Gå til innhold

Jeg blir gal av moren min!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet hjem etter endt studie og føler at moren min går meg på nervene..

jeg har bodd hjemme i 3 mnd og føler at hun plager meg, jeg blir irritert av alt det hun gjør og sier.

skjermen på mobilen hennes knuste for 3 uker siden og hun har enda ikke fikset det, rett og slett fordi hun forventer at jeg skal dra til butikken og reparere det. Jeg har sagt at hun må fikse det selv, men hun er sp lat. Hun spør om å låne mobilen min for å logge seg på Facebook og i starten fikk hun låne det men ettertid har jeg sagt at jeg ønsker å ha mobilen min i fred selvom jeg ikke har noe jeg skal skjule. 

fireldrene mine klarer ikke å bruke nettbank for å betale regninger og det er jeg som må betale alle regninger for de. Plager meg skikkelig føler jeg ikke får fred. 

Hun ringer meg mens jeg er ute for at jeg skal sjekke mailen hennes og hun maser! 

Trenger å få ut litt frustrasjon!

Anonymkode: c4fc2...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ble ferdig med studie i utlandet og har kommet hjem igjen.. Har ikke fått jobb enda, men flytter så fort jeg får det. 

Anonymkode: c4fc2...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Betaler du for å bo eller for mat? Hvis ikke kan du vel fikse telefonen til moren din selv om hun er lat? :P 

Skjønner at dette er irriterende! Sånn er det for mange når man kommer hjem til foreldrene. Man har vært ute i verden og vært voksen men foreldrene ser deg fremdeles som et barn, og grensene er ikke satt og samspillet fungerer ikke som et samspill mellom to voksne slik dere nå er. Prøv å gi beskjed, ta en samtale med henne om at du synes det blir litt for mye. 

Men det å bli behandlet som en voksen betyr også å oppføre seg som en voksen overfor dem, f.eks enten å betale husleie, eller hjelpe dem med tjenester siden de gjør deg en tjeneste med at du får bo hjemme. Du kunne f.eks gitt dem en skikkelig opplæring i nettbank, slik at de kan gjøre det på egen hånd. Og de har for øvrig klart seg helt fint når du ikke har bodd der, så helt hjelpeløse tror jeg ikke de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, lever nå mobilen til rep istedet for å gå og irritere deg i evighet. Du har sikkert allerede gått forbi butikken og det hadde kostet deg langt mindre frustrasjon å bare levere den. 

Hvordan betalte de regninger mens du studerte?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax

Hun kan fikse mobilen selv. Ikke lån bort din egen. Betaler du leie hjemme evt. rydder og vasker?

De har jo betalt regninger uten deg tilstede. Hadde ikke betalt for dem. Hvor er faren din oppi dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye betaler du i leie og hvor mye husarbeid gjør du? 

Anonymkode: de845...d0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, lever nå den mobilen til reparasjon og slutt å være en sutreunge. Hvis det plager deg så mye at de bruker din telefon må det vel være en smal sak å hjelpe de litt? 

Foreldrene dine har nok fått mye mer mas, sutring og generelt dillball fra deg i oppveksten enn du noen gang vil få fra de. Vis litt takknemlighet og hjelp foreldrene dine når de behøver det. Så jævla vanskelig er det da ikke for deg å levere telefonen til reparasjon. 

Anonymkode: 5d37e...668

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man går hverandre på nervene er jo en klassiker når voksne barn flytter hjem igjen etter å ha bodd for seg selv en stund. Men med mindre du betaler for husvære og mat, "lever du på nåde" og har egentlig ikke lov til å irritere deg. Da er det minste du kan gjøre å hjelpe dem med praktiske ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia
2 minutter siden, Leo skrev:

At man går hverandre på nervene er jo en klassiker når voksne barn flytter hjem igjen etter å ha bodd for seg selv en stund. Men med mindre du betaler for husvære og mat, "lever du på nåde" og har egentlig ikke lov til å irritere deg. Da er det minste du kan gjøre å hjelpe dem med praktiske ting.

Signerer denne, og det med å gå hverandre på nervene når voksne barn flytter hjem kjenner jeg alt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre er designet til å gjøre voksne barn gale. Det er for at de voksne barna som skulle forlatt redet for lenge side skal få det sparket de trenger for å stå på egne ben :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer hun å logge inn på facebook så klarer hun å betale regningene sine. Mamma er kan heller ingenting teknisk med mindre hun må. Stefaren min behandler mamma som en umyndiggjort stakkar, mens jeg ikke gidder. Jeg kan fortelle henne hva hun skal gjøre, men jobben får hun gjøre selv. Og guess what, hun klarer det som alle andre.

Anonymkode: e435f...25d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...