Gå til innhold

Dere som spiser ketogent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere typisk iløpet av en dag? 

Spiser allerede lavkarbo, men mer moderat, og er nysgjerrig på en mer ketogen linje. Tester dere jevnlig? Dere som har gått mye ned i vekt, hvilke resultater har dere fått?

På forhånd, takk. :)

(Og alle med negative kommentarer kan bare trykke dere ut av tråden istedet for å gulpe her inne.)

Anonymkode: 491d7...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, nå er jeg i den "ekstreme" enden av lavkarbo. Men jeg er definitivt i ketose. Jeg begynte akkurat på nullkarbo. Spiser så lite fra planteriket som mulig og drikker vann. Så jeg spiser rent kjøtt stekt i smør og drikker vann. Og så spiser jeg litt egg, ost, fløte og bruker bittelitt krydder. Spiser til jeg blir mett og spiser når jeg er sulten igjen. Noen dager betyr det godt over en kilo kjøtt og andre dager betyr det ca en halv kilo kjøtt. Det varierer hva slags kjøtt jeg spiser. De siste dagene har jeg spist angushamburgere vi hadde på en festival i fjor som jeg er i styret til og jeg har festivalfryseren i kjelleren min. Så jeg kjøpte en pakke på 4 kg fra festivalen. Nær 100% anguskjøtt med kjøtt fra stedet jeg bor på. Må vel kunne kalles kortreist. :)

Grunnen til at jeg nå prøver nullkarbo er delvis på grunn av magetrøbbel, men mest på grunn av vekt. Jeg har spist LCHF (ketogent) med ca 20-30g karbohydrater i 7 år. Jeg gikk først ned 25 kg første året og magen fungerte bedre etter bare noen dager på LCHF. Men så stoppet vektnedgangen og nå holder jeg bare vekta med LCHF og så går jeg opp i vekt når jeg har pauser (ferier, bryllup, bursdager og sånt). Så nå er jeg nesten opp i før-vekta. Så nå må det sterkere skyts til. 

Og før du sier noe, vi får i oss alt vi trenger ved å spise kun kjøtt. Faktisk. Det er sunt å spise kun animalsk. Det er jo mange stammer som spiser kun animalsk, og de har ikke disse livsstilssykdommene som vi har. De har ikke diabetes 2, kreft eller hjertesykdom. Jeg har kontakt med mennesker som har spist kun kjøtt i åresvis og har perfekt helse. Man trenger mer C-vitamin jo mindre kjøtt man spiser. Så når man spiser mye kjøtt trenger man faktisk ikke c-vitamin. I tillegg tar man opp mer av vitaminene og mineralene som finnes i kjøtt enn i grønnsaker. Så selv om grønnsaker inneholder mer, så tar man opp mer fra kjøtt.

En typisk dag nå er 400g hamburgere til frokost og 400g hamburgere til middag. Med litt ost på hver av dem. Ikke hatt løs mage enda!

Anonymkode: b720d...d44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...