AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Jeg sitter her med en skikkelig ekkel følelse etter en tilsynelatende hyggelig kveld med jentegjengen. Vi er 3 som er gravide og jeg har kommet lengst og har termin i slutten av april med barn nr 2. Det ble selvfølgelig snakk om graviditet og de andre 2 begynte å snakke om hvor lite planlagte mine graviditeter var. Ble gravid på p-piller med 1 mann, så den graviditeten kom som en uventet, men gledelig overraskelse for både meg og kjæresten. Med nr 2 var vi enige, men rakk ikke å komme igang med prøvingen skikkelig, før jeg ble gravid igjen. De var skikkelig ufine og sa at ingenting med meg og det jeg foretar meg er planlagt, bare fordi jeg får en vårbaby og ikke en sommer/ høstbaby. Okei. Så var ikke vi ikke samboere da jeg ble gravid med nr. 1, men vi bor sammen nå og vi er begge i fast jobb... Må man virkelig prøve å bli gravid i 6 mnd eller mer før man har rett til å glede seg over et nytt barn? Eller er det like okei å innrette seg og glede seg over de kanskje uventede hendelsene i livet? Anonymkode: 3e5be...822 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter her med en skikkelig ekkel følelse etter en tilsynelatende hyggelig kveld med jentegjengen. Vi er 3 som er gravide og jeg har kommet lengst og har termin i slutten av april med barn nr 2. Det ble selvfølgelig snakk om graviditet og de andre 2 begynte å snakke om hvor lite planlagte mine graviditeter var. Ble gravid på p-piller med 1 mann, så den graviditeten kom som en uventet, men gledelig overraskelse for både meg og kjæresten. Med nr 2 var vi enige, men rakk ikke å komme igang med prøvingen skikkelig, før jeg ble gravid igjen. De var skikkelig ufine og sa at ingenting med meg og det jeg foretar meg er planlagt, bare fordi jeg får en vårbaby og ikke en sommer/ høstbaby. Okei. Så var ikke vi ikke samboere da jeg ble gravid med nr. 1, men vi bor sammen nå og vi er begge i fast jobb... Må man virkelig prøve å bli gravid i 6 mnd eller mer før man har rett til å glede seg over et nytt barn? Eller er det like okei å innrette seg og glede seg over de kanskje uventede hendelsene i livet? Anonymkode: 3e5be...822 De høres skikkelig dustete ut! For noen "venninner" du har? Det er ikke normalt... Selvfølgelig er det lov å glede seg over barnet - uansett Kos deg og gi blaffen i dem.. Anonymkode: 84741...ce8 12
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Du kan jo bare innrømme at du gjorde det med vilje. Jeg tror det er det som irriterer dem, at du lyver. Anonymkode: b7e73...008 3
Sirah Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Det høres ut som om du har skikkelig dårlige venninner. Det spiller vel ingen rolle hvor mye planlagte ungene er så lenge du og kjæresten ønsker dem velkommen og har forutsetninger til å kunne ta dere av dem! Hadde du fortalt at du var på unge nr 6 med far nummer seks etter en fuktig tur på byen kunne jeg heller kanskje sagt meg enig. Drit i venninnene dine! 3
Biloba Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Da skulle du smilt og sagt at du er glad at dere er så fruktbare og at det klaffet så lett for dere😉 Det hadde sikkert virket mer "planlagt" om du hadde tatt abort i første svangerskap, ventet på stabilt samboerskap og så blitt gravid etter passende prøving lengre ned i løypen, men du ville vel ikke valgt bort barn nummer 1 for å tekkes disse venninnene? De hadde sikkert ikke hatt et behov for å stikke deg om de ikke hadde vært litt misunnelige på deg. Prøv å heve deg over det.
Blåklokke Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Synes venninnene dine høres misunnelige ut, jeg. 4
Hactar Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Jeg ville fått skikkelig fnatt av å bli uplanlagt gravid, så jeg beundrer dere som klarer å ta det ikke bare med fatning, men med glede. Mine er forresten vårbabyer, helt planlagt.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 22 minutter siden, Blåklokke skrev: Synes venninnene dine høres misunnelige ut, jeg. ...de er jo også gravide? Anonymkode: 02e1e...499
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Var dette sagt i en alvorlig / sint tone? Anonymkode: 02e1e...499
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo bare innrømme at du gjorde det med vilje. Jeg tror det er det som irriterer dem, at du lyver. Anonymkode: b7e73...008 Du er her i dag og ser jeg............................................. Anonymkode: a2064...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Sjalusi er stygg ting. De strevde nok mer med å bli gravide😉 vårbarn er jo perfekt! Anonymkode: e1915...080
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #13 Skrevet 18. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter her med en skikkelig ekkel følelse etter en tilsynelatende hyggelig kveld med jentegjengen. Vi er 3 som er gravide og jeg har kommet lengst og har termin i slutten av april med barn nr 2. Det ble selvfølgelig snakk om graviditet og de andre 2 begynte å snakke om hvor lite planlagte mine graviditeter var. Ble gravid på p-piller med 1 mann, så den graviditeten kom som en uventet, men gledelig overraskelse for både meg og kjæresten. Med nr 2 var vi enige, men rakk ikke å komme igang med prøvingen skikkelig, før jeg ble gravid igjen. De var skikkelig ufine og sa at ingenting med meg og det jeg foretar meg er planlagt, bare fordi jeg får en vårbaby og ikke en sommer/ høstbaby. Okei. Så var ikke vi ikke samboere da jeg ble gravid med nr. 1, men vi bor sammen nå og vi er begge i fast jobb... Må man virkelig prøve å bli gravid i 6 mnd eller mer før man har rett til å glede seg over et nytt barn? Eller er det like okei å innrette seg og glede seg over de kanskje uventede hendelsene i livet? Anonymkode: 3e5be...822 Du ble gravid med ektemann nummer 1 også kom ektemann nummer 2...? Anonymkode: 3e22a...474 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ble gravid med ektemann nummer 1 også kom ektemann nummer 2...? Anonymkode: 3e22a...474 Hun mener helt sikkert 1.barn og 2.barn. Noen ganger er det lov å tenke seg litt til hva som menes. Anonymkode: b1889...334 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #15 Skrevet 18. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ble gravid med ektemann nummer 1 også kom ektemann nummer 2...? Anonymkode: 3e22a...474 Dust. Det er samme mann. Førstemann =det første barnet=førstefødt you know? Anonymkode: 700b4...108 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #16 Skrevet 18. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dust. Det er samme mann. Førstemann =det første barnet=førstefødt you know? Anonymkode: 700b4...108 "Dust" faktisk, fordi TS ikke kan ordlegge seg korrekt? 1 (les; EN) mann og førstefødte er to forskjellige ting. Skal du bruke tall for første,andre, osv. så har man med punktum, dette lærte vi vel allerede på barneskolen. 1. = første 1 = en Anonymkode: bb411...cd3
LittleBabyBlue Skrevet 18. januar 2017 #17 Skrevet 18. januar 2017 De har i og for seg rett i at første ikke var planlagt, men det var jo andre så kan ikke se at de har noen grunn til å si at ingenting du gjør er planlagt. Hvorfor påstår de det? Og hvorfor føler du at de var nedlatende?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #18 Skrevet 19. januar 2017 Dette er jo bare reinspikket tull!! Hva med meg da som har to barn fra for og ønsket ett til med NY ektemann (fyyyy meg ). Vi prøvde i 4 år før jeg ble gravid. Hadde gitt opp og tenkt at dette skjer ikke oss og jammen meg er jeg gravid. Var min planlagt eller ikke planlagt?? Det finnes faktisk utrolig mye der ute i verden en rett og slett ikke kan planlegge! Det er noe folk, soesieltcdsmer i dagens samfunn må forstå eller erfare ett par smeller i livet og de vill begynne å forstå at naturen går sin gang uansett. Er ett flott utenlandsk ordtak som heter: " du planlegger, Gud utfører" Anonymkode: 374ae...cde
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #19 Skrevet 19. januar 2017 Jeg synes det hørtes ut som at de vil drite deg ut fordi du blir kjapt gravid. Misunnelse.. ? Brukte de selv lang tid? Er ikke spesielt gode venninner som sitter sånn og snakker til deg. Jeg har selv blitt uplanlagt gravid og ingen av mine venninner har gjort narr av meg. 2 mann var et planlagt vårbarn (ja, fødte i fellesferien med første, og det var stappfullt og fullt av utenlandske jordmødre som ikke kunne alle rutiner. Jeg satt med rier på venteværelset fordi hadde INGEN rom ledig de første timene jeg var der. Aldri igjen!), og det planlagte vårbarnet satt første dagen vi hadde sex etter vi bestemte oss for å kaste prevensjon. Tilbakemeldingene jeg har fått på det (til de som har spurt hvor kjapt/tregt det gikk) synes alle at jeg er heldig som kan bli gravid så fort. Anonymkode: cb5ea...36f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #20 Skrevet 19. januar 2017 Det kan jo være at du er litt nærtagende også? Det beror jo litt på måten noe slikt ble sagt på. Føler du selv at det er dumt de ikke var planlagt? Mine tre barn var delvis planlagt. Dvs, "skjer det så skjer det"-måten. Jeg er glad for at det var sånn. Og at jeg ikke måtte stresse med prøvingen. Har forresten en høst, en sommer og en vårbaby. Best med vår ;-) Anonymkode: dea10...871 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå