AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Skal vi gi oss 100-200 år til? Jeg håper vi snart dør ut. Jeg syns ikke vi fortjener å leve her på jorda, slik vi forvalter den. Vi er jo de største skadedyrene som har eksistert noensinne. Det kjipe er vel at hvis menneskeheten dør ut, forsvinner også dyrene, da trolig årsaken vil være atomkrig og utslette alt liv på jorda. Jeg skulle virkelig ønske alle de uskyldige dyrene kunne ha jordkloden i fred. Menneskene har heller snart ikke et forhold til naturen. Vi lever snart ikke lenger i samsvar med den. Det er ikke lenger et naturlig liv vi lever. Anonymkode: 2bbbc...e3a 5
linsejesus Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Hvorfor er det så viktig at dyrene overlever?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 1 time siden, linsejesus skrev: Hvorfor er det så viktig at dyrene overlever? De er uskyldige ofre for menneskers egoisme. Anonymkode: 2bbbc...e3a 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Vi er blitt gitt maks tusen år av en viss professor. Jeg tror at store deler av menneskeheten vil dø ut pga sykdom, naturkatastrofer og krig. Det ser uunngåelig ut. Anonymkode: 6fcbb...6fd 1
linsejesus Skrevet 19. januar 2017 #5 Skrevet 19. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De er uskyldige ofre for menneskers egoisme. Anonymkode: 2bbbc...e3a Men det finnes ikke noe mer egoistisk enn dyr... 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #6 Skrevet 19. januar 2017 Er en grunn til at andre høyt intelligente vesener i universet er veldig forsiktig med å kontakte og besøke oss mennesker. For dem er vi steinalderdyr med primitive og destruktive tankesett. Vi ligger millioner av år bak dem i utvikling. Anonymkode: c3e1a...11b
debatant Skrevet 19. januar 2017 #7 Skrevet 19. januar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: De er uskyldige ofre for menneskers egoisme. Anonymkode: 2bbbc...e3a Hva med offrene til ulvens herjinger?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #8 Skrevet 19. januar 2017 12 timer siden, linsejesus skrev: Men det finnes ikke noe mer egoistisk enn dyr... Mennesker er mer intelligente enn andre dyr, og likevel ødelegger vi jorda. Dyr ødelegger ikke jorda med sine aktiviteter, men lever sine egoistiske, men harmløse liv. Anonymkode: 2bbbc...e3a 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #9 Skrevet 19. januar 2017 11 timer siden, debatant skrev: Hva med offrene til ulvens herjinger? Sauene? Anonymkode: 2bbbc...e3a 1
linsejesus Skrevet 19. januar 2017 #10 Skrevet 19. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker er mer intelligente enn andre dyr, og likevel ødelegger vi jorda. Dyr ødelegger ikke jorda med sine aktiviteter, men lever sine egoistiske, men harmløse liv. Anonymkode: 2bbbc...e3a De aller fleste arter som har eksistert, har dødd ut. De utrydder hverandre om de ikke holdes i sjakk av andre dyr, miljøet rundt, eller byttedyrene er gode nok til å unnslippe. Hvis kyr hadde egenskaper som gjorde at de kunne formere seg helt ukontrollert, ville de kanskej ødelagt atmosfæren med metangassen de promper. Vi er de mest intelligente, ja, men vi ødelegger ikke jorda bare på faen. Vi er kanskje ikke smarte NOK til å kontrollere evnene våre til det beste for absolutt alt levende, men det skulle nå godt gjøres å få det til. Jeg er egentlig ganske imponert over at det finnes en art som pga. sin intelligens både har lagt alle andre skapninger under seg og bokstavelig talt formet jorden, og er smart nok til å innse, kollektivt, at det går feil vei. Kanskje vi stopper i tide. Personlig håper jeg mennesket dør ut, for med intelligensen følger en unik evne til å lide både fysisk og følelsesmessig. Vi ville fått minst netto lidelse om menneskene forsvant så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #11 Skrevet 19. januar 2017 Menneskeheten utsletter seg selv. Det er neppe liv på jorda om 200 år! Anonymkode: 427d5...125
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #12 Skrevet 19. januar 2017 Jeg sier 80 år skal ikke mer ut til vi er borte fra alt her på jorda.Vi er så syke og dumme forstår ikke meningen med livet er å ta vare på naturen og hverandre.Mer vanskelig og enkelt er det ikke. Anonymkode: 51709...be3 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #13 Skrevet 19. januar 2017 3 timer siden, linsejesus skrev: De aller fleste arter som har eksistert, har dødd ut. De utrydder hverandre om de ikke holdes i sjakk av andre dyr, miljøet rundt, eller byttedyrene er gode nok til å unnslippe. Hvis kyr hadde egenskaper som gjorde at de kunne formere seg helt ukontrollert, ville de kanskej ødelagt atmosfæren med metangassen de promper. Vi er de mest intelligente, ja, men vi ødelegger ikke jorda bare på faen. Vi er kanskje ikke smarte NOK til å kontrollere evnene våre til det beste for absolutt alt levende, men det skulle nå godt gjøres å få det til. Jeg er egentlig ganske imponert over at det finnes en art som pga. sin intelligens både har lagt alle andre skapninger under seg og bokstavelig talt formet jorden, og er smart nok til å innse, kollektivt, at det går feil vei. Kanskje vi stopper i tide. Personlig håper jeg mennesket dør ut, for med intelligensen følger en unik evne til å lide både fysisk og følelsesmessig. Vi ville fått minst netto lidelse om menneskene forsvant så fort som mulig. Det er faktisk allerede for sent, og jo vi ødelegger jorden på pur faen. Det har vi gjort i 3-500 år allerede, om ikke mer. Anonymkode: 6fcbb...6fd 1
debatant Skrevet 20. januar 2017 #14 Skrevet 20. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sauene? Anonymkode: 2bbbc...e3a På 18.1.2017 den 18.15, AnonymBruker skrev: Skal vi gi oss 100-200 år til? Jeg håper vi snart dør ut. Jeg syns ikke vi fortjener å leve her på jorda, slik vi forvalter den. Vi er jo de største skadedyrene som har eksistert noensinne. Det kjipe er vel at hvis menneskeheten dør ut, forsvinner også dyrene, da trolig årsaken vil være atomkrig og utslette alt liv på jorda. Jeg skulle virkelig ønske alle de uskyldige dyrene kunne ha jordkloden i fred. Menneskene har heller snart ikke et forhold til naturen. Vi lever snart ikke lenger i samsvar med den. Det er ikke lenger et naturlig liv vi lever. Anonymkode: 2bbbc...e3a Det finnes slanger der ute som bare drømmer om å drepe oss. Synes du de og er snille og uskyldige?
debatant Skrevet 22. januar 2017 #16 Skrevet 22. januar 2017 (endret) På 19.01.2017 den 23.50, AnonymBruker skrev: Jeg sier 80 år skal ikke mer ut til vi er borte fra alt her på jorda.Vi er så syke og dumme forstår ikke meningen med livet er å ta vare på naturen og hverandre.Mer vanskelig og enkelt er det ikke. Anonymkode: 51709...be3 Snakk for deg selv. Meningen med livet er å leve rent for Jesus. Endret 22. januar 2017 av debatant
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #17 Skrevet 22. januar 2017 8 timer siden, debatant skrev: Snakk for deg selv. Meningen med livet er å leve rent for Jesus. Meningen med livet er å boltre seg i erfaringer. Den oppdiktede karakteren har hverken hjerte eller tanker til å mene en dritt om noe som helst. Anonymkode: 6fcbb...6fd
debatant Skrevet 22. januar 2017 #18 Skrevet 22. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Meningen med livet er å boltre seg i erfaringer. Den oppdiktede karakteren har hverken hjerte eller tanker til å mene en dritt om noe som helst. Anonymkode: 6fcbb...6fd Det virker ikke som om dine erfaringer gjør deg særlig lykkelig.
debatant Skrevet 22. januar 2017 #19 Skrevet 22. januar 2017 På 18.01.2017 den 23.32, AnonymBruker skrev: De er uskyldige ofre for menneskers egoisme. Anonymkode: 2bbbc...e3a Hva når mennesker er ofre for dyrs egoisme da?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #20 Skrevet 28. januar 2017 På 22.1.2017 den 23.10, debatant skrev: Hva når mennesker er ofre for dyrs egoisme da? Det finnes ingen dyr som er direkte ute etter og skade noen. Det handler om instinkter, og instinktet til dyrene er og overleve. I motsetning til mennesket så feller dyr hverandre for å få mat til å klare seg og slik har det alltid vært. Dyr er helt uskyldige, og det er mennesket som er grusomt. En ulv vil ikke felle et annet dyr kun for moro skyld, slik som hobbyjegeren gjør. Mennesket er verdens farligste rovdyr Anonymkode: e7c3c...c38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå