Gå til innhold

Ovatrol - er det mulig å male over det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele badet mitt går i trehvitt og terracotta fliser.

Nå vurderer jeg å pusse opp badet, freshe det opp litt.

Det er trehvit badinredning og panel på halve veggen og i taket. Alt dette er behandlet med 7 lag ovatrol 1 og 2.

Dette vil jeg male hvitt, men er det maling som kan brukes over Ovatrol?? Faren min er tømrer og kan dt meste innen det å pusse opp og han sier at det ikke er mulig å få pent resulat ved at maling vil "koke" over Ovatrolen.

Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren din har helt rett i at Owatrol er noe dritt å male over, men du kan prøve med to strøk sperregrunning før du maler. Jeg kan ikke garantere deg at det fungerer, så prøv med et lite felt på et minst mulig synlig sted før du tar alt.

Skrevet

Kom også på at det kanskje går an å bruke rensemiddel beregnet på trebåter som er behandlet med Owatrol og lignende først. Du kan jo prøve å ringe noen som driver med trebåter kanskje?

Skrevet

Her strømmet det plutselig på etter hvert som morgenkaffen strømmet inn... ;) Noe jeg har brukt en del ganger på gamle møbler med udefinerbar lakk/olje er grønnsåpe. Bare rett og slett smurt på et lag med fast grønnsåpe, dekket til med gladpack og latt det stå et døgn før jeg vasket det av igjen. Oljen i grønnsåpen løser opp oljen i underlaget slik at gammel lakk/olje blir med når man vasker av. Men dette er jo en grusom jobb når det er snakk om tak og vegger da....

Skrevet

Tusen takk for tips. Skal undersøke litt rund de som driver med trebåter 😊

Ha en fin dag 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...