Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Konstaterer nok en gang at diskusjon av motdebattanters diskusjonsteknikk (eller mangel på... ) slettes som brukerdebatt.

Det er forskjell på å komme med karakteristikker av andre brukeres personlighetstrekk, og det å karakterisere/analysere måten de argumenterer på. Sistnevnte er ofte helt nødvendig for å få en diskusjon ut av et blindspor, eller en ufruktbar stillingskrig. Førstnevnte ødelegger derimot en saklig meningsutveksling.

Men her er det gjennomgående at nedsettende karakteristikker av motdebattanters karakter får stå, mens kritisk analyse av debatt-teknikk slettes.

Akk ja. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, beklageligvis ikke. Det ble lagt ut en gif her inne som viste forskjellen. På det første bildet som ble lagt ut på bloggen kunne man tydelig se at magen var redigert mindre (bøyde trestammer/lyktestolper). Dette ble bemerket i kommentarfeltet til bloggen, og CBE byttet så om dette bildet med originalen.

Jeg mener gif-en fortsatt finnes som tinypic e.l., men jeg har beklageligvis ikke adressen.

Diskusjonen rundt dette bildet finnes visstnok i en annen CBE-tråd her inne. Sitter på mobil, så kan dessverre ikke finne linken til deg, men kanskje andre kan være behjelpelig.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=831978&page=16

Bilde fra denne siden du mener? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

uansett hva man sier eller spør om her inne så får jeg kjeft. Hvorfor kan ikke jeg få spørre å ha min mening uten å bli hengt. Alle skal følge deres pipe. Å det gidder ikke jeg

Jeg har skrevet flere innlegg til deg i denne tråden hvor jeg har spurt om du kan utdype hva du mener eller vise til eksempler der du mener folk har sagt det ene eller andre du påstår, men jeg får ikke svar.

Med det du skriver her, skriver du også at jeg gjentatte ganger har kjefta på deg. Det er helt feil. Sånn vi leser andres innlegg stemmer ikke alltid med hvordan innlegget er skrevet eller er ment tolkes.

Det blir like dumt av meg å hevde at du mobber meg ved å fryse meg ut fordi du aldri gidder å svare meg, som at du sier at jeg kjefter på deg. Ingen av delene stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun fortsatt Norges største blogger? Hvor lenge har hu vært det?

Rangering og lesertall hentet fra Blogglisten for perioden januar - juli 2015:

28.01.-  03.02.:  Rang 1,4 / 67.160 norske og utenlandske / 58.753 norske  
04.03. – 10.03.: Rang 2,3 / 58.974 norske og utenlandske / 51.199 norske 
11.03. – 17.03.: Rang 2,4 / 57.145 norske og utenlandske / 49.404 norske  
25.03. – 31.03.: Rang 3,6 / 54.400 norske og utenlandske / 47.017 norske  
01.04. – 07.04.: Rang 3,7 / 48.487 norske og utenlandske / 41.768 norske  
08.04. – 14.04.: Rang 2,6 / 55.335 norske og utenlandske / 48.406 norske  
15.04. – 21.04.: Rang 3,5 / 52.248 norske og utenlandske / 47.319 norske  
22.04. – 28.04.: Rang 3,1 / 52.355 norske og utenlandske / 45.702 norske  
29.04. – 05.05.: Rang 3,4 / 55.370 norske og utenlandske / 48.512 norske  
06.05. – 12.05.: feil pga to dager som ikke teller med 
13.05. – 19.05.: Rang 4,2 / 53.577 norske og utenlandske / 47.247 norske  
20.05. – 26.05.: Rang 4,4 / 53.864 norske og utenlandske / 47.472 norske  
27.05. – 02.06.: Rang 3,6 / 50.893 norske og utenlandske / 44.648 norske  
03.06. - 09.06.: Rang 4,9 / 50.992 norske og utenlandske / 44.725 norske  
10.06. - 16.06.: Rang 5,1 / 48.071 norske og utenlandske / 41.752 norske 
17.06. - 23.06.: Rang 4,0 / 47.222 norske og utenlandske / 40.963 norske  
24.06. - 30.06.: Rang 4,8 / 47.069 norske og utenlandske / 40.182 norske  
01.07. - 07.07.: Rang 4,3 / 45.222 norske og utenlandske / 37.871 norske  

Her kan man se at bloggen har gått fra 1.-2. plass i slutten av januar,  til (i snitt) å ligge på litt over en 4. plass. En kan også se at lesertallene synker hele tiden, fra 67.160 norske og utenlandske lesere i slutten av januar, til i dag 45.222 norske og utenlandske lesere.

CBE skriver på instagram "Norway's biggest blogger in the fashion & lifestyle category", og det tenker jeg nok stemmer, men det er lenge siden hun var Norges største blogger.
Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faico

Du har absolutt rett til å ha din mening, jeg syns det hadde vært interessant å få et svar på de spørsmålene du får også. Det er derfor jeg spør deg hvorfor du tror capsen ikke er produktplassering? For meg er det ganske tydelig at det er det og hvorfor jeg tror det har jeg også argumentert for.

jeg tenker ikke over at noe av det hun bruker kanskje er produktplasering. Jeg leser bloggen fordi jeg liker den,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Det er for å vise joggeskoene, håpe at noen i tillegg spør om hvor de er kjøpt. (Ikke vanlig å gå med joggesko inne, vel?)

jeg gjør til tider det så hun er ikke den eneste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue kritikk er vel nettopp dét, kritikk. Når det gjelder dette prevensjonsopplegget så må jeg si jeg synes det er rart at hun skulle få all pepper'n, for blant annet hun Kriweb har reklamert for dette for lenge siden. Og at det er 99% sikkert er noe Natural Cycles påstår(?), så da er det jo naturlig for bloggerne å si det også? Synes det er litt rart hun skulle få gjennomgå alene, når andre har vært før henne.

Når det er sagt bidrar jeg både til både seriøse og mindre seriøse diskusjoner, men når noe ikke interesserer meg veldig, velger jeg å ikke komme med noe, i stedet for å kritisere andre for å diskutere det.

At tråden 'Fotballfrue kritikk' handler om kritikk av CBE som bedrift, betyr ikke at folk ikke er velkomne til å motsi de som kritiserer bedriften. Dette er tross alt et diskusjonsforum. Det som er irriterende, er at enkelte åpenbart følger med i tråden kun for å komme med "dette er en ubrukelig tråd hvor sjalu kjerringer kun diskuterer dopapiret til frua" (satt på spissen), så fort noen kommer med et usaklig eller uinteressant bidrag. De ignorerer lett 10 sider med interessante diskusjoner, men er raske med å dømme tråden nord og ned så fort det kommer en tullete kommentar. Om man er uenig i kritikken av CBE, vil man selvsagt vinne mer på å argumentere for sitt syn på en saklig og ordentlig måte.

Når det gjelder Natural Cycles har flere bloggere fått kritikk for sine reklamer med usanne påstander. Jeg ville for øvrig ha vært kritisk til CBEs reklame og manglende research uavhengig om andre hadde fått kritikk for dette eller ikke. Om noen andre var "heldig" og slapp å komme under lupen, til tross for å ha kjørt en slik reklame, så forandrer jo det akkurat ingenting. CBE er en voksen dame med en av Norges største blogger. Hun bør klare å gjøre sin research - SÆRLIG når det er snakk om noe som kan få såpass store konsevenser - uten å bry seg med hva andre har sagt eller gjort. "Alle andre gjorde det" er et typisk argument jeg prøvde meg på som barn. Det funket like dårlig da som nå.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at hun i NaturalCycles part two-blogginnlegget presiserer at de har råd til å takke nei til mange av annonsehenvendelsene og samtidig ikke trekker innlegget etter NC ikke klarte å dokumentere 99,95%-påstanden.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker ikke over at noe av det hun bruker kanskje er produktplasering. Jeg leser bloggen fordi jeg liker den,

Jeg forstår det siste halvåret med diskusjon omkring dette som at du ikke bryr deg om reklamemerking og at du ikke er enig i at dette har noen problematiske aspekter. Jeg skal være med i en debatt om reklamemerking i august, og jeg har tenkt litt på dine bidrag i tråden og hvor bestemt du er på at denne formen for reklame ikke virker på deg og at du synes det er unødvendig å merke. Ville gjerne hørt fra deg, faico, om hva som gjør at du ikke synes det er viktig. Synes du FO legger føringer på feil premisser? Eller hva tenker du?

Mitt syn har vært at vi har et regelverk i mrl. Dette regelverket har FO tolket og utformet en veileder. Bloggerne har langt på vei gått langt for å være lite flinke til å følge denne.

Siden bloggerne vet hvordan FO tolker loven, så mener jeg at det er bevisst villedende og skjult reklame. Å lure inn capsen på frokostbordet er sannsynligvis nok et eksempel på det. Hva tenker du?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det siste halvåret med diskusjon omkring dette som at du ikke bryr deg om reklamemerking og at du ikke er enig i at dette har noen problematiske aspekter. Jeg skal være med i en debatt om reklamemerking i august, og jeg har tenkt litt på dine bidrag i tråden og hvor bestemt du er på at denne formen for reklame ikke virker på deg og at du synes det er unødvendig å merke. Ville gjerne hørt fra deg, faico, om hva som gjør at du ikke synes det er viktig. Synes du FO legger føringer på feil premisser? Eller hva tenker du?

Mitt syn har vært at vi har et regelverk i mrl. Dette regelverket har FO tolket og utformet en veileder. Bloggerne har langt på vei gått langt for å være lite flinke til å følge denne.

Siden bloggerne vet hvordan FO tolker loven, så mener jeg at det er bevisst villedende og skjult reklame. Å lure inn capsen på frokostbordet er sannsynligvis nok et eksempel på det. Hva tenker du?

Jeg er enig med at reglene bør følges osv, men for meg personlig (26 år gammel jente, lest blogger siden jeg var 18-19) har det ikke så mye å si. Jeg kan bli inspirert av både antrekk, interiør og diverse annet bloggere legger ut, men jeg har aldri kjøpt noe fra en annonselink eller gått i en butikk for å kjøpe det samme som en blogger har vist frem på bloggen.

Hvis en blogger reklamerer for noe jeg tenker at jeg hadde hatt bruk for, finner jeg ut mer om produktet og titter litt rundt enten på nett eller i butikk. Hvis jeg bestemmer meg for at dette er noe jeg vil ha er sjansen like stor for at jeg kjøper et annet merke eller fra en annen butikk.

Men samtidig, som jeg sa først, så er jeg helt enig i at reglene skal følges, for det er jo tross alt en grunn til at reglene er der. Bare fordi jeg ikke løper å kjøper det bloggerne viser frem så vet jeg jo at det er andre som gjør det, eller som kanskje er mer lettpåvirkelig enn meg, og for dem er det greit å kunne vite hva som er kjøpt og betalt og hva som er ærlige meninger/ produkter de faktisk liker så godt selv at de vil vise det frem:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er rart at hun i NaturalCycles part two-blogginnlegget presiserer at de har råd til å takke nei til mange av annonsehenvendelsene og samtidig ikke trekker innlegget etter NC ikke klarte å dokumentere 99,95%-påstanden.

Helt enig! Hadde noe annet enn penger betydd noe for dem hadde de selvfølgelig trukket

det innlegget tilbake! For meg sier det alt!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Da misforsto jeg. Jeg synes også det er irriterende med de som bare kommer inn for å kjefte, og har ved tidligere anledninger irettesatt dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Ja, ser jo det med disse kjerring antrekkene hennes i mange tilfeller, man må ha betalt for å kunne dra på seg noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, nå blir jeg vel angrepet for å pirke, men hvorfor så vanskelig å holde seg til norske ord og uttrykk? "Mashed avocado", kunne hun ikke bare skrevet most avokado i dagens innlegg? Denne sammensausingen av norsk og engelsk er slitsom.

Jeg hadde håpet å enkelt kunne forklare dette med "engelsk overskrift=flere utenlandske treff" (haha), men neida.

Firmaet er kanskje noen ræcere på nøkkelord og metabeskrivelser, men den sammenblandingen av norsk og engelsk mange driver med nå er snart en folkesykdom. Og forringer språket, syns jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig på generelt grunnlag, men akkurat mashed avokado er vel ett 'navn' som ikke oversettes. Samme som 'pulled pork' feks. Eller oversetter folk pulled pork også?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig på generelt grunnlag, men akkurat mashed avokado er vel ett 'navn' som ikke oversettes. Samme som 'pulled pork' feks. Eller oversetter folk pulled pork også?

I følge KK er visstnok pulled pork omdøpt til "filleristet gris" ;-)

http://www.kk.no/livsstil/dette-b%C3%B8r-du-vite-om-pulled-pork-27330

Jeg strimler langkokt kjøtt med en gaffel når jeg lager lignende, og kaller det bare strimlet kjøtt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

jeg er ikke så god på å formulere meg men er enig i det superdupermeg skriver. Er det innlegg om noe hun har som anonse så går jeg ikke rett i nettbutikk å kjøper. Hadde ikke kjøpt prevensjonsmiddelet heller uten og vite mer. Hvorfor gjør ikke FO mer rundt dette? Klart hun skal følge lover og regler, men det må d være instanser i Norge som tar seg av dette? Samme hvor høyt folk skriker og skriver side opp og side ned så blir jo ingenting gjort. Hvorfor ikke det? Jeg tenker som sagt ikke på at capsen,klokka,osten på bordet osv er skjult reklame. Jeg leser bloggen fordi jeg liker den. Å hvorfor kan ikke jeg ha denne meningen? Hvorfor skal jeg sitte å skrive "ja ja ja, helt enig,"

Folk må tåle at alle har sin mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...