKE ga til DN for et par år siden om at folk var frekke som ville ha omtale uten å betale for det. Ergo var det på en måte de selv som satte fokus på denne praksisen.

Og jeg er enig i at det er sutring å hevde at magasiner får beholde det de skriver om. Magasiner har også fått på pukkelen for å blande redaksjonelt og kommersielt innhold magasiner kan ikke ta seg betalt for å skrive om et spesielt produkt, de heller, uten at det skal behandles og merkes som reklame.

Endret av pøbelsara
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og den der sutringa over at magasinene slipper å merke ting de får osv.. Minner meg litt om barneskolen "alle andre får lov/gjør det"..

Det var jo de selv som var så lidenskapelig i mot å skulle måtte følge Vær Varsom-plakaten slik aviser og magasiner må, så den der sutringen kan de holde seg for god for. http://www.dn.no/etterBors/2014/06/12/Blogg/bloggere-takker-nei-til-pfu

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. roblemet er jo at alt de omtaler, er kjøpt og betalt, eller at det så ofte er kjøpt og betalt at en omtale uten reklamemerking automatisk antas å være reklame.

Jeg tenker at fokuset på dette startet med avsløringen om at de hadde sendt regning til et forlag for å skulle omtale en bok - den gangen dagbladjournalisten ødela bryllupsreisen deres - og uttalelsene LKE ga til DN for et par år siden om at folk var frekke som ville ha omtale uten å betale for det. Ergo var det på en måte de selv som satte fokus på denne praksisen.

Og jeg er enig i at det er sutring å hevde at magasiner får beholde det de skriver om. Magasiner har også fått på pukkelen for å blande redaksjonelt og kommersielt innhold magasiner kan ikke ta seg betalt for å skrive om et spesielt produkt, de heller, uten at det skal behandles og merkes som reklame.

Virker ikke som om firmaet husker hva de har uttalt tidligere eller muligens at de satser på at leserne/kundene har glemt det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet reklamerer for bukse Gina Tricot igjen, både i innlegg og kommentarfelt idag. Uten merking. Den har blitt vist på instagram og snap som teasere (jeg regnet med at det ville komme et innlegg om dem) tidligere denne uken også.

Hva skal jeg tro, da?

Ingen spesielle intensjoner fra firmaet overhodet angående bukser fra denne kjeden?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den capsen VAR produktplassering og ingenting annet. Da er vel Lindex byttet ut for en liten stund da.. 

 

Ser forresten at hun har "glemt" å merke diverse sponsinger også helt nylig. Sponset kjole fra Modström (Showcase fashion agency) og sponsede smykker fra Hasla (som aldri merkes lengre). Forbrukerombudet kan bare gå etter de innleggene som åpenbart er kjøpte annonser, det er hakket verre med skjult produktplassering og merkevarebygging. (Så klart, det er ingen sak for oss KG-kjerringer). 

 

 

http://websta.me/p/1028452525130409883_1202339120

 

http://websta.me/p/1020873291592780229_184036169

 

http://carolinebergeriksen.no/2015/07/02/powder-colors/

Endret av Vitulina
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo de selv som var så lidenskapelig i mot å skulle måtte følge Vær Varsom-plakaten slik aviser og magasiner må, så den der sutringen kan de holde seg for god for. http://www.dn.no/etterBors/2014/06/12/Blogg/bloggere-takker-nei-til-pfu

 

Og nå kritiserer LKE Nina Furu for at hun "egentlig ikke har satt seg inn i dette"

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1003680799665544&set=gm.873821292701327&type=1&theater

 

Hva er det den mannen ikke er ekspert i?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Og nå kritiserer LKE Nina Furu for at hun "egentlig ikke har satt seg inn i dette"

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1003680799665544&set=gm.873821292701327&type=1&theater

 

Hva er det den mannen ikke er ekspert i?

Nei, virkelig ikke peiling altså. Bare alt dette og 20 år med weberfaring : https://no.wikipedia.org/wiki/Nina_Furu

Han er vel trygg på å slenge ut slikt når tante Trine sitter å følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...