Gå til innhold

Kan innskuddsautomater telle feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satte inn penger i en innskuddsautomat i banken min i stad, jeg var ganske sikker på beløpet jeg satt inn (tok hele seddelbunken jeg hadde og la den inn), men etter mine beregninger var det 2000 kr for lite i innskuddsbeløpet på skjermen og kvitteringen. Kan det i det hele tatt skje at en slik maskin teller feil, og er det mulig for banken å finne ut om det har skjedd en feil?

Anonymkode: 7c6f9...516

Skrevet

Hvorfor godtok du etter maskinen hadde talt pengene og du syns det var så mye for lite??? Da avbryter du så pengene kommer tilbake og du teller over en gang til. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis du mistenker at automaten har talt feil, ta kontakt med banken snarest. De kan veilede deg bedre enn oss.

Anonymkode: e62d5...cc4

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde allerede overført noe av pengene til konto, og skulle sette inn de resterende sedlene som kom ut igjen pga krøll på seddel. Jeg trodde ikke det var mulig at automaten kunne ha gjort en feil, trodde jeg hadde mistet dem et sted, men jeg har kommet fram til at det ikke kan være tilfellet. 

Ts

Skrevet

Tok kontakt med banken og det er mulig noen sedler kan ha kilt seg fast i det de ble dratt inn. Spørs om jeg får se de pengene igjen..

Ts.

Skrevet

Uff, så surt. :(

Aldri turt å bruke de automatene og nå skal jeg ihvertfall ikke gjøre det!

Anonymkode: a9967...0e5

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, så surt. :(

Aldri turt å bruke de automatene og nå skal jeg ihvertfall ikke gjøre det!

Herregud, det er da ikke så vanskelig, ei heller farlig. 1- du teller pengene du vil sette inn, 2- du setter dem inn, 3- du ser hva tallet på skjermen sier om hvor mye automaten har talt, 4- dersom det avviker du tykker du på "ikke godta" eller hva nå enn det står og pengene popper ut igjen. Vil du være helt sikker kan du putte inn en og en seddel i stedet for hele bunker. Det er ikke vanskelig eller skummelt.

Anonymkode: c53e3...dd0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er da ikke så vanskelig, ei heller farlig. 1- du teller pengene du vil sette inn, 2- du setter dem inn, 3- du ser hva tallet på skjermen sier om hvor mye automaten har talt, 4- dersom det avviker du tykker du på "ikke godta" eller hva nå enn det står og pengene popper ut igjen. Vil du være helt sikker kan du putte inn en og en seddel i stedet for hele bunker. Det er ikke vanskelig eller skummelt.

Anonymkode: c53e3...dd0

Når banken sier det hender at sedler kiler seg fast inni maskinen, så høres det jo ikke ut som noe god patent? Og hvordan får man evt. ut disse fastkilte sedlene når nærmeste bank er flere timer unna? Bare lurer... "Heldigvis" aldri hatt så mye kontanter at jeg er nødt til å sette de inn på konto.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satte inn penger i en innskuddsautomat i banken min i stad, jeg var ganske sikker på beløpet jeg satt inn (tok hele seddelbunken jeg hadde og la den inn), men etter mine beregninger var det 2000 kr for lite i innskuddsbeløpet på skjermen og kvitteringen. Kan det i det hele tatt skje at en slik maskin teller feil, og er det mulig for banken å finne ut om det har skjedd en feil?

Har maskinenntalt to tusen kroner feil, og du gjør ingenting med saken der og da? 

Hvilke sedler la du i maskinen? Og hvorfor snakket du ikke til noen? 

Anonymkode: c9524...755

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har maskinenntalt to tusen kroner feil, og du gjør ingenting med saken der og da? 

Hvilke sedler la du i maskinen? Og hvorfor snakket du ikke til noen? 

Anonymkode: c9524...755

Jeg har gjort dette så mange ganger før på samme automat, og aldri hatt problem med dette. Jeg var som sagt først sikker på at jeg hadde mistet pengene et sted, og at jeg hadde lagt inn mindre i automaten enn jeg trodde jeg hadde. Dette var etter bankens stengetid, og da jeg ringte kundeservice kunne de ikke annet enn å ta kontakt med den aktuelle filialen dagen etter, og fikk beskjed om at de skulle komme tilbake til meg..

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...