Gå til innhold

Valp piper heeele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en valp for to uker siden. Hun piper hele tiden. Når hun er i valpebingen og jeg på kjøkkenet hyyler hun. Når jeg er i sofaen og hun i valpebingen ti cm unna så piper hun. Når hun er ute piper hun. Når hun er trøtt piper hun, når hun er rastløs piper hun.. 

Blir seriøst gal. Hvordan få hun til å slutte å pipe hele tiden? Har tatt meg ferie for å være hjemme med hu og lære hu å være alene, men hvordan skal det gå når hun piper, hyler og hopper på grinden bare jeg går på do? 

(hun må være en del i valpebingen pga andre hunden min som hater valper) 

Anonymkode: f724f...081

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar liten, hun er redd for å være alene og føler seg ikke trygg på deg.

Anonymkode: 0fd18...477

• Liker 5
Skrevet

Pri 1 en å få valpen trygg på deg og miljøet dere bor i. Kan ikke den andre hunden din være i valpebingen eller i et annet rom, slik at valpen får vært mer sammen med deg?

Valpen er nødt til å bli trygg før du starter med hjemmealene-treningen.

• Liker 4
Skrevet

Hun er ikke klar for å være alene i valpebingen. En valp trenger mye oppmerksomhet - kontakttrening, sosialisering, miljøtrening, lage gode vaner, bygge tillit og samarbeid osv. Slikt får du ikke ved å ha valpen mye i valpebingen.

• Liker 6
Skrevet

Jeg må bare spørre. Hvorfor valgte du å få en valp hvis hunden du allerede har hater valper? :klo:

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor i alle dager skaffe seg valp hvis hunden din ikke takler valper? 

Valpen din er ikke trygg, når du er hjemme skal valpen få lov til å dilte etter deg slik at du ikke forlater den hele tiden, for det er det du gjør når du går fra den i valpebingen hele tiden. 

La den andre hunden være i valpebingen eller på et annet rom nå og da for at valpen skal få lov til å bli trygg. Men skal du fortsette med dette helt til den er et år da eller? 

Anonymkode: a2382...0cf

• Liker 3
Skrevet
På 19.1.2017 den 13.43, AnonymBruker skrev:

Fikk en valp for to uker siden. Hun piper hele tiden. Når hun er i valpebingen og jeg på kjøkkenet hyyler hun. Når jeg er i sofaen og hun i valpebingen ti cm unna så piper hun. Når hun er ute piper hun. Når hun er trøtt piper hun, når hun er rastløs piper hun.. 

Blir seriøst gal. Hvordan få hun til å slutte å pipe hele tiden? Har tatt meg ferie for å være hjemme med hu og lære hu å være alene, men hvordan skal det gå når hun piper, hyler og hopper på grinden bare jeg går på do? 

(hun må være en del i valpebingen pga andre hunden min som hater valper) 

Du har gått alt for fort frem, og ikke latt valpen bli trygg nok på deg og omgivelsene før du begynte å trene. For ja, du trener valpen når du plasserer den i binge og går fra den. Der en valp er trygg nok til det etter en dag eller to, så kan en annen trenge flere uker. Når du i tillegg har en annen hund som ikke er en støtte for valpen, men det motsatte, så tar det gjerne lenger tid enn det hadde gjort om den var alene. 

For å være litt brutal her, så høres ikke situasjonen ut som en oppskrift på suksess, og du bør seriøst vurdere om du skal levere tilbake valpen.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg må bare spørre. Hvorfor valgte du å få en valp hvis hunden du allerede har hater valper? :klo:

Fordi den elsker unghunder og voksne. Den liker ikke valper i "drittunge" alderen men etter det er alt bra. 

Det er ikke slik at den er i valpebingen 24/7 altså :P   Men okei, tror jeg bare får selge valpen på finn da :D 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den elsker unghunder og voksne. Den liker ikke valper i "drittunge" alderen men etter det er alt bra. 

Det er ikke slik at den er i valpebingen 24/7 altså :P   Men okei, tror jeg bare får selge valpen på finn da :D 

Mener du selv du har en trygg og balansert valp? Den bare piper litt mye?

Skrevet
8 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Mener du selv du har en trygg og balansert valp? Den bare piper litt mye?

Ja. Den er glad og fornøyd med livet, den sover alene uten problemer, lufter den om natta og den sover rolig videre. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Den er glad og fornøyd med livet, den sover alene uten problemer, lufter den om natta og den sover rolig videre. 

Okei. Jeg ville ikke sagt at en valp som hyler av å bli forlatt mens eier går på kjøkkenet virker å være trygg og fornøyd med livet. Hadde den vært trygg og fornøyd så hadde det jo ikke vært noe problem å starte med hjemme-alene-trening - men det gjør du jo ikke.

• Liker 1
Skrevet

Du gir opp for fort. Selge den på Finn, et nytt miljø å venne seg til. Ja, ja. Kan du ikke gjøre mer for at valpen skal føle seg trygg hos deg, da?

Anonymkode: 0fd18...477

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal si du gir opp fort..... jaja bare selg den på Finn du. Drit i at du har fått råd her :) 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke legg den ut på finn før du har kontaktet oppdretter. I de fleste tilfeller vil de heller ta tilbake valpen enn at du skal selge den på finn, evt de kan være behjelpelige til å finne et nytt hjem.

-dacini-

Skrevet

Det var ironi, jeg selger da ikke valpen min :P Den er nøye planlagt, og høyt elsket 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ironi, jeg selger da ikke valpen min :P Den er nøye planlagt, og høyt elsket 

Da skjønner jeg ikke hvorfor du skriver som du gjør.  Men håper du tar til deg rådene om å slutte å putte valpen i valpebingen hele tiden, la den være med deg så mye som mulig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...