Gå til innhold

Kvinner og menn elsker kvinner - Men kvinner elsker dem litt mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste nettopp på denne artikkelen på wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/"Women_are_wonderful"_effect

De har observert det at kvinner og menn har et mer positivt syn på kvinner, enn menn generelt. De blir generelt assosisert med positive karakteristikker og menn med dårligere. Det kan se ut som om at mennesker generelt mener kvinner er bedre og kanskje mer verdt.

Noe spesielt som ble observert var at kvinner hadde 4,5 ganger sterkere syn på at kvinner var bedre enn menn. Kvinner viser sterkere inngruppe bias. Kan dette forklare litt om hvorfor det norske samfunnet er som det er?

Anonymkode: ff7fd...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

" This research found that while both women and men have more favorable views of women, women's in-group biases were 4.5 times stronger than those of men and only women (not men) showed cognitive balance among in-group bias, identity, and self-esteem, revealing that men lack a mechanism that bolsters automatic own group preference."

Det kan med andre ord se ut som om menn manglet mekanismen som er grunnlaget for inngruppe preferanser.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dette forklare litt om hvorfor det norske samfunnet er som det er?

Hva mener du? 

Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

Det er i hvert fall en dugende forklaringsmodell på hvorfor den moderne feminismen i det hele tatt eksisterer, et århundre etter at kvinner oppnådde like rettigheter. Men samtidig er feminisme på vei ut blant kvinner, og har aldri hatt lavere oppslutning hos nettopp kvinner. Og det viser jo kanskje at intellektet uansett er rustet til å overstyre primitive instinkter.

Skrevet
1 time siden, Aamu skrev:

Hva mener du? 

Det er jo ikke mye tvil om at det norske samfunnet bryr seg mer om kvinner som gruppe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ofte tenkt at vi kvinner er litt mildere vesener, derfor har jeg kanskje etter hvert blitt overrasket når kvinner oppfører seg som menn, eller det vi mener er typisk for menn. Et eksempel er fylla og på byen, jeg synes jenter kan oppføre seg minst like agressivt og sloss like mye i fylla, kanske med mindre konsekvenser. Men jeg må ofte ta meg i å tenke sån skal vel ikke ei jente oppføre seg. Jeg tror film og media elsker stereotypier, kvinner blir ofte fremstilt som sympatiske og som offer, det er nok slik menn også ønsker at det skal være.

Anonymkode: 1e33f...a4b

Skrevet

Old news :natti: 

Gjest Jonasmann
Skrevet

Ja, kvinner er populære. Klart at det her er saken, det ser vi jo bare i politikken.

Skrevet

Ikke forsøk å forstå deg på kvinnfolk.      

Kvinner forstår kvinner, og de hater hverandre...               

Anonymkode: d4169...d81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...