Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal fylle ut feltet ''lønnsinntekter hele året'', mener de da bruttolønn eller nettolønn? Jeg tror kanskje jeg har bommet litt og skrevet nettolønn og ikke brutto når jeg nå nylig endret på tallene. For viss det er bruttolønn så vil jo de tallene jeg nå ha oppført være for lite i forhold til hva som skal bli trukket i skatt :dry: er ikke flink på dette området og kjenner jeg blir litt stresset nå. Vil ikke gå på en skattesmell. Har tidligere alltid fått igjen skatt så har egentlig vert så bekymret før jeg nå begynte å tenke mer på det. Hjelp! kan jeg bare spør en av arbeidsgiverne mine om de kan trekke meg ekstra 500 for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er brutto lønn, men hvis du setter av litt penger selv gjennom året for å betale en evt. skattesmell til neste år så har det ikke noe å si.

Anonymkode: d1f5d...140

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er brutto lønn, men hvis du setter av litt penger selv gjennom året for å betale en evt. skattesmell til neste år så har det ikke noe å si.

Anonymkode: d1f5d...140

Lurt! ^^,

Skrevet

Kan du ikke bare endte kortet?

Anonymkode: 4d3b6...c81

Skrevet

Det er jo bare å gå inn og endre det på nytt.

Skrevet

Som de andre sier her; gå inn på Skatteetaten.no og endre skattekortet ditt på nytt, til brutto denne gangen. Det er det beste og sikrer deg best mulig skattetrekk.

Ser det er forslag om å sette til side penger til baksmell året igjennom istedet, men det skjønner jeg ærlig talt ikke vitsen med. Du vet ikke sikkert hvor mye du da evt ville måtte sette unna, og hvorfor styre med det? Å endre skattekortet på nettet tar bare et minutt maks, hvis det bare er inntektstallet du skal endre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...