AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #1 Skrevet 19. januar 2017 Må bare få ut litt frustrasjon her... Nå har jeg og samboeren min vært prøvere i 2 år, våren 2016 fikk vi ENDELIG litt hjelp. Jeg gikk til gyn jevnlig for å sjekke "ståa" der nede, alt så tipp topp ut både hos meg og hos samboer. Jeg fikk pergo, noe jeg ble dårlig av, også provera for å få igang mensen+ femar og metformin, har gått på dette i 6 mnd nå uten noe resultat, har ikke engang fått tilbake regelmessig menstrasjon.. Har kontaktet både offentlig og privat gyn, men føler at det ikke er NOEN av de som vil hjelpe meg/oss! Ønsket om en baby har vært i over 2 år nå, også skjer det aldri noe.. Jeg er verken overvektig, har ikke diabetes eller noe sånt, ei heller min samboer.. Vi føler oss svikta av helsevesenet, både det offentlige og private.. What to do!? Noen som har vært borti det samme? Som har noen trøstende ord? :/ Hilsen frustrert og utrolig ubeskrivelig lei 25 åring.. Anonymkode: b7ec6...f66
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #2 Skrevet 19. januar 2017 Kansje du må få regelmessig mens først? Må ihvertfall kunne få igang en sykluss med eller uten medisiner. Uten det så hjelper det vel ikke med prøverør så vet ikke helt hva mer de burde gjøre enda Anonymkode: 521bd...91c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #3 Skrevet 19. januar 2017 Gå tilbake til fastlegen, eller bytt fastlege aller helst. Enten du er prøver eller ikke, er det ikke bra for kvinner å gå uten menstruasjon. Anonymkode: e27d9...799
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #4 Skrevet 19. januar 2017 Kanskje, (jeg bare reflekterer litt) de ikke er så ivrig på å hjelpe deg fordi du er så ung??? Hadde du kommet dit 35 år gammel hadde de kanskje vært litt kjappere ute. Men siden du har maaange år på deg så lar de hvert eneste tiltak få lang tid til å virke.?! Anonymkode: 36e12...ff4
LittleBabyBlue Skrevet 19. januar 2017 #5 Skrevet 19. januar 2017 Jeg skjønner det er frustrerende, men du har da fått hjelp med en ganske lang liste med medisiner og jevnlige kontroller. Hva sier legen din er planen fremover? 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #6 Skrevet 19. januar 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå tilbake til fastlegen, eller bytt fastlege aller helst. Enten du er prøver eller ikke, er det ikke bra for kvinner å gå uten menstruasjon. Anonymkode: e27d9...799 Det er ikke fastlegen min som er problemet, han har henvist meg dit det går ann, men det er de jeg blir henvist til som ikke tar meg seriøst.. Har kontaktet private som heller ikke tar meg seriøst, har fått menstruasjon av proveraen, men ikke av meg selv. Får det hver gang jeg går på provera, men så fort jeg tar en "pause" så blir den borte vekk.. Har kun hatt 1 mens uten provera.. Anonymkode: b7ec6...f66
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #7 Skrevet 19. januar 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kansje du må få regelmessig mens først? Må ihvertfall kunne få igang en sykluss med eller uten medisiner. Uten det så hjelper det vel ikke med prøverør så vet ikke helt hva mer de burde gjøre enda Anonymkode: 521bd...91c Jeg får ikke regelmessig mens uten provera, har kun hatt en "ekte" mens i løpet av mine 3 år uten p-piller.. Ellers har jeg fått mensen med proveraen.. Anonymkode: b7ec6...f66
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #8 Skrevet 19. januar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje, (jeg bare reflekterer litt) de ikke er så ivrig på å hjelpe deg fordi du er så ung??? Hadde du kommet dit 35 år gammel hadde de kanskje vært litt kjappere ute. Men siden du har maaange år på deg så lar de hvert eneste tiltak få lang tid til å virke.?! Anonymkode: 36e12...ff4 De burde ta alle aldersgrupper seriøst mener nå jeg, bruker masse penger på både offentlig og privat også tar de meg så useriøst?? Blir altfor dumt! Om jeg ikke blir gravid før jeg fyller 30, skal jeg heller ikke ha barn.. Har vokst opp med foreldre som har sleti med å få unger, så jeg kan være glad jeg tok tak såpass tidlig som jeg har gjort.. Anonymkode: b7ec6...f66
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #9 Skrevet 19. januar 2017 23 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Jeg skjønner det er frustrerende, men du har da fått hjelp med en ganske lang liste med medisiner og jevnlige kontroller. Hva sier legen din er planen fremover? Jeg har fått tabletter ja, men ingenting mer.. Føler det er andre som får mer hjelp, kjenner blant annet noen yngre enn meg igjen som har fått hjelp og de ble gravide med en gang, uten å ha regelmessig mens.. Legen min har ingen plan fremover, men gyn sier jeg må ta nye blodprøver også vil jeg kun fortsette med tablettene virker det som. Så bestilte meg time på volvat nå for å sjekke egglederne mine, liten mistanke om at det er de som er problemet.. Anonymkode: b7ec6...f66
prover87 Skrevet 19. januar 2017 #10 Skrevet 19. januar 2017 Jeg ville bedt gynekologen om å henvise dere til en fertilitetsklinikk. Der vil de i hvert fall ta dere seriøst. Evt hvis dere har penger til det, ta kontakt med en privat fertilitetsklinikk. Der gjør de de undersøkelsene som kreves for å finne en eventuell årsak for problemene, og setter igang tiltak. Har dere prøvd så lenge vil jeg tro at dere sikkert får komme i gang med prøverørsforsøk relativt kjapt. etter ett år som prøvere kan dere henvises til en slik klinikk. Og siden dere har prøvd lengre så er det veldig aktuelt. Vi ble henvist etter ett år som prøvere, og det var selv om de ikke hadde funnet noen årsak til problemet. Alderen skal ikke ha noe å si. Det eneste er hvis man er i siste halvdel av 30-årene så får man hjelp raskere, fordi sjansene for å få barn da svekkes utrolig hurtig i de årene der.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #11 Skrevet 19. januar 2017 Var selv prøvere i noen år før vi ble henvist til gynikolog. Ble tatt endel blodprøver og slikt å måtte prøve slike tabletter en stund før vi ble henvist videre. Håper dere snart blir henvist videre da, er vel innsemenering eller prøverør neste. Har dere tatt sædprøve av mannen? Anonymkode: 521bd...91c
miore Skrevet 19. januar 2017 #12 Skrevet 19. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kansje du må få regelmessig mens først? Må ihvertfall kunne få igang en sykluss med eller uten medisiner. Uten det så hjelper det vel ikke med prøverør så vet ikke helt hva mer de burde gjøre enda Anonymkode: 521bd...91c Hei TS, det over er bare tull. Jeg har ikke hatt en syklus på egenhånd siden jeg startet på p-piller i starten av tjueåra, og jeg har fått barn ved hjelp av prøverør. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke fastlegen min som er problemet, han har henvist meg dit det går ann, men det er de jeg blir henvist til som ikke tar meg seriøst.. Har kontaktet private som heller ikke tar meg seriøst, har fått menstruasjon av proveraen, men ikke av meg selv. Får det hver gang jeg går på provera, men så fort jeg tar en "pause" så blir den borte vekk.. Har kun hatt 1 mens uten provera.. Anonymkode: b7ec6...f66 Min historie likner på din, selv om jeg startet å prøve da jeg var litt eldre (27). Etter 2.5 år og ti pergokurer (og 13 provera-kurer) fikk jeg fremdeles ikke blødning uten å ha tatt hormoner på forhånd, og pergo hjalp meg ikke i det hele tatt. Jeg ville hørt på @prover87 og bedt gynekologen (eventuelt fastlegen, i og med at gynekologen virker rimelig tafatt) henvise dere til offentlig IVF. Du kan eventuelt oppsøke en privat fertilitetsklinikk dersom tålmodigheten er knapp og lommeboka ikke er det 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #13 Skrevet 22. januar 2017 Har dere bedt om henvisning videre til IVF, da? Anonymkode: b45fd...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå