Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har tenkt til å studere dataingeniør på NTNU enten i gjøvik eller Ålesund pga jeg ikke kommer inn i Trondheim. Så jeg lurte på hvor det er best studiemiljø og gjerne en kort "forklaring" på hvordan det er der. :)

Anonymkode: aeaeb...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ca 1000 mindre studenter i Ålesund enn Gjøvik, så det kommer vel an på hva en selv foretrekker. Mange velger å studere i Ålesund fordi de er friluftsmennesker, så hvis du liker å drive med friluftsliv med toppturer, kajakkturer, ski og klatring så er det et godt og aktivt studentmiljø for dette i Ålesund. Hvis man heller ønsker et litt større studentmiljø så er kanskje Gjøvik tingen, og der er det absolutt også veldig fine folk som er lette å komme innpå :) 

Anonymkode: 256e0...7c1

Skrevet

^Fullt mulig å være aktivt friluftsmenneske på Gjøvik også :) Mye skiløyper i området, man kan sykle utover Toten, padle kajakk på Mjøsa, dra tilHafjell og stå på alpint eller snowboard etc.  

Anonymkode: 18f99...c6e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

^Fullt mulig å være aktivt friluftsmenneske på Gjøvik også :) Mye skiløyper i området, man kan sykle utover Toten, padle kajakk på Mjøsa, dra tilHafjell og stå på alpint eller snowboard etc.  

Anonymkode: 18f99...c6e

Toten er fint om sommeren:)

Anonymkode: 94021...82d

Skrevet

Ålesund er veldig fint. Selve skolen ligger vel 5 minutter fra bysentrum, men det går ofte buss på morgen og dagtid dersom du velger å bosette deg der. Har sett at det er mange hybler i nærheten av skolen også, med gangavstand. Der er også matbutikk.. 

Fine turmuligheter, bra shopping (et av de største kjøpesenterne i Norge ligger på Moa, 10-15 min fra Sentrum) , og bra uteliv på lørdager.  Gode muligheter for friluftsliv aktviteter dersom du liker det :)  Har ikke studert der så vet ikke så mye om studentlivet dessverre . 

Jeg vet ikke hvor du kommer fra  - men det kan være lurt å sjekke opp reiseveien dersom du reiser hjem regelmessig med kollektivtransport. 

Anonymkode: 4c4aa...6d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...