Gå til innhold

Har du blitt hentet med ambulanse noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjedde? 

Anonymkode: cb975...321

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svært lite dramatisk. Jeg skulle flyttes mellom sykehus A og sykehus B fordi jeg måtte gjennomgå en operasjon som sykehus A hadde forsøkt seg på, men ikke fikk til. Så da ble jeg sendt til sykehus B. 

En av de fineste samtalene jeg har hatt i livet hadde jeg med mannen som satt bak sammen med meg. 

• Liker 1
Skrevet

Motocross ulykke, front mot front med en traktor da jeg var 15. Sikkert noen som kjenner meg igjen nå så tar anonym på denne.

Anonymkode: 1c0e8...1ee

Skrevet

Ja, svimte av på jobb. Det var et stort møte med alle i bedriften og vi måtte stå. Det var varmt og klamt. Svimte av, og våknet til igjen etter noen minutter. Ikke noe dramatisk egentlig, men noen ringte ambulanse så og si umiddelbart.

Anonymkode: 89aab...d79

Skrevet

Ja, alvorlig hjernerystelse. Var på sykehuset før jeg visste ordet av det. 

Anonymkode: cc183...182

Skrevet

Ja, mange ganger... -ulykker og andre skader, besvimt og gått i bakken, allergianfall og div. annet. 

Anonymkode: f4a24...a44

Skrevet

Jepp, 4 ganger tror jeg, den ene var bare transport.

Skrevet

Ja, 3 ganger. En gang når jeg var liten og hadde kraftig lungebetennelse, to ganger i voksen alder på grunn av selvmordsforsøk (pilleoverdose). 

Anonymkode: 0a46b...04a

Skrevet

Har både blitt hentet av ambulanse og fått hjelp på stedet. Insulinsjokk.

Anonymkode: c2852...108

Skrevet

To ganger, en gang etter å ha falt ned en betongtrapp i en kjeller og en gang etter å ha innhalert pulveret fra et brannslokkingsapparat. :P

Skrevet

Hadde nesten klippekort med ambulanse en stund. Jeg sleit med hjerteproblemer. Første turen var veldig dramatisk, siden hjertet mitt sluttet å slå. Da var jeg 18. Husker ikke stort av det selv, siden jeg var "død" og for det meste bevistløs, men husker godt sjokket når jeg lå på sykehuset og fikk fortalt hva som hadde skjedd. Svigerinna mi hadde blitt med i ambulansen, og jeg hadde våknet opp en gang og klaga for at de ikke hadde på sirener eller noe før jeg blækka igjen, ganske absurd da men har blitt en humoristisk historie i ettertiden. 

Anonymkode: b5805...2c5

Skrevet

Jeg ble forgiftet på jobb og svimte av. Noen ringte ambulansen, og de kom på noen minutter. 

Anonymkode: acad8...e53

Skrevet

Insulinsjokk

Anonymkode: 75b75...3c9

Skrevet

Off ja. Kollapset inne hos legen, akkurat i det de skulle til å sjekke hcg med mistanke om spontanabort. 

Ble så dårlig at både helikopter og ambulanse ble tilkalt, og rett inn på sykehuset hvor de oppdaget at egglederen min hadde sprukket og jeg hadde flere liter med blod i buken. Var svangerskap utenfor livmoren, oppdaget i 11. uke.  Bare flaks at jeg overlevde operasjonen, og ikke minst at jeg ble så dårlig hos legen sånn at de fikk tilkalt hjelp fort. Tenk om jeg hadde vært hjemme alene feks? 

• Liker 1
Skrevet

Ja, to ganger. Første gang da jeg var gravid og fødselen startet flere måneder før termin. Da ble det både ambulanse og ambulansefly. Andre gang da jeg kom til fastlegen i elendig forfatning og de målte crp til nesten 400. Da sendte de meg med ambulanse til sykehuset.

Skrevet
Akkurat nå, antbug skrev:

Ja, to ganger. Første gang da jeg var gravid og fødselen startet flere måneder før termin. Da ble det både ambulanse og ambulansefly. Andre gang da jeg kom til fastlegen i elendig forfatning og de målte crp til nesten 400. Da sendte de meg med ambulanse til sykehuset.

Hah, urettfeigt, jeg måtte ta drosje fra legevakten med enda høyere crp, trodde jeg skulle daue. :Knegg:

Skrevet

Ja, bilulykke. Ambulanse, politi og brannvesen kom til stedet fordi en forbipasserende hadde meldt inn at det var bensinlekkasje. Var bare frostvæske pga hull i radiator, så de dro fort igjen. Ambulansen tok meg med til legevakta for sjekk, ingenting galt.

Skrevet
Akkurat nå, Silfen skrev:

Hah, urettfeigt, jeg måtte ta drosje fra legevakten med enda høyere crp, trodde jeg skulle daue. :Knegg:

Au! Du burde også svimt av. Da blir det fart i sakene, ser du. Jeg daua faktisk nesten, så jeg er i grunnen veldig takknemlig for at de sendte med med den ambulansen :) 

Skrevet

Blålys og sirener, sprekt tykktarm med tilhørende bukhinnebetennelse. Husker mest at morfin er fin greie, følte meg helt topp der en times tid. :fnise:

Skrevet
1 minutt siden, antbug skrev:

Au! Du burde også svimt av. Da blir det fart i sakene, ser du. Jeg daua faktisk nesten, så jeg er i grunnen veldig takknemlig for at de sendte med med den ambulansen :) 

Haha, i tillegg fikk jeg verdens mest arrogante lege på legevakten, som ikke kunne begripe hvorfor jeg følte meg så jævlig. 595 i crp. Fart ble det først da jeg kom opp på avdelingen, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...