Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri likt skolen og aldri visst hva jeg har villet bli, men i fjor begynte jeg på studiekompetanse.  Fullførte da 5 av 6 fag, og det 6 skulle jeg fullføre i år, men så kom jeg inn på en skole jeg har søkt på. Tror kanskje dette kan være noe for meg, men det er så utrolig kjedelig og trettende å sitte på skolen fra 8- 15.30..  Har gått der siden mandag og jeg vurderer allrede å droppe ut..  Har også en time kjøretid hver vei til og fra skolen så når jeg kommer hjem henter jeg sønnen min som da har vært i barnehagen i 10 timer.. Så er det hjem og lage middag og sove. Det er bare et halvt år, det er egentlig det mest oppløftende. 

Hvordan finne motivasjon?  Må jo ha en utdanning og jobb, men den skolen er drepen for meg 

Anonymkode: 82f9b...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må jo bare skjerpe seg. Jeg vet ikke hvor mye annet det er å si. Å vurdere å droppe ut fordi det er kjedelig blir for dumt, for da vil man heller aldri klare noe annet her i livet. Det er så mange studenter (ved høyere utdanning altså) som er foreldre og som studerer og som det går veldig fint med. Ja, du går på VGS (du studerer altså ikke) og det er kjedelig, men man må jo bare gjøre det likevel. Jeg synes du skal stenge ute tanken på å droppe ut og se det å fullføre som eneste mulighet, at du ikke har noe valg. 

Jeg er 2.årsstudent ved høyere utdanning selv og jeg tenkte ikke tanken på å droppe ut første uka altså, men jeg tror vi alle på kullet har tenkt minst en gang "åh, skal jeg gidde dette her...", og jeg har tenkt det i tunge eksamenstider, men så tenker jeg med en gang at det er dette jeg vil bli, så jeg har i grunn ikke noe annet valg enn å bite tennene sammen og kjempe på. 

Anonymkode: b9724...cce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...