AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Skal i jobbintervju om noen dager. Prøver å forberede meg litt på diverse spørsmål. Jeg sliter litt med hva som er mine svake sider. Kan dere komme med noen eksempler på hva dere hadde sagt? Jeg vet liksom ikke hva som er innefor og si og ikke Anonymkode: 16e7f...f3b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Det dummeste du gjør er å prøve å forkle en gog egenskap som en dårlig en, det er der de fleste tabber seg ut. Du skal vise selvinnsikt, ikke skryte (fordekt) av deg selv. Du kan ikke ha tre innøvde dårlige egenskaper til hvert intervju, fordi hva og hvordan du svarer er avhengig av jobben du søker. Anonymkode: affc1...94a 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Jeg ville sagt: "for et idiotisk spørsmål". Anonymkode: 8e725...971 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sagt: "for et idiotisk spørsmål". Anonymkode: 8e725...971 Er vel kanskje greit å vise at man har litt selvinnsikt? Anonymkode: 16e7f...f3b 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel kanskje greit å vise at man har litt selvinnsikt? Anonymkode: 16e7f...f3b Viser bare at intevjuer har funnet spørsmål på nettet, useriøst spørsmål. Anonymkode: 8e725...971 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Ok, men er det noen som kan tenke seg å svare seriøst her? Anonymkode: 16e7f...f3b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, men er det noen som kan tenke seg å svare seriøst her? Anonymkode: 16e7f...f3b Mitt svar var seriøst, det er synd at du ikke skjønte det. Jeg har jobbet med rekruttering btw. Anonymkode: affc1...94a 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Jeg svarte at når jeg får for mye å gjøre så går det ut over det sosiale på jobben, jeg trekker meg da unna på kontoret i lunsjen noe jeg egentlig ikke ønsker. Fikk da til svar at de skulle huske på å hente meg til lunsj, selv om jeg hadde mye å gjøre Anonymkode: b8826...17d 1
Gjest Anthrax Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 At det kan glippe et og annet banneord her og der (men ikke foran kunder osv).. Det er vel det eneste. Jeg har mange dårlige egenskaper, men det tilhører mitt privatliv og ikke hvordan jeg er i arbeidssammenheng
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mitt svar var seriøst, det er synd at du ikke skjønte det. Jeg har jobbet med rekruttering btw. Anonymkode: affc1...94a Jeg vet at ditt svar var seriøst ment. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Og det er hva du ville betegne som dine svake sider. Ikke hvorvidt dette spørsmålet er useriøst å stille i et intervju eller ikke. Anonymkode: 16e7f...f3b 1
Leeloo Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er vel kanskje greit å vise at man har litt selvinnsikt? Anonymkode: 16e7f...f3b Er faktisk litt enig i at det kan være idiotisk ettersom dette er et spørsmål som ofte preger intervju der intervjuerne ikke helt vet hva de holder på med. De må i hvert fall ha en klar idé om hva de vil ha ut av svarene, for "alle" forventer jo at det komme og har øvd inn mer eller mindre heldige svar på det ("jeg er alt for detaljfokusert" er vel en klassiker). Cluet er vel å finne noen faktiske svakheter man likevel har klart å snu til noe positivt. Jeg er f.eks. veldig bedagelig anlagt, men det gjør at jeg stort sett alltid finner den mest effektive måten å gjøre en oppgave på etter at jeg har fått den. I den stillingen jeg har nå gikk jeg fra at den som lærte meg opp brukte fem dager på komme seg ajour med oppgavene etter månedsoppgjør, jeg bruker maks to, og det er kun fordi andre må gjøre ferdig enkelte oppgaver. Det er ikke fordi jeg er er så himla effektiv, men fordi jeg er for lat til å gidde å bruke mer tid enn jeg må på kjedelige oppgaver .
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at ditt svar var seriøst ment. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Og det er hva du ville betegne som dine svake sider. Ikke hvorvidt dette spørsmålet er useriøst å stille i et intervju eller ikke. Anonymkode: 16e7f...f3b Hva dine svake sider er kan aldri være det samme som mine. Anonymkode: affc1...94a 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #13 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, Leeloo skrev: Cluet er vel å finne noen faktiske svakheter man likevel har klart å snu til noe positivt. Nei, det er heller det motsatte. Å forkle en god egenskap som en dårlig en vil ALLE gode rekrutterere se rett gjennom. Anonymkode: affc1...94a 2
brownbrown Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 når folk spør meg om å beskrive meg selv . da blir jeg stille. jeg ser vell ikke hvordan jeg er med andres øyne.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #15 Skrevet 18. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hvorvidt dette spørsmålet er useriøst å stille i et intervju eller ikke. Hæ? Det har jeg aldri skrevet. Jeg svarte på det du spurte om. Du skal vise selvinnsikt, det er alt. Anonymkode: affc1...94a 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #16 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva dine svake sider er kan aldri være det samme som mine. Anonymkode: affc1...94a 😂 nei sier du det😂 jeg spør bare fordi det er et interessant tema. Dette er et forum! Se svarene lenger oppe👆 de gir en pekepinn på hvordan dere andre har formulert dere ved slikt et spørsmål. Anonymkode: 16e7f...f3b
Leeloo Skrevet 18. januar 2017 #17 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er heller det motsatte. Å forkle en god egenskap som en dårlig en vil ALLE gode rekrutterere se rett gjennom. Anonymkode: affc1...94a Jeg snakker ikke om en forkledd god egenskap, jeg snakker om faktiske dårlige egenskaper som man har selvinnsikt nok til å se selv, og helst gjør det beste ut av. Jeg er bedagelig/lat, definitivt ikke noe positivt i det, men det kommer likevel noe godt ut av det. Jeg er også et rotehue av dimensjoner på utsiden, heldigvis er det full kontroll inni hodet mitt, men skrivebordet mitt ser alltid lettere bomba ut.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #18 Skrevet 18. januar 2017 Akkurat nå, Leeloo skrev: Jeg snakker ikke om en forkledd god egenskap, jeg snakker om faktiske dårlige egenskaper som man har selvinnsikt nok til å se selv, og helst gjør det beste ut av. Ja, det er det jeg mener. Man skal ikke gjøre det, rett og slett. Det er det motsatte av selvinnsikt. Anonymkode: affc1...94a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #19 Skrevet 18. januar 2017 Promper en del.. Anonymkode: 3312e...a33
Leeloo Skrevet 18. januar 2017 #20 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er det jeg mener. Man skal ikke gjøre det, rett og slett. Det er det motsatte av selvinnsikt. Anonymkode: affc1...94a Så hva skal man si da, når spørsmålet kommer? Jeg har selvfølgelig mange svake sider, men flesteparten går på det personlige planet ("jeg dumper alle menn jeg dater", tror jeg ikke er et svar de trenger å høre), og det som kan påvirke jobben prøver jeg da altså å gjøre det beste ut av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå