Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest annepannesjoko

Jeg er litt skuffet over svaret get inspired (?) Har gitt de som valgte åssen de mail til dem. Penger er visst viktigst... er det noen andre nettbutikker som har svart?

Jeg tenker at det ikke skal være vår jobb å overbevise samarbeidspartnere og annonsører om at de skal trekke seg fra et samarbeid.

Vi får begynne med oss selv, dvs. hver og en av oss får heller tenke fremover om vi vil besøke bloggen, handle hos annonsører osv. etter bilderedigering og nå "forfalskning av kommentarer (og annet som har vært tidligere).

:)

Selv er jeg så skuffet over at Camilla Pihl og Friendly.no nå representerer henne, og har derfor sluttet å besøke bloggen til CP (som var min favoritt tidligere).

Endret av annepannesjoko
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Whatevz

Jeg tenker at det ikke skal være vår jobb å overbevise samarbeidspartnere og annonsører om at de skal trekke seg fra et samarbeid.

Vi får begynne med oss selv, dvs. hver og en av oss får heller tenke fremover om vi vil besøke bloggen, handle hos annonsører osv. etter bilderedigering og nå "forfalskning av kommentarer (og annet som har vært tidligere).

:)

Selv er jeg så skuffet over at Camilla Pihl og Friendly.no nå representerer henne, og har derfor sluttet å besøke bloggen til CP (som var min favoritt tidligere).

Den støtter jeg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Nå er noen i bloggen som er laget med bevisene i, og påstår at bevisene er fabrikerte. Hvorfor da slette bevisene fortløpende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annepannesjoko

Nå er noen i bloggen som er laget med bevisene i, og påstår at bevisene er fabrikerte. Hvorfor da slette bevisene fortløpende?

Det går an å sjekke den bufrede versjonen av bloggen til suntvett.no som et eksempel på hva LKE står for, bevisene der (når man går inn selv å sjekker kildekoden - for forklaring les under) går ikke an å fabrikkere:

Han slettet alle kommentarene sine etter avsløringen her inne: http://suntvett.no/2013/11/en-tur-innom-det-alternative/#post

(og har nå lagt inn kommentarer via facebook...)

Lagret versjon fra 8. januar, der ligger kommentarene: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:SCEeKMINZhQJ:suntvett.no/2013/11/en-tur-innom-det-alternative/+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no

Her er første innlegg på KG om saken - 8. januar: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=892641&p=15686693

Hver og en får tenke over hvilke signaler det sender, at han slettet alle kommentarer på alle artiklene sine - samme dag som dette ble avslørt... :)

--------------------------------------------------------

Edit: Det går an å sjekke koden på den bufrede versjonen, og så søke på:

comment byuser comment-author-lars-kristian-eriksen

Da kan man selv se at LKE svarer under navn som "Anonymous", "Henrik", "Trultepetter" og "Kristian".

-------------

Tillegg: (En kan også sjekke dette på andre blogger, der det ikke er skjult (slik som carolinebergeriksen.no gjorde samme dag som dette ble avslørt - hvorfor gjorde hun det, hvis hun ikke har noe å skjule??? ;) ).

Jeg har f.eks. sjekket hos http://styleconnection.blogg.no/1420886499_galxay.html#comment

Søkte på: class="comment owner" - og da kom kun hennes svar opp. Søkte på: class="comment other" - og da kom leserne sine svar opp.).

Prøvde det samme hos: http://komikerfrue.blogg.no/1420747686_sesongpremiere_blogge.html- med samme resultat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner, personangrep, hets, samt svar til dette.

irrlys, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Det går an å sjekke den bufrede versjonen av bloggen til suntvett.no som et eksempel på hva LKE står for, bevisene der (når man går inn selv å sjekker kildekoden - for forklaring les under) går ikke an å fabrikkere:

mhm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annepannesjoko

mhm :)

Gå f.eks. inn på: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:SCEeKMINZhQJ:suntvett.no/2013/11/en-tur-innom-det-alternative/+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no :)

(finn kildekoden og så søke på: comment byuser comment-author-lars-kristian-eriksen

Da kan man selv se at LKE svarer under navn som "Anonymous", "Henrik", "Trultepetter" og "Kristian".).

Endret av annepannesjoko
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Det lå to kritiske kommentarer på instagram i sted, nå er begge fjernet.

Hvor lenge skal de holde på slik?

Hvem er det de tror de lurer?😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på hva de har å si til sitt forsvar!

Håper media blåser dette skikkelig opp etterhvert. Da vil nok sponsorene muligens revurdere hele dama også.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Ja, det vil jeg tro.

Ok. Jeg tenkte bare at med tanke på at hun har vært i søkelyset for alkoholreklame tidligere, så er det muligens ikke noe sjakktrekk av henne å vise frem alkohol.

Men så var det det med sjakktrekk og det paret der da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Har hun gjort det umulig å kommentere på face nå? Ser ingen kommentarer der!

Jeg tror det skal være mulig å kommentere under bildene/innleggene hennes. Enkeltstående poster er ikke lenger mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er denne flaue avsløringa tegn på at bloggere og det de gjør trenger å bli underlagt strengere regelverk slik at vi kan unngå denne kriminaliteten, umoralske oppførselen og dette lurendreieriet? Har bloggere og blogg blitt undervurdert og feilaktig stempla som søte dagbøker fra privatpersoner uten påvirkningskraft?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

En journalist fra Nordlys vil ha kontakt med de som har publisert skjermdumpene. Se den nye bloggen for kontaktinfo.

Ring Nordlys Bladet først. Sjekk opp navn og nr før dere tar kontakt. Vær forsiktig. Vær sikker på at dette ikke er ekteparet.

( Hilsen en som har blitt oppsøkt og trakassert av LK på Face før ).

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Nei, har ikke bidratt, og vet heller ikke hva jeg skulle bidra med. Tror det er lurt at vi besinner oss litt - dette ekteparet har også folk rundt seg som er uskyldige (mest sannsynlig), og disse tredjepartene har krav på en privatsfære. Det er ikke de som har valgt å stille seg i offentlig skue, til tross for nære relasjoner til paret Eriksen.

Som forbrukere har vi en stor makt, og det er to ting vi kan gjøre for at den opptreden utvist av ekteparet Eriksen ikkje går ubemerket hen.

Det ene tiltaket er faktisk å slutte å besøke bloggen. Siden det har vært snakk om at det muligens anvendes "kjøpte besøk", burde det være greit å se om det faktisk har en påvirkning hvis f.eks. 1000 brukere lar være å besøke bloggen i en 24-timers periode.

Det andre tiltaket er å kontakte sponsorene hennes via mail, Facebook, Instagram og andre mulige sosiale media og gjøre det klart at et samarbeid med en denne partneren (dvs. CBE) resulterer i boikott av deres produkter og tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

En journalist fra Nordlys vil ha kontakt med de som har publisert skjermdumpene. Se den nye bloggen for kontaktinfo.

Ring Nordlys Bladet først. Sjekk opp navn og nr før dere tar kontakt. Vær forsiktig. Vær sikker på at dette ikke er ekteparet.

Tarjei Berg er journalist i Nordlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...