Lillelucia Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Jeg har en katt som ikke eier respekt for trakfikk. Dette begynner å bli et veldig stort problem. På to dager, så har han nesten blitt påkjørt av bil og tog. Vi bor på landet, så det er ikke snakk om E6, men en mindre trafikert vei. Han følger etter meg når jeg går til toget på morgningen, å når det fylles opp med folk på perrongen, hopper han ned på sporet (han liker ikke ukjente). I dag måtte toget stoppe opp for å ikke kjøre på han. Noen som har noe tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet? Å holde han inne hele dagen mens jeg er på jobb er ikke et alternativ.For han ELSKER å være ute. 1
Tvist Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Hvor gammel er pus? Kan bli bedre med alderen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Noen bruker å skremme skremme katten sin ved å rope bryskt til den når den går mot et område (bilvei feks) der det er farlig for den. Har lest om det her på KG. Katten vil da etterhvert la være å gå i den retningen fra huset, og i steden oppholde seg i motsatt område. Anonymkode: e1d3d...c00
Lillelucia Skrevet 18. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2017 Han er 4 år. Har prøvd å skremme han vekk flere ganger. Hver gang jeg ser han følger etter meg, jager jeg han vekk, men han bare står å ser dumt på meg, venter litt, før han løper etter meg igjen.. 1
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 La han være ute når du er hjemme istedenfor, han må ikke være ute akkurat når du er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 Du er nødt å la han være inne i huset når du går på jobb Anonymkode: 29b52...c7c 4
Aamu Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Her må du vurdere hva som er viktigst, og hva som føles rett: - At katten er inne, med redusert livskvalitet og livsglede, men får et langt liv eller - At katten får løpe ute som den vil og antakeligvis bli påkjørt og dø, kanskje i ung alder, kanskje som gammel katt.. Men den får i hvert fall gjort det den liker best: Være ute. Hva føles mest riktig? Jeg mistet mine to katter da den ene var 1-2 år og den andre var 5 år. Men jeg vet at de hadde det topp med å være ute, og kunne aldri stengt dem inne.
Lillelucia Skrevet 18. januar 2017 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2017 Som jeg skrev, å holde han inne mens jeg er på jobb er ikke et alternativ. Jeg pendler inn til oslo hver dag, så da blir han innestengt i 10 timer. Har prøvd dette 2 ganger, men dette fungerer ikke, da han blir så redd for å bli stengt inne igjen, at han ikke tør komme inn, da står han bare utenfor og mjauer, men løper når jeg åpner døra. Sist gang tok det over 2 uker før han turte komme inn igjen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Du har egentlig ikke noe valg enn å stenge han inne, eller snike deg ut før han ser deg dra på jobb...? Uansett har katten blitt vant med å ferdes rundt togene, du må nesten bare skremme katten vekk på en enda strengere måte, selv om det føles litt jævlig...katten skjønner vel hvorfor etterhvert når h*n merker at du gjør det kun når han begynner å følge etter deg... Anonymkode: f858b...138
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Jeg har hatt flere katter, og har klart å lære de fleste det meste. En var, vel, direkte dum. Ikke redd for folk. Ikke redd for biler. Ikke redd for lyder. Null retningssans. Han ble innekatt etter litt for mange dyrlegebesøk og nære-på opplevelser. På et tidspunkt må man ta et valg, om katten skal være i livet eller absolutt være ute. Kan en stor luftegård være en løsning i og med at du bor på landet? Anonymkode: 4dd02...551 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Kan du ta bort maten hans om natta, og så gi han noe spesielt godt idet du sniker deg på jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå