Cavatina Skrevet 30. juni 2015 #14421 Del Skrevet 30. juni 2015 Nå leste jeg dagbladets artikkel... Nåh. Jeg tenker som så at når forsøk på å få firmaet i tale ikke lykkes, vil det likevel genereres klikk på bloggen av nysgjerrige. Summa sumarum så lykkes firmaets teknikk. Kanskje jeg misforstod deg? Da beklager jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 30. juni 2015 #14422 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Blir litt som nettavisene nå sliter med - de får betalt for annonser som ingen klikker på/ser pga. Ad Block. Mister annonseinntekter. Og må ty til andre midler som artikler man må betale for å lese (eks. VG+). Er jeg helt ute på viddene nå? Jeg skjønner tankegangen din, men det er nettopp derfor innholdsmarkedsføring er blitt et voksende fenomen, og hva bloggerne fyller nettsiden sin med og får betalt for. Bloggerne skriver i en vennskapelig tone og gir deg lyst til å handle produktet bloggeren pludrer om. Markedsføring av et produkt via innholdet i pludre-teksten. Annonsørene betaler heller en blogger enn en nettavis, fordi de gjennom innholdet de skriver lettere påvirker en bredere leserskare som ikke gjennomskuer innholdsmarkedsføringen like lett som reklamen i en nettavis. Kort oppsummert. Jeg er sikker på at det er andre her som er mye flinkere enn meg til å forklare dette. Edit: La inn ekstra setning. Endret 30. juni 2015 av Cornucopia 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. juni 2015 #14423 Del Skrevet 30. juni 2015 Min tanke: Kan man ikke lese bloggen som en underholdning (enten man liker de intetsigende innleggene og bildene eller bare vil ha noe å le av ... som å se teite scener på Paradise Hotel) og la være å klikke på annonsene? Da har de som har betalt for annonseplassen brukt masse penger på annonsen uten resultater..? Du trenger ikke å klikke på en annonse for at annonsøren skal ha tjent på det. Merkevarebygging, osv. Og hvis du ser noe over alt vil det feste seg i hodet på deg, og dermed øker sjansen for at du kjøper fra dem senere. Den direkte effekten av reklame der og da er en ting. Langtidsvirkningene er like viktige. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 30. juni 2015 #14424 Del Skrevet 30. juni 2015 Nå tenker jeg bare høyt her, men vil det komme en abort-boom om 6 mnd tid? Vil paret da ta noe som helst ansvar dersom annonsen blir dratt frem ifm en nyhetssak, tror dere? Francis la ut en skjermdump av Natural Cycles sin egen ansvarsfravikelse rundt metoden tidligere idag. Antar at firmaet CBE vil henvise til samme ansvarsfravikelse i så fall ;-) (Vet ikke hvordan jeg reposter andres innlegg her ennå) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 30. juni 2015 #14425 Del Skrevet 30. juni 2015 Francis la ut en skjermdump av Natural Cycles sin egen ansvarsfravikelse rundt metoden tidligere idag. Antar at firmaet CBE vil henvise til samme ansvarsfravikelse i så fall ;-) (Vet ikke hvordan jeg reposter andres innlegg her ennå) HaHa ha.. leste den nå! ".. Du forstår og godtar at produktet kan redusere eller forsterke din sjanse til å bli gravid, men at NaturalCycle på ingen måte garanterer for dens effektivitet. .." 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asmir Skrevet 30. juni 2015 #14426 Del Skrevet 30. juni 2015 "Det er umulig å slå en uvitende mann i en diskusjon." "Uvitenhet! Uvitenhet! Hvor er du stor?" "Å være uvitende om sin egen uvitenhet er den uvitende sin sykdom." "Uvitenhet er drivhuset der de forferdeligste blomster gror." "Uvitenhet løser ingen problemer." "Den ypperste form for uvitenhet er når du avviser noe du ikke vet noe om." "Intet er verre enn virksom uvitenhet." "Når en ny vind blåser, bøyes tommes hoder først." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almarea Skrevet 30. juni 2015 #14427 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Håper virkelig de får kraftig kritikk for Je suis Caroline greiene! Fy søren! Snakk om low point! Her sitter han å latterliggjør folk som døde for ytringsfrihet. Som ble brutalt drept på jobb av kaldblodige terrorister! De var noens bror, søster, mann, kone, sønn, datter, venn - blir rett og slett kvalm av holdningene til ekteparet Eriksen! Lars Kristian er virkelig en motbydelig mann, og det må være noe alvorlig galt med en mann som kaller Beyonce og J.lo for feite, og mener de har 20 kg for mye. Enig! Virkelig lavmål å dra en paralell mellom regelrette henrettelser av uskyldige mennesker og at CBE får kritikk for noe hun selv har rota seg opp i. Mannen virker som om han er fullstendig blottet for selvinnsikt, og kontakt med virkeligheten forøvrig. edit: la til setning. Endret 30. juni 2015 av Almarea 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 30. juni 2015 #14428 Del Skrevet 30. juni 2015 Je suis ble brukt av en bruker her, rettet mot en annen bruker. Det ble skrevet rett etter angrepene, og ingen andre enn meg reagerte på at det var usmakelig. Det fikk derimot masse plusser. Syns ikke det er greit at LK bruker uttrykket heller altså, men bare rart det er så mye verre når det er han. Ellers enig i kritikken av reklamen for "prevensjonsmidler". 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. juni 2015 #14429 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg synes de får mye bra og saklige tilbakemeldinger på bloggen nå, og jeg håper virkelig at hun velger en annen taktikk enn tidligere i denne saken. Å tie stille i dagevis, helt til medieoppmerksomheten tar helt av, for så å ta på seg offerrollen, vil ikke funke særlig bra nå som bloggen er full av saklige tilbakemeldinger og kritikk. Jeg håper for fotballfruen ig fottballfruemannens del at de velger en annen tilnærming enn sin sedvanlige i denne saken. Selv om hans je suis Caroline-stunt ikke akkurat tilsier det. Jeg fatter og begriper ikke hva som fikk henne til å tenke at det var en god ide å reklamere for den app'en. Hun svarer heller ikke på spørsmålene om hav det er man betaler for, abonnementet koster jo ganske mange hundrelapper i året, og det er da allerede både digitale termometere å få kjøpt og apper man kan bruke som koster adskillig mindre enn de greiene hun reklamerer for? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 30. juni 2015 #14430 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg synes de får mye bra og saklige tilbakemeldinger på bloggen nå, og jeg håper virkelig at hun velger en annen taktikk enn tidligere i denne saken. Å tie stille i dagevis, helt til medieoppmerksomheten tar helt av, for så å ta på seg offerrollen, vil ikke funke særlig bra nå som bloggen er full av saklige tilbakemeldinger og kritikk. Jeg håper for fotballfruen ig fottballfruemannens del at de velger en annen tilnærming enn sin sedvanlige i denne saken. Selv om hans je suis Caroline-stunt ikke akkurat tilsier det. Jeg fatter og begriper ikke hva som fikk henne til å tenke at det var en god ide å reklamere for den app'en. Hun svarer heller ikke på spørsmålene om hav det er man betaler for, abonnementet koster jo ganske mange hundrelapper i året, og det er da allerede både digitale termometere å få kjøpt og apper man kan bruke som koster adskillig mindre enn de greiene hun reklamerer for? Klikker meg ikke inn en gang til, men bra at de nå tar inn saklig kritikk (forstår jeg deg rett?) slik at det blir mer nyansert for de unge som leser det! Håper de også anbefaler unge, seksuelt aktive og snakke med helsepersonell! Det gjøres en enorm jobb rundt på blant annet helsestasjoner for å få ned aborttall og bruk av feks angrepiller! ( og som noen andre skrev her; øke bruken av kondomer) De burde ha litt respekt for den jobben som gjøres av utdannede personer som har god kjennskap til ungdommers adferd og behov! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 30. juni 2015 #14431 Del Skrevet 30. juni 2015 Har lest litt i tråden, og fått med meg saken om prevensjonsmidler. Det å bruke den "naturlige metoden" er så absolutt ikke anbefalt for folk som ikke er i et stabilt forhold hvor en graviditet ikke er uønsket. Det å promotere dette er rett og slett skammelig og viser til svært dårlig dømmekraft. Dessuten er det ikke spesielt oppegående og ikke engang fremme korrekte tall med tanke på hvor usikkert det er å benytte seg av temperatur-måling som prevensjon. Det å bruke "Je suis" er rett og slett bare kvalmende gjort. Der sank ekteparet for min del ned på et helt nytt nivå av lavmål. Sammenligner de seg vitterlig med et terrorangrep med flere døde mennesker?! De skal liksom kalle seg kristne, men benytter seg av en retorikk for ytringsfrihet etter at flere mennesker ble brutalt drept. Jeg finner ikke ord for hvor patetisk, nedrig og skammelig det er! Hele denne saken gjør meg kvalm! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 30. juni 2015 #14432 Del Skrevet 30. juni 2015 HaHa ha.. leste den nå! ".. Du forstår og godtar at produktet kan redusere eller forsterke din sjanse til å bli gravid, men at NaturalCycle på ingen måte garanterer for dens effektivitet. .." Må da bli billigere og hoppe av i svingen, like sikkert ihvertfall ha ha. Så jævla mye høns. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 30. juni 2015 #14433 Del Skrevet 30. juni 2015 Klikker meg ikke inn en gang til, men bra at de nå tar inn saklig kritikk (forstår jeg deg rett?) slik at det blir mer nyansert for de unge som leser det! Håper de også anbefaler unge, seksuelt aktive og snakke med helsepersonell! Det gjøres en enorm jobb rundt på blant annet helsestasjoner for å få ned aborttall og bruk av feks angrepiller! ( og som noen andre skrev her; øke bruken av kondomer) De burde ha litt respekt for den jobben som gjøres av utdannede personer som har god kjennskap til ungdommers adferd og behov! Meget mulig at de forstår at kritikken er berettiget. LK har jo vært veldig interessert i å backe opp helsespørsmål med forskning tidligere. I denne omgang så har det jo vært totalt tyst og det fra en mann som gjerne ikke sitter inne med sine meninger. Dessuten poster hun kritikken som nå veier så tyngt imot at man rett og slett må være fryktelig naiv hvis man tror dette er 99,9% sikkert. Jeg tror snappene hans mest går ut på å bruke humor. Han var nok ikke veldig dyp når han sendte Je suis Caroline. Jeg tror hun kommer litt i beite nå for hun skal jo gjerne også gjøre annonsøren fornøyd, noe som ikke blir lett i denne sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. juni 2015 #14434 Del Skrevet 30. juni 2015 Hun kan selvsagt trekke tilbake hele innlegget og sende tilbake pengene til annonsøren og beklage overfor leserne. Det hadde stilt dem begge i et mye bedre lys, gitt mye kred og vært i tråd med LKEs krav om vitenskapelig metode i forhold til helseanbefalinger. Men det ville selvsagt satt annonsøren i en knipe, og muligens satt paret i en juridisk knipe, avhengig av hva kontrakten mellom dem og natural cycles. Men det er det de burde gjøre. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne_V Skrevet 30. juni 2015 #14435 Del Skrevet 30. juni 2015 Hvorfor er dere så ivrige og krevende på at hun "bør" være så himla ydmyk og legge seg flat? De gjør vel nøyaktig som de selv vil, og jeg beundrer dem for at de ikke skal jekke seg ned for å tilfredstille andre mennesker, uansett hvor mye pes de får for det. Noen ganger lurer jeg på om det er en gjeng her som tror de kan beordre, og nærmest sitte med tråder for at hun skal gjøre som det de mener er riktig. Begynner også å miste tro på menneskeheten om man ikke klarer å bruke sitt eget hode bittelitt uten å måtte slavisk gjøre det reklamer forteller dem, "veninne"fremstilling eller ei. Er man voksen nok til å ha sex, så er man voksen nok til å gjøre bittelitt research på forhånd dersom man ikke vil bli gravid. Om noen andre gjorde dette ville nok fåtallet reagert, men det er tross alt Fotballfrue det er snakk om her Og det "Je suis" opplegget var nok ment humoristisk for å understreke hvor mye tyn Caroline får. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 30. juni 2015 #14436 Del Skrevet 30. juni 2015 De fleste har vel antatt at det var ment humoristisk, men det gjør det ikke noe mindre usmakelig av den grunn? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HarlemsNocturne Skrevet 30. juni 2015 #14437 Del Skrevet 30. juni 2015 Utrolig dumt. Mange unge jenter har problemer med å huske å ta pillen til samme tid hver dag, dette er jo mye lettere å glemme eller gjøre feil med. Ser også for meg at det blir litt sånn "den usikre perioden har akkurat begynt, da er det sikkert ikke så farlig." Mange gutter i den alderen hater jo å bruke kondom, og maser sikkert ekstra om "bare litt sex uten" selv om det er en usikker periode. Ser for meg at det kan bli utrolig mye rot og tull om et ungt par skal bruke dette som prevensjon. Veldig synd, når hun jo VET at hun har mange unge lesere. Hun har jo heller ikke reflektert noe rundt dette i annonseteksten, som at man må føle seg klar før man begynner å ha sex, at man ikke skal la seg presse, at man bør snakke med helsesøster, at dette er et prevensjonsmiddel for folk som har mulighet til å ta seg av et barn, at det finnes mange andre og sikrere løsninger osv osv. Utrolig lite gjennomtenkt av henne! Og det er ikke snakk om at en ungdom kan risikere å bruke sparepengene sine på en dyr maskara som ikke holder det den lover, men at det settes et liv til verden uten at foreldrene har forutsetninger for å ta vare på det, eller at et foster blir drept når det kunne vært unngått. Jeg blir så sur av dette her! LKs "je suis.." gidder jeg ikke kommentere en gang, han er nå bare sånn, men jeg trodde hun hadde litt større ansvarsfølelse, selv om hun selvfølgelig vil tjene penger på jobben sin. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 30. juni 2015 #14438 Del Skrevet 30. juni 2015 Hvorfor er dere så ivrige og krevende på at hun "bør" være så himla ydmyk og legge seg flat? De gjør vel nøyaktig som de selv vil, og jeg beundrer dem for at de ikke skal jekke seg ned for å tilfredstille andre mennesker, uansett hvor mye pes de får for det. Noen ganger lurer jeg på om det er en gjeng her som tror de kan beordre, og nærmest sitte med tråder for at hun skal gjøre som det de mener er riktig. Begynner også å miste tro på menneskeheten om man ikke klarer å bruke sitt eget hode bittelitt uten å måtte slavisk gjøre det reklamer forteller dem, "veninne"fremstilling eller ei. Er man voksen nok til å ha sex, så er man voksen nok til å gjøre bittelitt research på forhånd dersom man ikke vil bli gravid. Om noen andre gjorde dette ville nok fåtallet reagert, men det er tross alt Fotballfrue det er snakk om her Og det "Je suis" opplegget var nok ment humoristisk for å understreke hvor mye tyn Caroline får. Det er vel ingen her som har krevd hhv. beordret bloggeierne til noe som helst. Men når selv Statens Legemiddelsentral med flere reagerer, så er det ikke lenger bare et oppgulp fra de "bitre, feite, og mentalt forstyrrede KG-kaklehønene". At man fysisk er i stand til å ha sex, er ikke ensbetydende med at man psykisk begriper de eventuelle konsekvensene av dette. Og bare fordi man er over den seksuelle lavalder, gir heller ingen garanti for at man faktisk er så voksen at man skjønner de mulige følgene. Tyn?!? Har du lest kommentarfeltet og ymse nettdiskusjoner rundt bloggeren (og tenåringsmammaen) Rannveig Heitmann? Hvis du virkelig vil se tyn, så ta en titt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. juni 2015 #14439 Del Skrevet 30. juni 2015 Hvorfor er dere så ivrige og krevende på at hun "bør" være så himla ydmyk og legge seg flat? De gjør vel nøyaktig som de selv vil, og jeg beundrer dem for at de ikke skal jekke seg ned for å tilfredstille andre mennesker, uansett hvor mye pes de får for det. Noen ganger lurer jeg på om det er en gjeng her som tror de kan beordre, og nærmest sitte med tråder for at hun skal gjøre som det de mener er riktig. Begynner også å miste tro på menneskeheten om man ikke klarer å bruke sitt eget hode bittelitt uten å måtte slavisk gjøre det reklamer forteller dem, "veninne"fremstilling eller ei. Er man voksen nok til å ha sex, så er man voksen nok til å gjøre bittelitt research på forhånd dersom man ikke vil bli gravid. Om noen andre gjorde dette ville nok fåtallet reagert, men det er tross alt Fotballfrue det er snakk om her Og det "Je suis" opplegget var nok ment humoristisk for å understreke hvor mye tyn Caroline får. Mener du kritikk når du skriver tyn? Her inne har det vært mest kritikk, men du kan kikke på Dagbladet på FB, der får saken litt annen omtale. Endel av kommentarene der vil jeg kalle tyn. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy23 Skrevet 30. juni 2015 #14440 Del Skrevet 30. juni 2015 Utrolig dumt. Mange unge jenter har problemer med å huske å ta pillen til samme tid hver dag, dette er jo mye lettere å glemme eller gjøre feil med. Ser også for meg at det blir litt sånn "den usikre perioden har akkurat begynt, da er det sikkert ikke så farlig." Mange gutter i den alderen hater jo å bruke kondom, og maser sikkert ekstra om "bare litt sex uten" selv om det er en usikker periode. Ser for meg at det kan bli utrolig mye rot og tull om et ungt par skal bruke dette som prevensjon. Veldig synd, når hun jo VET at hun har mange unge lesere. Hun har jo heller ikke reflektert noe rundt dette i annonseteksten, som at man må føle seg klar før man begynner å ha sex, at man ikke skal la seg presse, at man bør snakke med helsesøster, at dette er et prevensjonsmiddel for folk som har mulighet til å ta seg av et barn, at det finnes mange andre og sikrere løsninger osv osv. Utrolig lite gjennomtenkt av henne! Og det er ikke snakk om at en ungdom kan risikere å bruke sparepengene sine på en dyr maskara som ikke holder det den lover, men at det settes et liv til verden uten at foreldrene har forutsetninger for å ta vare på det, eller at et foster blir drept når det kunne vært unngått. Jeg blir så sur av dette her! LKs "je suis.." gidder jeg ikke kommentere en gang, han er nå bare sånn, men jeg trodde hun hadde litt større ansvarsfølelse, selv om hun selvfølgelig vil tjene penger på jobben sin. Bare at hun ikke VET at hun har mange unge lesere, for "i følge forrige undersøkelse", er det kun 2-3 % av bloggleserne som er under 18. Dette vil nok også være deres hovedargument dersom de i det hele tatt noen ganger velger å uttale seg i denne saken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg