Gå til innhold

Skal på fest på lørdag med en liten gjeng, men hvordan vokte seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er alle bekjente, men den ene av dem driver og spiller et spill. Jeg har lenge trodd at vi skulle bli nære venner, men hun begynte etterhvert å trekke seg unna. I ettertid har jeg fått småstikk fra henne i sosiale settinger, og hun prøver å vise meg at hun omgås alle(også de som har vært jævlige mot både meg og henne). Hun ønsker å stå fram som en sosial vinner, som menger seg med alle på en overfladisk måte. Alt jeg sier vil bli motsagt av henne, så det er veldig vanskelig å snakke med henne nå. Jeg får nesten en følelse av at hun ønsker  å få meg sint nok til å starte en krangel.

jeg aner ikke hvordan jeg skal være rundt en slik person, som en gang i tiden var en venn man kunne snakke med om alt mulig. Hun sluttet plutselig, og skal nå ha det til at hun ikke har noen problemer i det heeele tatt. Noe som langt ifra er sant.. Hun og jeg har identiske utfordringer, men nå vil hun ha det til at hun er feilfri og perfekt. Jeg tenker at det må hun da få lov til å late som, om hun føler at det er til det beste. Men jeg må innrømme at det er overfladisk og litt skummelt :) 

Men aller mest spekulerer jeg over snuoperasjonen til denne venninnen. Vi har barn på samme alder, og vanker på de samme stedene. Jeg kan jo ikke bare kutte henne ut. Jeg føler meg uansett avkledt og sårbar, da jeg har fortalt henne ting før som ikke var for hvemsomhelst. Men det aller verste var at jeg valgte å åpne meg for en venninne, som kanskje aldri hadde som mål å ha ei nær venninne.

Nå har hun hengt seg på mine nye bekjentskaper, og gir full rulle for å knytte bånd. Og igjen sitter jeg, alene om å kjenne til spillet hennes. Og jeg føler jeg malplassert og dum der jeg sitter.

På lørdagens fest møtes vi som en liten vennegjeng, og alt kan skje. Jeg tør ikke drikke for mye i frykt for å løsne for mye på snakketøyet. Det er ikke alt som tåler å bli sagt. Det handler i stor grad om å beherske seg og sitt kroppsspråk, overfor ei venninne som konkurrerer mot deg. Innerst inne setter jeg pris på det vi hadde før, men jeg misliker også henne. Jeg stoler rett og slett ikke på den personen, men vil ikke vise henne hva jeg tenker om henne innerst inne.

Hvordan mener dere at jeg bør være/oppføre meg rundt en slik person på denne festen? 

Hvorfor har hun plutselig blitt som hun har blitt, og har hun noen motiver med det hun gjør?

Anonymkode: af5e9...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anthrax

Drikk rolig, og bare vær deg selv. Folk har antenner om hun oppfører seg merkelig. 

Hvorfor spør du henne ikke rett ut om hva hun holder på med når det er bare dere to? Ring henne og hør. Å sette henne litt på plass med å vise at du ser gjennom bullshitet og samtidig være direkte er noe jeg foretrekker. Ikke måtte lese mellom linjene og styre på som fjortiser, men gjør det kort og brutalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...