Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg skal bare svare på det hvor du henvender deg direkte til meg.

Man vet at mennesker som har vært utsatt for systematisk mobbing i årevis sliter med senvirkninger. Disse senvirkningene er sammensatte og kompliserte, og det samme kan sies om de kompenseringsmetodene og forsvarsmekanismene mobbeofferet tar i bruk.

Men selv et mobbeoffer utsettes ikke daglig for så mange - i dette tilfellet - verbale angrep som en blogger på CBEs størrelse mottar komplimenter. Angiveligvis mottar CBE-bloggen i snitt over 200(!) kommentarer daglig, hvor brorparten er positive (jmf. egne utsagn i forbindelse med kommentarjuks-saken).

Omfanget og tidsperioden av komplimenter tatt i betraktning, så vil dette gå under huden på de fleste av oss. Da de negative kommentarene klarte å komme under huden til LKE/CBE, er det logisk å tro at også positive kommentarer har funnet samme vei.

.

Jeg tenker heller motsatt, det er vel en ganske kjent sak at det er negative stikk og kommentarer man husker, dessverre.

Si at du i løpet en dag har 10 stykker som kommenterer den nye hårsveisen din. 9 av de syns den er kjempefin, men så kommer sistemann og ler av den, syns den er stygg, at den ikke kler deg osv.

Hva vil gå mest inn på deg?

De aller fleste vil dessverre svare den ene stygge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker heller motsatt, det er vel en ganske kjent sak at det er negative stikk og kommentarer man husker, dessverre.

Si at du i løpet en dag har 10 stykker som kommenterer den nye hårsveisen din. 9 av de syns den er kjempefin, men så kommer sistemann og ler av den, syns den er stygg, at den ikke kler deg osv.

Hun ler jo hele veien til banken, uansett. Selv om det er en og annen surmaga kommentar der inne, så er det aller meste positivt, i form av nærmest forguding av henne. Og mannen tar jo bort de sure kommentarene før hun får lest dem, ja til og med de som er saklige men kritiske. 

Tror det paret der har det ganske bra, altså. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske spesielt, med tanke på alle ungjentene som ser på Caroline som en venninne og spør henne til råds om alle slags personlige ting, også er det Lars Kristian, mann på 30 pluss, som sitter og deler råd og erfaringer på vegne av Caroline.

Jeg tror det er han som er den virkelige Fotballfrue

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har spurt om hun skal flytte plena (ref. lawn mover) også har hun pinadø meg svart at vedkommende nok forveksler mower som betyr plenklipper med move som betyr å flytte!! Etter at hun endret overskriften selvsagt. Jeees ;)

Å hahaha! Det er jo kommentaren min som jeg skrev i går kveld. :rulle:

Så påstår han/hun at det er jeg som ikke vet hva plenlipper heter på engelsk?!

Jeg ler meg ihjel!

:hoho:

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt oppgulp? Tror ikke de får mye av det, tidligere har de tallfestet cirka en negativ kommentar pr dag.

Oppgulp her inne ;)

Fordi om en del liker å tro det, er det definitivt ikke tilfelle at alt som skrives her er konstruktiv kritikk rettet mot en bedrift ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske spesielt, med tanke på alle ungjentene som ser på Caroline som en venninne og spør henne til råds om alle slags personlige ting, også er det Lars Kristian, mann på 30 pluss, som sitter og deler råd og erfaringer på vegne av Caroline.

Neeeesten litt ekkelt!!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Jeg tror at du har rett i at man vil tillegge den ene negative kommentaren mer vektighet enn de ni positive. Men dette gjelder for de av oss som ikke daglig blir fortalt en masse om hvor fremifra vi er.

Når man over en lengre tidsperiode daglig mottar komplimenter om alt mulig, kan det hende at man etterhvert inkorporerer dette synet på sin egen uovertreffelighet i sitt eget selvbilde. "Hvis alle sier jeg er så pen/flink/elegant/smart osv., så må det bety at jeg faktisk er det".

Når man da mottar negativitet - være seg sleivkjefta kommentarer eller berettiget kritikk - kan det være at denne kritikken imøtegås med manglende forståelse/latterliggjøring/sinne/beskyldninger mot kritikeren. Denne reaksjonen er igjen forårsaket av konflikten som plutselig oppstår mellom eget selvbilde og den ytre oppfatning. "Alle andre sier jo at jeg er så flink, så det denne kritikeren sier må altså være feil". Ergo, i stedet for å muligens ta til seg den berettigede kritikken eventuelt kommunisere på en slik måte at man tar vinden ut av seilene først som sist, tys det heller til en rekke forsvarsmekanismer som igjen genererer nye problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS ang. narsissisme: Det er selvsagt stor prinsipiell forskjell på å diskutere narsissisme som en tendens i kulturen/samfunnet generert av SoMe, og det å spesifikt karakterisere en bestemt blogger som narsissistisk (noe som vel strengt tatt er en alvorlig diagnose).

Uten å ha studert alle innleggende i detalj vil jeg presisere at jeg har inntrykk av at den foregående kritiske debatten her der narsissisme ble tatt opp fortrinnsvis snakket om tendenser i kulturen/samfunnet, og at karakteristikken ble gjort individuell først da den kritiske debatten skulle kritiseres.

Endret av Aricia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS ang. narsissisme: Det er selvsagt stor prinsipiell forskjell på å diskutere narsissisme som en tendens i kulturen/samfunnet generert av SoMe, og det å spesifikt karakterisere en bestemt blogger som narsissistisk (noe som vel strengt tatt er en alvorlig diagnose).

Uten å ha studert alle innleggende i detalj vil jeg presisere at jeg har inntrykk av at den foregående kritiske debatten her der narsissisme ble tatt opp fortrinnsvis snakket om tendenser i kulturen/samfunnet, og at karakteristikken ble gjort individuell først da den kritiske debatten skulle kritiseres.

Haha, skjønte akkurat hva SoME betyr. Har sett det flere ganger og bare tenkt at det er et firma...  :fnise:  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hahaha! Det er jo kommentaren min som jeg skrev i går kveld. :rulle:

Så påstår han/hun at det er jeg som ikke vet hva plenlipper heter på engelsk?!

Jeg ler meg ihjel!

:hoho:

Ahaha er det? Så glimrende☺ ja, det er akkurat det hun påstår :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Enig i det, men akkurat den debatten hadde faktisk vært mer interessant å hatt utenfor denne tråden, nettopp fordi den er så generell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Kanskje Lars Kristian bare er litt mer feminin enn han vil innrømme?

https://www.youtube.com/watch?v=SaolVEJEjV4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det (i alle fall i dette tilfellet.)

Ved å innrømme at han skrev den første kommentaren, som han nå gjør, innrømmer han også å ha utgitt seg for å være Caroline. Slik kommentaren fremstår er den skrevet av han og omtaler naturligvis Caroline  i 3. person.

Men, den opprinnelige kommentaren, som LK innrømmer å ha skrevet under navnet "Caroline," omtalte Caroline i 1. person.

Senere forandret han ikke bare kommentarforfatternavnet til sitt eget, men også innholdet i kommentaren til å omtale Caroline i 3. person.

http://i.imgur.com/K25gNPP.png  (kommentaren før og etter redigering)

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hulderjenta

Ganske fascinerende, det der. De blir tatt med buksa nede, lover bot og bedring (og dikter opp "gyldig grunn" og legger skylden på andre), og fortsetter så med akkurat det samme. Etter å ha tatt forhåndsregler for å sikre at det ikke er like lett å oppdage lenger, naturligvis...

Skulle gitt mye for å være flue på veggen en arbeidsdag i Siljan, for å se hva (mer) som egentlig foregår og hvordan de rettferdiggjør div praksis, kjenner jeg.

Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du har rett i at man vil tillegge den ene negative kommentaren mer vektighet enn de ni positive. Men dette gjelder for de av oss som ikke daglig blir fortalt en masse om hvor fremifra vi er.

Når man over en lengre tidsperiode daglig mottar komplimenter om alt mulig, kan det hende at man etterhvert inkorporerer dette synet på sin egen uovertreffelighet i sitt eget selvbilde. "Hvis alle sier jeg er så pen/flink/elegant/smart osv., så må det bety at jeg faktisk er det".

Når man da mottar negativitet - være seg sleivkjefta kommentarer eller berettiget kritikk - kan det være at denne kritikken imøtegås med manglende forståelse/latterliggjøring/sinne/beskyldninger mot kritikeren. Denne reaksjonen er igjen forårsaket av konflikten som plutselig oppstår mellom eget selvbilde og den ytre oppfatning. "Alle andre sier jo at jeg er så flink, så det denne kritikeren sier må altså være feil". Ergo, i stedet for å muligens ta til seg den berettigede kritikken eventuelt kommunisere på en slik måte at man tar vinden ut av seilene først som sist, tys det heller til en rekke forsvarsmekanismer som igjen genererer nye problemer.

Ja kanskje. Men det er vanskelig for oss "vanlige" å vite:)

Er jo veldig mange andre av de store bloggerne som virkelig har latt det gå inn på seg, feks voe. Men alle er jo forskjellige og takler ting forskjellig. Mitt inntrykk av Caroline er jo også at hun ikke tar det negative så veldig til seg, men vanskelig å du fordi vi ikke kan se henne bak bloggen:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er han som er den virkelige Fotballfrue

Jeg tror du er inne på noe vesentlig her.

Tror Fotballfrue er en rolle som spilles av Caroline Berg Eriksen, hvor Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen skriver manuset. Lars-Kristian Eriksen tror jeg derimot er regissør og ser hvilken vei pengene ligger.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er inne på noe vesentlig her.

Tror Fotballfrue er en rolle som spilles av Caroline Berg Eriksen, hvor Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen skriver manuset. Lars-Kristian Eriksen tror jeg derimot er regissør og ser hvilken vei pengene ligger.

Det har jeg trodd hele tiden.

Hun er bare "ansiktet utad"

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn en kommentar på at hun ble jo gjort oppmerksom på at det stod feil i overskriften og endret det.

Og at hvorfor kunne hun ikke bare innrømme det var skrevet feil først istedet for å mene at noen andre tar feil.

Facebook glemmer aldri forresten ;)

http://imgur.com/VTvsMGe

RED:

Fikk forresten beskjed av LKE å pelle oss inn på Kvinneguiden igjen. Trodde ikke de fulgte med jeg ;)

Det er akkurat det her som fascinerer meg så mye med paret i Siljan. Hadde hun/han svaret: "ha ha der snek det vist seg inn en skrivefeil. Den er rettet nå". Hadde ingen tenkt mer på det enn en helt normal og ganske søt skrivefeil.

Men i stedet velger de å rette det i "hemmelighet", kjefter på leserne og skylder for fadesen på dem. Det er jo dem selv som blåser det helt ut av proporsjoner! Ikke leserne eller KG. Hvem hadde husket det i morgen hvis de hadde gjort som eksemplet over? Ingen vil jeg tro. Men nå kommer alle til å huske det og internettet har en framragende hukommelse. Her er enda et bevis for at LK skriver i sin kones navn. Og at de enda en gang skylder på leserne når de selv driter seg ut. Plene-flytting-gate kommer til å komme efter dem lenge.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...