Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Tråden for ryddet for persondebatt, avsporinger, sitat fra blogg, latterliggjøring, samt svar til alt dette.

irrlys, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld at jeg spør, jeg er ikke ute etter å provosere (og det har sikkert blitt nevnt før men vi vet alle at dette er en lang tråd), men hva har denne spiseforstyrrelsen og hva man legger i det med bedriften å gjøre? Det er en del av dem, ja, men det er vel en del av dem som privatpersoner vil jeg tro?

I tillegg til det Lafemmemauvaise skrev om å bruke CBE som privatperson når det passer seg har det jo også med løgner og selvmotsigelser å gjøre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hva gikk dette ut på?

Hvis jeg ikke husker helt feil, kjøpte CBE 100 perlekleshengere til walk-in garderoben sin da hun flyttet til Siljan. Det ble et oppstyr uten like i kommentarfeltet hvor folk reagerte på noe som ble betraktet som en fullstendig unyttig og ubrukelig luksus. Fulgte litt i fotsporene til den store toalettpapir-diskusjonen, hvor kommentarfeltet kokte fordi CBE brukte/bruker toalettpapir fra First Price.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg er da hun sendte brev med tilbud om å anmelde bøker til et av de større forlaga, dersom jeg ser bort fra det etiske, hva gjør at Berg Eriksen har litterær- kompetanse til å vurdere bøker?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det som slår meg er da hun sendte brev med tilbud om å anmelde bøker til et av de større forlaga, dersom jeg ser bort fra det etiske, hva gjør at Berg Eriksen har litterær- kompetanse til å vurdere bøker?

Tror ikke det var annet enn et lite gjennomtenkt forsøk på aggressiv formidling av annonseplass. Men måten hun taklet avsløringen viste jo nok en gang at hun ikke evner å skille mellom et privatliv og et offentlig liv. Hun tilbød bokomtaler i kraft av sin stilling som firma, men brukte samtidig formidlingsplattformen sin (bloggen) til å fortelle om hvordan journalisten som brakte fram avsløringen hadde ødelagt bryllupsreisen hennes (et privat anliggende). Denne vekslingen mellom privat-CBE og bedrift-CBE etter hva som passer best er etterhvert velkjent og har blitt typisk.

Til stadighet har hun skrevet i kommentarfeltet på bloggen, samt sagt i ymse intervjuer at det er svært lite av den private og faktiske CBE som kommer frem på bloggen.

I og for seg helt greit, hadde det ikke vært for at hver gang det har stormet rundt henne, så har det kommet innlegg på bloggen forfattet av CBE i kraft av henne som privatperson. Da! skal man plutselig akseptere, innse, og forstå at hun "bare" er en privatperson.

Det henger ikke på greip hverken forfra eller bakfra. Enten så er man en profesjonell aktør på bloggmarkedet (noe som CBE gjerne fremstiller seg som, samt bekreftes gjennom reklame og annonser) eller så er man enkelthen en hobbyblogger som skriver for seg selv hhv. en liten andel mennesker.

Og klarer man ikke å skille mellom disse to rollene, samt ta det respektive ansvaret som følger, så er det kanskje på tide å revurdere sin stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det var annet enn et lite gjennomtenkt forsøk på aggressiv formidling av annonseplass. Men måten hun taklet avsløringen viste jo nok en gang at hun ikke evner å skille mellom et privatliv og et offentlig liv. Hun tilbød bokomtaler i kraft av sin stilling som firma, men brukte samtidig formidlingsplattformen sin (bloggen) til å fortelle om hvordan journalisten som brakte fram avsløringen hadde ødelagt bryllupsreisen hennes (et privat anliggende). Denne vekslingen mellom privat-CBE og bedrift-CBE etter hva som passer best er etterhvert velkjent og har blitt typisk.

Til stadighet har hun skrevet i kommentarfeltet på bloggen, samt sagt i ymse intervjuer at det er svært lite av den private og faktiske CBE som kommer frem på bloggen.

I og for seg helt greit, hadde det ikke vært for at hver gang det har stormet rundt henne, så har det kommet innlegg på bloggen forfattet av CBE i kraft av henne som privatperson. Da! skal man plutselig akseptere, innse, og forstå at hun "bare" er en privatperson.

Det henger ikke på greip hverken forfra eller bakfra. Enten så er man en profesjonell aktør på bloggmarkedet (noe som CBE gjerne fremstiller seg som, samt bekreftes gjennom reklame og annonser) eller så er man enkelthen en hobbyblogger som skriver for seg selv hhv. en liten andel mennesker.

Og klarer man ikke å skille mellom disse to rollene, samt ta det respektive ansvaret som følger, så er det kanskje på tide å revurdere sin stilling.

Takk for grundig forklaring. Du har nok helt rett i at det ligger i rollene, ettersom det å snakke om litteratur er et helt fagfelt, og jeg ikke kan tro den kreative fagskolen eller hvor hun gikk kan dekke på journaliststudiet.

Nei, det er ikke logisk at vi kan holde følge, dersom hun selv ikke takler skillet mellom disse rollene. Den private Caroline og dukkeCaroline (Berg Eriksen i bedriften) Kanskje har det aldri vært noe skille, potensielt er disse grensene et forsøk på fremstå profesjonelt, selv om det desverre ramler sammen gang på gang.

Jeg ser ei jente som streber for å bli kjendis, men som ikke har nok gang på gang og derfor føler seg utilstrekkelig. Kanskje er det påtide å akseptere at skipene seilte fra dem. Muligens er det derfor de utdanner seg. Fordi bloggen synker, og de må gjøre noe etter den.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Takk for grundig forklaring. Du har nok helt rett i at det ligger i rollene, ettersom det å snakke om litteratur er et helt fagfelt, og jeg ikke kan tro den kreative fagskolen eller hvor hun gikk kan dekke på journaliststudiet.

Nei, det er ikke logisk at vi kan holde følge, dersom hun selv ikke takler skillet mellom disse rollene. Den private Caroline og dukkeCaroline (Berg Eriksen i bedriften) Kanskje har det aldri vært noe skille, potensielt er disse grensene et forsøk på fremstå profesjonelt, selv om det desverre ramler sammen gang på gang.

Jeg ser ei jente som streber for å bli kjendis, men som ikke har nok gang på gang og derfor føler seg utilstrekkelig. Kanskje er det påtide å akseptere at skipene seilte fra dem. Muligens er det derfor de utdanner seg. Fordi bloggen synker, og de må gjøre noe etter den.

Morsomt at du nevner det der, sjekk innlegg 11142 i denne tråden:

Den store Fotballfruetråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil, kjøpte CBE 100 perlekleshengere til walk-in garderoben sin da hun flyttet til Siljan. Det ble et oppstyr uten like i kommentarfeltet hvor folk reagerte på noe som ble betraktet som en fullstendig unyttig og ubrukelig luksus. Fulgte litt i fotsporene til den store toalettpapir-diskusjonen, hvor kommentarfeltet kokte fordi CBE brukte/bruker toalettpapir fra First Price.

Det var vel prisen som folk reagerte på. Var det 500 kr pr kleshenger, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel prisen som folk reagerte på. Var det 500 kr pr kleshenger, tro?

Det var nok rundt 50 kr per henger. Mange mente

LK var en umandig tøffel som syntes perlehengere var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det Lafemmemauvaise skrev om å bruke CBE som privatperson når det passer seg har det jo også med løgner og selvmotsigelser å gjøre.

Men det sier vel seg selv at en spiseforstyrrelse (eller hva det nå var) er noe som er privat. Det kan godt tenkes at de skulle vært foruten å ha gått ut med det (siden de føler dethar blitt blåst opp) men de må uansett forholde seg til det som privatpersoner.

Om det hadde vært rykter som hadde svirret så er det jo bedre at de sier noe enn at de tier. Tviler sterkt på at stillhet ville blitt tatt godt imot.

Forøvrig (dette blir vel ikke tatt godt imot) så synes jeg mange her også velger å se på problemstilinger som de selv vil (knyttet til henne som privatperson eller bedriften deres) og det kan virke som det gjøres for å stille henne/bedriften i ett dårlig lys alt ettersom.

Endret av Salmonella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah...

Takk for korreksjon.

Rett skal være rett!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått med meg hva dette dreier seg om. Men jeg for min del foretrekker å få bøker anbefalt av venner og kollegaer fremfor å lese hva såkalte litterære mennesker mener om en bok. Jeg er et helt vanlig menneske og derfor liker jeg å få bøker (og filmer) anbefalt/ikke anbefalt av likesinnede. Bokelskere.no er en annen arena hvor helt "vanlige dødelige" lesere kommer med sine kommentarer om bøker.

Det samme gjelder vin og restauranter. Jeg leser ikke hva kritikere skriver i avisene - jeg hører på folk jeg kjenner og deres anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har inntrykk av at det dreide seg om noen lavkarbobøker hun hadde lest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LKE er ikke akkurat min favorittperson her i landet, men av og til kommer det noe bra fra den kanten, og det ene var responsen på dette - noe med at maskulinitet ikke avhenger av kleshengerne, husker det ikke nøyaktig, men det var et godt svar på en idiotisk debatt. Og når han drar talen sn om vaksiner sier jeg bare halleluja og stå på!! veldig bra

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette den bokanmeldelsessaken dere skriver om:

http://e24.no/media/bloggkjendis-ville-ta-betalt-for-bokomtale/3908968

http://vampus.blogspot.no/2010/11/ikke-ta-en-trine-grung.html?m=1

Jeg skjønner at det er mye av Fotballfrues tidlige blogg- og businesshistorie jeg ikke har fått med meg.

Jeg hadde ikke fått med meg dette, engang, før jeg leste om det her inne:

http://m.kjendis.no/2011/06/22/kjendis/blogg/fotballfrue/17000088/?www=1

Jeg tror nok ikke jeg er den eneste av hennes (tidligere, for min del) lesere som ikke har fått med seg bakgrunnen for at det er så mye kritikk mot firmaet hennes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bestilte 100 stk. Så det var totalbeløpet på 5000,- folk reagerte på.

Du får en tipack vanlige kleshengere for 50,- til sammenligning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det sier vel seg selv at en spiseforstyrrelse (eller hva det nå var) er noe som er privat. Det kan godt tenkes at de skulle vært foruten å ha gått ut med det (siden de føler dethar blitt blåst opp) men de må uansett forholde seg til det som privatpersoner.

Hun drev en pro-ana blogg før hun ble fotballfrue!? Men det er ikke hennes skyld at noen har lest det, eller hur?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...