A.s Skrevet 23. juni 2015 #14201 Del Skrevet 23. juni 2015 Jepp, jeg tror ikke holdningene deres har endret seg i det hele tatt, dessverre. Verken til snikreklamering eller fiksing på bilder. Jeg har en venninne som bor ikke så langt unna Fotballfrue, og hun fortalte at hun hadde spist lunsj samme sted som dem i forrige uke. Det var en lunsj det ble publisert både blogginnlegg, Instagrampost, og masse Snaper, både fra han og henne, fra. Venninnen min sa at det er tydelig at de redigerer bildene på bloggen mye, for Fotballfrue så veldig annerledes ut i ansiktet (og hun mente IKKE at slik hun ser ut ikke er bra, men at hun ikke skjønner hvorfor de fikser så mye på ansiktet hennes på bloggen når de har sagt at de ikke redigerer bilder lenger). I tillegg sa hun at hun syntes det så trist ut at de satt med mobiler og poserte og filmet og tok bilder konstant, at det så helt manisk ut og absolutt ikke slik det ble fremstilt i blogginnlegget som het noe i retning "lunching with my love". Manisk er ordet jeg har letet etter! Du satt helt ord på det! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 23. juni 2015 #14202 Del Skrevet 23. juni 2015 Manisk, det var sånn hun beskrev det :-) Jeg hadde litt dårlig samvittighet for å skrive det, for min del kan de være så hektet på sosiale medier de bare vil. Det var det at de så åpenbart fortsatt redigerer bilder til tross for at de har sagt at de har sluttet med det, som var det viktigste, samt det av kommentaren min som var til hun jeg svarte; at de snikreklamerer like mye og skamløst som før, bare mindre på bloggen og mer i de andre kanalene sine. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 23. juni 2015 #14203 Del Skrevet 23. juni 2015 Prøvde å koble av men den har brent seg fast på netthinnen. Må gå og vaske hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 23. juni 2015 #14204 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Måtte inn å sjekke jeg også.. herregud så kleint! Og den musikken til en film om abslolutt...ingenting!!Hvem lager en film fra en chartertur og tror at det skal være spennende? Sikkert koselig for dem det gjelder men hvorfor dele det med hele verden? Filmen virket også veldig lang og kjedelig. Skulle trodd det var 20 min. Måtte skru av halvveis i filmen. Nelia har forresten blitt prikk lik LK Det spørsmålet kan man jo stille til alle som er rosabloggere. Hvorfor syns folk det er spennende å lese om FFs daglige treningsøkt, eller at Sophie Elise har fått lagt nye negler? Hun har jo sin "fanskare" som aktivt tar del i livet hennes - uansett om det er trening, outfit, oppskrift eller nærbilder av rumpa. Hun (og bloggere generelt) er nødt til å "være personlige" (selv om hun nødvendigvis ikke er det: alt er nøye kalkulert for å få sin dose klikk) slik at leserne inviteres inn i livet hennes, og dermed benytter seg av annonselinker edit: rettet litt på setningen. Endret 23. juni 2015 av skyflakes 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. juni 2015 #14205 Del Skrevet 23. juni 2015 Det spørsmålet kan man jo stille til alle som er rosabloggere. Hvorfor syns folk det er spennende å lese om FFs daglige treningsøkt, eller at Sophie Elise har fått lagt nye negler? Hun har jo sin "fanskare" som aktivt tar del i livet hennes - uansett om det er trening, outfit, oppskrift eller nærbilder av rumpa. Hun er nødt til å "være personlig" (selv om hun åpenbart ikke er det: alt er nøye kalkulert) slik at leserne inviteres inn i livet hennes og benytter seg av annonselinker Du har et viktig poeng der. Rosabloggere bruker illusjonen "venninne på nettet" for å selge tjenester/produkter. Beklageligvis tror jeg ikke de selv alltid er klar over at dette konseptet går på akkord med privatlivet - selv om de fornekter det aldri så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 23. juni 2015 #14206 Del Skrevet 23. juni 2015 Personlig og personlig... Vi kan jo spørre oss: hva vet vi EGENTLIG om CBE? Kjenner vi henne egentlig? Har hun kanskje "lurt" oss alle til å tro vi kjenner henne? Kanskje ER hun en helt annen, men bruker hun blonde fra Siljan bare som modell? 😃😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessica! Skrevet 23. juni 2015 #14207 Del Skrevet 23. juni 2015 Synes det var en positiv video jeg - ble i godt humør av den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 23. juni 2015 #14208 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Overskriften på siste innlegg: robot lawn mover og skadet rygg Engelsk eller norsk? Det heter dessuten mower på engelsk. Skal hun flytte plena? Endret 23. juni 2015 av loffen 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. juni 2015 #14209 Del Skrevet 23. juni 2015 Overskriften på siste innlegg:robot lawn mover og skadet rygg Engelsk eller norsk? Det heter dessuten mower på engelsk. Skal hun flytte plena? Det er nok bare litt leking med språket ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKE87 Skrevet 23. juni 2015 #14210 Del Skrevet 23. juni 2015 Det lacy eye'et hennes blir jo bare "verre og verre"? Har hun med vilje lagt ut dette første fra robot mower innlegget bare fordi det blir diskutert her i dag at hun fortsatt redigerer bildene sine? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. juni 2015 #14211 Del Skrevet 23. juni 2015 Og der var "mover" endret til "mower" ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 23. juni 2015 #14212 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Og der var "mover" endret til "mower" ... Jepp, jeg påpekte det i kommentarfeltet. Men den er ikke godkjent.. Endret 23. juni 2015 av loffen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. juni 2015 #14213 Del Skrevet 23. juni 2015 Jepp, jeg påpekte det i kommentarfeltet. Men den er ikke godkjent.. Hvis kommentaren din blir godkjent nå, er jeg fristet til å hevde at "noen" følger med her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Whatevz Skrevet 23. juni 2015 #14214 Del Skrevet 23. juni 2015 Hun er fin nok som hun er. Trenger ikke all den redigeringen. men det er sikkert ikke hyggelig å høre når folk kommenterer "lazy eye" og andre "skavanker". Jeg hadde blitt lei meg om folk hadde diskutert utseendet mitt på den måten 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faico Skrevet 23. juni 2015 #14215 Del Skrevet 23. juni 2015 Hvis kommentaren din blir godkjent nå, er jeg fristet til å hevde at "noen" følger med her inneklart hun følger med her inne 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. juni 2015 #14216 Del Skrevet 23. juni 2015 klart hun følger med her inne Hvordan vet du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne_V Skrevet 23. juni 2015 #14217 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Det berøres her et tema som jeg finner høyst interessant: Hva skjer med et menneske som hver eneste dag gjennom år overstrømmes med komplimenter? Som hver dag fortelles hvor flink, flott, vakker, stilig, elegant, pen, tøff, (fyll inn selv) det er? Og disse komplimentene kommer ikke fra venner og familie, men fra ukjente personer. En blogger på størrelse med CBE-bloggen mottar mer ros i løpet av en dag enn hva de fleste andre gjør i løpet av en måned/et kvartal e.l. Jeg mener at det gjør noe med vedkommende, og ikke nødvendigvis er konsekvensene av denne overveldige rosen positive. Man kan sammenligne det med (sen)virkningene av årelang mobbing, Hva skjer med ett menneske som får mye ros og komplimenter, "Lafemmemauvaise"? Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva du mener er negativt med det. Skader det andre på noen som helst måte? Plager det noen at andre har stor tro på seg selv? Det fjaset om at man kan sammenligne det med årelang mobbing er til å le av. Det drar personen opp og ikke ned, noe dere forsøker etter beste evne å gjøre i denne nesten 600 sider lange tråden. For plutselig innbiller hun seg at hun er bedre enn andre? At hun er lige meget som andre? Eller at hun faktisk duger til noe... Høres det kjent ut? Og til dere som går på utseendet, som "dør av kleinhet" av hver snap, og som saumfarer alt med lupe for å kritisere: Ta en titt på dere selv, fjern skylappene i noen minutter og se hva dere faktisk sitter og skriver på tastaturet deres, har dere blitt totalt blinde etter å ha fulgt snapchat med argusøyne over alt det "kleine" hun driver med? Har det rablet helt etter jakten på noe å ta henne for? Eller er dere slik av natur? Faller det dere inn i det hele tatt at det ikke er i nærheten så kleint som dere sitter som er aktive i denne tråden time etter time, dag etter dag, med de samme oppgulpene og latterligjøringen som barneskoleelever ville vært stolt av? Lukter janteloven lang vei som du/dere sikkert fnyser av som vanlig, men jo mer man leser denne tråden, jo mer åpentlyst blir det at det hele dreier seg om det. Du skal ikke tro du er noe står mellom linjene på de fleste innleggene her inne, og hun må selvsagt jekkes ned og taes med sleipe metoder. Er det ikke merking man kan være aggressive på, så er det absolutt alt annet. Er hun oppstilt på bilder, er hun uptight, forsøker hun å være morsom så er hun påtatt. Snapper hun i bil så er hun sjåføren, motbevises det blir det dratt inn eldgamle videoer for å fortsette dømmingen. Dere er som små drittunger som forfølger mobbeofferet overalt. Bloggen er ikke nok, la oss for all del følge henne på Snapchat også og fortsette drittkastinga der. Når man oppsøker mennesker man misliker på den måten så begynner det å minne om en oppgave for psykologistudenter. For hva er det som kan få andre kvinner til å fyre så inne i hampen av hva ett annet menneske gjør som ikke går på bekostning av andre, selvsagt kommer det unnskyldninger som at hun er ett dårlig forbilde, og lurer leserne, men tror nok det bygger på noe helt annet. Jeg håper for all del dette ikke gjenspeiler virkeligheten, men så tenker jeg, dette er Kvinneguiden, en arena der slike folk møtes. Litt som kommentarfeltet i Dagbladet tiltrekker seg spesielle mennesker. Jeg hadde aldri forestillt meg at voksne mennesker kan oppføre seg som fjortiser, trodde man vokste fra det, ble litt sikker på seg selv og lot mennesker være som de selv vil, men der tok jeg virkelig feil, men det er gjerne de som er veldig glad i å dømme andre som ikke eier selvinnsikt for fem flate øre. Nå kommer vel hele horden inn på banen igjen med latterligjøring og passiv aggressive svar, men at man selv oppfører seg som ett bedritent menneske skal man selvsagt ikke ta noe ansvar for... Endret 23. juni 2015 av Synne_V 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. juni 2015 #14218 Del Skrevet 23. juni 2015 Hun er fin nok som hun er. Trenger ikke all den redigeringen. men det er sikkert ikke hyggelig å høre når folk kommenterer "lazy eye" og andre "skavanker". Jeg hadde blitt lei meg om folk hadde diskutert utseendet mitt på den måten Enig. Vi bør holde oss for gode til å diskutere utseendet og eventuelle faktiske og innbilte skavanker. Jeg er selv vindskeiv og asymmetrisk i ansiktet (samt et par andre kroppslige lyter) og det er aldri morsomt at andre/fremmede påpeker dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 23. juni 2015 #14219 Del Skrevet 23. juni 2015 Det lacy eye'et hennes blir jo bare "verre og verre"? Har hun med vilje lagt ut dette første fra robot mower innlegget bare fordi det blir diskutert her i dag at hun fortsatt redigerer bildene sine? For en rar kommentar, og dette syns jeg er på grensen til harselering. Å påpeke slike ting er sånt som ødelegger en (relativt) saklig debatt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. juni 2015 #14220 Del Skrevet 23. juni 2015 Hva skjer med ett menneske som får mye ros og komplimenter, "Lafemmemauvaise"? Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva du mener er negativt med det. Skader det andre på noen som helst måte? Plager det noen at andre har stor tro på seg selv? Det fjaset om at man kan sammenligne det med årelang mobbing er til å le av. Det drar personen opp og ikke ned, noe dere forsøker etter beste evne å gjøre i denne kvalme tråden. Ta en titt på dere selv, fjern skylappene i noen minutter og se hva dere faktisk sitter og skriver på tastaturet deres, har dere blitt totalt blinde etter å ha fulgt snapchat med argusøyne over alt det "kleine" hun driver med? Har det rablet helt etter jakten på noe å ta henne for? Eller er dere slik av natur? Faller det dere inn i det hele tatt at det ikke er i nærheten så kleint som dere sitter som er aktive i denne tråden time etter time, dag etter dag, med de samme oppgulpene og latterligjøringen som barneskoleelever ville vært stolt av? Lukter janteloven lang vei som du/dere sikkert fnyser av som vanlig, men jo mer man leser denne tråden, jo mer åpentlyst blir det at det hele dreier seg om det. Du skal ikke tro du er noe står mellom linjene på de fleste innleggene her inne, og hun må selvsagt jekkes ned og taes med sleipe metoder. Er det ikke merking man kan være aggressive på, så er det absolutt alt annet. Er hun oppstilt på bilder, er hun uptight, forsøker hun å være morsom så er hun påtatt. Snapper hun i bil så er hun sjåføren, motbevises det blir det dratt inn eldgamle videoer for å fortsette dømmingen. Dere er som små drittunger som forfølger mobbeofferet overalt. Bloggen er ikke nok, la oss for all del følge henne på Snapchat også og fortsette drittkastinga der. Når man oppsøker mennesker man misliker på den måten så begynner det å minne om en oppgave for psykologistudenter. For hva er det som kan få andre kvinner til å fyre så inne i hampen av hva ett annet menneske gjør som ikke går på bekostning av andre, selvsagt kommer det unnskyldninger som at hun er ett dårlig forbilde, og lurer leserne, men tror nok det bygger på noe helt annet. Jeg håper for all del dette ikke gjenspeiler virkeligheten, men så tenker jeg, dette er Kvinneguiden, en arena der slike folk møtes. Litt som kommentarfeltet i Dagbladet tiltrekker seg spesielle mennesker. Jeg hadde aldri forestillt meg at voksne mennesker kan oppføre seg som fjortiser, trodde man vokste fra det, ble litt sikker på seg selv og lot mennesker være som de selv vil, men der tok jeg virkelig feil, men det er gjerne de som er veldig glad i å dømme andre som ikke eier selvinnsikt for fem flate øre. Nå kommer vel hele horden inn på banen igjen med latterligjøring og passiv aggressive svar som svar, men det er vel ikke noe nytt for denne gjengen, og det må for all del forsvares med nebb og klør. At man selv oppfører seg som ett bedritent menneske skal man selvsagt ikke ta noe ansvar for. Jeg skal bare svare på det hvor du henvender deg direkte til meg. Man vet at mennesker som har vært utsatt for systematisk mobbing i årevis sliter med senvirkninger. Disse senvirkningene er sammensatte og kompliserte, og det samme kan sies om de kompenseringsmetodene og forsvarsmekanismene mobbeofferet tar i bruk. Men selv et mobbeoffer utsettes ikke daglig for så mange - i dette tilfellet - verbale angrep som en blogger på CBEs størrelse mottar komplimenter. Angiveligvis mottar CBE-bloggen i snitt over 200(!) kommentarer daglig, hvor brorparten er positive (jmf. egne utsagn i forbindelse med kommentarjuks-saken). Omfanget og tidsperioden av komplimenter tatt i betraktning, så vil dette gå under huden på de fleste av oss. Da de negative kommentarene klarte å komme under huden til LKE/CBE, er det logisk å tro at også positive kommentarer har funnet samme vei. Og jeg mener at denne overdimensjonerte kompliment-givningen også vil ha konsekvenser som bl.a. KAN resultere i narcissisme og overdreven tro på egne ferdigheter - i motsetning til mobbeofferet som sliter med det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg