Lillemini Skrevet 29. juni 2015 #14361 Del Skrevet 29. juni 2015 De negative, som slettes, er nok i samme kategori som kiropraktor-spørsmålet og andre liknende, saklige innspill. Tviler sterkt på at de mottar mye hets. Nei det samme tror jeg. Eller det kommer jo an på øyet som ser. Etter å ha fulgt med på denne tråden kan vel min kiropraktor-kommentar regnes som "mobbing" i følge enkelte. Min følelse er at alt som ikke bygger opp under merkevaret som perfekt vil slettes. Veldig trist, da så mange unge leser dette og tar det til seg. Litt nyanser i kommentarfeltet hadde vært bra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asmir Skrevet 29. juni 2015 #14362 Del Skrevet 29. juni 2015 De negative, som slettes, er nok i samme kategori som kiropraktor-spørsmålet og andre liknende, saklige innspill. Tviler sterkt på at de mottar mye hets. De mottar nok ikke på langt nær så mye hets, som det de selv hevder. Ofte sletter de saklige innlegg, som bare er konstruktive innspill. Jeg vil påstå at det er fra deres side vi oftest får se støtende kommentarer. Virker på meg som de har en helt annen virkelighetsoppfatning enn det folk flest har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 29. juni 2015 #14363 Del Skrevet 29. juni 2015 De negative, som slettes, er nok i samme kategori som kiropraktor-spørsmålet og andre liknende, saklige innspill. Tviler sterkt på at de mottar mye hets. At det mottas hets, betviler jeg ikke. LKE hadde for en tid tilbake bilde av en særdeles smakløs og ufin e-post på snappen sin. Men om omfanget av hets er så stort, er en annen sak. I tillegg er det etterhvert blitt godt dokumentert i denne tråden at en rekke kommentarer/spørsmål av kritisk - men ikke krenkende - slag ikke har blitt publisert. CBE/LKE står selvsagt fritt til å velge hva de vil publisere av kommentarer. Men som man ser resulterer dette i en skjevhet i hva som kommer frem i kommentarfeltet og det inntrykket man sitter igjen med. Håper det går bra med barnet ditt nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 29. juni 2015 #14364 Del Skrevet 29. juni 2015 At det mottas hets, betviler jeg ikke. LKE hadde for en tid tilbake bilde av en særdeles smakløs og ufin e-post på snappen sin. Men om omfanget av hets er så stort, er en annen sak. I tillegg er det etterhvert blitt godt dokumentert i denne tråden at en rekke kommentarer/spørsmål av kritisk - men ikke krenkende - slag ikke har blitt publisert. CBE/LKE står selvsagt fritt til å velge hva de vil publisere av kommentarer. Men som man ser resulterer dette i en skjevhet i hva som kommer frem i kommentarfeltet og det inntrykket man sitter igjen med. Håper det går bra med barnet ditt nå! Den kommentaren henviste vel til et rykte som går tilbake til tidenes morgen.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 29. juni 2015 #14365 Del Skrevet 29. juni 2015 Den kommentaren henviste vel til et rykte som går tilbake til tidenes morgen.. Stemmer. Jeg synes bare at seksuell legning ikke skal gjøres til gjenstand for hets og latterliggjøring, noe jeg tror vi er enige om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marita8 Skrevet 29. juni 2015 #14366 Del Skrevet 29. juni 2015 Uff, gikk inn og leste kommentarfeltet nå. Ser flere skriver det er "dumt at ikke leger og helsesøstre informerer om dette" og lignende.. De velger altså og heller høre på Caroline enn på helsepersonell. Det sier sitt om den påvirkningskraften bloggere kan ha (i form av å være lesernes "venninne"). At innlegg er merket som Annonse tror jeg betyr særdeles lite for de yngste. De leser det som en vanlig hverdagspost hvor Caroline tipser om stort og smått, og takker henne til og med for informasjonen. De forstår altså ikke at annonse-innleggene må leses på samme måte som enhver reklame på TV eller i et magasin. (Ingen av oss ville jo sendt et takkebrev til TVNorge fordi de gjorde oss oppmerksom på en ny og fantastisk laptop..) Enda verre er det at eieren av Natural Cycles er inne og svarer disse jentene. Selvfølgelig mener HAN at dette er 99.95% (eller noe i den dur) sikkert. Og jeg ser ikke at han råder noen til å for eksempel snakke med lege, helsesøster osv først (som jo unge jenter skal gjøre uansett før de begir seg ut på ulike prevensjonsmidler). Anyway. Av og til må man lure på om Caroline faktisk mener at all PR er god PR. Jeg har vanskelig for å tro at hun ikke skjønte dette ville bli kritisert. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 29. juni 2015 #14367 Del Skrevet 29. juni 2015 http://m.kjendis.no/2015/06/29/kjendis/blogg/prevensjon/caroline_berg_eriksen/lege/39902645/ Flere som er kritiske, gitt.. Red:øverste overskrift på db.no Jeg er veldig enig i det som skrives her, reagerte på akkurat det samme. Ikke bare reklamerer hun for en usikker prevensjonsmetode, men hun understreker egen frykt for blodpropp i sammenheng med p-piller, for å fremme dette! Det er utrolig uetisk, de er ikke helsepersonell! Som det skrives her kan dette sikkert være en ok prevensjon for de som allerede har barn og som skal ha flere (er ikke så farlig om man blir gravid), men ikke for utforskende unge mennesker som vil ha sex, men overhodet ikke ønsker å bli gravide! Om jeg hadde bittelittegrann respekt igjen for denne bedriften forsvant resten i dag! De er begge voksne mennesker som burde ha litt mer ansvarsfølelse enn dette! Dette gjorde meg skikkelig forbanna! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huldramuldra25 Skrevet 29. juni 2015 #14368 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Så LK sin snapchat som han hadde lagt ut nå nylig...På det ene bilde skrev han: "Je suis Caroline", og på neste: "Gleder meg til neste bloggpost #naturalcycles". Ser ikke ut som at han tar dette så veldig seriøst akkurat, gleder seg vell over at de får ekstra klikk på bloggen.. Endret 29. juni 2015 av huldramuldra25 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLerke Skrevet 29. juni 2015 #14369 Del Skrevet 29. juni 2015 L-K snapper "Je suis Caroline" Samt at han gleder seg til neste bloggpost med samme tema som den annonsen. Vet ikke hvorfor men føler han går inn for å provosere. Irriterende mann! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 29. juni 2015 #14370 Del Skrevet 29. juni 2015 At han er den egentlige Fotballfrue er vel ingen overraskelse her.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 29. juni 2015 #14371 Del Skrevet 29. juni 2015 For et nek han er. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marita8 Skrevet 29. juni 2015 #14372 Del Skrevet 29. juni 2015 L-K snapper "Je suis Caroline" Samt at han gleder seg til neste bloggpost med samme tema som den annonsen. Vet ikke hvorfor men føler han går inn for å provosere. Irriterende mann! Hvis de ikke evner å se hva som er kritikkverdig i denne saken, og hvis de atter en gang mener de vet bedre enn både leger og andre fagfolk, da vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. Hverken "offer-kortet" eller "trassig barn-kortet" er passende nå. Også LK og CBE må på et eller annet tidspunkt si seg villig til å lytte til andre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 29. juni 2015 #14373 Del Skrevet 29. juni 2015 Jeg har skjønt det!!! Nå reklameres det for en relativt usikker prevensjonsmetode. Og fra før av reklamerer jo bloggen for ymse babyprodukter. Det behøves altså kundetilvekst. "Blir du gravid så gjør det ingenting, for se her! Jeg har rabattkoder til deg for alt du nå trenger - ammeinnlegg, brystvortesalve, barneseng, stellebenk, babyolje blablabla". For et handelsgeni!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini Skrevet 29. juni 2015 #14374 Del Skrevet 29. juni 2015 L-K snapper "Je suis Caroline" Samt at han gleder seg til neste bloggpost med samme tema som den annonsen. Vet ikke hvorfor men føler han går inn for å provosere. Irriterende mann! Han bruker seriøst den referansen? Je suis? Jeg gir meg over 😖 At et visstnok oppegående menneske bruker den åpenbare sammenligningen til terroristers brudd på pressefrihet er rimelig lavmål. Her anbefaler de en usikker form for prevensjon til mindreårige, og får kritikk. Nekter å svare på kritikken, og drar så paralleller til en tragedie i Frankrike der mennesker brukte sin pressefrihet til noe skikkelig. Og dette fra en egen-erklært ekspert på alt medisinsk (fotballfrue-mannen). Han som kan alt burde vel skjønne såpass at dette ikke er 99,9% sikkert. Hvor er alle studier og meta-studier, forskningrapporter og alt han ellers elsker og dra frem når noen stiller medisinske spørsmål? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 30. juni 2015 #14375 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Jeg la spesielt godt merke til en kommentar med takk for tipset, og argumentet at det opplyses for dårlig om de negative sidene om hormonprevensjon, og at helsesøster kun sier "bruk kondom" og "husk p-pillen". Hvorpå CBE svarer blant annet at hun er glad for å fortelle at hormonprevensjon ikke er et must. Hvilken prevensjonsveiledning prater de egentlig om, og hvilke kilder til informasjon om prevensjon mener de? Nå aner jo verken jeg eller CBE noe om blant annet hvilken aldersgruppe denne leseren tilhører, men jeg for min del er jo glad for at helsepersonell oppfordrer til bruk av sikre prevensjonsmidler, og setter min lit til at det er en grunn til at helsesøstre flest ikke pusher dette som et naturlig førstevalg til alskens grupper som trenger prevensjon. Tenker blant annet på unge mennesker, og det faktum at nordmenn er skikkelig dårlige på kondombruk og at kjønnssykdommer florerer her i landet. Håper virkelig de fleste har vett til å være like kritisk, eller mye mer kritisk, til en annonse fra en blogger (hvor firmaet bak annonsen til alt overmål deltar i kommentarfeltet) som en del lesere ser ut til å være til informasjon fra helsepersonell. De kan jo f.eks. stille seg spørsmålene: Hvordan henger det sammen at helsearbeidere ikke drar frem dette som et godt alternativ når de spør om veiledning til prevensjon? Hvilken agenda har CBE, til sammenligning med en helsesøster eller en lege med å anbefale det? Og så håper jeg de aller fleste seriøst vurderer hvilken kompetanse de setter sin lit til, når det gjelder helsespørsmål om f.eks. prevensjon. Selvsagt er hun "glad for å fortelle at hormonprevensjon ikke er et must". Fordi hun tjener penger på det. Skulle jo nærmest tro, ut fra noen av kommentarene, at hun er her i folkehelsas navn for å fortelle om dette supre prevensjonsmiddelet (som er 99,9 %sikkert, CBE henviser jo kun til hjemmesida på spørsmål om dokumentasjon) andre kanaler for prevensjonsopplysning legger lokk på. Dette er sikkert et OK alternativ for en del, det er godt mulig andre har opplevd å få utskrevet feks p-piller med manglende info om hva hormonprevensjon gjør med kroppen, og diskusjon og åpenhet om negative sider ved hormonprevensjon er viktig, men hallo. Je suis Caroline? Hahaha - på alle mulige nivåer. Bortsett fra det nivået der det er morsomt, for om det skulle vært det, så måtte det jo ha vært ment 100% ironisk, noe det nok ikke er. Endret 30. juni 2015 av Søgni 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. juni 2015 #14376 Del Skrevet 30. juni 2015 De har så dårlig dømmekraft jeg nesten ikke har ord. En ting er å reklamere for en hårfarge som kanskje ikke er så glansfull som det ble lovet. Men et ganske usikkert prevansjonsmiddel på et sted rettet mot ungdom 😱 Jeg er sjokkert! Det passer godt inn sammen med det livsfarlige barnesetet og babysalven full av allergener. Har ikke eierne av bloggen bare et snev av samvittighet og redelighet? Og "je suis Caroline" er så utrolig usmakelig. Her blir mennesker brutal myrdet for ytringsfriheten og så våger han å sammenligne det med at de enda en gang har dritet seg ut. Huff jeg blir lei meg når jeg ser slikt 😞 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingelill Skrevet 30. juni 2015 #14377 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) . Endret 30. juni 2015 av pingelill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 30. juni 2015 #14378 Del Skrevet 30. juni 2015 Ingen dømmekraft, eller ingen skrupler i jakten på klikk. Jeg er tilbøyelig til å mene det siste. "Je suis Caroline" tar virkelig det hele til nye høyder dybder. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 30. juni 2015 #14379 Del Skrevet 30. juni 2015 Kaster opp nesten. At de virkelig går dit... At de sammenligner seg med terroren i Paris.... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 30. juni 2015 #14380 Del Skrevet 30. juni 2015 Never change a winning team, som de selv sier. Keep it coming, Fotballfrues. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg