missfidget Skrevet 5. desember 2004 #1 Skrevet 5. desember 2004 Vår kjære Zoe fikk 5 nydelig kattunge 2 dager siden. Alt har gikk kjempe bra og det virker som alt går som det skal. Problemet er at vi bestilt en reise til USA lenge siden. Vi reiser neste mandag. Svigermor er bare glad å tar seg av kattungene, men jeg er livredd for å gjøre feil. Vi er borte 3 uker, så har vi 2 katter. Zoe, som er nybakt mor, også Baby, som er 6 mnd ca. Er det best at vi har alle kattene her i huset og svigermor tar 2 daglige besøk i mens vi er borte, eller skulle vi tar begge kattene sånn at de bor hos svigermor i mens vi er borte? Baby liker gå ut, men svigerfamilie bor bare et kort spaseringstur (5 min) sånn at jeg er ikke redd de ble borte liksom. Noen som har råd? Tusen tusen takk om du kan hjelpe... :-)
Gjest Teletubbien Skrevet 5. desember 2004 #2 Skrevet 5. desember 2004 Hmmm. LItt vanskelig den der, skal dere være så lenge borte hadde jeg nok hatt alle kattene hos svigermor... Det blir jo en veldig lang periode mellom de besøkene når svigermor kommer innom hos der, og det kan jo fort skje ting da i mellomtiden. Nei, om ikke den nybakte mammaen blir veldig urolig så bør du nok ha dem hos svigermor... OM hun blir veldig urolig så vet jeg sannelig ikke, men da skulle du jo helst hatt litt mer besøk og i allefall LANGE besøk mens dere var borte En ting er at kattungene skal bli vant til mennesker og ikke bli ville, men det er jo så mye som kan skje også!
Kantalopa Skrevet 7. desember 2004 #3 Skrevet 7. desember 2004 Vår kjære Zoe fikk 5 nydelig kattunge 2 dager siden. Alt har gikk kjempe bra og det virker som alt går som det skal. Problemet er at vi bestilt en reise til USA lenge siden. Vi reiser neste mandag. Svigermor er bare glad å tar seg av kattungene, men jeg er livredd for å gjøre feil. Vi er borte 3 uker, så har vi 2 katter. Zoe, som er nybakt mor, også Baby, som er 6 mnd ca. Er det best at vi har alle kattene her i huset og svigermor tar 2 daglige besøk i mens vi er borte, eller skulle vi tar begge kattene sånn at de bor hos svigermor i mens vi er borte? Baby liker gå ut, men svigerfamilie bor bare et kort spaseringstur (5 min) sånn at jeg er ikke redd de ble borte liksom. Noen som har råd? Tusen tusen takk om du kan hjelpe... :-) Ettersom du har kattunger ville jeg helt klart hatt ihvertfall kattemor og barn hos svigermoren din av den grunn at kattungene nå går inn i den fasen hvor sosialisering er aller viktigst. Jeg synes tre uker blir for lenge å være alene, selv med et par daglige besøk av svigermor. Kattunger i denne alderen bør ha mennesker rundt seg som leker og tar på de så mye som mulig. Hadde situasjonen derimot vært at du bare hadde to voksne katter ville jeg latt de være hjemme. -Bente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå