AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Dette er sikkert ett dumt spørsmål for noen, men jeg spør uansett Jeg prøver å endre kostholdet mitt for å bli sunnere og mere trent. Så jeg prøver å ikke spise pakke mat osv, prøver å spise rent. Så i dag spise jeg: Frokost: 2 Grove brødskiver med leverpostei, en skyr, en banan og 1 glass styrk melk. Lunsj: Kylling salat. Middag: Biff med grønnsaker, 1 potet, og 2 spiseskjeer med peppersaus. Kveldsmat: Brødskiver. Så det jeg lurer på er om det var rent nokk ? Anonymkode: da588...446
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det jeg lurer på er om det var rent nokk ? Så lenge du ikke kaster maten på bakken og tråkker litt på den er all mat ren. Anonymkode: 4607d...63d 15
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Hva er pakke mat? Bare sånn at jeg forstår. Mat man bør unngå er jo mat som salami og lignende sånne kjøttpålegg og halvfabrikata som toro sauser og supper pga høyt saltinnhold og grandiosa osv. Det er altså ikke så vanskelig å spise sunn mat. Du kan godt ha på mer saus på middagen, for man trenger fett. Anonymkode: 78fc7...463 2
brownbrown Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er sikkert ett dumt spørsmål for noen, men jeg spør uansett Jeg prøver å endre kostholdet mitt for å bli sunnere og mere trent. Så jeg prøver å ikke spise pakke mat osv, prøver å spise rent. Så i dag spise jeg: Frokost: 2 Grove brødskiver med leverpostei, en skyr, en banan og 1 glass styrk melk. Lunsj: Kylling salat. Middag: Biff med grønnsaker, 1 potet, og 2 spiseskjeer med peppersaus. Kveldsmat: Brødskiver. Så det jeg lurer på er om det var rent nokk ? Anonymkode: da588...446 ja det er å spise "rent " ja . fint kosthold det der kveldsmaten legg vekk karbohydratene og spis kun proteiner , vist du har en aktiv livstil. da forbrenne du godt mens du sover. hilsen tidligere personelig trener, kroppsbygger og fitness utøver 1
Arabella Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er pakke mat? Bare sånn at jeg forstår. Mat man bør unngå er jo mat som salami og lignende sånne kjøttpålegg og halvfabrikata som toro sauser og supper pga høyt saltinnhold og grandiosa osv. Det er altså ikke så vanskelig å spise sunn mat. Du kan godt ha på mer saus på middagen, for man trenger fett. Anonymkode: 78fc7...463 Kaller du alle typer pizza grandiosa, eller er det bare den som heter Grandiosa du mener man bør unngå? Endret 18. januar 2017 av Arabella 1
Pringle Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Ikke dumt spørsmål, for det er masse snakk om dette for tiden. Men det er helt håpløst. Det vil bare føre deg på ville veier. "Ren" mat, "uprosessert", "ikke mat fra eske, pose eller boks"... Ideen er opprinnelig å spise mat som er mindre tuklet med, og mer næringsrik - ikke noen dum idé. Men det har blitt drevet ut i det absurde. Folk skjønner ikke hva hensikten er og hva reglene er og blir engstelige for å gjøre feil. Mange ender opp med å unngå utmerket mat fordi den er "uren". Kostholdet lider, og psyken lider. Og andre tjener penger så det hviner. Det du kan gjøre isteden, er å sette sammen kostholdet ditt med ordentlig mat, mat du liker, og passe på at du får i deg nok mat, variert, men ikke for mye. De aller fleste skjønner nærmest instinktivt hva "ordentlig" mat er, så det tror jeg ikke jeg trenger å gi eksempler på. Eksempeldagen din er helt fin. 9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 9 minutter siden, Arabella skrev: Kaller du alle typer pizza grandiosa, eller er det bare den som heter Grandiosa du mener man bør unngå? Jeg sier grandiosa, men mener naturligvis frossenpizza. Samme når jeg sier toro sauser Har ikke noe imot toro. Mener jo også alle andre merker som knorr osv som har halvfabrikata. 19 minutter siden, brownbrown skrev: ja det er å spise "rent " ja . fint kosthold det der kveldsmaten legg vekk karbohydratene og spis kun proteiner , vist du har en aktiv livstil. da forbrenne du godt mens du sover. hilsen tidligere personelig trener, kroppsbygger og fitness utøver Det er ingen problem å spise brødskiver til kvelds. Sunt og godt. Mye proteiner er tungt for magen på kvelden. Hilsen personlig trener og idrettsutøver og høyere utdannet Anonymkode: 78fc7...463 4
brownbrown Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier grandiosa, men mener naturligvis frossenpizza. Samme når jeg sier toro sauser Har ikke noe imot toro. Mener jo også alle andre merker som knorr osv som har halvfabrikata. Det er ingen problem å spise brødskiver til kvelds. Sunt og godt. Mye proteiner er tungt for magen på kvelden. Hilsen personlig trener og idrettsutøver og høyere utdannet Anonymkode: 78fc7...463 nei det er ingen problem. men man spiser ikke akkurat 6 brødskiver før man går rett til sengs. man trenger ikke energi akkurat før man skal legge seg . trodde TS her ville ned i vekt. da hjelper det godt å kutte de ut til kvelds. masse karbohydrater før kvelds er vist man skal trene tidlig om morningen dagen etter Endret 18. januar 2017 av brownbrown 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, brownbrown skrev: nei det er ingen problem. men man spiser ikke 6 brødskiver før man går rett til sengs. man trenger ikke energi akkurat før man skal legge seg . trodde TS her ville ned i vekt. da hjelper det godt å kutte de ut til kvelds. masse karbohydrater før kvelds er vist man skal trene tidlig om morningen dagen etter Hvor står det i HI at TS spiser 6 brødksiver før h*n går rett i sengs? Kan hende jeg gikk glipp av det, så gjerne vis det til meg. Det står ingenting om at TS ønsker en vektreduksjon i HI. Anonymkode: 78fc7...463 4
brownbrown Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor står det i HI at TS spiser 6 brødksiver før h*n går rett i sengs? Kan hende jeg gikk glipp av det, så gjerne vis det til meg. Det står ingenting om at TS ønsker en vektreduksjon i HI. Anonymkode: 78fc7...463 jeg mente det ikke ordrett. se hvordan jeg formulerte det
Uffda Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 1 time siden, brownbrown skrev: nei det er ingen problem. men man spiser ikke akkurat 6 brødskiver før man går rett til sengs. man trenger ikke energi akkurat før man skal legge seg . trodde TS her ville ned i vekt. da hjelper det godt å kutte de ut til kvelds. masse karbohydrater før kvelds er vist man skal trene tidlig om morningen dagen etter Veldig nyttig å spise mye karbo før du legger deg, rett og slett fordi det stimulerer melatoninproduksjon, og du sover selvsagt mye bedre om du er mett enn om du er sulten, så et bra slanketips er å spare opp det meste av kalorier mot sengetid så du faktisk opplever å gå til sengs mett selv om du fortsatt ligger på underskudd 1
brownbrown Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, Uffda skrev: Veldig nyttig å spise mye karbo før du legger deg, rett og slett fordi det stimulerer melatoninproduksjon, og du sover selvsagt mye bedre om du er mett enn om du er sulten, så et bra slanketips er å spare opp det meste av kalorier mot sengetid så du faktisk opplever å gå til sengs mett selv om du fortsatt ligger på underskudd sparer du opp det meste av kalorier til sengetid så ber jo du egentlig om å gå opp i vekt. vist du spiser mye nærmt kveld og ikke bruker energien. du kan fint bli mett på sundt fett og proteiner og samtidig gå ned i vekt. når jeg skal ned i vekt holder jeg kunn proteiner og sundt fett i mitt siste måltid før leggetid , da blir jeg sulten mens jeg sover og merker ikke til noe. så får kroppen forbrenne unødvendig fett. har gjort dette siden oktober. har gått opp20-30 kg i alle hovedøvelser nedtrekk, benk, by osv og samtidig gått ned i vekt 2
Uffda Skrevet 18. januar 2017 #13 Skrevet 18. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er pakke mat? Bare sånn at jeg forstår. Mat man bør unngå er jo mat som salami og lignende sånne kjøttpålegg og halvfabrikata som toro sauser og supper pga høyt saltinnhold og grandiosa osv. Det er altså ikke så vanskelig å spise sunn mat. Du kan godt ha på mer saus på middagen, for man trenger fett. Anonymkode: 78fc7...463 Salt er helt uproblematisk for de som trener og de som ikke har høyt blodtrykk. Nei, kroppen din trenger ikke fett. Den trenger fettsyrer som du får i deg gjennom fisk, nøtter osv, men du trenger ikke fett fra saus, stekefett osv. Det er overflødig, har ingen helsegevinst utover det at det er kaloritett og en effektiv måte å få i seg mye energi på. 1
brownbrown Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, Uffda skrev: Salt er helt uproblematisk for de som trener og de som ikke har høyt blodtrykk. Nei, kroppen din trenger ikke fett. Den trenger fettsyrer som du får i deg gjennom fisk, nøtter osv, men du trenger ikke fett fra saus, stekefett osv. Det er overflødig, har ingen helsegevinst utover det at det er kaloritett og en effektiv måte å få i seg mye energi på. tipper på du driver med styrkeløft hehe etter kommentarene dine og profilbildet
Uffda Skrevet 18. januar 2017 #15 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, brownbrown skrev: sparer du opp det meste av kalorier til sengetid så ber jo du egentlig om å gå opp i vekt. vist du spiser mye nærmt kveld og ikke bruker energien. du kan fint bli mett på sundt fett og proteiner og samtidig gå ned i vekt. når jeg skal ned i vekt holder jeg kunn proteiner og sundt fett i mitt siste måltid før leggetid , da blir jeg sulten mens jeg sover og merker ikke til noe. så får kroppen forbrenne unødvendig fett. har gjort dette siden oktober. har gått opp20-30 kg i alle hovedøvelser nedtrekk, benk, by osv og samtidig gått ned i vekt Det er rett og slett feil det du sier. Om jeg har fasta hele dagen og styrter i meg 2000 kalorier før sengetid så er det fortsatt umulig å legge på meg, da 2000 kalorier fortsatt er et daglig underskudd. I teorien så kunne man kanskje mista muskler av å faste hele dagen og dermed fått redusert forbrenning og annerledes kroppsammensetting, men det er også særdeles usannsynig. Du kan til og med styrte 5000 kalorier en dag og likevel fortsette å gå ned i vekt så lenge du gjør opp for det resten av uka. Alt handler om energi inn og ut over tid, ikke når på dagen du spiser. Men er du litt smart med hvordan du spiser på punderskudd så kan du få bedre søvn som igjen kan utgjøre noen prosentforskjell i forhold til hvor godt det går på trening osv. 8
brownbrown Skrevet 18. januar 2017 #16 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, Uffda skrev: Det er rett og slett feil det du sier. Om jeg har fasta hele dagen og styrter i meg 2000 kalorier før sengetid så er det fortsatt umulig å legge på meg, da 2000 kalorier fortsatt er et daglig underskudd. I teorien så kunne man kanskje mista muskler av å faste hele dagen og dermed fått redusert forbrenning og annerledes kroppsammensetting, men det er også særdeles usannsynig. Du kan til og med styrte 5000 kalorier en dag og likevel fortsette å gå ned i vekt så lenge du gjør opp for det resten av uka. Alt handler om energi inn og ut over tid, ikke når på dagen du spiser. Men er du litt smart med hvordan du spiser på punderskudd så kan du få bedre søvn som igjen kan utgjøre noen prosentforskjell i forhold til hvor godt det går på trening osv. ja, det stemmer. men nå er det ingen av oss som har nevnt at man har fastet hele dagen tidligere. jeg tenkte vist du har spist normalt gjennom hele dagen. så kan det være greit å ta et måltid uten karbohydrater før leggetid vist du vil ned i vekt. alt handler om kalorier inn og ut. og å legge på seg er ikke noe som skjer over en dag. det skjer over en lengre periode 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #17 Skrevet 18. januar 2017 Ville ikke valgt leverpostei som pålegg. Mye muk i halvfabrikat. Gå for makrell i tomat, harde oster eller lag eget peanøttsmør. Da blir det mer clean. Anonymkode: 2c26c...5a4 1
Uffda Skrevet 18. januar 2017 #18 Skrevet 18. januar 2017 3 minutter siden, brownbrown skrev: ja, det stemmer. men nå er det ingen av oss som har nevnt at man har fastet hele dagen tidligere. jeg tenkte vist du har spist normalt gjennom hele dagen. så kan det være greit å ta et måltid uten karbohydrater før leggetid vist du vil ned i vekt. alt handler om kalorier inn og ut. og å legge på seg er ikke noe som skjer over en dag. det skjer over en lengre periode Det er jo fair nok, men har du kontroll på kaloriene gjennom en hel dag så kan man med fordel unne seg karbohydrater på kvelden, spesielt siden de bidrar til økt melotninproiksjon og etter alt og dømme sørger for bedre søvn 1
brownbrown Skrevet 18. januar 2017 #19 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, Uffda skrev: Det er jo fair nok, men har du kontroll på kaloriene gjennom en hel dag så kan man med fordel unne seg karbohydrater på kvelden, spesielt siden de bidrar til økt melotninproiksjon og etter alt og dømme sørger for bedre søvn er ikke alle som har det . dager jeg trener pøser jeg på med karbohydrater hele dagen før trening . og kutter ut alle karbohydrater etter . på den måten . så går jeg ned i vekt og samtidig øker i styrke. er såpass mye karbohydrater at jeg er noenlunde mett etter trening også. og da blir jeg ikke sulten før jeg eventult har sovnet og da merker jeg ingenting.
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 18. januar 2017 #20 Skrevet 18. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er sikkert ett dumt spørsmål for noen, men jeg spør uansett Jeg prøver å endre kostholdet mitt for å bli sunnere og mere trent. Så jeg prøver å ikke spise pakke mat osv, prøver å spise rent. Så i dag spise jeg: Frokost: 2 Grove brødskiver (hold deg unna grovt brød, stort sett bare farget med masse e-stoffer) med leverpostei (nei, ikke leverpostei. hjemmelaget går bra, men de i butikkene har mye konserveringsmiddel), en skyr (greit), en banan (økologisk?) og 1 glass styrk melk (upasteurisert, håper jeg) Lunsj: Kylling salat. (dropp kyllingen, behold salaten) Middag: Biff (styr unna rødt kjøtt) med grønnsaker (økologiske), 1 potet (tja, veldig utsatt for sur nedbør, men godkjent under tvil), og 2 spiseskjeer med peppersaus (peppersaus må til). Kveldsmat: Brødskiver. (i det hele tatt er brød ikke så bra, gjærbakst, veldig bakterievennlig) Så det jeg lurer på er om det var rent nokk ? (kan bedres betraktelig) Anonymkode: da588...446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå