Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

...

Å måle temperatur i munnen er uansett usikkert, så hvis det skulle vært sikrere måtte tempen måles rectalt. Uansett kan de nok ikke skilte med 99,9 % sikkert.

Tror du virkelig Fotballfruen vil innrømme at hun putter noe i rumpa hver morgen? :danse:

Jeg også er lært opp til at temperatur i munn og øre ikke er særlig sikkert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Tror du virkelig Fotballfruen vil innrømme at hun putter noe i rumpa hver morgen? :danse:

O.T - men det spiller vel ingen rolle om termometeret viser jevnt 0,2 mer f.eks. hvis det er stigning som er poenget? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er oddsen for at en 16 år gammel jente bruker dette konsekvent? At en voksen kvinne bruker det rett er en ting, men disee unge leserne har ikke sjans.

Nå har ikke frua noe ansvar for hva folk gjør og ikke gjør, men dette synes jeg vitner om at hun gjør hva som helst for litt annonseinntekt. Hadde hun hatt litt respekt for seg selv hadde hun droppet akkurat dette. Noe spesielt at hun tidligere har forstått at dette er litt på kanten, men nå er det plutselig greit visst..?

En annen ting er at det egentlig bare er til å kjøpe et termometer til type 100 kroner og laste ned en gratis app.. Eller føre oversikt selv.

Å bruke temperaturmåler som prevensjonsmiddel er vel i utgangspunktet ikke anbefalt for de yngre, nei.

http://breakit.se/artikel/563/unga-varnas-for-preventiv-appar-natural-cycles-avfardar-kritiken

Det skumle er jo at majoriteten av hennes leserskare nettopp er unge tenåringer. Hun burde vært klarere på ulempene vs. fordelene med denne typen prevensjonsmiddel. Men klart, det er jo ikke det hun blir betalt for. Reiser en del moralaske spørsmål, dette..

Edit: skrivefeil

Endret av marita8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua har lik temp over hele kroppen. Det har hun hatt siden hun var 16. Ferdig snakka.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en dritdyrløsning hun selger. Som i tillegg overhodet ikke holder det hun lover, den er ikke klinisk testet så vidt jeg kan se, en lenke til produsentens side hvor de hevder at den er testet i samarbeid med et seriøst medisinsk forskningsmiljø er ikke akkurat troverdig. Jeg fatter og begriper ikke at hun ønsker å markedsføre et prevensjonsmidel, eller egentlig noe som gir seg ut for å være det, til leserne sine. dette synes jeg er ganske ille. 99,9 % sikkert, liksom. Det er jo løgn og bedrag.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.T - men det spiller vel ingen rolle om termometeret viser jevnt 0,2 mer f.eks. hvis det er stigning som er poenget? :klo:

Større måleusikkerhet også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var urovekkende få snapper fra Siljan i dag...? :lol:

Endret av ^littletoomuch
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asmir

Dette er en helt sikker måte å gjøre det på.

Hilsen lege

Er sikkert ikke lenge før en slik kommentar dukker opp fra LKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som hevder at denne tråden er stygg, har ikke lest kommentarfeltet til DB på FB. :overrasket:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

300 kommentarer daglig, en ikke helt liten overdrivelse.

Det er vel med sletting av alle "stygge" kommentarer. Jeg ble blokkert fra å kommentere etter to kommentarer på samme dag. En med en link til printscreen av LK sin kommentering som LK/C på spørsmålet om den latterlige skrivefeilen, og en oppfordring til en leser om å heller rette vaksinespørsmål til fastlegen/helsesøster enn til en rosa-blogg. No more commenting for me gitt. 😂

Med alle disse "stygge" kommentarene er de kanskje oppe i det antallet. Det som er så påtagelig er at de åpenbart latterlige og stygge kommentarene publiseres slik at de kan laterliggjøres av andre lesere, men kommentarer som faktisk utfordrer dem intellektuelt og har dokumentasjon på hvorfor det de skriver er galt publiseres ikke.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Var det ikke i snitt omlag 200 kommentarer daglig da kommentarfusk-saken kom opp? Og av disse var ca. 10 % stygge/hetsende?

Akk ja, jeg har jo glemt det vel lemfeldige forholdet til sannheten denne bedriften har. My bad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er vi i gang igjen.....Det bærer rett uti lavkarbo-salaten.

Må være et rent slit å være toppblogger, og ha som levebrød å selge alskens produkter og forsøke å virke overbevisende positiv og entusiastisk ovenfor hvilket som helst produkt som gir betaling og klingende mynt i kassa.

Jeg vet sannelig ikke hvem som er verst; Linni eller Lene Orvik eller Caroline Berg Eriksen. Eller hvem som helst på bloggtoppen.

Tulle-yrke. Humbug fra ende til annen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke i snitt omlag 200 kommentarer daglig da kommentarfusk-saken kom opp? Og av disse var ca. 10 % stygge/hetsende?

Akk ja, jeg har jo glemt det vel lemfeldige forholdet til sannheten denne bedriften har. My bad!

CBE skrev at cirka 2 kommentar daglig var "negativ". 400 000 kommentarer og 1% er negative. Dette over 5 år, dvs 2 pr dag. (Min utregning ut fra tallet 1%, 400 000 og 5 år.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

CBE skrev at cirka 2 kommentar daglig var "negativ". 400 000 kommentarer og 1% er negative. Dette over 5 år, dvs 2 pr dag. (Min utregning ut fra tallet 1%, 400 000 og 5 år.)

Altså enda mindre enn jeg trodde. Hvor kommer da disse 300 kommentarene daglig fra da?

Men nå skal man jo også huske på at det kan være en feil fra journalistenes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er stygt/hetsende? Min første kommentar på den bloggen noensinne var da jeg som nybakt mamma etter utallige timer hos kiropraktor med vår datter kommenterte på et bilde av en liten baby på en oppbygd lekematte med magestøtte. Jeg skrev at vår kiropraktor påpekte at slike lekematter var potensielt ødeleggende for barns fysikk, siden de tvinger dem til å ligge i en posisjon de ikke er klare for fysisk. Den ble aldri publisert. Jeg skrev dette ut fra erfaring, siden vår datter hadde låsninger fra fødsel av og nektet å ligge i mageleie (eller noen annen posisjon utenom min arm for øvrig). Kiropraktor pekte ut denne typer lekematter og hoppedisser som verstingene på markedet. Dette forklarte jeg også i kommentaren jeg skrev.

Den kommentaren var tydeligvis "hetsende eller stygg", siden de da valgte å aldri publisere den. Så om det er en hetsende kommentar skulle jeg gjerne ha lest resten. 🙈😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De negative, som slettes, er nok i samme kategori som kiropraktor-spørsmålet og andre liknende, saklige innspill. Tviler sterkt på at de mottar mye hets.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...