AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Hei folkens, jeg er en 19år gammel jente som har lagt på meg kanskje 15-20 kg de siste to-tre årene.. Jeg var en kjempe aktiv jente med håndball før jeg begynte på videregående skole. Men når jeg flyttet på hybel snudde alt seg.. Jeg har en pappa som gjerne vil at jeg skal passe på helsa mi og vil at jeg skal holde meg i aktivitet, det vil jeg også! Sommeren 2016 gikk jeg tur 3-4 ganger i uken i ca en mnd, men så stoppa det igjen(jeg klarte å slanke meg litt, merket at buksene begynte å bli mye mer behagelige å ha på) . Nå finner jeg ikke noe motivasjon til å begynne igjen, selv om jeg har et mål om å bli fornøgd med kroppen min til sommeren så er ikke det motivasjon nok antageligvis. Jeg hater å vere på plasser med mye folk, så jeg tørr ikke å reise på treningssenter, men det er også pga det er så mye kjentsfolk siden jeg bor på en liten plass. Er det noen som har tips til motivasjonen? Jeg klarer å trene kanskje en dag, men da klarer jeg ikke å forsette med å trene, jeg glemmer det på en måte.. takk på forhånd 😊 Anonymkode: 093f8...f0b
Edalokojs Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 (endret) Det kan oppleves som vanskelig å holde oppe motivasjonen hvis målet er ukonktret, progresjonen er lite målbar og veien dit er litt hipp som happ. Treningsstudioene tilbyr som regel gruppetrening man kan bli med på. Så forplikter man seg litt til å møte opp, og det kan også være veldig sosialt. Hvis trening ikke er helt din ting, så kan du starte med å ta en titt på spisevanene dine. Bli mer bevisst på hva og hvor mye du tar i deg daglig. Kanskje du kan spise salaten uten dressingen, eller droppe smørsausen til kjøtt retten. Velge mer fiberrikt brød for å holde deg lengre mett. Du kan også prøve å skrive ned progresjonen din i en liten dagbok. Ellers finnes det en del nettressurser hvor du kan skrive opp målene dine for dagen og få en notifikasjon. Lett å glemme ting når de er ute av syne Endret 18. januar 2017 av Edalokojs
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Du kan ikke fortsette med amatørhåndball der du bor? Mange voksne som spiller håndball. Jeg blir motivert av progresjon og et tydelig mål, så jeg løper og deltar på løp. Vil du helst trene alene, sammen med andre, mot et mål, bare for gøy, ute, inne... Og selvfølgelig - hvilke alternativer finnes der du bor? Anonymkode: 6a2fc...273 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå