Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har begynt å løpe 2-3 ganger i uka og sliter fryktelig med at jeg får sting. Er som regel under høyre ribbein og ofte er er det så ille at jeg får pusteproblemer hvis jeg ikke stopper opp. Noen ganger kan jeg løpe det av meg. Har løpt en del tidligere, typisk noen år siden,og da hadde jeg ikke dette problemet. Det hemmer meg veldig, for med en gang jeg løper litt fort så kommer det. Kan også komme og gå på samme løpetur. Virker å være uavhengig av om jeg har spist eller ikke. Noen tips? Kan ofte kjenne det noen dager etterpå at jeg er støl der jeg har hatt sting. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer når du får sting og kliper deg selv der du har sting? 

Anonymkode: 8304e...f91

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer når du får sting og kliper deg selv der du har sting? 

Prøvd å holde hardt inn der stingen er. Da må jeg forøvrig kun småløpe, fungerer ikke om jeg løper fort. 

Skrevet
1 time siden, blomst12 skrev:

Prøvd å holde hardt inn der stingen er. Da må jeg forøvrig kun småløpe, fungerer ikke om jeg løper fort. 

Og hva skjer når du holder hardt inn der? Hvis du senker farten når du får sting og småløper og klemmer i noen minutter for eksempel. Man får jo et utbytte av å løpe på sånn 8,5-9 km/t i noen kilometer og.. Så når det går over kan du prøve å løpe fortere igjen?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva skjer når du holder hardt inn der? Hvis du senker farten når du får sting og småløper og klemmer i noen minutter for eksempel. Man får jo et utbytte av å løpe på sånn 8,5-9 km/t i noen kilometer og.. Så når det går over kan du prøve å løpe fortere igjen?

Ja det fungerer jo sånn tålig. Dvs at jeg kan løpe senere til det evnt gir seg. Men så er det ikke lenge jeg kan løpe fort igjen før det er på an igjen. Og ikke alltid det funker heller å holde inn. Har ellers prøvd flere råd som å strekke seg litt, knytte hendene sammen rundt en stein og puste dype drag. 

Skrevet

Jeg har startet på nytt med løping flere ganger og har alltid problemer med hold i begynnelsen. Etter hvert som jeg kommer i bedre form kommer det bare når jeg har spist eller drukket for mye rett før. Tror det er lurt å løpe veldig rolig i begynnelsen og heller øke distansen før du øker fart. Det er i hvert fall min erfaring.

Anonymkode: 0f924...eeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...