MaryJ Skrevet 19. januar 2017 #1 Skrevet 19. januar 2017 Jeg har i det siste innsett at det er dønn umulig å komme seg inn på boligmarkedet i Oslo med mindre jeg vil bo på en 15 kvm stor hybel. Dette gjelder uansett bydel. Med mine 2.4 mill har ikke en gang råd til en grei leilighet på Grorud. Har omtrent gitt opp håpet om å få egen bolig alene. Har undersøkt Drammen som alternativ, men kan ikke finne at det går nattbusser dit fra Oslo i helgene, noe som er essensielt siden alle vennene mine bor i Oslo. Er det noen som har noen tips til tettsteder eller byer i nærheten jeg kan flytte til? Jeg er villig til å bruke 1 t til og fra jobb hver dag.
Mr_Kindle Skrevet 19. januar 2017 #2 Skrevet 19. januar 2017 (endret) Hei! Joda, med 2,4 millioner får du en 1roms leilighet i Groruddalen. Jeg har fulgt med boligmarkedet daglig i oslo de siste 7-8 mnd og sender ofte melding til megler hva de gikk for. Flere jeg kjenner har kjøpt nylig for rundt 2,2-2,3. Se foreks her: https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=88876186 Denne leiligheten her ligger på Oslo grensa, derav er den priset lavt (ift Oslo). Mange søker KUN på oslo. Både tbanen (vestli-10min å gå fra tbanen) og Bussen (skillebekk) er i SONE 1 hos ruter, tiltross for Skillebekk egentlig skulle ligget i sone 2 (neste stopp er sone 2) Det går også nattbuss forbi her (to forskjellige ruter tror jeg) Ospelia ligger forøvrig ca 15km fra Oslo Sentrum/Oslo S. De grønne bussene som stopper på busstoppet utenfor går raskere til sentrum enn de røde melkerutene. Ligger nærme marka hvis det har betydning. For orden skyld har jeg ingen relasjon til leiligheten som selges, jeg kjenner bare til området og har tipset andre boligsøkere om leiligheten også. Er du villig til å bo langs Gjøviksbanen (tog) så får du enebolig til 2,4 med under 1t pendling til oslo. Sjekk isåfall da leiligheter tilknyttet Nittedal Stasjon, Varingskollen, Grua osv. Men leiligheten over ligger så klin innpå oslo som mulig (nittedal kommune strekker seg over mange mil så det er vesentlig HVOR du bosetter deg i kommunen). Ellers bor jo mange i SKI osv, men kjenner det området lite så her får noen andre komme med innspill! Endret 19. januar 2017 av Mr_Kindle 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #3 Skrevet 19. januar 2017 14 minutter siden, MaryJ skrev: Jeg har i det siste innsett at det er dønn umulig å komme seg inn på boligmarkedet i Oslo med mindre jeg vil bo på en 15 kvm stor hybel. Dette gjelder uansett bydel. Med mine 2.4 mill har ikke en gang råd til en grei leilighet på Grorud. Har omtrent gitt opp håpet om å få egen bolig alene. Har undersøkt Drammen som alternativ, men kan ikke finne at det går nattbusser dit fra Oslo i helgene, noe som er essensielt siden alle vennene mine bor i Oslo. Er det noen som har noen tips til tettsteder eller byer i nærheten jeg kan flytte til? Jeg er villig til å bruke 1 t til og fra jobb hver dag. Blokkene på Tveita får du lett en toroms for den prisen. Du må lete mer, og bedre, så finner du. Anonymkode: 1fba8...b9e 2
Torelli Skrevet 19. januar 2017 #4 Skrevet 19. januar 2017 Det går sa nattbuss til Drammen ? Jobbe 4 år i drammen og tok nattbuss ofte. Er noen år siden, men virker rart at de evt har dluttet med det, bussen var alltid full. Se evt lørenskog, lett å komme seg til byen derfra og lavere priser.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #5 Skrevet 19. januar 2017 Da jeg jobbet i Oslo bodde jeg på Eidsvoll og kjøpte meg en stor toetasjes enebolig med full kjeller for 1,85 mill. (kjøpte i 2013). Anonymkode: 021c9...55d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #6 Skrevet 19. januar 2017 En liten skjult hemmelighet i Oslo-området er Moss. Idag tar det 50 min og det kjøres flere tog i timen. Når tunnelen ved Ski er ferdig bygget så går det på 30 min og 10 min frekvens. Boligprisene er selvsagt mye lavere enn nærmere Oslo. Anonymkode: 27e1d...199
MaryJ Skrevet 19. januar 2017 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2017 (endret) 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blokkene på Tveita får du lett en toroms for den prisen. Du må lete mer, og bedre, så finner du. Anonymkode: 1fba8...b9e Nei. Det gjør de ikke. Jeg leter i hele Oslo. en toroms hvorsomhelst ligger på minst 2.6 mill for øyeblikket på finn og den kommer til å bli solgt for over 3 mill. . Endret 19. januar 2017 av MaryJ
MaryJ Skrevet 19. januar 2017 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En liten skjult hemmelighet i Oslo-området er Moss. Idag tar det 50 min og det kjøres flere tog i timen. Når tunnelen ved Ski er ferdig bygget så går det på 30 min og 10 min frekvens. Boligprisene er selvsagt mye lavere enn nærmere Oslo. Anonymkode: 27e1d...199 Uuuuu, ja, dette har jeg hørt rykter om. Aner du når tunnelen ferdigstilles?
MaryJ Skrevet 19. januar 2017 Forfatter #9 Skrevet 19. januar 2017 32 minutter siden, Mr_Kindle skrev: Hei! Joda, med 2,4 millioner får du en 1roms leilighet i Groruddalen. Jeg har fulgt med boligmarkedet daglig i oslo de siste 7-8 mnd og sender ofte melding til megler hva de gikk for. Flere jeg kjenner har kjøpt nylig for rundt 2,2-2,3. Se foreks her: https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=88876186 Takk for masse forslag :D Skal sjekke nærmere. Jeg har fulgt nøye med på budrunder rundt omkring i byen og de fleste går for 5-700 000 over takst. Dette har også skjedd på Grorud. Det medfører at jeg kun egentlig bare har råd til leiligheter som ligger rundt 1.7-1.9 mill. De 1 romsene jeg er interessert i må ha en lur løsning med sovealkove eller lignende og de av interesse på Grorud har gått for langt over det jeg har, så jeg har liksom gitt det litt opp, men da bør jeg kanskje fortsette å se på disse leilighetene Den leiligheten du linker til var veldig interessant og noe jeg kunne jeg kunne tenkt meg. Den vil dessverre sannsynligvis gå flere 100 000 over takst og over 2.4, med mindre dette er et relativt ukjent område. Har sett det skje med flere leiligheter nært Oslogrensa.
MaryJ Skrevet 19. januar 2017 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg jobbet i Oslo bodde jeg på Eidsvoll og kjøpte meg en stor toetasjes enebolig med full kjeller for 1,85 mill. (kjøpte i 2013). Anonymkode: 021c9...55d Interessant! Går det nattbusser dit i helgene?
MaryJ Skrevet 19. januar 2017 Forfatter #11 Skrevet 19. januar 2017 46 minutter siden, Torelli skrev: Det går sa nattbuss til Drammen ? Jobbe 4 år i drammen og tok nattbuss ofte. Er noen år siden, men virker rart at de evt har dluttet med det, bussen var alltid full. Se evt lørenskog, lett å komme seg til byen derfra og lavere priser. Kan ikke finne det? Eneste jeg fant var nettbuss, og da gikk den bare fram til kl 2 på natten :/
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #12 Skrevet 19. januar 2017 Hei, sjekk ut lørenskog og Lillestrøm følg også med på nybygg som selges til fastpris. Du burde greie få en 1-roms for ditt budsjett Anonymkode: 0b4bb...173
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #13 Skrevet 19. januar 2017 Skedsmokorset/Kjeller/Skjetten. Lillestrøm er nesten like dyrt som Oslo, men de over er billigere, og har nattbuss. Anonymkode: 3cb74...7d2
MaryJ Skrevet 19. januar 2017 Forfatter #14 Skrevet 19. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skedsmokorset/Kjeller/Skjetten. Lillestrøm er nesten like dyrt som Oslo, men de over er billigere, og har nattbuss. Anonymkode: 3cb74...7d2 Jepp, Lillestrøm er kjempedyrt. I tillegg er det veldig lite som legges ut for salg. Og de fine leilighetene på Lørenskog i min prisklasse som ble lagt ut i forrige uke ble solgt før visning.. No hope there.. Kuli, skal sjekke de du nevner
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #15 Skrevet 19. januar 2017 12 minutter siden, MaryJ skrev: Jepp, Lillestrøm er kjempedyrt. I tillegg er det veldig lite som legges ut for salg. Og de fine leilighetene på Lørenskog i min prisklasse som ble lagt ut i forrige uke ble solgt før visning.. No hope there.. Kuli, skal sjekke de du nevner Lillestrøm er jo nærmere Oslo kollektivt en de stedene som ligger mer enn 5 stopp unna sentrum med t-banen. Toget fra Lillestrøm tar 10 minutter, så det er jo egentlig veldig sentralt i forhold til de fleste stedene i groruddalen. I tillegg har man alt man trenger lokalt. Men ja, Skedsmo kommune på finn, Ikke Lørenskog, Strømmen eller Lillestrøm (altså ikke de stedene som ligger i nærheten av toget) er billigere, men også fine områder. Jeg ville heller bodd der enn på Stovner/Furuset/Grorud. Anonymkode: 3cb74...7d2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #16 Skrevet 19. januar 2017 Kom til Lørenskog! Anonymkode: 7631b...09d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #17 Skrevet 19. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En liten skjult hemmelighet i Oslo-området er Moss. Idag tar det 50 min og det kjøres flere tog i timen. Når tunnelen ved Ski er ferdig bygget så går det på 30 min og 10 min frekvens. Boligprisene er selvsagt mye lavere enn nærmere Oslo. Anonymkode: 27e1d...199 Regiontogene bruker mellom 40 og 43 minutter. Lokaltogene bruker 10 minutter lenger (siden de stopper ved alle stasjoner sør for Ås). I rushtiden går det 4 tog i timen. 2 regiontog og 2 lokaltog . Anonymkode: 6571a...83d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #18 Skrevet 19. januar 2017 Hvis du ser til Lørenskog ville jeg også kikket på toromsleiligheter rett innenfor grensa, det er ofte billigere på Oslo-siden (Karihaugen, Furuset, Stovner) enn mot Lørenskog sentrum og Lillestrøm. (Poshere på Lillestrøm, da). Bor selv på Ellingsrud og kjøpte for to år siden, fikk leilighet til prisantydning, selv om det også på den tiden var ville budrunder andre steder. Tror ikke de ville budrundene er så utbredt så langt nordøst. Har også hørt at Vestli er billig og ok. Og Haugerud, jeg så søt liten leilighet på Haugerud her om dagen, lurer på hvor mye den gikk for (sorry for off-topic..) Her er den: https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=88574584&fks=88574584 Anonymkode: 0b7ed...4d4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #19 Skrevet 19. januar 2017 Jeg skal kjøpe sammen en venn, og vi har sett på større 3-roms i disse områdene. Og de har gått opptil 800 000 over prisantydning.. og dette er slitne familieboliger på beste Oslo øst. Samtidig mistenker jeg at det bare er å være tålmodig og vente til man er med i en budrunde som ikke er helt vill - sånn var det sist jeg kjøpte bolig. Jeg ga meg alltid tidlig, og fikk til slutt en nydelig leilighet til en veldig kurrant pris. Anonymkode: a453e...ade 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #20 Skrevet 20. januar 2017 Det er mulig å ha flaks i blant også, i Oslos opphetede boligmarked. I fjor vår kjøpte jeg meg leilighet i Oslo øst, Bjerke bydel, og var eneste budgiver. Leiligheten lå ute til salgs på Finn med "visning etter avtale". Jeg kastet meg rundt og ba om visning samme kveld, og fikk en venninne til å kjøre meg dit. Så på leiligheten. Den var sliten og gammel, men fullt beboelig, lyse farger, og badet skal renoveres i regi av borettslaget 2018. Jeg bød på leiligheten dagen etter, og måtte bare gi prisantydning. Ingen budrunde, ingen andre budgivere. Bare meg. Jeg fikk leiligheten! I dag, knappe 8 mnd senere, hadde jeg ikke hatt råd til å kjøpe leilighet her, pga pris-stigningen på den korte tiden. Men heldigvis fikk jeg meg leilighet akkurat i grevens tid. Jeg sto i ferd med å skilles, og måtte kjøpe alene og trengte tak over hodet for meg og barnet mitt. Flaks at jeg fikk tak i en til en pris jeg hadde akkurat råd til. Hadde rundt 900.000 i egenkapital. Anonymkode: a0cc5...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå