Gå til innhold

Sparing uten utdanning, og usikker jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer 8000-9000 kr per måned, men er usikker på hvor jeg bør gjøre av disse pengene. Foreløpig går ca. 2000 kr til BSU, 5000 kr i fond og 2000 kr på sparekonto og 500 kr i forbruksbuffer. Jeg har ca. 100 000 kr i likvide midler nå (utenom fond og BSU). 

Dette er jo vel og bra og sikkert definisjonen på et luksusproblem. Men håper noen kloke hoder kan gi meg litt innspill på denne fordelingen. Bør jeg heller bygge opp en årslønn eller to som krisebuffer, istedet for å binde opp så mye penger i BSU og fond? 

Det som gjør meg usikker er at jeg står uten utdanning og bolig. Har igrunn ingen konkrete framtidsplaner annet enn å jobbe og spare opp så mye jeg kan inntil videre, jeg flytter mye pga. jobben så å kjøpe bolig har jeg ingen umiddelbar plan om. Men er redd jeg blir stående uten jobbutsikter, slik at jeg blir gående arbeidsledig lenge og/eller blir tvunget til å kaste inn håndkleet og ta en utdannelse. Dette kan skje innen ett år, eller om 15 år. Jeg jobber innen et smalt felt som er preget av konkurser, nedleggelser og automatisering og har ingen annen arbeidserfaring.

Anonymkode: b95a7...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...