Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å starte nettbutikk. Men kan jo ingenting om dette, og ønsker å lære mest mulig før jeg starter. Så lurer på om dere har tips om kurs, man burde ta skal man starte for seg selv. Eller andre ting man burde gjøre. Jeg vet virkelig ingenting. Ikke hvor man bestiller varer, ikke noe om å lage nettbutikken på nett. Blir veldig glad for alle svar jeg får.

Anonymkode: 7e555...bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en del platformer på nettet som tilbyr utlysing av nettsider (og mot en liten betaling) som også lar deg gjøre den om til en nettbutikk. Jeg har selv ikke prøvd ut tilbudet (og hva du kan gjøre med dem), men har fått inntrykket av at det skal være ganske greit å få det til uten å ha store kunnskaper innen programmering.

Men det kommer jo an på hva du vil selge og til hvilket publikum. Finnes mange ulike etablerte platformer for ulike formål, så det er vel kanskje lettere å starte der enn fra scratch og uten et publikum.

Hvis du har større ambisjoner kan det være en ide å sette seg inn i programmering, og her finnes det drøssevis av tutorials.

Skrevet

Har du ett HoppiD - kontor i nærheten? De arrangerer gode gründerkurs, og kan svare på en del spørsmål :) De kan også gi økonomisk støtte til ting som forarbeid, reise for å se hvordan andre har gjort det, markedsundersøkelser osv. Innovasjon Norge arrangerer også kurs, alt mulig! Design, markedsføring osv. Og er idèen din god nok, og kan generere arbeidsplasser på sikt, kan de også gi økonomisk støtte.

Conta Faktura og Fiken er billige nettsteder for fakturering, Fiken er også et enkelt og greit regnskapsprogram, og funker best med DNB.

Jeg bruker Vistaprint til nettside, med nettbutikk. Der kan du velge mellom flere pakker, hvor de dyreste blant annet innebærer markedsføring. Helt i begynnelsen holder det med den som inkluderer kun nettside og butikk. Nettbutikken knyttes opp mot paypal. Vistaprint har i tillegg ofte en del kampanjer, så vi bestiller gjerne visittkort, brosjyrer osv der. Men, de sender fra Nederland, så obs på momsgrensen!

Det enkleste i forhold til varebestilling er å ta kontakt direkte med de leverandørene du vil handle fra. DEt koster ingenting å sende en mail! :) Mange produsenter/leverandører krever registrering eller at du fyller ut ett skjema.

Kan jeg spørre hva du skal selge/ hvilken type bedrift du skal starte? :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Monstrum skrev:

Har du ett HoppiD - kontor i nærheten? De arrangerer gode gründerkurs, og kan svare på en del spørsmål :) De kan også gi økonomisk støtte til ting som forarbeid, reise for å se hvordan andre har gjort det, markedsundersøkelser osv. Innovasjon Norge arrangerer også kurs, alt mulig! Design, markedsføring osv. Og er idèen din god nok, og kan generere arbeidsplasser på sikt, kan de også gi økonomisk støtte.

Conta Faktura og Fiken er billige nettsteder for fakturering, Fiken er også et enkelt og greit regnskapsprogram, og funker best med DNB.

Jeg bruker Vistaprint til nettside, med nettbutikk. Der kan du velge mellom flere pakker, hvor de dyreste blant annet innebærer markedsføring. Helt i begynnelsen holder det med den som inkluderer kun nettside og butikk. Nettbutikken knyttes opp mot paypal. Vistaprint har i tillegg ofte en del kampanjer, så vi bestiller gjerne visittkort, brosjyrer osv der. Men, de sender fra Nederland, så obs på momsgrensen!

Det enkleste i forhold til varebestilling er å ta kontakt direkte med de leverandørene du vil handle fra. DEt koster ingenting å sende en mail! :) Mange produsenter/leverandører krever registrering eller at du fyller ut ett skjema.

Kan jeg spørre hva du skal selge/ hvilken type bedrift du skal starte? :)

Ville heller anbefalt Matrix fremfor f.eks Fiken

Har erfaring fra begge

Skrevet
11 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ville heller anbefalt Matrix fremfor f.eks Fiken

Har erfaring fra begge

Matrix har jeg ikke vært borti, faktisk :) Men for oss (eller.... sambo, som styrer regnskapet) funker Fiken veldig bra. Men, det er klart; det som funker for oss, fungerer ikke nødvendigvis for andre! :smilorange:

Skrevet
3 minutter siden, Monstrum skrev:

Matrix har jeg ikke vært borti, faktisk :) Men for oss (eller.... sambo, som styrer regnskapet) funker Fiken veldig bra. Men, det er klart; det som funker for oss, fungerer ikke nødvendigvis for andre! :smilorange:

Matrix er kjempelett og de har topp support, i motsetning til hva jeg erfarte på fiken. Det er og enklere å føre for en som ikke har regnskapserfaring

Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Matrix er kjempelett og de har topp support, i motsetning til hva jeg erfarte på fiken. Det er og enklere å føre for en som ikke har regnskapserfaring

Så bra! :) Men nå har hvertfall TS fått litt froskjellige tips, tenker at h*n får prøve seg frem til hva som passer hans/hennes behov best :) 

Skrevet

TS her. Tusen takk for alle tips. Er klær jeg ønsker å selge, men en nisje innenfor det. Har en utenlandsk nettbutikk som min inspirasjon. De har holdt på i flere år, og gjør det veldig bra. Og dette er noe jeg savner her i Norge. Så håper det er flere med meg, som savner det.

Anonymkode: 7e555...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...