AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Skal på reise litt rundt om kring i et land i Asia og skal sove på tre forskjellige hoteller. Bestilte og betalte for hotell på hotels.com, via trivago. De to første bestillingene gikk greit. Så var det siste hotellet. La inn visa-info, sjekker alltid at det er riktig. Men så fikk jeg plutselig opp en feilmelding og at jeg måtte taste inn visa-informasjonen på nytt. Jeg tenkte at jeg kanskje ikke hadde nok penger på konto, og gikk inn for å overføre. Så da at det var blitt trukket 3 ganger fra konto. Summene matchet det som sto på hotels.com, og på transaksjon 1+3 står det "hotels.com". På transaksjon 2 står det "travel reservation Paris". Jeg stusset litt på at det ikke sto hotels.com på nr 2, og når jeg googler "travel reservation Paris" skriver folk at det er svindel! Sjekket mailen min og har fått bestillingsbekreftelse for alle tre hotellene! så, 1. Trenger jeg å bekymre meg for denne "travel reservation Paris"? 2. Jeg fikk opp feilmelding da jeg skulle sende inn visa-informasjon for hotell 3, og beskjed om at jeg måtte taste inn info på nytt. Likevel har jeg fått bekreftelse på Mail, og summen er trukket fra konto. Skal jeg bare satse på at det har gått greit? Anonymkode: 7b4c8...1b6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Hvorfor spør du her i stedet for å ringe kundeservice? Anonymkode: b84cd...08c 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Ønsker bare svar fra de som kunne tenke seg å hjelpe meg. Å diskutere om kg eller kundeservice er best får du ta i en egen tråd. Anonymkode: 7b4c8...1b6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ønsker bare svar fra de som kunne tenke seg å hjelpe meg. Å diskutere om kg eller kundeservice er best får du ta i en egen tråd. Anonymkode: 7b4c8...1b6 Men da får du jo svar og orden på ting med en gang? Jeg ser liksom ikke poenget i å styre på KG med en sånn sak. Anonymkode: b84cd...08c 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Jeg snakker om kundeservice hos kortselskapet ditt, du skjønner det vel? Anonymkode: b84cd...08c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om kundeservice hos kortselskapet ditt, du skjønner det vel? Anonymkode: b84cd...08c Med deg blir det mye liv og moro i heimen! Anonymkode: f7da7...19c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med deg blir det mye liv og moro i heimen! Anonymkode: f7da7...19c Hvis TS ringer kortselskapet kan hun få svar og ordne opp om det er svindel på gang. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du kommer med personangrep? Anonymkode: b84cd...08c 4
Gjest Anthrax Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Hadde ringt kundeservice asap. Ikke sitte her på KG og surre. Vurder å stoppe transaksjonen i banken i mellomtiden.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Det er neppe svindel, jeg tror heller det er en feil eller en midlertidig låsing av pengene. Hotels.com vil nok vite det. Det samme navnet gir bl.a. treff i 2014, da var det et lovlig trekk i forbindelse med en Expedia-betaling. Jeg tror de som sier det er svindel har misforstått. Det kan også være at kortselskapet ditt vet det. Anonymkode: 0835b...a0e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er neppe svindel, jeg tror heller det er en feil eller en midlertidig låsing av pengene. Hotels.com vil nok vite det. Det samme navnet gir bl.a. treff i 2014, da var det et lovlig trekk i forbindelse med en Expedia-betaling. Jeg tror de som sier det er svindel har misforstått. Det kan også være at kortselskapet ditt vet det. Anonymkode: 0835b...a0e Nettopp derfor er rådet å ringe kortselskapet, ikke surre rundt på KG som en megaidiot. Anonymkode: b84cd...08c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er neppe svindel, jeg tror heller det er en feil eller en midlertidig låsing av pengene. Hotels.com vil nok vite det. Det samme navnet gir bl.a. treff i 2014, da var det et lovlig trekk i forbindelse med en Expedia-betaling. Jeg tror de som sier det er svindel har misforstått. Det kan også være at kortselskapet ditt vet det. Anonymkode: 0835b...a0e Jeg tror nok heller ikke det er svindel, sånn egentlig. Har jo fått bestillingsbekreftelse og jeg regner med at hotels.com er til å stole på. Det er jo en godt kjent side. Men ble litt smånervøs, så lurte på om noen har noen erfaringer Sender en Mail til hotels.com i morgen da, bare for å være på den sikre siden.. Anonymkode: 7b4c8...1b6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #12 Skrevet 21. januar 2017 Har dårlig erfaring av Hotels.com. Dessverre oppga jeg visa kontonummer over telefon da jeg ringte å bestilte hotellrom England . De trakk alfor mye flere ganger. Da jeg ringte kundeservice var det kun utenlandske som svarte med uforståelig svensk. Måtte derfor snakke engelsk for å kommunisere. De skyldte på hotellet i England og hotellet skyldte på de. Pengene ble stjelt fra min konto og overført til ukjent konto i Sverige. Forsøkte og få igjen pengene, men ga opp til slutt.Mitt endelige råd til deg er aldri oppgi Visa nummeret over telefon. Anonymkode: 84fc7...372 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå